Stránka 2 z 3

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 09:45
od teslo
low píše:Muzu mit dotaz?
Proc?
Tiez by som sa opytal rovnako. :wink: Pokial vyslovene nechces ABS a TC, tak na to kasli. Ak to nebrzdi dobre teraz, tak to budes musiet aj tak zrepasovat. Ak by si chcel ABS, tak do prednej napravy budes potrebovat ine gule, vrchne lozisko, senzory, kabelaz, homokinetaky na ABS. Zadnu napravu asi celu, pretoze ta ma drziak na ABS priamo v nohavici, ABS nabojku (stub axle), ABS kruzok do brzdoveho kotuca a samozrejme ABS cidlo a kabelaz. Ak nemas komplet auto s funkcnym ABS, ktore by si cele prehodil, tak by som sa do toho nepustal. Jedneho pokusu som bol svedkom v ktorom podla mna boli podmienky skoro idealne (dostupnost dielov, casu a financii) a aj tak to nedopadlo.

A nehovoriac o tom, ze ak to brzdi slabo teraz, tak to bude brzdit slabo aj potom.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 11:04
od MadTom
Jestli to byl na mě, s tím ABS, tak když už to celé stejně rozeberu, tak složit to trošku jinak není zase tak velký problém, stejně tak natáhnout navíc pár drátů. Jediné co mě zatím brzdí je přední náprava a doplnění ABS čidel. Zadní salisbury půjde stejně pryč - uzávěrka, jiný převod a cokoliv dalšího je na salisbury pekelně drahé.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 11:16
od VencaZE
Na přední nápravu s ABS potřebuješ jiný rejdový koule, horní svislý čepy, klouby a čidla samozřejmě. Zadek z hlavy nevím.
Nebo spíš už máš rejdovky na horní pouzdro a tím pádem by ti stačily jiný horní čepy a klouby.
Ale to jsem teď tak střelil od boku.
A pak bych možná koupil tu tvou salisburu :).

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 12:02
od teslo
zadek je ina nohavica, stub axle, atd. Idelane kupit celu napravu s ABS.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 12:06
od MadTom
Zadek mám, ale kvůli přední nápravě to asi neklapne. Tu až tak moc měnit nechci.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 13:38
od Hubert
MadTom píše:Pěkné, pochlub se Huberte, proč ti odešel v Jihlavě simulátor? A druhej dotaz - nemáte někdo fotku jako jsou na D1 (Def bude asi stejnej) umístěná čidla ABS na přední nápravě? Uvažuju podobně jako Hubert - doplnit ABS do 130ky. Vzhledem k současnému stavu brzd, které nejsou nic moc, je stejně budu muset kompletně zrepasovat.
Odešel proto že jsem podcenil origo stabilizátor napětí na 5V . Předělal jsem to na LM7805 to už by mělo fungovat.
Né že by ABS s TC nešla doplnit, ale pokud ABS na autě není bude to hodně drahej špás. Přirovnal bych to asi k ceně jedné možná dvou 100% špér.
low píše:Muzu mit dotaz?

Proc?
To je na mě nebo na Toma?
Kusto píše:Tak to jsi pašák, napadlo mě to taky ale zařadil jsem to právě do sekce nesmyslů a ne výzev :D :yes
Myslím že tě chápu. Během přestavby jsem si několikrát říkal že jsem se na to nevykašlal ale po dokončení už si to nemyslím že by to byla hovadina. Hlavně to ABS je fakt jiná liga. Pro představu pokud u DI zasáhne ABS tvá ji to dle mě strašeně dlouho než znovu zkusí maximum to ta Freečka je mnohem rychlejší. Ale zatím s tím mám najeto tak 1000 km takže až to bude mět 10x tolik tak teprve budu moci říct ano funguje to bez problému a je to výhoda nebo funguje to ale už bych to znovu nedělal a nebo je to na hovno :-) .

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 14:26
od Maxsel
Pro někoho, kdo nechce vypláznout dukáty za uzávěrky, bude navíc zajímavá i kontrola trakce, která autu dost přidá.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 20:14
od Kusto
Jéé, to jste mně špatně pochopili :D Já to myslel jako že to je nad moje schopnosti :rofl právě že to bude super.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 20:17
od low
Proc bylo na Huberta. Proc resit tc kdyz muzu daleko lepe vyresot zadni sperou?

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 26 dub 2016 21:07
od Hubert
low píše:Proc bylo na Huberta. Proc resit tc kdyz muzu daleko lepe vyresot zadni sperou?
Špéra má výhody i nevýhody. To co jsou nevýhody u špéry jsou u TC výhody a naopak. Doufám že zde to nemusím rozebírat. Pokud ano tak to zde napíšu.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 27 dub 2016 18:03
od Acon
podľa mňa kvoli TC. Ak nepotrebuje 100% uzávierky tak funkčné TC pomože hodne. Viem to porovnať keď mi nefungovalo

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 10:30
od Hubert
Tak po nějaké době napíšu zkušenosti.
Prvně nevýhody:
- pro aktivaci ABS a asi i TC se vždy musím rozjet nad cca 7km/h. Možná TC funguje hned ale pokud jedno kolo stojí a TC ho nedokáže roztočit hodí to chybu čidla.
- v simulátor ECU budu muset ještě předělat soft. ABS přijde na to že simulované otáčky motoru nesedí s rychlostí vozu. To že tam tečou troje data už jsem zjistil takže nasimulovat polohu plynu a kroutícího momentu je bez problému ale otáčky motoru asi musí sedět na převodové poměry Freečka.

Výhody:
+ Pokud se systém aktivuje funguje to parádně.
+ ABS funguje mnohem lépe než původní ABS. Rychleji reaguje na smyk a hlavně zpět.
+ do předu jsem dal uzávěrku TrueTrack což je pro TC paráda. Na jízdu na silnici do zatáček už jsem si celkem zvyknul.


Na časté dotazy proč si nekoupím rovnou DII nebudu odpovídat :-) .


Co bude dál?

Musím dodělat Defa :dance . Stím jsem našel něco nového pro palubní kontrolní počítač. Tak jsem zvědav na celkový výsledek.
Pak celý systém přesunu i do mého vozu navíc přibude systém přímého TPMS který bude umět číst ten počítač.
Dále nepatrné zvednutí tlaku turba a s tím i naladění přidavače nafty v čerpadle. Ovládání výkonu motoru pak bude z kabiny v systému Standart až +10(15 dělám si iluze) %.
Kdo si hraje nezlobí. Tak se to říká slušně. Po pravdě mám prej asi čas na píč...ny.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 12:20
od Nunicek
Ahoj
Kdyby si to chtěl prodat treba i jen v rovině schéma zapojeni + sw ridici jednotky tak bych měl zájem. Stejne musím řešit abs.
Díky Zbynek

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 12:54
od MadTom
Hezké je vidět, že se bavíš. Drobné upozornění - co je na všechno je taky na hovno. Občas je lepší vzít dva procesory kdy jeden bude dělat ty řídící věci co jsou náročné na čas (přesnost) a druhý zobrazování a ovládání ostatního. Komunikace mezi nimi následně může být skoro jednosměrná.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 13:06
od Hubert
MadTom píše:Hezké je vidět, že se bavíš. Drobné upozornění - co je na všechno je taky na hovno. Občas je lepší vzít dva procesory kdy jeden bude dělat ty řídící věci co jsou náročné na čas (přesnost) a druhý zobrazování a ovládání ostatního. Komunikace mezi nimi následně může být skoro jednosměrná.
ANO ANO tak by to mělo být. :Sorry: Jeden možná více bude snímat a další bude jenom zobrazovat a posílat případné dotazy.

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 13:08
od Hubert
Nunicek píše:Ahoj
Kdyby si to chtěl prodat treba i jen v rovině schéma zapojeni + sw ridici jednotky tak bych měl zájem. Stejne musím řešit abs.
Díky Zbynek
Není problém se domluvit :hand Aani mě nenapadlo že bych na tom mohl zbohatnout :cash :lol:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 13:09
od Nunicek
To me taky nenapadlo. Ale mohl bys optimalizovat náklady na vývoj [emoji1][emoji1][emoji1]

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 14:09
od MadTom
Prej optimalizovat - já bych to přeložil tak, že budou dvě auta, která nebrzdí. :mrgreen: Ale hlavně vydržte a dotáhněte to do funkčního stavu. :yes

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 21:33
od Hubert
MadTom píše:Prej optimalizovat - já bych to přeložil tak, že budou dvě auta, která nebrzdí. :mrgreen: Ale hlavně vydržte a dotáhněte to do funkčního stavu. :yes
Tý jeden :ty jeden...:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

Napsal: 06 zář 2016 21:48
od Maxsel
Taky si z Huberta utahuju, že si má rovnou koupit D3, protože to jeho auto bude za chvíli stejně plný elektroniky. Má na to obranu, že i kdyby žádný z těch jeho udělátek nefungovalo, tak na rozdíl od D3 pořád pojede...

Jinak ale dobrá práce! :yes