Stránka 2 z 2

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 13 úno 2013 15:48
od mikulec
úprava 02.13.2013 16:45: Tak som skočil pod auto a zistil toto: Dám jedna, bez medzinápravi, prevodovka vrčí a to čí sa prední kardan....

Dík chlapy, bohužial to teraz neviem ísť vyskúšať, Uspal som malú, tak musím počkať až vstane...


Inak ide či už na L alebo H, ale iba pri uzávjerke. Pôjdem to potom pozrieť a dám vedieť čo som zistil ďalej

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 13 úno 2013 16:58
od Hanys_a_Kaca
No tak to je rozvodovka v pohode a "ztracis" spojeni mezi prednim kardanem a prednima kolama, takze: bud nejaka poloosa nebo kloub, nebo diferak.
Diferak asi nee, takze bud kloub nebo poloosa. Kdyz bude auto stat a tocit prednim kardanem, tak zkus poslouchat jestli z nejake strany napravy neuslysich rachtani, ale jde to dost blbe poznat, v te tuhe naprave se vsechny zvuky rozlehaji. Tak zbyva loterie, odkud to zacnes kuchat. Pry casteji praska ta kratsi polosa (prava), ale to je takova fama, ani nevim odkud to mam, tak bez zaruky.

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 13 úno 2013 17:18
od mikulec
takže pokiaľ to nerozhádžem nebudem vedieť, ťo je zlé?

A keď potrebujem jazdiť, bol by problém vymontovať predný kardan a jazdiť cez uzávjerku iba so zadkom?

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 13 úno 2013 17:19
od eliott
Hanys_a_Kaca píše: Pry casteji praska ta kratsi polosa (prava), ale to je takova fama, ani nevim odkud to mam, tak bez zaruky.
To není fáma, to je fakt. Delší senese větší pružné překroucení.

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 13 úno 2013 18:08
od Macej
Ja keď som skúmal ktorá poloos prehrala tak som si pomáhal čumením cez napúšťací šrob difu tak, že jedno koleso som mal na zemy a točil som si kardanom a sledoval satelity. A naozaj tá krátka to odnese skôr. Mne sa v 90tke rozletel zadný dif a krátka sa strihla zatial čo druhú mám otočenú o celú jednu drážku (10drážková) takže to je slušný rozdiel v krute.

Teoreticky ak zhodíš kardan tak by sa s tým malo dať chvílu jazdit ak to nieje rozpadnutý klb ale to by si asi počul hnet.

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 13 úno 2013 20:20
od Hanys_a_Kaca
eliott píše:
Hanys_a_Kaca píše: Pry casteji praska ta kratsi polosa (prava), ale to je takova fama, ani nevim odkud to mam, tak bez zaruky.
To není fáma, to je fakt. Delší senese větší pružné překroucení.
No! To je to, cemu nerozumim. Namaham to momentem. Diky difu je ten moment plusmimnus na kazdy strane stejny, poloosy jsou plusminus stejne tlusty, takze namahani kazdeho prurezu obou poloos je podle mne plusminus stejny. Ze mi udela delsi poloosa uhlove na konci vetsi deformaci (pružné překroucení) je mi prece jedno :?: Tolik teorie, kterou si ja dovedu predstavit, ale jestli praxe ukazuje, ze v 95ti procentech praska prava, verim, ze tahle teorie nefunguje, ale ptam se proc?

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 13 úno 2013 20:28
od MadTom
Tuším že Ashcroft má na webu popis testování poloos - docela mě dostalo, že se to umí zkroutit né o 10%, to si dovedu představit, ale podstatně více. Podle mě je to o šokovém namáhání, kdy je přenášenej moment od kardanu přes diferenciál na obě kola. A v tu chvíli ty poloosy fungují jako torní tyče - pruží. Takže při najetí na šutr se zkroutí a vrátí zpět. No a ta delší má při jinak stejným parametrech víc prostoru na toto vratné překroucení/propružení.

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 13 úno 2013 21:01
od Hanys_a_Kaca
Je fakt, ze ta moje hodne jednoducha predstava funguje v podstate staticky. kdybych zabetonoval obe kola a plynule pomalu privadel na kardan stale vetsi moment, tak ty poloosy rupnou se stejnou pravdepodobnosti, ale jakmyle clovek zacne uvazovat razy a tedy i setrvacnost jednotlivych hmot, tak je mozne, ze ta delsi bude ve vyhode, na absorbci deformacni energie je to u ni priznivejsi a o tu asi pujde v tomhle razovem zatizeni nejvice, ten diferak ma proste taky svoji setrvacnost a ne malou. (napr. predstava, ze auto je po skoku cele ve vzduchu a obe kola se toci shodnou rychlosti a pak obe naraz dopadnou na povrch, ktery se pohybuje jinou rychlosti - delsi poloosa umozni pruznou deformaci v krutu o par stupnu vic a to asi celkem podstatne otupi spicku napeti, resp. ten moment, ktery az nasledne po te spicce srovna diferak).
:wring no tak nejak to mozna bude. Z toho vyplyva, ze kdyz uz se s lendrouvrem vznesete, pristavejte radsi do blata ! A vyslapnuta spojka vam asi nepomuze, protoze driv popraskaj ty poloosy :S

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 14 úno 2013 22:07
od BigBang
no vidiš, že ti těch 10 let na škole k něčemu bylo :mrgreen:

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 14 úno 2013 22:26
od Sláma Karel
Hanys_a_Kaca píše:No tak to je rozvodovka v pohode a "ztracis" spojeni mezi prednim kardanem a prednima kolama, takze: bud nejaka poloosa nebo kloub, nebo diferak.
Diferak asi nee, takze bud kloub nebo poloosa. Kdyz bude auto stat a tocit prednim kardanem, tak zkus poslouchat jestli z nejake strany napravy neuslysich rachtani, ale jde to dost blbe poznat, v te tuhe naprave se vsechny zvuky rozlehaji. Tak zbyva loterie, odkud to zacnes kuchat. Pry casteji praska ta kratsi polosa (prava), ale to je takova fama, ani nevim odkud to mam, tak bez zaruky.
A proč jsi vyloučil ten přední diff? To je nejslabší místo v nápravě. Většinou praskne právě ten. Druhé nejslabší místo na nápravě jsou klouby a pak teprve až poloosy. Také by stálo zato se podívat, jestli se neprotočila poloosa v kloboučku. To je také poměrně běžná závada u těch novějších náprav po rv 93.

K :dance

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 15 úno 2013 00:03
od Hanys_a_Kaca
Ja ho nevyloucil, byl to jen nepodlozeny odhad. Bud muze neco zkusit vykoukat skrz vypousteci dirku diffu, nebo to dokonce zkusit necim sprajcnout a zvednout kola a tocit a vymejslet, nebo tu napravu zacit proste rozebirat a to je taky loterie, z ktery to veme strany, padnul navrh zacit zprava...

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 16 úno 2013 12:45
od mikulec
tak som teraz zhodil predný kardan a už pri zatočení "hruškou" je počuť trošku šuchotanie-ševelenie s difu. Ak zdvihnem kolesá a potočím nim, tak vtedy žiadne zvuky nepočuť.
V utorok idem do servisu, snáď budem vedieť viac.

Aspoň som teraz zistil ďalšiu závadu. Lavé spodné ložisko je hotové a tak ist aj gufero. Zas...:-D

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

Napsal: 19 úno 2013 12:38
od mikulec
tak je to komplet rozsypané v diferáku. Sa tam zlomil asi najprv ten "kolíček" čo drží to malé ozubené a potom sa to vysypalo všetko...

PS: kúpim komplet dif :P