huci prevodovka

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1984
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: huci prevodovka

#21 Příspěvek od jbizik » 21 čer 2016 22:28

peter d1 píše:JA SU STEHO JARIN MOZES MI NAPISAT CO ZNAMENA CO NA MALEJ PREVODOVKE DAKUJEM ZA POCHOPENI
Iba sa tu na tom smejem :chuckle :rofl :D :hi
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
peter d1
Příspěvky: 16
Registrován: 05 kvě 2016 18:29
tel.: 0949870326
auto: d1 200tdi
Bydliště: vradiste

Re: huci prevodovka

#22 Příspěvek od peter d1 » 21 čer 2016 22:31

TAK MOZES MITO VISVETLIT PO LOPATE DIK

Uživatelský avatar
peter d1
Příspěvky: 16
Registrován: 05 kvě 2016 18:29
tel.: 0949870326
auto: d1 200tdi
Bydliště: vradiste

Re: huci prevodovka

#23 Příspěvek od peter d1 » 21 čer 2016 22:31

TAK MOZES MITO VISVETLIT PO LOPATE DIK

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: huci prevodovka

#24 Příspěvek od MadTom » 22 čer 2016 07:40

U Discovery 1(stejně tak Defendera nebo Discovery 2) je auto trvalá čtyřkolka, tady přední i zadní kola jsou trvale poháněná, a předek tedy nelze odpojit. A je jedno, jestli je to na silničních (H) nebo redukovaných (L) rychlostech.
Velkou páku snad vysvětlovat nemusím, ta řadí hlavní převodovku.
Malou se pohybem dopředu a dozadu řadí mezi H, vyřazeno (neutrál), L - řadí se tím přídavná převodovka. Je nesynchronizovaná, takže než se to člověk naučí, tak je třeba pro přeřazení zastavit, zmáčknout spojku, vyřadit malou páku na neutrál, pustit spojku, zmáčknout spojku a zařadit malou páku na H nebo L. S trochou cviku a meziplynem to jde i za jízdy.
Součástí přídavné převodovky je i mezinápravový diferenciál, který dělí výkon z motoru mezi přední a zadní nápravu. Pohybem malé páky do strany se dá aktivovat jeho uzávěrka (má kontrolku na přístrojové desce). To je vhodné do terénu a nesmí se to používat na asfaltu a podobně, kde by kola nemohla proklouznout. Tato uzávěrka se dá řadit i za jízdy, ale nesmí se v tu chvíli jedna náprava protáčet a druhá stát.
Jinak LR vydal takovou příručku, jak jezdit v terénu a hlavně vydal návod k použití auta, kde je toto všechno popsané.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: huci prevodovka

#25 Příspěvek od mr-tomas » 22 čer 2016 12:39

Pěkně popsáno, ještě bys mohl napsat jak řadit přídavku L-H s automatem když není spojka. To asi za jízdy nejde?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: huci prevodovka

#26 Příspěvek od MadTom » 22 čer 2016 13:13

A čemu nerozumíte na to, že si máte přečíst manuál? Je to tam napsáno a po chvilce hledání určitě najdete i českou verzi.
No a k čemu je u automatu poloha N?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: huci prevodovka

#27 Příspěvek od mr-tomas » 22 čer 2016 14:13

N je jasný, ale i za velmi pomalé jízdy to tam něco nakopne jako blázen. Hlavně z velké na malou.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: huci prevodovka

#28 Příspěvek od mato_srubka » 22 čer 2016 20:54

S automatom zastavím, zaradím na hlavnej prevodovke N, pustím brzdu, aby sa uvoľnili prevody, preradím na prídavnej prevodovke to, čo potrebujem, zaradím na hlavnej D alebo R a idem ďalej :yes
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Odpovědět