
Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Moderátor: Acon
- maniac
- Příspěvky: 349
- Registrován: 01 kvě 2012 12:20
- tel.: 725054218
- auto: D III OFF, D III
- Bydliště: v autě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Za mě mohu doporučit Volvo V70 D5 120kw 

LR Discovery 3, TDV6 SE, Xlifter, Wrangler Duratrac 2 5/55/19, Garmin navi 2595, CB INTEK M-799 plus, Šnorchel, Zahrada, Svetělna rampa 440w,
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Tiež to tak vidím. Musíš dodržať 80ku a to Disco zvláda v pohode. Možno bude spotřeba o 4l vyššia no koľkokrát natankuješ o 4l viac za cenu iného auta?kupec18 píše:...Ale ja bych se te D2 nebál,bude to mít krapet menši odpor, a s těžším autem to pojede klidněji, a mužeš s tím i v zimě
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
S D2, co se týče tahání nemá táta zas až takový problém, přesně jak píšete 80-100km/h to většinou udrží skoro všude a na žádný velký frajeřiny to auto není ani sólo, prostě 140k a 2,5t. ALE - ta spolehlivost, už 2x "skoro" nedojel a po každý s karavanem. Jednou to dojel na 3 válce (svazek ke vstřikovačům), po druhý zase s polomrtvým podávacím čerpadlem v nádrži. To, že se vysypal diferák a prorazil obal... dodnes nevím jestli byla vlastnost, protože se to nestalo prý jen nám nebo něčí lemplovství.
Co se týče spotřeby, tak jak píše Acon za 150-200 tis. natankuješ hodně nádrží, ale s ohledem na tu spolehlivost a touhu svézt se v něčem trochu pružnějším pak není úplně k zahození jezdit třeba za 8l místo 12-14l
Z toho co jsem se zatím dozvěděl a s ohledem na vkus (ještě mu nadhodím ten Rover, ale pochybuji) vypadá zatím jako nejvhodnější kandidát BMW 3 E46 nebo X3 obojí v manuálu se 150kW. Když jsem pročítal ještě nějaký recenze, tak ten Mercedes E s 270CDi, taky nevypadal úplně marně a v případě požadavku na vysokou míru spolehlivosti by byl nejlepší 300TD ve starší generaci E, ale to už je přeci jen zase o 4-5 let starší kousek. Ty Audi budu muset ještě nastudovat.
Honza21: Předpokládám, že brzdový kotouče řešili jako první? Můžeš zkusit libovku, podle toho co psal, tak má se servisem BMW docela zkušenosti a ještě... neuraž se, ale že to řeší značkový servis nepovažuju za jakoukoliv záruku jistoty nalezení řešení. Každopádně díky za postřeh a ať se problém co nejdřív zdárně vyřeší
*Ještě bych rád upozornil, že ten svazek byl měněný preventivně asi 2 roky předtím s ohledem na zkušenosti, že se podělá u všech aut. Byl to dokonce ten dražší, který měl mít údajně úpravu proti vzlínání. Doma tam pak přišel ten původní starý, nejspíš originál, a je tam do teď s tím, že vozíme nový, už "jen" v OEM kvalitě, v kufru.
Co se týče spotřeby, tak jak píše Acon za 150-200 tis. natankuješ hodně nádrží, ale s ohledem na tu spolehlivost a touhu svézt se v něčem trochu pružnějším pak není úplně k zahození jezdit třeba za 8l místo 12-14l

Z toho co jsem se zatím dozvěděl a s ohledem na vkus (ještě mu nadhodím ten Rover, ale pochybuji) vypadá zatím jako nejvhodnější kandidát BMW 3 E46 nebo X3 obojí v manuálu se 150kW. Když jsem pročítal ještě nějaký recenze, tak ten Mercedes E s 270CDi, taky nevypadal úplně marně a v případě požadavku na vysokou míru spolehlivosti by byl nejlepší 300TD ve starší generaci E, ale to už je přeci jen zase o 4-5 let starší kousek. Ty Audi budu muset ještě nastudovat.
Honza21: Předpokládám, že brzdový kotouče řešili jako první? Můžeš zkusit libovku, podle toho co psal, tak má se servisem BMW docela zkušenosti a ještě... neuraž se, ale že to řeší značkový servis nepovažuju za jakoukoliv záruku jistoty nalezení řešení. Každopádně díky za postřeh a ať se problém co nejdřív zdárně vyřeší

*Ještě bych rád upozornil, že ten svazek byl měněný preventivně asi 2 roky předtím s ohledem na zkušenosti, že se podělá u všech aut. Byl to dokonce ten dražší, který měl mít údajně úpravu proti vzlínání. Doma tam pak přišel ten původní starý, nejspíš originál, a je tam do teď s tím, že vozíme nový, už "jen" v OEM kvalitě, v kufru.
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Bmw 3 e46 je dle mě jedno z nejhezčích co kdy bylo, ale na taháni si myslim že to moc není, navic je celkem male.
A ten samý motor máš v bmw 5 v tom novějším modelu, ted z hlavy nevím typ, ale tahat to v 530D muže i 2t.
A dynamika,, no v jednom jsem jel, bylo ještě trošku čiple, a je to peklo. Ale samozřejmě nacpane elektronikou jako všechny auta, celkově složita konstrukce, a to vubec nemluvím o počtu kurvitek.
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurvítko zkopiruj celo adresu pomoci ctrl+c,,,,,,, nějak mito nejde vložit
A ten samý motor máš v bmw 5 v tom novějším modelu, ted z hlavy nevím typ, ale tahat to v 530D muže i 2t.
A dynamika,, no v jednom jsem jel, bylo ještě trošku čiple, a je to peklo. Ale samozřejmě nacpane elektronikou jako všechny auta, celkově složita konstrukce, a to vubec nemluvím o počtu kurvitek.
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurvítko zkopiruj celo adresu pomoci ctrl+c,,,,,,, nějak mito nejde vložit
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Novější 530d, tedy E60, mi nebylo doporučeno s ohledem na spolehlivost a ikdyby náhodou, tak pod 200 tis. jich sice je dost, ale nejspíš to prý budou vylítaný krámy, pravděpodobně i přetočený... takže větší jistota by byla starší a trošku dražší E46 s tím 30d. Táta je normální postavy (je o hlavu menší než já) - já (186cm/85kg) jel v 330d jen jako spolujezdec a naprosto v pohodě, takže on se tam poskládá určitě
Jen tak mimo - hned se mi v tom BMW zalíbilo nastavování sedáku pod koleny, to by bylo fajn v D2, tam vzhledem k délce nohou a (ne)délce sedáku nemám pravou nohu skoro vůbec opřenou/položenou. Tahání bude spíš příležitostný, jak jsem psal 3-4x do rok a možná jednou někam dál nad 800-1000 km.

Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Jen na okraj, co by na něm mělo odcházet? Máme ho cca 4 roky, za tu dobu cca 70 tis. a bez problému, teď má něco přes 125 tis. km....tak já jen jako co by nás mělo čekat (i když věřím, že zatím nic, má dobrou péči)....na častější dlouhý cesty mimo ČR je to auto velice pohodlný a dá se jet za pár litrů, když se člověk jen trochu krotí...masar píše:Novější 530d, tedy E60...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
možna se pletu ale myslim že v těch motorech moc rozdil nebude. Tak pokud řešíš to tahani fakt jen okrajově tak jsem zpět u superba a či oktava
A tam ta spolehlivost fakt je

A tam ta spolehlivost fakt je
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Obrať se na libovku, pokud nenapíše sámBenjamin píše:Jen na okraj, co by na něm mělo odcházet? Máme ho cca 4 roky, za tu dobu cca 70 tis. a bez problému, teď má něco přes 125 tis. km....tak já jen jako co by nás mělo čekat (i když věřím, že zatím nic, má dobrou péči)....na častější dlouhý cesty mimo ČR je to auto velice pohodlný a dá se jet za pár litrů, když se člověk jen trochu krotí...masar píše:Novější 530d, tedy E60...

Land Rover Discovery 2 Td5
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
masar píše:S D2, co se týče tahání nemá táta zas až takový problém, přesně jak píšete 80-100km/h to většinou udrží skoro všude a na žádný velký frajeřiny to auto není ani sólo, prostě 140k a 2,5t. ALE - ta spolehlivost, už 2x "skoro" nedojel a po každý s karavanem. Jednou to dojel na 3 válce (svazek ke vstřikovačům), po druhý zase s polomrtvým podávacím čerpadlem v nádrži. To, že se vysypal diferák a prorazil obal... .....


Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
E60/61 jsou auta u kterych nikdy clovek nevi. Od 18let jsem jezdil v BMW e30,34,39,46,53 a ukoncil jsem to X3. Od te doby jezjim v LR jelikoz spolehlivost BMW sla rapidne pod uroven teto znacky. Jedine co stoji za rec je motor 3.0D ve vsech vykonech a 2.0D do 120kw. Vse ostatni nestoji vubec za rec. Dnes je uplne jedno co si clovek koupi za auto jelikoz jsou to vsechno stejny hnoje.Kazdopadne to o cem jsem u BMW driv vubec nevedel je u techto modelu na dennim poradku.
Opravdu ve spolehlivosti BMW vychazi nejlip X3. Opravdu lide co ji maji resi pouze provozni veci coz se o e60 nebo e90 rict neda.
Co se tyce e46 tak vzhledem k veku je vzacnost ji sehnat bez koroze. A s tim karavanem budes courat prdel po zemi.
Za me proste X3.
Opravdu ve spolehlivosti BMW vychazi nejlip X3. Opravdu lide co ji maji resi pouze provozni veci coz se o e60 nebo e90 rict neda.
Co se tyce e46 tak vzhledem k veku je vzacnost ji sehnat bez koroze. A s tim karavanem budes courat prdel po zemi.
Za me proste X3.
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Teda ty budeš dobrej masochista, když tě Bmw zklamalo jsou poruchovosti a proto sis koupil Lr 

Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Já tě chápu, podívej se na Hanyse... ten se svým Defem objel půl Asie bez nějaký závažnější závady (pokud vím). My s tím měli takovýhle problémy a není to o tom, že bychom na to auto kašlali, spíš naopak. Úplně jsem třeba zapomněl, že jsme měnili už servo... teď čeká tátu zas vodní pumpa. Takový "blbosti" jako silentbloky tlumičů, Wattova přímovodu, podélných ramen, stabilizátorů a neustále podělaný čidla ABS, ikdyž jsou už myslím všechny nový, ani nezmiňuju to jsou "prkotiny".Acon píše:masar píše:S D2, co se týče tahání nemá táta zas až takový problém, přesně jak píšete 80-100km/h to většinou udrží skoro všude a na žádný velký frajeřiny to auto není ani sólo, prostě 140k a 2,5t. ALE - ta spolehlivost, už 2x "skoro" nedojel a po každý s karavanem. Jednou to dojel na 3 válce (svazek ke vstřikovačům), po druhý zase s polomrtvým podávacím čerpadlem v nádrži. To, že se vysypal diferák a prorazil obal... .....tak tomuto ja nejako nerozumiem. Za 4r. som došiel vždy a všade aj s prívesmi. Aj teraz keď je už celá zhumplovaná jazdami po lesoch a z ťahania dreva kedy je vymlátený snáď každý silenblok na nápravách, najnovšie tečie skrinka riadenia a piest ACE + volnobežka na prevodovke, auto stále ide a keby som mal teraz sadnúť a ísť cez pol EU s karavanom tak idem
Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
K D2 - podívejme se všichni, jak je to staré auto a podle toho srovnávejme.
Opět bych se vrátil na začátek požadavku - pohodlné auto na ježdění po okolí a občas na delší cestu s karavanem. Mě do toho nezapadá žádné 4x4 ani dodávka - spíš velké osobní auto které nové bylo kolem 1mil. Kč a teď je spíš ojeté než zánovní.
Nepadla tady jedna věc - na jak dlouho se s ním počítá do výměny za něco jiného?
Opět bych se vrátil na začátek požadavku - pohodlné auto na ježdění po okolí a občas na delší cestu s karavanem. Mě do toho nezapadá žádné 4x4 ani dodávka - spíš velké osobní auto které nové bylo kolem 1mil. Kč a teď je spíš ojeté než zánovní.
Nepadla tady jedna věc - na jak dlouho se s ním počítá do výměny za něco jiného?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Radku, taky bych doporučil Volvo V 70, D5 120kw. Máme ho asi 7let, rv.2002,najeto ke 400tisicum km,a na pár drobností, naprosto spolehlivý. Karosářsky naprosto v poho, i výfuk je původní, spotřeba na dálku sólo kolem 5,5l, při motani se po Děčíně 6,2l, včetně tahání sem tam vozejk, karavanu. Sily má na rozdávání, pohodlí Volv bych řekl je všeobecně známo
A do 200tis Kč koupíš opravdu fesaka. 


http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
MadTom: Výhledově to chtěl tak na 10 let, ale pochybuju o tom, že mu to vydrží - myslím ta představa, ne auto - reálně bych to viděl tak na 5 let+.
Rozky: To Volvo se mi líbí a už ho tu někdo předtím taky navrhoval. Zkusím mu navrhnout, aby ho vrátil zpátky do hry
Ještě se zeptám... je tam nějaký zásadní rozdíl, co se týče především spolehlivosti mezi 120 a 136kW?
Rozky: To Volvo se mi líbí a už ho tu někdo předtím taky navrhoval. Zkusím mu navrhnout, aby ho vrátil zpátky do hry

Land Rover Discovery 2 Td5
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
LR se mi vždycky líbil.A jelikož se to sere všechno stejně tak proč si nekoupit něco co se mi líbí.A hlavně v BMW neodvezeš to co v LR.kupec18 píše:Teda ty budeš dobrej masochista, když tě Bmw zklamalo jsou poruchovosti a proto sis koupil Lr
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Procti tohle
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... kw#p406132
Jinak se můžeme domluvit a můžeš se na auto i podívat, co jak kde..

http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... kw#p406132
Jinak se můžeme domluvit a můžeš se na auto i podívat, co jak kde..

http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Díky, mrknu na to.
Případně se ozveme a rovnou bych ti hodil tu knížku
Případně se ozveme a rovnou bych ti hodil tu knížku

Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Takže všechno jinak, po několika rozhovorech, přečtení spousty recenzí a článků se dospělo k rozhodnutí, že naftu snad radši vůbec ne a teď to vypadá spíš na benzin se spotřebou řekněme 9-10l/100km. Takže připadlo v úvahu BMW x25i (řadový šestiválec 141kW s kódem M54B25) a byla dokonce překonána nechuť ke koncernu, kde připadá v úvahu VW Passat s 2.0 TFSi 147 kW. Nějaký zkušenosti s těmito stroji?
Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: 19 říj 2013 21:11
- auto: Range Rover 4.6 HSE
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"
Benjamin píše:Jen na okraj, co by na něm mělo odcházet? Máme ho cca 4 roky, za tu dobu cca 70 tis. a bez problému, teď má něco přes 125 tis. km....tak já jen jako co by nás mělo čekat (i když věřím, že zatím nic, má dobrou péči)....na častější dlouhý cesty mimo ČR je to auto velice pohodlný a dá se jet za pár litrů, když se člověk jen trochu krotí...masar píše:Novější 530d, tedy E60...
mno kamarát ma E60-ku a origos 180 tis. km a už tam menil 3 krát prevodovku! a troska hnevala aj daka elektrika + samozrejme vstrekovače .............
Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )