Stránka 2 z 5
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 15 črc 2015 22:13
od MadTom
Hezká idea, ale konektory na vstřikovačích neoxidují, protože jsou permanentně ponořené v oleji. Ty se prostě časem povolily - nejspíš v tom hraje roli i střídání teplot u odstaveného auta a u ohřátého motoru. Každopádně stačilo je opatrně napružit.
Ono na 90A impulzního proudu jsou ty kontakty docela malé. Impulzní obvody mají jedinou výhodu - nehřejí, všechno ostatní musí být udělané stejně, jako u obvodů pro trvalý proud.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 16 črc 2015 08:44
od mipr
Tome a co zbytek kabelaze (mimo prostor vackoveho hridele)?
Z mojej skusenosti ridiaca jednotka prepne vykon motora do zakladneho rezimu, pokial detekuje poruseny obvod kabelaze. Na rovnakom zvazku kabelaze okrem vstrekovacov su aj mnohe dalsie snimace preto treba vsetko prekontrolovat...
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 16 črc 2015 09:36
od Hanys_a_Kaca
To by rekla diagnostika, kdyby to tak bylo.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 16 črc 2015 09:45
od MadTom
Ale ano, ostatní konektory umí ohnít také, ale tady tomu paradoxně může částečně zabránít to nežádoucí prolínáni oleje do kabelového svazku. Já jsem to psal kvůli konektorům přímo na vstřikovačích, které neohnily a tím neztratily kontakt, ale prostě se vyhřály. To ovládání vstřikovačů, narozdíl od ostatních věcí v autě, je impulzní, a proto to nehřeje a špatné kontakty se neprojeví opálením nebo natavením, jako třeba u světel.
A jak píše Hanys - na diagnostiku s tím, ještě před nějakou složitější rozborkou. Celistvost obvodu vstřikovačů si to docela slušně hlídá, stejně tak není problém z live dat zkontrolovat, že výstupy z čidel jsou přibližně správné a v očekávaném rozsahu.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 16 črc 2015 12:07
od snusmumrik
Pri znížení výkonu a pri opätovnom zvýšení sa ti vyvalí čierny dym z výfuku?
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 16 črc 2015 17:31
od Jenda
Ja to tu nesleduju od zacatku ale jestli jsou to obcasny vypadky pri vyssich venkovnich teplotach,muze to delat zacpanej chladic a autak pada na sekundy do nouzaku. Jenom napad.
H.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 18 črc 2015 10:56
od azni
Tak kabely jsou doma,konektor co jde ven jsem jeste okolo dratu dotesnil silikonem na motory. Zkusim ho tam dat a ve stredu se snad uz dostanu na tu diagnostiku...
Od posledniho zazlobeni po odvzdusneni to chyta a jezdi normalne, jen mi prijde, ze se motor oproti kopci hůř zbírá z nizkych otacek - musim podrazovat. To mi zase pripomina spis lonske trapeni s vahou vzduchu, tam auto zacinalo ozivat az nad dva tisice...
snusmumrik : spis ani ne...
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 18 črc 2015 11:03
od MadTom
Váhu vzduchu pozná diagnostika - nejlépe ve dvou za jízdy, aby to bylo pod výkonem. Jeden řídí a druhej se kouká na hodnoty. Tím se zmenšuje šance nečekané návštěvy příkopu.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 18 črc 2015 12:52
od azni
MadTom: prosim Te, jakou ze mas diagnostiku ? Premyslim nad tim, ze pokud bych chtel u tehle znacky zustat, neni to uplne marna investice... Diky.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 18 črc 2015 13:34
od MadTom
Nanocom - z toho co není originál a co mi prošlo rukama asi to nejrozumnější, bohužel bezchybný tako není. Podle toho co mi sem občas přijede z nějakého servisu, tak to umí v některých věcech u TD5ky víc než LR fabrická diagnostika.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 19 črc 2015 11:14
od azni
Diky. To je nejaky konkretni model ? Umi cesky ?
Jinak vcera jsem mel moznost napichnout se na chvilku (ne na special LR) a byla tam jedina zavada - v kabelazi. Hodne se za chodu lisi i hodnoty na vstrikach... tak snad ten svazek pomuze, jen cas je problem

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 19 črc 2015 11:51
od MadTom
Konkrétně mám Nanocom Evolution - v první verzi (ještě v plastu). Funguje to tak, že si koupíš diagnostiku a k tomu, podle toho, kolik chceš a kolik si zaplatíš, si ji necháš odemknout na dané typy aut. Já tam mám D2 T5 a Def TD5. Když jsem to kupoval, nic jiného ještě nebylo. Dnes už to umí i nové LR.
Česky to není, je to anglicky. Co jsem viděl nějaké diagnostiky co byly počeštěné, tak to bylo podle mě spíše na škodu celé věci, protože ty překlady byly dost hrozné a s originálem to moc nesouviselo.
Na druhou stranu - těch 200 slovíček co je potřeba se dá naučit docela rychle - alespoň zhruba, a na zbytek pomůže třeba google překladač.
Ale nejpodstatnější je vědět, jak dané věc funguje - tedy třeba motor nebo jiná věc, co má řídící jednotku, co které se diagnostikou připojuji. Třeba když se člověk kouká na aktuální hodnoty z různých čidel, tak by měl mít představu, v jakém rozsahu se mají pohybovat a co konkrétně dané hodnota vlastně reprezentuje.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 19 črc 2015 12:02
od azni
Tak to je samozrejme zaklad ( ty rozdily hodnot odecte i laik, na uni diagnostice se vedle ukazuji udaje, jak by to melo byt... ). Narychlo jsem se porozhlid po netu a padlo mi do oka toto :
http://www.pc-autodiagnostika.cz/zbozi/ ... -landrover jen na cesty by mi fakt stacilo neco jednoducheho - a hlavne cesky. Ono je to par slovicek u toho, par u onoho a nakonec z toho clovek ma akorat zmatek

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 19 črc 2015 12:19
od MadTom
Za tu cenu má Nanocom i displej a je ověřené že funguje. Na rozdíl od některých diagnostik, které sice tvrdí, že LR s motorem TD5 umí, ale nakonec se ukáže, že akorát načtou chybové kódy nebo něco podobného.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 19 črc 2015 12:21
od alberth
Dle mne drahé. Nanocom je levnější a máš jistotu že Ti bude komunikovat i s ostatním ŘJ v autě, což většina standardních diagnostik neumí. Můžeš pak zjistit, že na "cestě" ti dojde baterka v ovládači a běžným způsobem se nespáruje a budeš se na auto mohl zas jen koukat s "diagnostikou" v ruce.
Svého času se mne přepínala ŘJ alarmu do režimu, že viděla je jeden klíč a musel jsem ji nastavit znovu.
Když nevidí oba, tak si budeš někoho z NANOCOM ( nebo podobně schopnu diagnostikou ) volat k autu.
To je ale můj případ.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 19 črc 2015 12:23
od alberth
Jsme se Tomem shodli... ne jen v čase odpovědi
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 21 črc 2015 22:42
od azni
Jeste bych se zeptal - ten konektor kabelove listy co jde z hlavy neni nicim zajisteny ? Ze je v nem dira jakoby na sroub ale v hlave zavit neni. To ho drzi jen viko ?
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 21 črc 2015 23:03
od radekd
jen ho namáčkneš, drží ho kroužky.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 23 črc 2015 18:52
od dava
Hele, ty jak říkáš bouchlé kabely, to znám z kamionu. Dělá se to v místě, kde je kabel ohnutý do U, vespod. Může za to sůl, co navzlíná lankem a už se nikdy nedostane ven. Na Dafu XF to dělalo tradičně ve svazku co vedl na převodovku a byl takhle blbě do U připáskovanej.
Diagnostika s tím měla problém, ono to tak nějak vedlo/nevedlo, převodovka dělala co se jí líbilo a dlouho se laborovalo, než jsme na to přišli, byly to tehdy nový modely.
Kabel byl ale někdy zvenčí jak novej, ale když jsi zatáhl, tak se přetrhl a vevnitř byla jen měděnka zelená.
Odpor bez zatížení (multimetrem) byl v normě, ale asi při vyšším proudu už ne. Zkusil bych možná si půjčit svazek na test, nebo koupit, on nebude stát svět.
U Diskošky vím že ten svazek dělá bordel, mě tam semtam kočka leze chrápat a hne s tím, auto jede každou chvíli jinak, stačí to ale prostříkat kontoxem jak jsou konektory vedle nádobky chlazení a je dobře zas na chvíli. Je to tam taky vedený do U , k jednotce je zapojenej konektor zespoda.
Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5
Napsal: 27 črc 2015 10:52
od azni
Tak svazek vymeneny, vsechno odmastene, kabely prohlidnute, diagnostika nenasla zadny problem... a po cca sto km zase na malo valcu...

Po chvili se to chytilo, pak se to jeste zopakovalo. Prohodil jsem starou vahu vzduchu (na kterou motor jde spatne do otacek), najel jsem na vsechny valce cca tri sta km. A dnes to zase zazlobilo...

To je jak zaklety a odjezd se blizi...

Kdyby braly vzduch vstriky, to by to ale neslo furt, ne ? Nebo ze by nejak blblo cerpadlo ? Takhle to rano chyta na skrtnuti a zlobi to az po delsi jizde, spis mozna ve vetsim teple nebo po vetsim zaberu...? Diky za nazory.