Stránka 2 z 2
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Napsal: 01 lis 2022 22:09
od pojir
Tak z motoru jde hadice c. 14, tak nekam na ni mezi natrubek c. 11 a rozvetveni by se to vejit melo. (schema je z defa, ale tahle cast je stejna)
Vlastne by to slo pridat i na ten natrubek samotny (pridat dalsi diru) - na nem uz je to existujici cidlo.

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Napsal: 01 lis 2022 23:45
od MadTom
Vedle stávajícího čidla to sice jde, ale neřeší to problém, když je v motoru málo vody. Pak to nemá co měřit.
Jinak originální budík 'ukazujíci teplotu" se dá upravit, aby víc odpovídal teploměru a nikoliv skoro nepohyblivé ručičce.
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Napsal: 02 lis 2022 09:28
od Míra27
Co k tomu potřebuji, kromě návštěvy Olomouce? : ) Mechaniku zvládnu, ale elektro, to jsem úplně mimo...
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Napsal: 02 lis 2022 10:47
od MadTom
Podobně jako se dá přemapovat řízení motoru, aby to lépe jelo (tj. aby to dávalo víc nafty), tak se dá upravit chování ukazatele teploty, protože i ten je řízený řídící jednotkou motoru.
Jednotka si to z čidla snímá velmi precizně, ale výsledek filtruje a upravuje tak, aby se rafička "skoro nehýbala". Je tedy nutné upravit tento převod v řídící jednotce na něco, co se bude více podobat teploměru, než stojící rafičce. Takže v principu je potřeba diagnostika a úprava mapy v řídící jednotce motoru.
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Napsal: 02 lis 2022 17:20
od JulieZvire
Míra27 píše: 01 lis 2022 19:52
O té expanzní nádobce jsem četl na UK fórech, ale model který by šel jen zaměnit jsem už nenašel. Starší kusy mají trochu jinou konstrukci, na vrchu mají venkovní závit na tohle čidlo:
https://www.c3bmw.co.uk/coolant-level-s ... itch/p/557
Což tam utěsnit přes šroubení půjde. Mě šlo ale přímo o hlídání teploty vody ve stupních...?
PS: je to 10P
Dá se koupit i nová BMW číslo je 17111712641. Měla by být v modelech E30, E36, Z3
Taky to budu řešit protože mi jednou za čas najednou zmizne 1 cm kapaliny. Divné je že, za 1000 km vůbec nic, pak ujedu třeba 50km a ten 1 cm najednou zmizne.
Kapky nikde nedělá, asi se to někde stihne odpařit.
Jan
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Napsal: 02 lis 2022 18:05
od Kyanid Sodný
Míra27 píše: 02 lis 2022 09:28
Co k tomu potřebuji, kromě návštěvy Olomouce? : ) Mechaniku zvládnu, ale elektro, to jsem úplně mimo...
Mám pro tebe dobrou zprávu. Dřív se v autech používaly teploměry s kapilárou , a dá se to sehnat .
napřiklad ze Zetora.
žádná elektrika ,prostě navrtáš díru , vložíš tam konec kapiláry ,který má na konci šroubení dáš gumový těsnění a .přitáhneš to převlečnou matkou ,no a to je celý , a budeš mít na palubce další budík .
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? [emoji3]
Napsal: 02 lis 2022 18:24
od habakuk
JulieZvire píše:Míra27 píše: 01 lis 2022 19:52
O té expanzní nádobce jsem četl na UK fórech, ale model který by šel jen zaměnit jsem už nenašel. Starší kusy mají trochu jinou konstrukci, na vrchu mají venkovní závit na tohle čidlo:
https://www.c3bmw.co.uk/coolant-level-s ... itch/p/557
Což tam utěsnit přes šroubení půjde. Mě šlo ale přímo o hlídání teploty vody ve stupních...?
PS: je to 10P
Dá se koupit i nová BMW číslo je 17111712641. Měla by být v modelech E30, E36, Z3
Taky to budu řešit protože mi jednou za čas najednou zmizne 1 cm kapaliny. Divné je že, za 1000 km vůbec nic, pak ujedu třeba 50km a ten 1 cm najednou zmizne.
Kapky nikde nedělá, asi se to někde stihne odpařit.
Jan
Zkontroluj hadice co jsou pod turbem jsou většinou teplem dost zkřehlé tedy více plastové než gumové a sákne to tudy. Může rosit i vodní pumpa.
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? [emoji3]
Napsal: 02 lis 2022 18:50
od JulieZvire
habakuk píše: 02 lis 2022 18:24
Zkontroluj hadice co jsou pod turbem jsou většinou teplem dost zkřehlé tedy více plastové než gumové a sákne to tudy. Může rosit i vodní pumpa.
Hadice a chladič jsem měl komplet venku když jsem měnil vodní pumpu po té co se mi rozsypala hydraulická pumpa řízení. Všechny byly v pohodě. Zadělal jsem konce a tlakoval je.
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Napsal: 02 lis 2022 19:14
od Míra27
Moc všem děkuji za nápady, já totiž nepřišel na to proč to "odešlo", voda se mi nikdy neztrácela (po dolití a odvzdušnění klesla cca 1cm pod rysku) tak zůstala léto-zima několik T.km.
Letos na jaře jsem ale měnil všechny hadice, vodní pumpu, termostat (původně jsem dělal turbo : ), ale když už to bylo tak hezky sundané... Tak nevím, odvzdušnění dle RAWE. Teplota na budíku mi nestoupla, dřív to natlakovalo tak že "bouchlo" víčko. Vím že origo teploměr má velký rozsah 80-115C se ani nehne(zůstává uprostřed)
PS: všechny díly LR
Na UK fórech se to občas řeší, ale nikdo nenapíše výsledek nebo proč. Nejhorší to bylo na 5. válci (nejhůř se asi chladí)
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Napsal: 02 lis 2022 21:05
od Kyanid Sodný
To je nějaká záhada,
Víčko má přece pojištovací ventilek, nastavený na 1,4bar, tak si to při provozu lehce odfoukne, a při vychladnutí zase lehce "dofoukne".a takhle ten ventilek pendluje a nic dramatickýho se neděje . Když se tam ale objevuje nějaký extremní tlak, tak silný že prdne např. hadice apod. tak jediný vysvětlení je ,že v hlavě je nějaká rafinovaná prasklina ,která se i malým teplem a zejména v rytmu rázu spalovacího cyklu rozvírá a zavírá ,(- může se jednat o setinky mm) prostě do chladicí vody prostupuje tlak ze spalovacího prostoru, Ten tlak muže být po krátký době chodu motoru opravdu značný .
Nechat udělat tlakovou zkoušku hlavy ,ale né za studena

, prostě aby hlava při zkoušce měla těch 80-90 st.
No na konec pak zjistíš, že celý problém bylo nekvalitní těsnění pod hlavou
