Stránka 2 z 8
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 26 bře 2014 09:09
od Stavros
da se koupit i normalni prutokovej vymenik z plynovyho kotle a zapojit to do systemu, funguje to skvele.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 26 bře 2014 09:26
od Hanys_a_Kaca
Lowe:
Abys ohřál z cca 10-15 stupnove vody 40 stupnovou a budes ji mit treba 20 litru, a budes na to mit dve hodiny, tak to budes muset krmit asi 300 Wattama. Když na to budeš mít 4 hodiny tak "jen" 150 Watama...A to nepočitám ochlazování, ale řekněme, že do těch 40 stupňu to ochlazování, není žádné peklo. Neřikám, že to to nepujde, já vozil druhej altík pod posteli:-)
Když už se tu zmiňujou všechny dobrý nápady, ještě, se dá udělat výměník vzduch voda - resp. výfuk voda, a hřát to za jízdy vejfukem, u nádrží v zadních podbězích se to tak nějak prostorově nabízí...
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 26 bře 2014 10:14
od low
Hanysu: jasne s timto v zasade pocitam. uvidim jak to bude fungovat. nicmene 10litrovej kanystr by mel stacit. no odzkousim a uvidim. libi se mne tam ta jednoduchost
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 26 bře 2014 10:41
od Hanys_a_Kaca
To zas jo, natahnout draty je dycky jednodsšší, než tahat trubky. Taky je fakt, že i odrazit vodu třeba jen ze 10 stupnu na 20 dost pomůže, základem je, aby ta voda měla nad nulu, aby to neškrábalo...
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 26 bře 2014 10:42
od MadTom
LOW - takže jestli jsem to správně pochopil - 10l kanistr někde v kufru, alespoň trošku tepelně izolovanej (stačí přes něj hodit deku), a do něj 12V topní těleso, které bere do 20A - to jsou ještě rozumné dráty, a to tam bude celej den. To by fungovat mohlo. Chce to nějakej oddech - jinak se kanistr pěkně nafoukne a termostat, aby se to náhodou při delší cestě nepřehřálo. A na těch 40st to asi za celej den ohřeje, a spotřebu to bude mít podobnou jako světla nebo vyhřívání skla, takže ještě docela v pohodě, pokud v autě takových věcí nebude naráz víc.
Jsem zvědavej. Takhle napsané to vypadá jednoduše a s jednoduchou montáží.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 26 bře 2014 11:21
od low
V zasade presne jak napsal MadTom. Termostat to ma integrovany. Uvidime
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 31 srp 2014 18:45
od HST
Pekne:
http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-v ... ohrev-vody
Sehnal nekdo rozumne topne teleso na 12V?
Ty co maji na karavenshopech do kanistru jako hezke, ale za 2 tisice a vic to je nesmysl.
Dik, Honza
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 31 srp 2014 18:50
od omar
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 14:02
od HST
Hm, tak jsem ten ponornej za stovku zkusil... a v souladu se zdejsi dikusi, hreje to, ale tak pomalu, ze je to v praxi nepouzitelny.
To je fakt slepa cesta

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 19:03
od omar
HST píše:Hm, tak jsem ten ponornej za stovku zkusil... a v souladu se zdejsi dikusi, hreje to, ale tak pomalu, ze je to v praxi nepouzitelny.
To je fakt slepa cesta

To je pomaluvarná spirála na dlouhé zimní večery
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 19:12
od HST
omar píše:HST píše:Hm, tak jsem ten ponornej za stovku zkusil... a v souladu se zdejsi dikusi, hreje to, ale tak pomalu, ze je to v praxi nepouzitelny.
To je fakt slepa cesta

To je pomaluvarná spirála na dlouhé zimní večery

)) jojo. Jako kdyby to clovek nechal celej den, resp pres noc, tak 12 hodin, tak by to asi slo... 12hodin x 10amps = 120Ah
Jinak exaktne bralo to 11A, tedy ca 130W a ca 10 litru vody ohralo o 8 stupnu za 3 hodiny, takze to uplne naprd neni, ale v praxi naprd je.
... dneska jsem si objednal tady
http://dum.bazos.cz/inzerat/37271516/DE ... R-FHC0.php ten nejmensi, tak uvidime.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 19:49
od MadTom
Honit elektrickej ohřev z baterky je nesmysl, jedině za provozu motoru. A ano, bude to ohřívat celej den (8-10 hodin), což by ale zase nemuselo tak moc vadit, pokud se to ráno nezapomene naplnit a hlavně zapnout.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 20:06
od HST
... souhlas. Ja to proste chtel zkusit, tajne doufajic ze treba by se to pres noc z druhe baterky nejak poresilo...
Vidim to tak ze si udelam nejaky jednoduchy udelatko pres ten vymenicek, 2 trubicky pod autem az dozadu, tam asi nejak zakoncene navolno, nekde po ceste cerpadylko za tri stovky, a ve vhodnou chvili ty trubky strcim do kanistru a par minut necham cirkulovat. Pripadne se nejakym "termospinacem" typu cerpej dokud neni 40 stupnu atd. Promysleny to zatim nijak nemam, uvidi se...
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 21:09
od MadTom
Ten elektrickej ohřev by šel, dá se to dobře spočítat. Akorát ty baterky to prostě nedají, protože energie je v nich prostě málo.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 21:28
od HST
A kolik ca amper bys potreboval na rekneme na ohrev 15 litru v kandaku, napr. z 10 na 40 stupnu behem rekneme trech hodiny jizdy?
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 21:36
od mr-tomas
Mě se teda více zamlouvá ten výměník. Ta moje 300stovka je ohřátá za chvilku na 70-80°C, jenom kdyby mi někdo spočítal jak velkej výměník tam dát. Kolik musí mít kW když by měl na jeden průtok ohřát vodu z cca 16°C na 40°C při průtoku 6-8L/min.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 17 zář 2014 21:53
od MadTom
http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-v ... ohrev-vody
A co se kouknout sem. Jediné co budete zadávat je příkon místo proudu.
Pro srovnání - pokud budeme mít k dispozici 20A proudu, tak při 14V je to 280W, což nám 30l vody z teploty 10°C ohřeje na 50°C za 5h a 20minut, pokud tam nebudou velké tepelné ztráty.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 18 zář 2014 00:56
od HST
mr-tomas píše:Mě se teda více zamlouvá ten výměník. Ta moje 300stovka je ohřátá za chvilku na 70-80°C, jenom kdyby mi někdo spočítal jak velkej výměník tam dát. Kolik musí mít kW když by měl na jeden průtok ohřát vodu z cca 16°C na 40°C při průtoku 6-8L/min.
... udajne ten nejmensi, co jsem objednal, ma 8KW - ten s tou plochou 0,28m2. 8KW nevim ceho, ale asi to bude ze umi predat maximalne 8KW mezi okruhy, nevim.
ten prodejce mi od boku rikal, ze z 90 stupnu v chladici si mysli ze pri "normalnim prutoku" z toho vypadne 60-70 stupnu na vystupu. Uvidime, zkusime. Treba jo, treba je to blbost.
Ale myslim, ze zaregulovat vystup tak, aby mel tu spravnou "sprchovaci" teplotu po jednom prutoku je v aute dost slozite dosazitelny.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 18 zář 2014 01:42
od kovář
Já mám s sebou vařič Var, což by měl být nejsilnější vařič ve své třídě (malých vařičů), který ohřívá 1.l l.vody za 4 minuty.
2 litry vroucí vody k šesti, až osmi litrům studené, stačí pro rychlé osprchování pro dva lidi.
Když se dělá ohýnek, kotlík s vodou je horký natotata.
Chápu ale, že každý vyžaduje jiný komfort.
Chtěl jsem si vyrobit na vařič nástavbu se spirálou a cirkulací přes čerpadlo prohřívat vodu v kanistru.
Nakonec jsem ale zjistil, že je to jenom další píčovina na tahání na víc, kterou musím vybalit, zprovoznit a posléze zase uklidit. Vařič s hrncem vyndavám vždy, při každém bivakování.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napsal: 18 zář 2014 09:53
od mr-tomas
Ten výměník by se dal regulovat škrcením průtoku vody z chlediče. No počkám tedy až jak dopadne ten nejslabší.