Stránka 2 z 3

Napsal: 21 led 2007 05:47
od De Lite
Ha, vychytávka se zadním okýnkem! Myslím, že jedno z problematických míst našich Freelanderů - svoje troubles jsem tu už někde popisoval. Skutečnost by měla být následující: když zmáčkneš a podržíš ( cca 5 sec ) na dálkovém ovádání knoflík otevření, tak Ti má sjet zadní okýnko až dolů. Úplně nahoru ho dáš, buď kolébkovým tlačítkem v kabině, nebo, že zasuneš klíč do zámku zadních dveří a pootočíš klíčem doprava. V obou variantách to musíš nechat podržené až do úplného vyjetí okýnka nahoru.
Když bych chtěl dát okýnko do jakékoliv jiné polohy, tak to dělám vždy, že okýnko nechávám sjet do té polohy, za pomocí kolébkového spínače v kabině, když držím - jede dolů, pustím - zastaví se.
Pokud otevíráš zadní dveře, tak by okýnko mělo pouze popojet dolů, aby Ti tím bylo umožněno otevření zadních dveří, po zavření dveří by zase mělo popojet nahoru a tím vlastně zajistit dveře. Toť teorie, praxe je však leckdy jiná.
U mne se stává, že třeba mi okýnko zastávkuje tak, že prostě po zavření dveří sjede dolů a já ho prostě nejsem schopen přesvědčit, aby vyjelo nahoru. Podezřívám z toho nějaký mikrospínač v zámku dveří. Další variantou nefungování je, že v mrazu, když okýnko přimrzne k tomu filcovému těsnění, prostě zadní dveře neotevřeš, to však třeba ráno netušíš, zjistíš to až po marném pokusu o otevření dveří ( podívej se do manuálu, jaký je doporučený postup od výrobce v tomto případě, mám dojem, že tam je nějaká "opravdu technická" perlička ). Dále se mi stává, že cokoliv dám do kufru a opírá se to o zadní dveře ( stačí třeba bagáž s oblečením ), nebo že kufr je nerovnoměrne naložen a tím dochází k mikroskopickému křížení zadních dveří, tak mi opět okýnko sjede dolů a stávkuje. Zpravidla se toto vše stává, když prší, nebo jsi 1.000 km od domova, nebo se odněkud odjíždí a jsem poslední na koho se čeká, nebo v jiných zásadních situacích. Co vše jsem s okýnkem zažil, to by vydalo na samostatnou povídkovou knihu.
Co se týče té vody v kufru, tak máš něco špatně, mám tam vždy sucho.

Re: voda v kufru

Napsal: 21 led 2007 09:07
od ALF
Antonín Chudera píše:A ještě jedna věc.
Stalo se vám někdy někomu, že byste po vydatném dešti měli v sektoru pod poklopem na dně kufru, kaluž vody?
ČaOFF,já mám také v kufru sucho a to i pod tím víčkem,které mi nejde zamknout,ale chce to jen trochu vyladit kolejničky. Já se zadním oknem měl problém opravdu jen v mrazu,kterých zatím moc nebyl. Angličáci vždy něco vymyslí,nebo ojedou z kabria BMW,či kde jinde a marně hledáme účel,který světí prostředky. Nepochopil jsem,co je k takovému řešení vedlo. Za jízdy se otrávíš splodinami a při špatném počasí máš bordel v kufru.Jedině snad pro instalatéry na dlouhé trubky. Mohli místo této nevychytávky přidat redukci,která zvlášť u benzínu a manuální převod. chybí.
Mne by osobně zajímalo,co je to stálý pohon 4x4 v podání freelanderu. Logicky je to pro mne trvalý,permanentní,nepřetržitý atd. V časopisech i na webu čtu rozdílné výklady. Tu píší,že se přiřadí zadní při prokluzu přední. Jinde zase,že má výhodu stálého pohonu 4x4. Tak buď je stálý nebo dočasný např.při prokluzu. Co na to Vy? Co Admin? ALF

Re: voda v kufru

Napsal: 21 led 2007 09:13
od ALF
Ještě mám menší dotaz.Kdo mi pověsí obrázek mého Matchboxu. Na 4x4 mi fotka Freelanderu už visí,dal mi ji tam Dave-admin.Sám se pověsit neumím. Pošlete mi na mail zanavos@seznam.cz adresu toho,kdo mi foto umístí tady k příspěvkům.Dík.ALF

Napsal: 21 led 2007 13:58
od Antonín Chudera
Když se ještě vrátím k tomu "skvělému :? " zadnímu oknu. Pokud jej stáhne úplně dolů a poté jej chcete vytáhnout jen do určité polohy, jde vám to? Nebo jej musíte nechat napřed vyjet až nahoru a pak teprve jej od zhora nechat sjíždět do té určité polohy? Já musím, protože pokud bych měl okéno ůplně dole a chtěl jej zvednout jen do urč. polohy, tak po jejím dosažení by mi opět sjelo automaticky až dolů....

Napsal: 21 led 2007 18:22
od De Lite
Tak jak to popisuješ, tak je to správně, tak to má být.

Napsal: 22 led 2007 08:39
od ALF
De Lite píše:Tak jak to popisuješ, tak je to správně, tak to má být.
ČaOFF,jak to tady čtu,tak já zadní okno nebudu dráždit a zůstanu jen u otevírání dveří. Ještě jsem jiný pokus o pohyb okna nedělal a nerad bych se kvůli auta stěhoval na Saharu nebo stavěl garáž. :D ALF

Re: voda v kufru

Napsal: 22 led 2007 13:04
od Admin
ALF píše:Mne by osobně zajímalo,co je to stálý pohon 4x4 v podání freelanderu. Logicky je to pro mne trvalý,permanentní,nepřetržitý atd. V časopisech i na webu čtu rozdílné výklady. Tu píší,že se přiřadí zadní při prokluzu přední. Jinde zase,že má výhodu stálého pohonu 4x4. Tak buď je stálý nebo dočasný např.při prokluzu. Co na to Vy? Co Admin? ALF
Stálý náhon funguje asi takto: Jde o stálý pohon 4x4. Viskozní spojka převádí plynule dle potřeby výkon na zadní nápravu. Tzn. když pojedeš po silnici, tak ti jde 80%výkonu na předek a 20%na zadek. Když dojde k prokluzu kol, třeba sjedeš na trávu, tak viskozní spojka pustí dozadu až 50% výkonu, tzn. 50% předek a 50% zadek.
Když na pevné povrchu (asfalt, beton) dáš plný rejd a rozjedeš se v rejdu, tak budeš mít pocit, že se ti předek a zadek hádá. Takže máš náhon 4x4.

Re: voda v kufru

Napsal: 22 led 2007 13:08
od Admin
ALF píše:Ještě mám menší dotaz.Kdo mi pověsí obrázek mého Matchboxu. Na 4x4 mi fotka Freelanderu už visí,dal mi ji tam Dave-admin.Sám se pověsit neumím. Pošlete mi na mail zanavos@seznam.cz adresu toho,kdo mi foto umístí tady k příspěvkům.Dík.ALF
Sem ti psal, ať mi pošleš fotku. Nikdo jiný kromě tebe a mě to nemůže nastavit. Leda by jsi mu dal své přihlašovací údaje. :wink:
Tak šup ať to sviští na cvičišti. :lol:

Napsal: 22 led 2007 15:51
od Antonín Chudera
De Lite píše:Tak jak to popisuješ, tak je to správně, tak to má být.

No tohle?... :roll: :roll: :roll:

Re: voda v kufru

Napsal: 23 led 2007 07:28
od ALF
Admin píše:
ALF píše:Mne by osobně zajímalo,co je to stálý pohon 4x4 v podání freelanderu. Logicky je to pro mne trvalý,permanentní,nepřetržitý atd. V časopisech i na webu čtu rozdílné výklady. Tu píší,že se přiřadí zadní při prokluzu přední. Jinde zase,že má výhodu stálého pohonu 4x4. Tak buď je stálý nebo dočasný např.při prokluzu. Co na to Vy? Co Admin? ALF
Stálý náhon funguje asi takto: Jde o stálý pohon 4x4. Viskozní spojka převádí plynule dle potřeby výkon na zadní nápravu. Tzn. když pojedeš po silnici, tak ti jde 80%výkonu na předek a 20%na zadek. Když dojde k prokluzu kol, třeba sjedeš na trávu, tak viskozní spojka pustí dozadu až 50% výkonu, tzn. 50% předek a 50% zadek.
Když na pevné povrchu (asfalt, beton) dáš plný rejd a rozjedeš se v rejdu, tak budeš mít pocit, že se ti předek a zadek hádá. Takže máš náhon 4x4.
ČaOFF, tak nějak jsem si představoval vysvětlení od profíka.Jsem rád,že takoví v autoriz.servise pracují. Na ty,co mi radí demontovat kardan mezi předkem a zadkem(LR OV),mám taky svůj názor.Pochopitelně odlišný. Dík a fotku posílám mailem.ALF

Re: voda v kufru

Napsal: 23 led 2007 07:36
od ALF
Admin píše:
ALF píše:Ještě mám menší dotaz.Kdo mi pověsí obrázek mého Matchboxu. Na 4x4 mi fotka Freelanderu už visí,dal mi ji tam Dave-admin.Sám se pověsit neumím. Pošlete mi na mail zanavos@seznam.cz adresu toho,kdo mi foto umístí tady k příspěvkům.Dík.ALF
Sem ti psal, ať mi pošleš fotku. Nikdo jiný kromě tebe a mě to nemůže nastavit. Leda by jsi mu dal své přihlašovací údaje. :wink:
Tak šup ať to sviští na cvičišti. :lol:
ČaOFF,teď jsem Ti poslal nějaké fotky Freelandyho.Nějakou mi vyber.Dík.ALF

Re: voda v kufru

Napsal: 23 led 2007 08:30
od Admin
ALF píše:
Admin píše: Sem ti psal, ať mi pošleš fotku. Nikdo jiný kromě tebe a mě to nemůže nastavit. Leda by jsi mu dal své přihlašovací údaje. :wink:
Tak šup ať to sviští na cvičišti. :lol:
ČaOFF,teď jsem Ti poslal nějaké fotky Freelandyho.Nějakou mi vyber.Dík.ALF
Máš to tam :wink:

Re: voda v kufru

Napsal: 24 led 2007 11:32
od ALF
Máš to tam :wink:
Dík,alespoň ostatní vidí,jak vypadám. Nezapomněls na mne s vyjádřením porovnání fotky ukazatele teploty u mého Freelandyho s Freelandrem 1.8.který jste měli v servise? Nikdy jsem to tady nenašel. Dík.ALF

Napsal: 24 led 2007 12:16
od Admin
Takže, tvá ručička se nedostane ani do poloviny, a to je špatně. Na tom druhém Freelandrovi šla přesně na prostředek.
Takže buďto vyměnit termostat nebo čidlo teploty.

Napsal: 24 led 2007 12:56
od OC
Admin píše:...buďto vyměnit termostat nebo čidlo teploty.
Jen pro zajímavost, u mojí 4.6 šla po výměně termostatu spotřeba dolů dobře o 4 litry, což je docela dost :)

Napsal: 24 led 2007 13:28
od ALF
Admin píše:Takže, tvá ručička se nedostane ani do poloviny, a to je špatně. Na tom druhém Freelandrovi šla přesně na prostředek.
Takže buďto vyměnit termostat nebo čidlo teploty.
ČaOFF a dík. Termostat mám a nechám ho vyměnit. Kde ho u motoru najdu? Zvládne výměnu průměrný automechanik nebo se mám obrátit na servis?Můžeš mi napsat kolik stojí na můj Freeland lanko ruční brzdy? Lanko je údajně na levé polovině přetrhlé. Brzda vůbec nefungujke. Je tady výměna složitá? Dík za odpověď. ALF

Napsal: 25 led 2007 08:15
od ALF
ČaOFF,admin nestíhá zodpovídat dotazy.Měl by sis zřídit placenou linku 0609.......čekající ALF

Napsal: 25 led 2007 08:18
od Admin
ALF píše:
Admin píše:Takže, tvá ručička se nedostane ani do poloviny, a to je špatně. Na tom druhém Freelandrovi šla přesně na prostředek.
Takže buďto vyměnit termostat nebo čidlo teploty.
ČaOFF a dík. Termostat mám a nechám ho vyměnit. Kde ho u motoru najdu? Zvládne výměnu průměrný automechanik nebo se mám obrátit na servis?Můžeš mi napsat kolik stojí na můj Freeland lanko ruční brzdy? Lanko je údajně na levé polovině přetrhlé. Brzda vůbec nefungujke. Je tady výměna složitá? Dík za odpověď. ALF
Výměnu termostatu zvládne i garážník. Stímhle bych do servisu asi nejezdil, vyměnil bych ho doma sám.
Ty lanovody bych preventivně nechal vyměnit oba. Jaký to máš rok výroby?

Napsal: 25 led 2007 08:48
od ALF
Admin píše:
Ty lanovody bych preventivně nechal vyměnit oba. Jaký to máš rok výroby?

ČaOFF a díky za obrázek. Mám Freelandyho z roku 1998,pokud buděš chtít VIN,pošlu jej mailem. Kolik stojí oba lanovody? Ještě jsem měl dotaz na brzdový asistent při jízdě z kopce. Je to kousek výš napsáno. Dík.

Napsal: 25 led 2007 08:49
od ALF
ALF píše:Je to kousek výš napsáno. Dík.
Tak ne kousek výš,ale na str.2 ALF