Stránka 2 z 3

Re: Závaží D3, D4

Napsal: 20 čer 2018 21:02
od richo.70
Ja mám tohle: https://www.toomich.cz/obchod/land-rove ... overy-3-4/

Je to děrovaný a nemám problém. Dokonce se to čistí úplně samo. A nikde sem se nezasekl. :D

Ten Jirkův z něho asi vychází.

Re: Závaží D3, D4

Napsal: 20 čer 2018 21:05
od xxx
habakuk píše: 20 čer 2018 20:54 Nějak nechápu souvislost z krytováním auta z nezávislým zavěšením a D2 která zůstane vyset na difech, ale to je fuk.

Že někdo děla děrované krytováni neznamená, že to děla dobře.
Sent from my iPhone using Tapatalk
díry jsou vždy kvůli větrání.
jednoduše ti to vysvětlím. zadní diff není u D3/4 nejnižší místo.
Problém tam jsou 2 svody výfuků, které jdou relativně blízko diffu, celý prostor má cca 0,5 metru. Když se ti kryt naplní bahnem, tak to hned díky teplotě ztuhne a začne se ti zahřívat i více diferenciál.
A teď si představ, že s tím obalem bahna budeš jezdit třeba 2-3 týdny někde po Balkáně?
Já si teda wapku nevozím.
Nic ve zlým, ale D3 vypadá dole jinak než D2

Re: Závaží D3, D4

Napsal: 20 čer 2018 21:55
od DiscoDrak
Jejda to se tu rozjela debata - no já jsem přemýšlel jestli slitinu hliníku, nebo ocel a nakonec ocel vyhrála. Je sice těžší, ale tohle místo je fakt na ráně a navíc je to nejmenší díl ochrany spodku tak jsem myslel, že rozdíl váhy nebude velký. Dle mého mechoše dobrá volba, protože prý již viděl AL na tomhle místě zvohýbaný. No a navíc to bylo levnější než AL - 5tis.

Díry jsou tam podle mě jednak kvůli odlehčení a jednak kvůli tomu aby vypadl bordel zase ven. To s tím chlazením mě ani nenapadlo, ale třeba i na to se při tom myslelo. Nicméně by se při správném oleji dif podle mě neměl zase tam moc zahřívat (tím ale nechci rozpoutat další diskuzi..:)
Aneb jak říká klasik:" Bez dat jsi jen další člověk s názorem.."

No a tohle vlákno jsem založil protože když jsem tam tu ochranu dával, tak jsem zjistil, že ten díl zase tak malej není a že safra něco váží...

Jinak dle mechoše, pokud se podaří ty výfukový roury splácnout moc, tak jde motor do nouzáku a nezbývá než výfuk přeříznout aby člověk dojel... (třeba z Rumunska..)

Re: Závaží D3, D4

Napsal: 08 úno 2019 14:52
od toudy
Vyhodil som to, žiadne zmeny nepociťujem akurát vozidlo je o 2x15kg ľahšie. To je celkom slušná ušetrená hmotnosť.

Re: Závaží D3, D4

Napsal: 08 dub 2019 12:40
od DiscoDrak
Tak jen aby tu to info proběhlo a to k původnímu tématu: obě závaží vykuchnuty a už jsem bez nich něco odjezdil (asi 2 - 3 tis. nevím přesně) a vůbec nic se nezměnilo. Myslím, že vzhledem k tomu co vše na autě je již navěšené, tak to tu váhu má již někde vykompenzováno. Např. držák 5-tého kola vzadu, či ochrana diffu z ocele..
Tedy mohu doporučit se jich zbavit.

Re: Závaží D3, D4

Napsal: 08 dub 2019 21:42
od marsant
Trochu jsem koukal na zahraniční fóra, kde to parta taky řeší a toto je prý jedno z ofiko vyjádření LR
k těm závažím ...

"Land Rover's Integrated Body-frame construction marries a hydroformed-steel ladder frame to a highly rigid monocoque body. The benefits are exemplary collision performance, efficient packaging, the stiff platform needed for superior handling and maneuverability, and a composed cabin environment. Miniature dampers between the frame and body at mounting points and a tuned mass damper located at each corner of the vehicle help block the transmission of noise, vibration, and road harshness into the passenger cabin."

... "pomáhají blokovat přenos hluku do kabiny, vibrace a nerovnost cesty/terénu" ...

Re: Závaží D3, D4

Napsal: 09 dub 2019 18:00
od DiscoDrak
marsant píše: 08 dub 2019 21:42 Trochu jsem koukal na zahraniční fóra, kde to parta taky řeší a toto je prý jedno z ofiko vyjádření LR
k těm závažím ...

"Land Rover's Integrated Body-frame construction marries a hydroformed-steel ladder frame to a highly rigid monocoque body. The benefits are exemplary collision performance, efficient packaging, the stiff platform needed for superior handling and maneuverability, and a composed cabin environment. Miniature dampers between the frame and body at mounting points and a tuned mass damper located at each corner of the vehicle help block the transmission of noise, vibration, and road harshness into the passenger cabin."

... "pomáhají blokovat přenos hluku do kabiny, vibrace a nerovnost cesty/terénu" ...
Díky za vysvětlení!
Hmm, myslel jsem si, že to bude nějaká taková kravina. Tipnul bych to na 15 kg kvůli vibracím a hluku...
Tedy podle mě vlákno vyřešeno = s klidným srdcem vykuchnout, pokud vám nevadí trochu více vibrací a hluku (Když jsme jeli UK, tak jsem je tam ještě měl a musím říct, že to nepomohlo.. :))

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 09 dub 2019 18:14
od Vladicek
Zeptám se blbě - jak to vykuchnout? Co se musí všechno odmontovat?

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 09 dub 2019 18:15
od Rennie
Vladicek píše:Zeptám se blbě - jak to vykuchnout? Co se musí všechno odmontovat?
Taky mě to zajímá ale Drak neví. Až bude čas kouknu na to

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 09 dub 2019 20:59
od maniac
Já už to tam nemám cca 5 let, ale jestli si pamatuji tak to držel jen 12ka šroub.

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 dub 2019 10:17
od Rennie
maniac píše:Já už to tam nemám cca 5 let, ale jestli si pamatuji tak to držel jen 12ka šroub.
A šlo to normálně vytáhnout ven bez prizvednuti budky pac se mi zdá že to není možné. Nad ramem není moc mista

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 dub 2019 11:44
od RomanPatrol
Mám pocit, že ten šroub je z boku.

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 dub 2019 11:50
od Rennie
RomanPatrol píše:Mám pocit, že ten šroub je z boku.
Šroub ano ten je dostupný ale to závaží je ve tvaru U a nejsem si jist zda půjde jakoby horem vyhaknout

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 dub 2019 12:14
od Vladicek
Rennie píše: 10 dub 2019 11:50
RomanPatrol píše:Mám pocit, že ten šroub je z boku.
Šroub ano ten je dostupný ale to závaží je ve tvaru U a nejsem si jist zda půjde jakoby horem vyhaknout
Když jsem to zkoumal pár měsíců zpět, tak to tak na mě taky působilo = že to není nějak speciálně uchycený, ale nad tím je málo místa aby to šlo vyháknout.

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 čer 2019 17:46
od DiscoDrak
Rennie píše: 10 dub 2019 11:50
RomanPatrol píše:Mám pocit, že ten šroub je z boku.
Šroub ano ten je dostupný ale to závaží je ve tvaru U a nejsem si jist zda půjde jakoby horem vyhaknout
To závaží je na dva díly a drží právě tím dlouhým šroubem. Sice jsem to nedělal já, ale myslím, že to šle bez zvedání boudy. Tedy povolit šroub a ta U kovadlina se rozpadne na dva díly.

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 čer 2019 17:49
od Rennie
No super zpráva jakmile budu mít auto hotový doma zkusím to

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 čer 2019 19:24
od Maxsel
To je divný, na foto v prvním příspěvku to je z jednoho kusu...

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 čer 2019 19:37
od Rennie
Ha zrada už jsem na ten obrázek zapomel

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 čer 2019 20:43
od kaligula
Jsmemohli u me lehnout pod auto, nebo muzu jeste ted sedimna terasce v monterkach

Re: Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Napsal: 10 čer 2019 20:48
od Rennie
kaligula píše: 10 čer 2019 20:43 Jsmemohli u me lehnout pod auto, nebo muzu jeste ted sedimna terasce v monterkach
Máš nafoukáno opraveno a připraveno tak radši už nic nerozebírej za chvíli je odjezd :mrgreen: