Aditiva
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Aditiva
Když TD5ka nechytne na druhej krátkej pokus, tak je lepší ji zkusit nechat odvzdušnit - výhoda elektrického čerpadla v nádrži. A pokud to pomůže, tak hledat, proč padá nafta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Aditiva
... a mas preverene aj zhaviace rele ? Zmerany prud tecuci cez zhaviace rele ? To, ze zasvieti spirala na pristrojovke neznamena nic.nios píše:... a zhavice pred tyzdnom...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Aditiva
Přesně tak, ideálně vzít klešťový ampérmetr a změřit, kolik do žhavičů teče proudu. Případně to odpojit na jednom žhaviči a změřit, že tam je šťáva. U TD5ky jsou konektory na žhavičích kryté, takže to nejde změřit bez odpojení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- nios
- Příspěvky: 213
- Registrován: 14 dub 2010 21:01
- auto: Disco4
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aditiva
ano tym so zacal...prud k zhavicom ide. skor to vidim na tu naftu. momentalne nemrzne...nemam to ako vyskusat...teraz startuje pekne pri +5 hned.DanoDEF píše:... a mas preverene aj zhaviace rele ? Zmerany prud tecuci cez zhaviace rele ? To, ze zasvieti spirala na pristrojovke neznamena nic.nios píše:... a zhavice pred tyzdnom...
ex Disco300, ex Classic Soft Dash, ex Disco2 td5, ex DEF 110 TD5, Disco4
- nios
- Příspěvky: 213
- Registrován: 14 dub 2010 21:01
- auto: Disco4
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aditiva
takze po pridani aditiv VIF aj v mrazoch -16st.....nastartoval skoro bez problemov.....na prvykrat...
takze rozhodne to bolo naftou....
takze rozhodne to bolo naftou....
ex Disco300, ex Classic Soft Dash, ex Disco2 td5, ex DEF 110 TD5, Disco4
- Adam P.
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Aditiva
dobrá zpráva!



defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Aditiva
... dnesna nafta ma velmi kratku zivotnost vdaka biosrackam a sudruhom z EU.nios píše:...rozhodne to bolo naftou....
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Aditiva
Přesně tak, už dvakrát jsem řešil přilepené čerpadlo od Webasta. A našel jsem, v nějaké US dokumentaci, že pokud se jezdí na bionaftu, tak se musí pravidelně každých 14 dnů nechat proběhnout, aby se nepřilepilo. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Aditiva
No mne to uplne zasralo horak vo webaste az ho znefunkcnilo - biely dym. Koplet novy horak vydrzal pol roka.MadTom píše:Přesně tak, už dvakrát jsem řešil přilepené čerpadlo od Webasta.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Aditiva
Tak s hořákem jsem naštěstí žádné problémy neměl, ale čerpadlo prostě nečerpalo - ani necvaklo. A to jak na autě, tak potom na stole. Stačilo ohřát a rozběhlo se. Potom jsem ho na stole zapojil do smyčky (kus hadice mezi vstupem a výstupem s vloženým kelímkem) a nechal skrz něj běhat čistej benzín, aby se vypláchlo. Od té doby mám naštěstí klid, jenom nevím, na jak dlouho. Čerpadlo je naštěstí pod autem docela přístupné, s vyndáním bufíka jako takového by to bylo horší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Aditiva
Tak jsem z dlouhé chvíle zkusil zamrazit levnou naftu kterou tankuju u pumpy Prima a do jednoho vzorku jsem přidal zimní VIF dle doporučeného dávkování. Koukám na to jako blázen, v -18°C (nafta zimní dle normy do -20°C) s VIFem má podstatně více sedlého parafinu jak bez VIFu. 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Aditiva
To je hodne zajimave. Vif by mel zamezit velkemu zhlukovani parafinu a proto bude opticky vypadat ze je ve sklenici vice parafinu ale ve skutecnosti bude parafin rozlozen lepe v objemu kapaliny aby se zajistila dobra cerpatelnost i v nizkych teplotach. Vyzkousej naftu z eurooilu. Rika se ze nafta ktera peni je kvalitni. Peni nafta z primy?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Naposledy upravil(a) Kokesek dne 06 úno 2021 19:39, celkem upraveno 2 x.
Re: Aditiva
Mám pocit že moc nepěnila. Nechám to rozmrznout a zakvedlám. Zkusím ještě jeden vzorek s 5% benzínu, protože ten VIF mě dost překvapil.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aditiva
Jak dopadl vzorek 1. a 3.?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Aditiva
1 a 3 měla bejt letní nafta, ale omylem jsem jí kontaminoval benzínem, takže to si nechám až na jaro.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Aditiva
Ja pouzivam aitiva ken cistici od millers oil. Ty aditiva aby nafta nezamrzla moc neresim. Zima neni.driv jsem daval benzin a olej do dvoutaktu
300TDI---The Legend begins
Re: Aditiva
Ten VIF taky není proti zamrzání, je to čistič. Já normálně používám koktejl VIF + olej 2T plná syntetika + aceton.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Adam P.
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Aditiva
preventivně přidávám v zimě VIF. v létě dávám občas letní, když mám pocit, ze tankuju nějakou břečku. v jakem poměru přidáváte v zimě ten benzin?
zatím teda startuju dycky na brnk. jen jednou dlouhým stáním vybita baterka, takže neslo. a teď v beskydech v -7 jsem po 4 dnech stání podruhé v životě nenastartoval
baterka OK, statečně točila ale nic. tak sem pustil teplovodni webasto a po 10 min. naskocil na brnk. tož nevím. stal jsem v kopci, cumakem nahoru. mohla to být padnuta nafta??? přišlo mne, ze u toho prvního pokusu hučelo furt čerpadlo, tak si říkám, ze možná stačilo chvilu počkat a pak by to naskocilo napoprvé....
zatím teda startuju dycky na brnk. jen jednou dlouhým stáním vybita baterka, takže neslo. a teď v beskydech v -7 jsem po 4 dnech stání podruhé v životě nenastartoval

defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Aditiva
Mohla ti nekde zvodnatet nafta a zmrznout v hadici kdesi. Hele ja daval 3 litry na plnou u defik 300tdi + olej na 5l do 2taktu.Adam P. píše: 07 úno 2021 11:09 preventivně přidávám v zimě VIF. v létě dávám občas letní, když mám pocit, ze tankuju nějakou břečku. v jakem poměru přidáváte v zimě ten benzin?
zatím teda startuju dycky na brnk. jen jednou dlouhým stáním vybita baterka, takže neslo. a teď v beskydech v -7 jsem po 4 dnech stání podruhé v životě nenastartovalbaterka OK, statečně točila ale nic. tak sem pustil teplovodni webasto a po 10 min. naskocil na brnk. tož nevím. stal jsem v kopci, cumakem nahoru. mohla to být padnuta nafta??? přišlo mne, ze u toho prvního pokusu hučelo furt čerpadlo, tak si říkám, ze možná stačilo chvilu počkat a pak by to naskocilo napoprvé....
300TDI---The Legend begins
Re: Aditiva
Když mělo bejt někdy přes -20 nebo když jsem jel v normální zimně na letní naftu dával jsem 5l benzínu na plnou (80l).
Ale někde jsem tu viděl že se dává k letní naftě až 30% benzínu nebo petroleje. A to už je brutal.
Ale někde jsem tu viděl že se dává k letní naftě až 30% benzínu nebo petroleje. A to už je brutal.

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.