Jedna věc je, jestli auto ohřátí topí při volnoběžných otáčkách a druhá, jestli se na volnoběh ohřeje, případně jestli na volnoběh samotné topení neuchladí motor tak, aby vychládl.
To první TD5ka umí - ohřátá prostě topí. Na volnoběh se ale neohřeje a topení ji zvládne vychladit. Prostě daň za malou spotřebu nafty.
TD5-prehrievanie
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5-prehrievanie
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5-prehrievanie
...ide o to ze ak mas malo chladiacej tak na volnobeznych otackach nepretlaci vodu cez kurenie. Ak to mas dobre odvzdusnene tak pretlaci a kuri na volnobeznych otackach. To ze casom to chladne to je ina vec.nios píše:TD5 kuri na volnobehu???? cooo??? neverim....nikdy....praveze chladne....tak ako aj 300 tdi.....aspon u mna tak vzdy bolo....
Edit. Popisal Tom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5-prehrievanie
A to odvzdušnění není jenom tak. Já jsem nakonec odpojil u Defa hadici přímo od výměníku topení a kapalinu do ní normálně nalil. Jinak jsem z toho vzduch nějaka nemohl dostat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Adam P.
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: TD5-prehrievanie
ahoj! minulé léto v albánii jsem řešil přesně totéž – při zvýšeném výkonu (jízda po dálnici kolem 100 km/h a delší jízda do kopce) to najednou vyletělo do červeného, škublo (nouzový režim) a pak hned zase OK. voda tam byla, sice malinko pod ryskou, ale byla. i když jsem pak dolil na rysku, tak to na to nemělo vliv. jo a taky hodně často se zapínla ventilátor přes tu visko spojku, takže to hučelo jak náklaďák nebo autobus. vyzkoušel jsem všechno možné, co jsem v rámci možností mohl (podpojovat a povytahovat všechny kabely u ŘJ a všechn y relátka atp., kostra OK atd.). nakonec jsem se na to na radu land jirky vyprdl a jezdil dál s tím, že jsem tomu tak nešlapal na krk. bylo teda dost vedro, ale to by prostě mělo auto v klidu zvládnout bez těchto excesů. no, albošku jsme objeli celou, dom jsme dojeli taky v pohodě. doma jsem pak umýval auto a napadlo mě zkusit pořádně prostříkat žebrování chladiče (voda aj intercooler nebo co to tam je, jsou tam dva). ty voe co z toho lezlo jsem teda čuměl! bahna tak na dva truhlíky
zbytek léta bez problémů, pak v zimě logicky taky OK, tak uvidím co letošní léto. ale asi to fakt bylo tím. bylo to zanesené jak sviňa, podezírám především ty brody na jarní LR jihlavě, tam to blato bylo fakt hodně mazlavé a jílovité, aj z podvozku to šlo strašně špatně dolů. bylo tam toho asi víc už z dřívějška a jihlava to dorazila. takže rada je, jak už tady koneckonců někdo na začátku psal, pořádně pročistit žebra chladiče. sundat tu mřížku a co půjde a opatrně hadicí s ne moc velkým tlakem (jinak poškodíš lamely) tam valit vodu zepředu a zezadu a všude kde se jen dostaneš. a hlavně hodně dlouho, dokud nepeoteče jen čistá voda. u mě to zatím zabralo...

defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- IvanM
- Příspěvky: 258
- Registrován: 14 dub 2009 21:56
- tel.: 603158801
- auto: DEF110
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5-prehrievanie
Přesně jak píše Adam.
Jenom doporučim hliníkovou trubičku průměr 8-10mm a asi 30 cm dlouhou, na konci splácnout a ohnout o 90°. Pak nasadit na hadici, stačí normální tlak z vodovodu, a strčit mezi chladiče a vymejvat z obou stran. Po ca 30 minutách jsem z chladičů dostal kýbl bahna.
Původně jsem to bral hadicí zepředu, ale na chladiči klimy a intercooleru voda ztratila tlak a poslední chladič jen namočila.
Od vyčištění jsem v pohodě.
Ivan
Jenom doporučim hliníkovou trubičku průměr 8-10mm a asi 30 cm dlouhou, na konci splácnout a ohnout o 90°. Pak nasadit na hadici, stačí normální tlak z vodovodu, a strčit mezi chladiče a vymejvat z obou stran. Po ca 30 minutách jsem z chladičů dostal kýbl bahna.
Původně jsem to bral hadicí zepředu, ale na chladiči klimy a intercooleru voda ztratila tlak a poslední chladič jen namočila.
Od vyčištění jsem v pohodě.
Ivan