Stránka 2 z 2
Re: Kola na střechu
Napsal: 05 úno 2015 12:37
od Balú
no...neviem,ked som prerabal drziak kvoli vecsej rezerve,tak som to mal rozobrate a nepripadalo mi to ako etalon pevnosti,a ako pise HaK tak tie sroby co drzia rezervu na drziaku boli zozadu komplet popraskane,tak som ich musel zavarit,to kolo je na ten drziak aj dvere tak akurat a ja by som nan dalsich 80kg urcite nevesal,previest tam raz za cas 1,2ks bicyklov dajme tomu....
Re: Kola na střechu
Napsal: 05 úno 2015 12:49
od MadTom
Mám držák na 2 normální kola a když jsem s tím trošku jezdil, tak rezerva byla v kufru. Jenom na dveře, společně s rezervou možná kousek na silnici, ale rozhodně ne někde v terénu. Rezerva na al disku váží cca 30kg (ve standardním rozměru), BFG KM2 v rozměru 255/85/R16 na pevnostním plechovém disku (Wolf) na Defa váží 40kg (PPLko mi to nechtělo dovést). Problém není ve statickém zatížení, ale v rázech při přejezdu nerovností.
Systém pomocného držáku, který by byl uchycený to tažného je podle mě dobrý nápad, u D2 asi jediné řešení, jak se s kolama rozumně dostávat do kufru. Ty silentbloky bych dal mezi držák kol a držák rezervy na dveřích, a na tažné bych to chytal napevno. Silentbloky nahoře budou méně zranitelné.
Kola na střechu mě napadly jednou, nejsem malé postavy, ale i tak jsem si na to bral schodečky, abych na střechu bezpečně kola dostal. Navíc i pouze střešní stan už mě občas omezuje v průjezdné výšce, natož tak kola na střeše.
Re: Kola na střechu
Napsal: 05 úno 2015 14:43
od azni
MadTom : je to uplne presne jak pises, taky nejsem uplnej prcek a nez jsem el. kolo narval na strechu, mel jsem toho plny kecky, nehlede na to, kdyz by clovek i rad zustal cistej...
Jinak jsem to myslel tak, ze za jizdy by kola drzely hlavne oproti taznymu, na rezerve by "visely" jen v momente otevreni zadnich dveri - to si snad libit nechaji... Ty silbloky (stary škodovácký) by pak asi byly fakt lepsi dat nahoru a "na tlak".
Pri otvirani dveri jsem pak myslel "3bod" na kouli odjistovat nejakym prodlouzenym mechanismem aby clovek nebyl jako prase, kdyz by pokazde sahal nekam mezi zablacena nebo zaprasena kola...
Re: Kola na střechu
Napsal: 05 úno 2015 21:47
od MadTom
Tak nějak, při otevření, ať se to klidně opře železo na železo. Lehce pružit by to asi mělo hlavně za jízdy.
A s tím tažným - nevím jaké máš, já mám nějaké italské s "labutím krkem" - koule se komplet sundávatelná bez nářadí. Momentálně místo ní mám tažné oko. Takže bych si udělal další držák, kde jedna část by byla napevno místo koule a druhá by byla upevněná na dveřích. Po uzavření dveří by to na sebe najelo a stačilo by to nějakou pákou zajistit. Páka by byla klidně docela vysoko - zhruba za zadním nárazníkem.
A nebo úplně jinak - pevnostní nárazník s pořádným držákem rezervního kola, ukotveným někam do rámu.
A drobnost - na kola dávám světelnou rampu, protože originál světla jsou hodně zakrytá.
Re: Kola na střechu
Napsal: 06 úno 2015 00:00
od azni
Jj, o te variante "otviraciho" drzaku premyslim take. Nemyslel jsem pripevneni na pevnostak ale sedelo by to na kouli a "pant" by byl na rameni vedoucim vpravo ( jako treba drzak rezervy co mela KIA - otviral se zvlast ). To by ale asi uneslo jen klasicka kola.
Pro vetsi zatez bych spis jeste spodni nosnik upevnil (mimo na kouli) i nejak jednoduse k ramu na strane "pantu"...
/ Ted teda netusim, jak moc pochopitelne to popisuju...?

/
Re: Kola na střechu
Napsal: 06 úno 2015 08:11
od MadTom
Teď jsem koukal do TP od D2 a největší svislé zatížení tažného je tam psané 100kg, takže podle mě by to mělo být OK, pokud se to k tažnému chytne, třeba místo koule.
Moje představa je, že tažné by to neslo, v případě zavřených dveří a držák na rezervě by to stabilizoval do boku, a nesl, v případě otevřených dveří. V takovém případě dovedu představit, že na dveřích budou jak dvě normální kola tak rezerva.
Re: Kola na střechu
Napsal: 06 úno 2015 09:44
od papavel.k
Zdravím,
...jak jsem se již zmiňoval kola jsem měl na držáku dvě do terénu jsem s tím nejel, pouze převoz párkrát po silnici na šumavu..pro jistější uchycení bych určitě řešil další zapření někam a nespoléhal se pouze na rezervu,při dalším vejletu, který se neuskutečnil, jsem chtěl sichrovat kola aspoň malou kurtnou k zahrádce, tak aby se dveřím odlehčilo, na dvě kola o váze 80kg si to popravdě řečeno představit samo o sobě nedovedu a otevřít to s nima bez další podpory to dostanou panty i dveře docela na prdel

...pokud bych měl dál rozvíjet teorii, že se mi bude chtít šlapat do kopců na kole, abych začal snad se sportem a přestal lenivět nějak systematicky dlouhodobě

, tak než věšet na rezervu, spíš bych já šel cestou solo odklápěcího držáku rezervy kotveného do rámu jak píše madtom

a dotvoření vehementu na kola tam..ostatně nemusí tam vždy být kola a dá se použít na různý jiný kraviny, když vím, že to drží

...moc pěkně to tu má řešené miloš na zebře mám takový pocit...ale spolu s pevnostním nárazníkem...
takže asi za mně tak...a na tvůj dotaz azni držák ještě někde doufám mám i když jsem ho minimálně rok neviděl...

všem
P.
Re: Kola na střechu
Napsal: 06 úno 2015 10:00
od azni
papavelk: odklapeci drzak je nepouzitelny, to uz jsem zkousel... Pujdu asi cestou toho "drzaku rezervy KIA" jak pisu vyse. Je to asi nejdokonalejsi reseni pro tezky naklad. Koule a ram tu zakladnu lehce udrzi i v terenu, panty na otevreni si taky mohu dimenzovat podle libosti a i pri bytelne konstrukci se drzak vejde do 10kg.
Re: Kola na střechu
Napsal: 06 úno 2015 10:46
od MadTom
Miloš má vzadu pevnostní nárazník a na něm dva otočné držáky na rezervy.
Re: Kola na střechu
Napsal: 06 úno 2015 10:49
od azni
To taky ne, prekazelo by to na obou stranach... jedine otvirat jako dvere ale pevnostak ani nic na stalo vozit nechci.
Re: Kola na střechu
Napsal: 13 úno 2015 17:41
od default
Mám tohle (viz foto + odkaz). používám to na cokoliv co na tu střechu nacpu.
S kolama je problém... měřím 186,5cm na výšku a dosah rukou mám ještě o kousek vyšší. Pokud chci na střechu nacpat kola do toho furverku co je drží (také Thule), tak musím stát tak, abych byl nohama na obrubníku. Pak otočím auto a dám tam to druhé kolo ke spolujezdci.
Trocha počtů
LR DII = 196cm
příčník = cca +10cm
držák na bycikl = +cca5cm (a to je spodek kam se dávají ty kola - ten rám za který to potřebuješ zvednout a posadit je ještě + cca 30cm)
Držák na dveře od kufru jsem nesehnal (s homologací apod).
odkaz
http://www.stresni-nosice.cz/678-668-th ... ks-cz.html
MIMOCHODEM ještě bych rád dokoupil dva ty příčníky co jsou na fotce viz poptávka po ND a tam je také více fotek