Hasiaci systém pod kapotu

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Hasiaci systém pod kapotu

#21 Příspěvek od hifi » 29 črc 2015 21:24

čuník píše:...jednou jsem totiž viděl jak mechanik při utahování + svorky asi šmrcnul klíčem o kostru ten se tam připekl nebo co a začal se rozpalovat do červena až se roztavil a ukápnul na baterku a ta byla ještě zalitá asfaltem a začala hned hořet, /ale ten zmatek který nastal...
no ja ked zapajam baterku, tak najprv + a nakoniec - a ked odpajam najprv - a potom + . presne kulivaj takemuto strajchnutiu, lebo "zle je hned, dobre sa nikdy nestane"
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Hasiaci systém pod kapotu

#22 Příspěvek od eveUSO » 29 črc 2015 21:31

dava píše:No, celkem vzato, fungovat to bude. Akorát na těch fotkách je to blbě udělaný, má to být v měděných trubkách, né v plastu a hasičák má být mimo aby ti nevybuchnul, když už.
U letadel je to standard, u aut pro sport taky. Pokud se neotvírá kapota, je skoro jistota že 2 kg moderní náplň bohatě stačí na kompletní uhašení a vychladnutí pod hranici vznícení. Někde by mělo být ovládání tak, abys mohl opakovat krátký dávky do vychladnutí.

Největší riziko poslední doby je DPF, turbo a altík. Bohužel na svých cestách jsem nejčastěji viděl hořet paradoxně naftu, nejčastěji po rozpadu turba a následnýmu spalování oleje... skoro neřešitelná situace, pokud to řidič nezvládne bleskem utnout, což znamená technicky vyspělý řidič. Takových dneska už moc není, většina lidí netuší která bije.

Takže, za mě souhlas, ale líp než v tom odkazu :mrgreen: Na automatiku moc nevěřím, propálená hadička a tryska origo hasící je rozdíl...

Davo, jak chceš utnout žrani oleje přes turbo, když máš automat ? .... není to jak chcipnout , když nemáš spojku a šajtru, nebo se pletu ?



Hifi: pokud je auto kostřené - polem baterie, tak píšeš správný postup, ovšem například V3S je kostřená plusem + , tedy zde by se prvně odpojoval plus a až potom mínus ;-)
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Hasiaci systém pod kapotu

#23 Příspěvek od hifi » 29 črc 2015 21:56

jo, lenze ja nemam V3S :wait


to zranie oleja turbom:
prave ze tym ze to je automat a neni to mozne ziadno chcipnut, jedine utnut hadicu do sania
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Hasiaci systém pod kapotu

#24 Příspěvek od eveUSO » 29 črc 2015 23:30

byl to samozřejmě extremní příklad ta ,,vejtřaska", spousta dnešních nových aut z ,,Nágelstánu" má kostřene plus ;-)
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Hasiaci systém pod kapotu

#25 Příspěvek od hifi » 30 črc 2015 21:23

ale jasne, ja to chapem. bavime sa tu hlavne o disko a defendroch tak ostatne pre mna neexistuje :hand
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Hasiaci systém pod kapotu

#26 Příspěvek od Tonny » 31 črc 2015 09:40

nevím jestli to sem už někdo nedal, ale šel bych touto cestou:
http://www.ipracingshop.com/sparco-hasi ... y-ocel.htm
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Hasiaci systém pod kapotu

#27 Příspěvek od teslo » 31 črc 2015 11:03

ten hadickovy system nemusi byt uplne zly, ale zda sa mi, ze reaguje pomerne neskoro (neviem ako by dopadla moja laminatova kapota :lol: ). Na druhu stranu je to dobra poistka, ked si posadka nevsimne problem a nezareaguje vcas. Ja mam z aute dva hasicaky a raz mi uz auto horelo (problem s elektroinstalaciou - prepalilo hadicu k chladicu automatu a zapalilo olej - celkom zabava :lol: ). Asi o nejakom palubnom systeme pouvazujem :lol:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Hasiaci systém pod kapotu

#28 Příspěvek od MadTom » 31 črc 2015 12:43

Řekl bych že ten trubičkový systém má ještě jednu výhodu v neobslužnosti - funguje nejenom, když si toho obsluha nevšinme, ale i když v autě není - třeba když stojí někde na parkovišti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět