Stránka 2 z 3

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 05 pro 2013 17:42
od Márty
OK dík, váhám jestli dát +2'' nebo +50mm

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 05 pro 2013 17:53
od MadTom
Tak teda nevím, řešit rozdíl mezi 50mm a 2" = 50,8mm :shock: mi přijde ne úplně podstatné.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 05 pro 2013 18:16
od Márty
Já sem se dočetl když dám +50mm tak se musejí dát delší brzdové hadice,dorazy,kabely k čidlům ABS.
U +2'' to není potřeba nebo jestli se pletu tak mě opravte

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 05 pro 2013 18:25
od MadTom
2" jsou 2 palce a to je v přepočtu 50,8mm. Takže je úplně jedno, jestli +50mm nebo +2". Rozdíl 0,8mm není ani poznat, anise nedá u LR změřit - ty auta jsou od přírody víc křivá. Já jsem měnil brzdové hadice a tlumiče - minimálně tlumiče už byly stejně skoro KO. Kabely od ABS jsem pouze posunul - ty gumové průchodky na nich se dají opatrně posunout.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 16 úno 2014 18:31
od Peetan
Přední pružiny +50mm,+50kg od eliotta jsou na autě. Dostal jsem se výš o 95mm, ale dle očekávání sedí zase zadek... :grin: K mojemu příjemnýmu údivu je auto rozhodně jistější v zatáčkách... Procházel jsem mnoho vláken o zvýšení, resp. podložení měchů, ale nikde jsem nenašel žádnej výkres... Nemáte ho někdo k dispozici? Potřeboval bych se dostat výš o cca 2". V nejhorším bych vzal tuto sadu: http://www.toomich.cz/obchod/land-rover ... covery-ii/

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 16 úno 2014 18:57
od eliott
Podložky možná mám, musím se podívat ve skladu.

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 16 úno 2014 18:58
od MadTom
5cm podložky mám hotové a odzkoušené.

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 16 úno 2014 19:12
od Peetan
Ok, mysli na mě. :wink:
Tome a nějakej obrázek, nebo líp, dokonce výkres?

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 16 úno 2014 20:22
od MadTom
Tady jsou obrázky - u namontovaného moc vidět není.
V principu je to hliníkový válec (stříknul jsem to po namontování černým sperem na podvozky, aby to tak nesvítilo), nerezová deska a šrouby, kterýma je to přidělané do místa, kde normálně drží spodek měchu. A nerezové prodloužení táhla čidla výšky. Po namontování je nutné nastavení výšky auta - zároveň se srovná předek a zadek, aby to vypadalo nějak rozumně.

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 16 úno 2014 21:21
od Peetan
Díkes... :wink:
Jestli to dobře chápu, tak když si dám ten snímač na palubovku a napojím ho na nějaký kolečko, tak si budu moct štelovat vejšku zevnitř? To by nebylo marný.... Dote´d jsem nějak nepochopil jak ten podvozek funguje...

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 16 úno 2014 22:18
od MadTom
Jakej snímač na palubovce?
SLS - tedy měchy u D2 funguje docela jednoduše - čidla na nápravě měří její vzdálenost od rámu, řídící jednotka to zpracovává (průměruje) a podle toho buďto dofoukne nebo vyfoukne příslušný měch. Nejjednodužší představa je, když auto stojí a ty ho nakládáš - zadek klesá, a dokud máš otevřené dveře, tak se nic neděje - bezpečnostní pojistka, aby se to někde neopřelo dveřma, zavřeš dveře, auto se dofouká. A obráceně.
To co jsem si doplňoval já, je ruční ovládání - není to určené pro změnu světlé výšky za jízdy, ale při stání, když spíme v nebo na autě - dá se tím auto pěkně dorovnat, aby nebylo z kopce. A druhá věc byla, když se mi zbláznilo čidlo v Albánii, a auto se vyfouklo na dorazy, tak jsem to ručně dofouknul a dofukoval každé zhruba 4 hodiny, a v pohodě jsem dojeli domů. Do chování za jízdy a automatiky bych nešahal.
Výška na každé straně se kalibruje - pomocí diagnostiky, tím se dorovná vzdálenost nápravy od karoserie. Docela pěkně se tím dá auto srovnat.

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 08:02
od Peetan
Vpodstatě jsi mi to vysvětlil jak jsem potřeboval... :wink:

Jen je škoda, že se nenechá víc pohrát s tím zvedáním. Bylo by fajn aby to šlo i manuálně třeba jak u allroadu. Můžu se vzteknout když jedu se zvedlým zadkem někde ve sněhu, nebo po polňačce, náhodou překročím těch 35km/h a zase to sleze dolů... :Ja blb:

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 08:35
od MadTom
Tohle by asi šlo, ale není to jednoduché, protože SLABS je řídící jednotka co řeší jak ABS tak SLS (měchy). Ale dovedu si představit řešení, jako se dává do D3 nebo D4 a podobně. Taky jsem o tom uvažoval, zezačátku, kdy jsem měl potřebu zadek zvedat před každým hrbem. To mě časem přešlo, jak jsem si byl trošku jistější a hlavně, když jsem auto zvednul o zhruba 5cm nahoru. Teď to používám maximálně v hodně hrbatém terénu a tam se stejně jede krokem.

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 19:44
od Peetan
Já defakto denně tahám vlek se dřevem cestou necestou, takže bych to celkem užil...

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 20:08
od MadTom
To jako, že by jsi to měl permanentně přizvednuté za jízdy s vlekem? A to proč, protože ryješ tažným? SLS má i ve standardu tu úžasnou výhodu, že auto po naložení srovná, jinak oproti správným pružinám vlastně spíš fůru nevýhod daných složitostí celého systému.

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 20:11
od Peetan
Jasně, občas reju tažným a hlavně můžu "srovnat" kterejkoli vlek kterej mám zrovna zapřaženej.

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 20:33
od dava
No, on ten vlek chytne semtam kolečkem, když je auto nízký... já zas mám opačnej problém, je to vysoký a chytám zase zadkem, ono si nevybereš...

MadTom:
ty vymysli funkci, aby ta mrcha podržela brzdy když je zatažená ručka, aspoň s nastartovaným motorem a na neutrál nebo redukci třeba :Ja blb:
Jezdím do areálu, kde musím do kopce zastavit a jít si otevřít bránu, vlek táhne zpátky. Jak není sucho, nevylezu z auta, to je na vraždu, páč to musím nechat dole a jít si otevřít. To samý zpátky naloženej, sjet a pak jít zavřít.
Až to jednou někdo zavře jak budu vevnitř, tak tam budu sedět dokud někdo nepřijde, protože dokopce na sněhu s bržděným vlekem nepřecvaknu couvací automatiku a sice zastavím, ale jak pustím brzdy, tak pojede.
Eště že mám ARB nárazník, asi bych to musel opřít o sloupek, co je vedle brány... to mám vymyšlený :chuckle

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 20:36
od Peetan
To já nemůžu říst.... po zabrždění si drobet sleví, ale pak už tím nehne ani pár volů... :wink:

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 20:42
od MadTom
To jako, že by trvale hrčela pumpa od ABS a dělal tlak v brzdách? Tak to toho nejdu. Si oprav ruční brzdu, nebo máš dojem, že to to odsmýká i s autem, když budeš mí zabržděná jenom zadní kola ruční brzdou?

Re: Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u z

Napsal: 18 úno 2014 21:07
od dava
MadTom píše:To jako, že by trvale hrčela pumpa od ABS a dělal tlak v brzdách? Tak to toho nejdu. Si oprav ruční brzdu, nebo máš dojem, že to to odsmýká i s autem, když budeš mí zabržděná jenom zadní kola ruční brzdou?
Ručka drží, celá nová, to je v pohodě.
Vždycky se protočej kola jedno dopředu, druhý dozadu a jede

U patrola to šlo vzadu zašpérovat a dobrý, připojenej předek natvrdo pomohl. Tady se ti to přes mezidif protočí celý