#22
Příspěvek
od MadTom » 04 led 2018 18:21
Kabely s konektory jsem řešil jednoduše - vzaly se dva konektory, velmi kvalitní originál kabely se přeštípli, přidělaly se konektory a jelo se dál. Kabely se daly použít tak jak byly originál pokud se obě poloviny (jedna kratší a jedna delší) spojily, nebo připojit do konektoru v autě.
Ty "svorky" na přiklapnutí kabelů se mi moc nelíbí - on tam ten kontakt nikdy není nic moc, stejné je to při připojování přímo na baterku.
Tyhle velké konektory mají jednu zásadní výhodu - oba konce jsou stejné - tedy není tam nic jako male a female provedení. A když se tam dá ta gumová krytka, tak jsou docela pěkně zakryté proti případnému zkratu, a hlavně to drží zasunuté v sobě, takže nehrozí, že se "krokodýlek" startovací kabelů smekne.
V jednom autě do toho konektoru podle potřeby zapojovali startovací kabely, velkej měnič na 230V, kompresor, externí naviják, nabíječku a možná i něco dalšího. Prostě univerzální připojení, které pokud je v autě se dá použít i za jízdy, což se startovacíma kabelama nejde.
Mě by spíš zajímalo, jestli jste nenarazili někde na bateriové svorky pro připojení více kabelových ok (tj. s více šrouby), nejlépe v kombinaci M6 a M8 šroubů, které by měly pořádnej průřez vlastního materiálu a nestáli 1000Kč za kus, jak chtějí HiFisti. Pozlacené být nemusí. Co jsem v ČR sehnal bylo buďto na jede šroub, nebo to nemá moc velkej průřez, takže se tam dělá zbytečné úzké místo.
Ono totiž doplnit 1-2 dráty 35mm2 více, plus pár slabších už je docela pěkné hnízdo. A dělat kvůli tomu extra sběrnici se mi doopravdy nechce. Kdysi jsem něco zahlédl na USA webu, ale už se mi to nepodařilo dohledat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo