Stránka 2 z 3
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 28 led 2016 19:14
od Maxsel
Neviděl bych jako jedinou nebo hlavní příčinu zadření, že jsi nepoužil uzávěrku. Některá auta jí vůbec nemají. V terénu nebo na tom ledu je sice vyšší pravděpodobnost, že se bude rozvodovka víc točit, ale proti pevnému a suchému podkladu zase nevznikají takové síly, protože se kola můžou na podkladu snadněji protočit. Jak např. vypadal olej a kolik ho bylo?
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 29 led 2016 11:19
od teslo
Auta, ktore nemaju uzavierku, maju vacsinou nejaku formu samosvoru, alebo TC, alebo kombinacia a pod. To, ze sa takto diferak vypiekol je vysledkom vysokych otacok a slabeho mazania (ale nie preto, ze by bolo malo oleja). Obal diferaku nieje velmi otvoreny a pri vysokych otackach ma olej problem dostat sa k satelitom. Tie potom drhnu nasucho. Zvacsena olejova vana by v tomto pripade nepomohla. Je tam sice o pol litra(?) viac oleja, zvacsena chladiaca plocha, ktora trosku pomoze olej uchladit, ale dovolim si tvrdit, ze pri klzani na lade, tzn. asi celkom kosa, bola rozvodovka celkom studena. Skor je mozne, ze rozvodovka bola studena a olej este hustejsia a tym padom este horsie mazanie vnutra diferaku.
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 29 led 2016 12:32
od VencaZE
Ano, tak nějak to vidím taky.
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 29 led 2016 20:14
od Mára-RRC
Ahoj a jak se ti to vůbec povedlo? poděl se o poznatky z jízdy po dálnici. Díky
Teslo VencoZE bylo to jak říkáte přesně můj případ, jinak bylo -12. Máte náké nápady jak lépe mazat diferáček at při otevřeném difu nebo při jízdě na dálnici?
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 29 led 2016 20:25
od maroo
landy heaven Mára píše:Ahoj všem
Jedno takové další téma na debatní kroužek
Stalo se Vám se klucí že jste už přehřáli mezinápravoví diferáček z důvodu nedaní uzávěrky při prodkluzu kol, při zábavě na ledové ploše.
přesně tohle by se nemělo stát s přísadou ,,metabond,, jsem vůči aditivum do olejů skeptik ale tahle drahá sranda funguje. z vlastní zkušenosti-co se má zadřít se zadře o hodně později nebo to přežije. ale ta cena je....
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 29 led 2016 22:23
od Mára-RRC
maroo píše:přesně tohle by se nemělo stát s přísadou ,,metabond,, jsem vůči aditivum do olejů skeptik ale tahle drahá sranda funguje. z vlastní zkušenosti-co se má zadřít se zadře o hodně později nebo to přežije. ale ta cena je....
Když tak nahod odkaz. Díky
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 30 led 2016 09:54
od maroo
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 30 led 2016 20:16
od Mára-RRC
super díky

Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 30 led 2016 21:08
od VencaZE
Nebylo by snažší správně používat uzávěrku

?
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 12:08
od Mára-RRC
VencaZE píše:Nebylo by snažší správně používat uzávěrku

?
To ano, ale věc druhá zatím čekám na odpověd jak je možné přehřátí a roztržení diferáčku na dalnici... Už jsem ponaučen jak obsluhovat užávěrku, ale jsem neklidný když už vím že i tak má celkem problém se ten olej tam dostávat. A když mám v plánu jet do RO tak jsem neklidný aby nu nebylo horko...
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 12:59
od VencaZE
Při jízdě po dálnici je vnitřek diferáku v klidu. Akorát se rozvodovka zahřívá jako celek. Když to zhavaruje na dálnici tak bych řekl že jedině kvůli celkově špatnýmu stavu rozvodovky, špatnýmu oleji, nebo málo oleje. To myslím že jsou věci které by tě potkat neměli protože máš nový ložiska a budeš mít i nový olej.
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 17:43
od krestak
landy heaven Mára píše:
Ahoj a jak se ti to vůbec povedlo? poděl se o poznatky z jízdy po dálnici. Díky
Teslo VencoZE bylo to jak říkáte přesně můj případ, jinak bylo -12. Máte náké nápady jak lépe mazat diferáček at při otevřeném difu nebo při jízdě na dálnici?
Je fakt že přídavka byla hlučná

a hlavně původní

olej tam kontrolovanej před jízdou (Jihlava tam jsem to trošku trápil) celou cestou se nic nedělo ale najednou do kopce v zhruba 100km/h rána zablokovaný přední a zadní kolo

čáry jsou ještě vidět na dálnici

oprava deset minut a jelo se dál domů

Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 17:58
od Mára-RRC
krestak píše: Je fakt že přídavka byla hlučná

a hlavně původní

olej tam kontrolovanej před jízdou (Jihlava tam jsem to trošku trápil) celou cestou se nic nedělo ale najednou do kopce v zhruba 100km/h rána zablokovaný přední a zadní kolo

čáry jsou ještě vidět na dálnici

oprava deset minut a jelo se dál domů

Ty jsi byl na akci pístovské mokřady podzim 2015?? Já taky s RRC ale jen jako divák

A a jak jsi to opravil na dálnici aby jsi mohl jet dál??
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 18:05
od Mára-RRC
VencaZE píše:Při jízdě po dálnici je vnitřek diferáku v klidu. Akorát se rozvodovka zahřívá jako celek. Když to zhavaruje na dálnici tak bych řekl že jedině kvůli celkově špatnýmu stavu rozvodovky, špatnýmu oleji, nebo málo oleje. To myslím že jsou věci které by tě potkat neměli protože máš nový ložiska a budeš mít i nový olej.
Já si Veno myslím že diferák se točí stále at je tam uzávěrka nebo ne, z důvodu toho jak jsem ho měl zapeklej tak jak se objevovali vibrace na neutrál a jízdou ,,mezi,, ne vtahu ne zaklapnuto. tak když jsem jel tak v 70km/h ,,v mezi stavu,, tak to byl vibrátor jako blázen že jsem zbělal strachy, takže diferáček v činnosti stále...
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 19:23
od VencaZE
Opravuju tedy na: Klec diferáku se točí stále bez ohledu na povrch cesty. Vnitřek diferáku, tedy planetová kola a satelity při rovné jízdě po tvrdém povrchu(dálnice) se téměř netočí, resp. pracuje jen v zatáčkách nebo při rozdílných rychlostech předních a zadních kol.
Tedy jízdou po dálnici nelze vnitřek diferáku zapéct způsobem jakým se to tobě stalo.
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 19:26
od Mirko
No, mají na to ještě vliv rozdílné velikosti kol, které by diferák musel několik set kilometrů při vysokých rychlostech vyrovnávat. Nevím, jestli k tomu nestačí i různě sjetý předek a zadek
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 20:01
od Mára-RRC
Jo ale proč teda mi to při jízdě domů se zapeklím difem, se vibrace vozu tak razantně zvýšili jak jsem psal vibrace vozu znáš jak kdy a co auto dělá škoda že jsi se s tím nesvezl
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 31 led 2016 20:11
od krestak
landy heaven Mára píše:krestak píše: Je fakt že přídavka byla hlučná

a hlavně původní

olej tam kontrolovanej před jízdou (Jihlava tam jsem to trošku trápil) celou cestou se nic nedělo ale najednou do kopce v zhruba 100km/h rána zablokovaný přední a zadní kolo

čáry jsou ještě vidět na dálnici

oprava deset minut a jelo se dál domů

Ty jsi byl na akci pístovské mokřady podzim 2015?? Já taky s RRC ale jen jako divák

A a jak jsi to opravil na dálnici aby jsi mohl jet dál??
No jezdil jsem s tím žlutým pikapem

(110 HAE) ale byl to sraz LR v zimně

voprava jednoduchá

původní diagnoza-prasklej kloub poloosy přední-takže vyndat unašeč poloosy a jet dál

Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 02 úno 2016 09:19
od iYary
Prosím napište jak a kdy používáte uzávěrku. Já třeba když kupoval Defa, tak mi říkali pozor na uzávěrku né v suchu v terénu na cestě atd. Tak by mě zajímalo, zda ji dáváte vždy když opustíte cestu atd .... nějaké vaše uživatelské zkušenosti. Díky za všechny tipy, rady, zkušenosti Jarda
Re: Už se někomu povedlo tohle...?
Napsal: 02 úno 2016 09:32
od VencaZE
Řadím uzávěrku vždycky když předpokládám prokluz kol. Tedy rozbahněná cesta, mokrá louka, sníh, led, prudký stoupání. Tam kde je to tak nějak jo/ne, tam ji mám třeba taky ale vyřadím když je potřeba udělat ostrý obrat. Řadím ji obvykle za jízdy, bez ohledu na rychlost, jen musí být jistota že auto zrovna nehrabe- tedy ubrat, zařadit, pokračovat. Nebo i zastavit.
Hlavně zařadit včas. Je potřeba si s tím pořád hrát podle situace.