#24
Příspěvek
od MadTom » 22 čer 2016 07:40
U Discovery 1(stejně tak Defendera nebo Discovery 2) je auto trvalá čtyřkolka, tady přední i zadní kola jsou trvale poháněná, a předek tedy nelze odpojit. A je jedno, jestli je to na silničních (H) nebo redukovaných (L) rychlostech.
Velkou páku snad vysvětlovat nemusím, ta řadí hlavní převodovku.
Malou se pohybem dopředu a dozadu řadí mezi H, vyřazeno (neutrál), L - řadí se tím přídavná převodovka. Je nesynchronizovaná, takže než se to člověk naučí, tak je třeba pro přeřazení zastavit, zmáčknout spojku, vyřadit malou páku na neutrál, pustit spojku, zmáčknout spojku a zařadit malou páku na H nebo L. S trochou cviku a meziplynem to jde i za jízdy.
Součástí přídavné převodovky je i mezinápravový diferenciál, který dělí výkon z motoru mezi přední a zadní nápravu. Pohybem malé páky do strany se dá aktivovat jeho uzávěrka (má kontrolku na přístrojové desce). To je vhodné do terénu a nesmí se to používat na asfaltu a podobně, kde by kola nemohla proklouznout. Tato uzávěrka se dá řadit i za jízdy, ale nesmí se v tu chvíli jedna náprava protáčet a druhá stát.
Jinak LR vydal takovou příručku, jak jezdit v terénu a hlavně vydal návod k použití auta, kde je toto všechno popsané.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo