Stránka 2 z 3
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 19 úno 2016 18:56
od sendo5
Pristroj sa zasunie do otvoru presviečku a pri točeni motorom na prazdno sa meria kompresia
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 19 úno 2016 19:38
od sendo5
Tako vypadá sada na dieselovy motor
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 19 úno 2016 19:57
od JirkaDK
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 19 úno 2016 20:22
od MadTom
A ještě je možné analyzátorem (osciloskopem) změřit proud co bere startér. Pokud je jeden válec odlišný od ostatních, je to na tom vidět. Taková rychlá diagnostika bez demontáže.
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 19 úno 2016 20:45
od forester
Ono to bolo myslené ako otlakovanie kompresie,nie celej hlavy na praskliny.Ale niečo ti prezradím,videl som to robiť môjho majstra na starom Buczegi snáď pred štvrťstoročím

.Zhodil sacie a výfukové potrubie.Nastavil piest do spodnej kompresnej polohy,vykrútil sviečku,poriadne zašlukoval z cigarety a trubičkou fúkol hustý dym do valca,zakrútil sviečku a pretočil motor o 180 stupňov do HÚ.Ak sa zadymilo zo sacieho alebo výfukového kanálu,bol ventil v

.Ja som to nikdy nerobil,lebo ak to nemá tlaky,tak bez demontáže hlavy sa to väčšinou nezaobíde.U málo motorov idú vymeniť krúžky tak,že sa vyťahajú piesty spodom.
ups.Reagoval som na SPATU,nejak to tu zatiaľ nakynulo

Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 17 bře 2016 14:57
od bany.xf.cz
Tak jsem to dneska ráno konečně dodělal. Byl jsem se projet a jede to furt stejně... Jedinou změnu, kterou jsem zaznamenal, že po měsíci co byla odpojená baterie, přestalo hrát rádio. Vůbec nelupne v reprácích když ho pustim, tak jak předtim.
Jsem zvědavej, jestli ten měsíc práce a investic bude vidět na emisích...
Nemá někdo ze severu diagnostiku? Potřeboval bych zkouknout chyby... Bydlim kousek od Třebívlic.
Re: RE: Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 17 bře 2016 15:03
od sendo5
bany.xf.cz píše:Tak jsem to dneska ráno konečně dodělal. Byl jsem se projet a jede to furt stejně... Jedinou změnu, kterou jsem zaznamenal, že po měsíci co byla odpojená baterie, přestalo hrát rádio. Vůbec nelupne v reprácích když ho pustim, tak jak předtim.
Jsem zvědavej, jestli ten měsíc práce a investic bude vidět na emisích...
Nemá někdo ze severu diagnostiku? Potřeboval bych zkouknout chyby... Bydlim kousek od Třebívlic.
Ako ti dopadli testy na tlaky ?
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 17 bře 2016 20:10
od bany.xf.cz
Ještě jsem nezkoušel. Teprv jsem to dneska poskládal. Ale pujčim si měřidlo, změřim a dám vědět.
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 17 bře 2016 21:07
od dava

Tady se člověk dozví teda věci... Skoro bych řekl že to chtělo zajet ke Kokeškovi rovnou a byl dávno rangie v pohodě.
Jestli to před výměnou lambd jelo jak má , tak bych asi hlavy nesundával. Lambdy jsou originál, zapojení souhlasí? Katalyzátory průchozí? Sání, klapka, filtr, vstřiky v pořádku? Svíčky dle předpisu výrobce? Teplotní čidlo taky?
Měřák tlaku na benzínový auto si uděláš doma, vezneš starou svíčku, vyklepeš izolátor a navaříš nátrubek na hadici, koupíš manometr a před něj do hadice dáš ventilek z duše aby ti hodnota na budíku zůstala nejvyšší. Mezi ventilkem a budíkem T kus a druhej ventilek na odfouknutí. Ale to už je luxus, já si vystačil s povolením budíku , na to domácí žvýkání...
Na naftu to samý jde udělat ze žhavičky , ale tam už musí věci trochu držet pohromadě, bo jsou tam trošku jiný tlaky.
Re: RE: Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 18 bře 2016 08:04
od sendo5
dava píše:
Tady se člověk dozví teda věci... Skoro bych řekl že to chtělo zajet ke Kokeškovi rovnou a byl dávno rangie v pohodě.
Jestli to před výměnou lambd jelo jak má , tak bych asi hlavy nesundával. Lambdy jsou originál, zapojení souhlasí? Katalyzátory průchozí? Sání, klapka, filtr, vstřiky v pořádku? Svíčky dle předpisu výrobce? Teplotní čidlo taky?
Měřák tlaku na benzínový auto si uděláš doma, vezneš starou svíčku, vyklepeš izolátor a navaříš nátrubek na hadici, koupíš manometr a před něj do hadice dáš ventilek z duše aby ti hodnota na budíku zůstala nejvyšší. Mezi ventilkem a budíkem T kus a druhej ventilek na odfouknutí. Ale to už je luxus, já si vystačil s povolením budíku , na to domácí žvýkání...
Na naftu to samý jde udělat ze žhavičky , ale tam už musí věci trochu držet pohromadě, bo jsou tam trošku jiný tlaky.
Ak si dobre pamatam tak mu to za studena šlo ale za tepla to bolo ako chcipla krava.
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 19 bře 2016 08:13
od bany.xf.cz
No jo, hlavy jsem fakt možná sundaval zbytečně. Ale zas jsem díky tomu přišel na to, že mám spálenej ten snímač klepání.
Za studena to jelo jak blázen. Když to bylo ohřátý tak po třeba hodinovym stání jsem nastartoval, vyjel, tak to taky letělo jako blázen chvilku - zhruba než se promíchá voda v okruhu...
Před výměnou lambd to nejelo jak má ale jelo to o něco líp než po tom, co jsem vyměnil lambdy, katalyzátory a svíčky. To všehno jsem měnil naráz; katalyzátory tam předtim vůbec nebyly. Na emisích mi řekl že mám lambda sondy ve zkratu. Originální nejsou ale měl by to bejt OEM díl výrobce INTERMOTOR.
Katalyzátory nový, váha vzduchu nová, vstřiky po repasi, svíčky taky nový. Lambda sondy to bude chtít asi originální.
Trochu začínám mít podezření na jiskru. Včera večer jsem vzal stroboskop a připojoval na jednotlivý kabely. První, druhej, čtvrtej a pátej válec blikal tak třikrát za sekundu. Třetí, šestej, sedmej a osmej válec blikal jak o život.
Z toho mi vychází že to bude něco, co řídí zapalování. Takže snímač na vačce, na klice, nebo samotný zapalovací krabičky.
Jen jsem měl za to, že tenhle model by měl mít čtyři lambdy... Mám tam jen dvě. Rok výroby je to 2001. Ale kdo ví, co je pravda...
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 21 bře 2016 07:53
od Kokesek
Tak sem to trosku procetl...a koukam ze si zacal od konce.
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 23 bře 2016 05:57
od bany.xf.cz
No jo, dělám na vedlejšák kaskadéra

Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 23 bře 2016 09:38
od pooh
bany.xf.cz píše:No jo, hlavy jsem fakt možná sundaval zbytečně. Ale zas jsem díky tomu přišel na to, že mám spálenej ten snímač klepání.
Za studena to jelo jak blázen. Když to bylo ohřátý tak po třeba hodinovym stání jsem nastartoval, vyjel, tak to taky letělo jako blázen chvilku - zhruba než se promíchá voda v okruhu...
Před výměnou lambd to nejelo jak má ale jelo to o něco líp než po tom, co jsem vyměnil lambdy, katalyzátory a svíčky. To všehno jsem měnil naráz; katalyzátory tam předtim vůbec nebyly. Na emisích mi řekl že mám lambda sondy ve zkratu. Originální nejsou ale měl by to bejt OEM díl výrobce INTERMOTOR.
Katalyzátory nový, váha vzduchu nová, vstřiky po repasi, svíčky taky nový. Lambda sondy to bude chtít asi originální.
Trochu začínám mít podezření na jiskru. Včera večer jsem vzal stroboskop a připojoval na jednotlivý kabely. První, druhej, čtvrtej a pátej válec blikal tak třikrát za sekundu. Třetí, šestej, sedmej a osmej válec blikal jak o život.
Z toho mi vychází že to bude něco, co řídí zapalování. Takže snímač na vačce, na klice, nebo samotný zapalovací krabičky.
Jen jsem měl za to, že tenhle model by měl mít čtyři lambdy... Mám tam jen dvě. Rok výroby je to 2001. Ale kdo ví, co je pravda...
original kable su o nicom, daj tam nieco lepsieho. europske auta mali lambdu len po jednom na kazdej strane, po 2 mali len americke a japonske verzie.
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 24 bře 2016 23:43
od dava
pooh píše:bany.xf.cz píše:No jo, hlavy jsem fakt možná sundaval zbytečně. Ale zas jsem díky tomu přišel na to, že mám spálenej ten snímač klepání.
Za studena to jelo jak blázen. Když to bylo ohřátý tak po třeba hodinovym stání jsem nastartoval, vyjel, tak to taky letělo jako blázen chvilku - zhruba než se promíchá voda v okruhu...
Před výměnou lambd to nejelo jak má ale jelo to o něco líp než po tom, co jsem vyměnil lambdy, katalyzátory a svíčky. To všehno jsem měnil naráz; katalyzátory tam předtim vůbec nebyly. Na emisích mi řekl že mám lambda sondy ve zkratu. Originální nejsou ale měl by to bejt OEM díl výrobce INTERMOTOR.
Katalyzátory nový, váha vzduchu nová, vstřiky po repasi, svíčky taky nový. Lambda sondy to bude chtít asi originální.
Trochu začínám mít podezření na jiskru. Včera večer jsem vzal stroboskop a připojoval na jednotlivý kabely. První, druhej, čtvrtej a pátej válec blikal tak třikrát za sekundu. Třetí, šestej, sedmej a osmej válec blikal jak o život.
Z toho mi vychází že to bude něco, co řídí zapalování. Takže snímač na vačce, na klice, nebo samotný zapalovací krabičky.
Jen jsem měl za to, že tenhle model by měl mít čtyři lambdy... Mám tam jen dvě. Rok výroby je to 2001. Ale kdo ví, co je pravda...
original kable su o nicom, daj tam nieco lepsieho. europske auta mali lambdu len po jednom na kazdej strane, po 2 mali len americke a japonske verzie.
Lambdy ve zkratu bych řešil hlavně, že nejsou origo by nevadilo, ale zkoukni to zapojení, jestli to nemáš přeházený v konektoru, protože to se mi kupodivu už stalo u náhrady, i když ne na LR.
Zapalování bych asi zatím neřešil, je to řízené a pokud neprská do sání, tak ví co dělá
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 25 bře 2016 09:07
od Kokesek
ty lambdy hlavne vidis na diagnoze co delaji a co delat maji. Vice te musi zajimat i fuel trim. Pomer smesi.
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 27 bře 2016 23:05
od bany.xf.cz
Zkrat byl tušim na vyhřejvání tý lambdy předtim.
U novejch zkrat neni, teď to píše "Lambda sensor upstream catalyst bank 1" a to samý "bank 2" a na aktuálních hodnotách je 1.00 stále a nemění se to.
Barvy drátů jsou v konektoru zapojený steně jak starý. Jak v Lambdě nevim. A ty dva bílý taky nepoznám jestli jsou dobře protože jsou oba bílý
To bych musel mít diagnostiku u sebe, přehazovat káblíky a koukat jestli chyba zmizí a lambda začne měřit.
Re: RE: Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 27 bře 2016 23:25
od sendo5
bany.xf.cz píše:Zkrat byl tušim na vyhřejvání tý lambdy předtim.
U novejch zkrat neni, teď to píše "Lambda sensor upstream catalyst bank 1" a to samý "bank 2" a na aktuálních hodnotách je 1.00 stále a nemění se to.
Barvy drátů jsou v konektoru zapojený steně jak starý. Jak v Lambdě nevim. A ty dva bílý taky nepoznám jestli jsou dobře protože jsou oba bílý
To bych musel mít diagnostiku u sebe, přehazovat káblíky a koukat jestli chyba zmizí a lambda začne měřit.
Ak ti sedi počet pinov v konektore tak máš bud to špatne napinovany konektor ... U nahrady je to možne, alebo tam piny su ale niesu obsadené ,alebo je tam špatna hodnota pretože je to blba nahrada ktora je len približne vybrata ako univerzalna lambda sonda. Skus niekde najst original hodnoty lambda sondy ktora je priamou nahradou alebo org. diel. Nieje možne system kalibrovať ?
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 28 bře 2016 21:02
od bany.xf.cz
Kalibrovat lambda sondy? To si myslim že nejde.
Mohl bych to zkusit přepinovat, ale bez diagnostiky nezjistim jestli jsou dobře nebo ne.
Re: P38 V8 - Problém s emisema
Napsal: 28 bře 2016 21:14
od sendo5
Najprv si pozri zapojenie org lambda sondy a potom to porovnaj s nahradou.
Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku