no ja ked zapajam baterku, tak najprv + a nakoniec - a ked odpajam najprv - a potom + . presne kulivaj takemuto strajchnutiu, lebo "zle je hned, dobre sa nikdy nestane"čuník píše:...jednou jsem totiž viděl jak mechanik při utahování + svorky asi šmrcnul klíčem o kostru ten se tam připekl nebo co a začal se rozpalovat do červena až se roztavil a ukápnul na baterku a ta byla ještě zalitá asfaltem a začala hned hořet, /ale ten zmatek který nastal...
Hasiaci systém pod kapotu
Moderátor: Acon
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Hasiaci systém pod kapotu
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Hasiaci systém pod kapotu
dava píše:No, celkem vzato, fungovat to bude. Akorát na těch fotkách je to blbě udělaný, má to být v měděných trubkách, né v plastu a hasičák má být mimo aby ti nevybuchnul, když už.
U letadel je to standard, u aut pro sport taky. Pokud se neotvírá kapota, je skoro jistota že 2 kg moderní náplň bohatě stačí na kompletní uhašení a vychladnutí pod hranici vznícení. Někde by mělo být ovládání tak, abys mohl opakovat krátký dávky do vychladnutí.
Největší riziko poslední doby je DPF, turbo a altík. Bohužel na svých cestách jsem nejčastěji viděl hořet paradoxně naftu, nejčastěji po rozpadu turba a následnýmu spalování oleje... skoro neřešitelná situace, pokud to řidič nezvládne bleskem utnout, což znamená technicky vyspělý řidič. Takových dneska už moc není, většina lidí netuší která bije.
Takže, za mě souhlas, ale líp než v tom odkazuNa automatiku moc nevěřím, propálená hadička a tryska origo hasící je rozdíl...
Davo, jak chceš utnout žrani oleje přes turbo, když máš automat ? .... není to jak chcipnout , když nemáš spojku a šajtru, nebo se pletu ?
Hifi: pokud je auto kostřené - polem baterie, tak píšeš správný postup, ovšem například V3S je kostřená plusem + , tedy zde by se prvně odpojoval plus a až potom mínus

-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Hasiaci systém pod kapotu
jo, lenze ja nemam V3S
to zranie oleja turbom:
prave ze tym ze to je automat a neni to mozne ziadno chcipnut, jedine utnut hadicu do sania

to zranie oleja turbom:
prave ze tym ze to je automat a neni to mozne ziadno chcipnut, jedine utnut hadicu do sania
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Hasiaci systém pod kapotu
byl to samozřejmě extremní příklad ta ,,vejtřaska", spousta dnešních nových aut z ,,Nágelstánu" má kostřene plus 

-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Hasiaci systém pod kapotu
ale jasne, ja to chapem. bavime sa tu hlavne o disko a defendroch tak ostatne pre mna neexistuje 

Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Re: Hasiaci systém pod kapotu
nevím jestli to sem už někdo nedal, ale šel bych touto cestou:
http://www.ipracingshop.com/sparco-hasi ... y-ocel.htm
http://www.ipracingshop.com/sparco-hasi ... y-ocel.htm
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
Re: Hasiaci systém pod kapotu
ten hadickovy system nemusi byt uplne zly, ale zda sa mi, ze reaguje pomerne neskoro (neviem ako by dopadla moja laminatova kapota
). Na druhu stranu je to dobra poistka, ked si posadka nevsimne problem a nezareaguje vcas. Ja mam z aute dva hasicaky a raz mi uz auto horelo (problem s elektroinstalaciou - prepalilo hadicu k chladicu automatu a zapalilo olej - celkom zabava
). Asi o nejakom palubnom systeme pouvazujem 



Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hasiaci systém pod kapotu
Řekl bych že ten trubičkový systém má ještě jednu výhodu v neobslužnosti - funguje nejenom, když si toho obsluha nevšinme, ale i když v autě není - třeba když stojí někde na parkovišti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo