Stránka 2 z 3
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 14 úno 2016 12:49
od bany.xf.cz
S tou spotřebou jsem to měl podobný... Váha vzduchu byla tak v háji že to vůbec na benzín nejelo, jen na pevně nastavenej LPG. Ale ujel jsem na nádrž 330 km. Dal jsem novou originál Bosch váhu vzduchu a už ujedu na nádrž 270 km. A nedávno mě vyhodili z emisí že mám na volnoběh HC 1000 a CO 8,5.
Jinak to vypadá, že terénní pneumatiky za to trochu můžou. Já jezdil na silničních a měl jsem spotřebu podle palubáku asi 17 litrů, dal jsem zadní terénní a spotřeba 18,5 litru. Dal jsem i přední terénní a spotřeba 20 litrů. Nicméně stejně je něco špatně protože ty pneumatiky na emise samozřejmě nemaj vliv.
Jestli to jezdí bohatý nebo chudý poznáš podle svíček. Jestli si na ně už něco najel a máš dobrou směs, budou po vyndání takový pěkný cihlový. Já vyměnil lambdy (OEM díl) a svíčky jsem po 300 km vytáhnul černý (moc bohatá směs). Se starejma lambdama byly cihlový. Takže nový krásný drahý lambdy zahodim a dám tam starý.

Jinak teda po výměně lambda sond a nasazení katalyzátorů spotřeba vylezla asi o litr, takže zanedbatelnej rozdíl.
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 14 úno 2016 19:28
od zata
Když jsem jezdil bez váhy vzduchu (byla špatná), jezdil jsem dálky do 14l. Pak jsem koupil novou Bosch váhu vzduchu, začal jezdit na směs E85 N95 1:1 a od té doby to žere cca o 3l více. Samozřejmě jsem zkoušel váhu deaktivovat a nyní jezdím jen na N95, ale ta vyšší spotřeba už zůstala. Pravdou je, že jsou vyměněny ty gumy. Svíčky jsem též měnil. Ty co tam byly, měly barvu šedobílou. Rozhodně ne černou ani cihlovou.
Teď začíná být na programu výměna rozvodů, simeringu na předním hřídeli, výplach motoru a nový olej.
Ikdyž, asi jsem puntíčkář, neb i tak, pokud se snažím, dálku do 16l/100km udělám

Jen to město je spíš 25-30l/100km
bany.xf.cz píše:S tou spotřebou jsem to měl podobný... Váha vzduchu byla tak v háji že to vůbec na benzín nejelo, jen na pevně nastavenej LPG. Ale ujel jsem na nádrž 330 km. Dal jsem novou originál Bosch váhu vzduchu a už ujedu na nádrž 270 km. A nedávno mě vyhodili z emisí že mám na volnoběh HC 1000 a CO 8,5.
Jinak to vypadá, že terénní pneumatiky za to trochu můžou. Já jezdil na silničních a měl jsem spotřebu podle palubáku asi 17 litrů, dal jsem zadní terénní a spotřeba 18,5 litru. Dal jsem i přední terénní a spotřeba 20 litrů. Nicméně stejně je něco špatně protože ty pneumatiky na emise samozřejmě nemaj vliv.
Jestli to jezdí bohatý nebo chudý poznáš podle svíček. Jestli si na ně už něco najel a máš dobrou směs, budou po vyndání takový pěkný cihlový. Já vyměnil lambdy (OEM díl) a svíčky jsem po 300 km vytáhnul černý (moc bohatá směs). Se starejma lambdama byly cihlový. Takže nový krásný drahý lambdy zahodim a dám tam starý.

Jinak teda po výměně lambda sond a nasazení katalyzátorů spotřeba vylezla asi o litr, takže zanedbatelnej rozdíl.
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 14 úno 2016 19:37
od Kokesek
To znamena ze si to mel chude... ta sedobila!!!
Tedka to mas tedy ok. Mala spotreba neni vzdy dobra.
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 21 úno 2016 17:13
od zata
Tak nevím, jestli se to ve spotřebě nějak promítne, ale dnes mám vyměněné rozvody a chyba senzoru vačky zmizela

Skutečně v autě byla jiná rozvodová kola než jaká tam měla být (asi z GEMSe) a navíc i vytahaný řetěz. Teď je vše v cajku, tak uvidím, zda-li to bude mít na spotřebu vliv...
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 21 úno 2016 21:04
od eliott
No vzhledem k tomu, že tam evidentně byl motor nepůvodní, může tam být klidně i 4.0 a ten má jinou vačku....
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 21 úno 2016 21:28
od zata
Motor je 4.6 (Bosch), ale ty rozvody někdo udělal blbě. Byla tam jiná kola.
Aktuálně po výměně rozvodů pro 4.6 je to v pořádku, včetně té vačky.
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 21 úno 2016 21:37
od eliott
Při troše snahy se dá BOSH nacpat i na 3.9ku z RRC, takže bych si tak jistý nebyl.
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 22 úno 2016 08:01
od zata
Jako laik, pokud se podívám na tři stejné 4.6 i od dalších majitelů, předpokládám, že když můj motor vypadá naprosto stejně, že to nebude 4.0, nebo ano? Vypadá 4.0 stejně jako 4.6?
Pak bych přes Kokeška místo 4.6 koupil 4.0

Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 22 úno 2016 08:42
od eliott
Holé motory jsou identické, liší se jen sání a uspořádání příslušenství, vše je zaměnitelné
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 22 úno 2016 09:51
od zata
Dá se tedy nějak jednoduše zjistit, jaký motor tam je?
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 22 úno 2016 09:54
od teslo
zata píše: Vypadá 4.0 stejně jako 4.6?
ano
pozri cislo motora. To by Ti mohlo povedat co tam mas. Pokial niekto nevymenil kluku a piesty. (aj to sa da

)
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 24 úno 2016 18:36
od Kokesek
no to je zajimave, to vypada jako by to tam montoval Patrik
Ja historii toho auta neznam.. jenom jsem ho mel s vadnou prevodovkou...
Kde to auto jezdilo nez ho mel pan tady od nas...
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 25 úno 2016 10:09
od zata
Teda chlapi, vy mě prudíte

Nejenom že Patrik, ikdyž auto aktuálně neviděl, ví o něm nejvíc

, ale takhle budu muset lovit to číslo motoru či ještě lépe zajet na válcovou zk. a nechat si změřit výkon motoru. To už pak bude snad prokazatelné, ne?

Je to číslo motoru nějak přístupné? Nebo bude jednodušší rovnou ta válcovka? Mě to nedá, ikdyž mi už vše funguje jak má...

Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 25 úno 2016 11:56
od pooh
Na soferovej strane ked pozeras dolu, tak na bloku bude kod motora, tusim. Ked tam uvidis 60D, tak mas Bosch 4.6
Sent from my Lenovo A5000 using Tapatalk
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 25 úno 2016 16:45
od eliott
Válcová zkušebna je k ničemu, protože i když to bude 4.6 , tak vačka už bude řádně ometená a zdvih ventilů tím pádem menší, což se samozřejmě promítne na výkonu.. Proto když děláme rozvody, tak vzhledem k tomu, kolik je to práce, už dáváme rovnou novou vačku a hydroštely, což asi nebyl případ servisu, který rozvody měnil.
Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 20 bře 2016 21:53
od zata
Motor mám 46D.
Včera v autě jel druhý majitel 4.6 a i o tvrdil, že se mu zdá, že moje auto jede snad lépe než jeho 4.6. Buď mám tedy též 4.6, jak je na motoru, nebo vytuněnej 4.0
Dál to zjišťovat nebudu. Hlavní je, že jezdí a kromě benzínu nežere ani olej ani vodu a nehlásí žádné chyby

Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 21 bře 2016 05:20
od bany.xf.cz
To 46D neni jako že 4,6 litru

já tam mám 60D a nemám šestilitr

Porovnáme to až vyměnim lambdy

Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 21 bře 2016 05:22
od bany.xf.cz
eliott píše:Válcová zkušebna je k ničemu, protože i když to bude 4.6 , tak vačka už bude řádně ometená a zdvih ventilů tím pádem menší, což se samozřejmě promítne na výkonu.. Proto když děláme rozvody, tak vzhledem k tomu, kolik je to práce, už dáváme rovnou novou vačku a hydroštely, což asi nebyl případ servisu, který rozvody měnil.

Ještě jsem neviděl motor kde by se znatelně ojížděly vačky! Land Rover dělá vačky z hliníku bo co?

Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 21 bře 2016 07:41
od Kokesek
bany.xf.cz píše:eliott píše:Válcová zkušebna je k ničemu, protože i když to bude 4.6 , tak vačka už bude řádně ometená a zdvih ventilů tím pádem menší, což se samozřejmě promítne na výkonu.. Proto když děláme rozvody, tak vzhledem k tomu, kolik je to práce, už dáváme rovnou novou vačku a hydroštely, což asi nebyl případ servisu, který rozvody měnil.

Ještě jsem neviděl motor kde by se znatelně ojížděly vačky! Land Rover dělá vačky z hliníku bo co?

To si toho videl jeste malo

Re: P38 vysoká spotřeba - senzor vačky
Napsal: 21 bře 2016 07:56
od zata
Pokud vím, 46D stejně jako 60D je 4.6, která se liší rokem výroby.
42D je 4.0.
bany.xf.cz píše:To 46D neni jako že 4,6 litru

já tam mám 60D a nemám šestilitr

Porovnáme to až vyměnim lambdy
