Stránka 2 z 3

Napsal: 06 bře 2008 15:11
od alap
NILO píše:
karel píše:a vydrží v pohodě i 80 tisíc km
To jsem chtěl slyšet :idea: :D

Ale to s nima nesmíš gumovat asgalt, i když spaluješ naftu, tak to ti vydrží.

Napsal: 21 bře 2008 21:58
od Miloš
Zdar,už jsem pojízdnej tak můžu začít řešit blbosti.Mám na P38 Pirelli Scorpion STR 255/65? R16,přičemž na předku jsou špatný.Dá se na těch univerzálech jezdit i v zimě?Nejde ani tak o vyjetí něčeho,jako spíš o brždění,přecejen je to celkem těžký.(na druhou stranu sníh jsem letos viděl asi dvakrát)Jsou ty Pirelli dobrá volba?Většina ježdění bude po silnici a s tím co to projede i na těhle jsem spokojenej.Jen bych chtěl postupně dát 235/70,teď si nejsem jistej,jestli můžu dát na předek užší?
No a poslední věc,někde jsem slyšel,že by se to auto nemělo zvedat aniž by se něco zajistilo,aby se nepoškodily měchy.Je to pravda,nebo blud?

Napsal: 22 bře 2008 10:19
od George
Ahoíj,
ty Pirelli jsou dobrý,ale na zimu jsou přeci jen lepší zimní gumy.Dát dopředu 235ky vidím jako problém protože mají jiný průměr a tím i jinou obvodovou rychlost,myslím že tady hrozí poškození viskospojky v mezinápravovém diferenciálu.Všeobecně je u trvalých čtyřkolek doporučováno aby na celém voze byly shodné pneumatiky.
Když auto zvedáš tak by to mělo být na čtyřsloupovém zvedáku a ne na dvousloupovém za rám.Hrozí ti tam,že se ti vyvléknou měchy z horního uložení,což se mi povedlo.Je pravda,že ty měchy byly staré a ztvrdlé.
Jinak hodně šťastných km.
George

Napsal: 22 bře 2008 12:54
od alap
Co se týče pneumatik tak já na zimních jezdím na 235/70/16. Mám je dokonce předepsané v TP. A jako alternativně mám mít klasický 255. Takže je mám na zimních a dobrý. Co se týče zimních gum, tak mám DUNLOP GRANTREK a jsem s nima na výsost spokojený. Nezastaví je vůbec nic. Ty Pirellky jsou fakt tak na léto v zimě toho moc nezvládnou.

Napsal: 22 bře 2008 20:33
od Miloš
Takže je asi dojedu,koupím zimní a uvidím.Taky mě pak napadlo že když tam bude rozdíl v obvodu,mohlo by blbnout ABS,oni přecejen stejný nebudou.
Ještě k tomu zvedání,např. při výměně kola se to ale může zvednout normálně?

Napsal: 22 bře 2008 21:11
od OC
Miloš píše:např. při výměně kola se to ale může zvednout normálně?
Jistěže. Ovšem "normálně" je "pod osou", samozřejmě :lol:

A nezapomeň zablokovat kolo (parkovací brzda Ti je plat prtná), a nechat pootevřené dveře (aby se v půlce EAS nerozhodlo měnit výšku).

Napsal: 22 bře 2008 21:22
od OC
Mimochodem, když už o tom píši, už několikrát jsem se chtěl optat.

Ono to s těmi balóny není moc pravděpodobné, ale... stalo se už někdy někomu, že našel gumu úplně prázdnou, takže Rangie stál na ráfku? A ano-li, vejde se pak ještě vůbec pod osu hever?

Mně ta panenka připadá takhle okometricky dost vysoká, a zvlášť s R16 mám skorem pocit, že by se tam vejít nemusela? No a nevejde-li se, je to docela oops :shock:, mně se tohle kdysi stalo s Dodgeskou, a bylo to celkem zábavné řešit, neboť běžný nůžkový hever ji pro změnu neuzvedl (což samozřejmě u Rangieho hrozí také ;))

Uvažoval :idea: jsem o tom namísto té hydrauliky raději vozit Hi-Lift spolu se závěsem na disk, a samozřejmě něčím na podložení osy po nadzdvihnutí (ačkoli to v nouzi lze improvizovat)... co si o tom kdo myslíte? Je to úplná blbost, nebo ano? ;)

Napsal: 22 bře 2008 22:37
od alap
Miloš píše:Taky mě pak napadlo že když tam bude rozdíl v obvodu,mohlo by blbnout ABS,oni přecejen stejný nebudou.
Myslím si že by ABS nemělo nijak blbnou při změně velikosti kola. Myslím že jestli je poměr o pár cm větší nebo menší bude mít vliv akorát na tachometr a ujeté kilometry a vše s tím spojené.

Napsal: 22 bře 2008 23:03
od George
Abs je to úplně jedno jaký je průměr kola,protože pouze hlídá jestli se kolo ještě otáčí a v případě že se zastaví,tak ho jenom odbrzdí a to vše několikrát za sekundu.Na rozdíl od mezinápravového diferenciálu,který musí vyrovnávat rozdílné otáčky mezi přední a zadní nápravou pokud na nich máš pneu s rozdílným průměrem,tam hrozí,že ti může odejít viskozní spojka,protože bude zbytečně v činnosti.
To OC: jde dát hever co nejblíž k diferenciálu a zvednout nápravu tak,aby šla podložit a nebo jak píšeš .Prostě improvizovat.
George

Napsal: 22 bře 2008 23:08
od OC
alap píše:Myslím si že by ABS nemělo nijak blbnou při změně velikosti kola. Myslím že jestli je poměr o pár cm větší nebo menší bude mít vliv akorát na tachometr a ujeté kilometry a vše s tím spojené.
No, visko a TC by s tím problém mít v principu mohly, ale osobně si opravdu myslím, že by na to musel ten rozdíl být daleko větší.

Pokud moje kalkulačka a já umíme počítat (já ne, tak to po mně raději někdo přepočtěte ;)), je rozdíl mezi 255/65R16 a 235/70R16 na obvodu teoreticky (kdyby se nikde nic nijak nedeformovalo) asi dva milimetry ;) To, hádám, vskutku nebude hrát zásadní roli ;)

Já spíš uvažuji o tom, zda je rozumné/smysluplné/chytré/whatever dát na P38A gumy 255/70R16, tam už jakýsi rozdíl doopravdy je...

Napsal: 22 bře 2008 23:12
od OC
George píše:Na rozdíl od mezinápravového diferenciálu,který musí vyrovnávat rozdílné otáčky mezi přední a zadní nápravou pokud na nich máš pneu s rozdílným průměrem,tam hrozí,že ti může odejít viskozní spojka,protože bude zbytečně v činnosti
V činnosti jako že přenáší nějaký moment je samozřejmě furt.

V činnosti jako že se zahustí a přenáší moment tam, kde to neprokluzuje, podle mne není a nebude, při takhle malém rozdílu, víceméně nikdy. Nemám teď zrovna sílu počítat rozdíl v otáčkách přední a zadní osy při takové nebo makové zatáčce, ale okometricky bych si tipnul, že bude o dost větší, než při malém rozdílu velikosti gum. To leda by šlo o opravdu o nějakých 5 nebo víc cm větší/menší kolo, pak už asi ano...

Ale to samozřejmě nevím, stejně jako nevím, při jakém poměru otáček začne visko doopravdy houstnout. Ačkoli to by se asi někde v manuálech najít dalo...

Napsal: 22 bře 2008 23:15
od George
No já mám teď na autě 235ky zimní a právě jsem koupil nové 255ky a ten rozdíl je na průměru bratru 3cm,ale je pravda,že jsem je jen postavil vedle sebe a ty 255ky nebyly ještě na disku a zatížené.Teoreticky by měly mít 235/70R16,255/65R16 a 255/55R18 stejný průměr bo jsou na rangiem povoleny všechny tyto rozměry.

Napsal: 22 bře 2008 23:23
od OC
(235*.7=164.5; 255*.65=165.75; bez deformace rozdíl na průměru 2.5 mm. Esidobřepočítám.)

Napsal: 22 bře 2008 23:23
od George
Ona ta viskospojka za normálních okolností v činosti není.Pokud se neprotáčí kolo na té či oné nápravě tak se ani neprotáčí její přední a zadní vývod vůči sobě a tím pádem nic nevyrovnává.Ale asi je to zbytečná polemika když,jak jsem napsal před chvílí měly by ty pneušky mít zhruba stejný průměr.

Napsal: 22 bře 2008 23:28
od OC
George píše:Ona ta viskospojka za normálních okolností v činosti není.Pokud se neprotáčí kolo na té či oné nápravě tak se ani neprotáčí její přední a zadní vývod vůči sobě
No ony ale v praxi mají v podstatě pořád poněkud různou rychlost otáčení. Protože zatáčky, nerovnosti, různě nafoukané a ojeté gumy, a-tak-dále-a-tak-dále.

Jiná věc je, že ten poměr není natolik velký, aby to uvnitř začalo houstnout. A to medle (to už ale jen hádám, nevím!) nebude ještě ani při rozdílu pár cm ve velikosti kol vpředu a vzadu.
Ale asi je to zbytečná polemika
Amen. Já jen, až dočtu LRFórum, se zas musím pustit do práce, a nechce se mi do toho, hm :lol:

Napsal: 23 bře 2008 13:57
od alap
Teda kolik toho dokážete napsat o jedné blbosti. OC sice jsi počítal výšku kola, ale ono to pak naskočí na obvodu toho kola. Třeba jak jsem měl ty letní 255/60/18 tak už mi tachometr ukazoval o 6% míň než jsem opravdu jel, teda i ujeté km. Takže jenom rozdíl ve výčce 1,3cm dělá takovéhle věci. Pokud bude mít na všech kolech stejný gumy ať už mrňavé anebo velké, autu to bude jedno. Pokuze pokud by měl ny každém kole jinou velikost gumy, věřím, že první by do toho kecalo TC a pak by se i odporoučeli diferáky a viskospojka. Můj názor. Ale jelikož tu celou dobu se bavilo o jedněch gumách, tak ta vaše, rozumná debata, neměla smysl.

Napsal: 24 bře 2008 13:42
od George
No ono to nebylo o jedněch gumách.Jak Miloš výše napsal,tak má na autě 255 a chtěl dopředu dát 235ky.My jsme pouze rozebrali možné důsledky a on si může vybrat k čemu se přikloní.A to si myslím,že je posláním tohoto fóra,mít možnost najít si co potřebuji.
George

Re: Obutí na P38

Napsal: 17 pro 2012 20:22
od KDB
Chystám se nasadit Bridgestone DM-V1 v rozměru 245/75R16 a po přeměření místa kolem stávajících pneu (255/65R16) mám u předních kol trochu pochybnosti, jestli to nebude škrtat... Nevozíte někdo tenhle rozměr ?
S metrem v ruce jsem si ověřil okometricky pozorovaný rozdíl na předku mezi L a P stranou . Na levo je 8,5 a 8 cm mezi nárazníkem, kolem a zástěrkou, kdežto napravo je 6,5 a 4,5 cm....nárazník nevypadá nakřivo, tak nevím.... :Sorry:

Re: Obutí na P38

Napsal: 18 pro 2012 00:59
od OC
KDB píše:Chystám se nasadit Bridgestone DM-V1 v rozměru 245/75R16 a po přeměření místa kolem stávajících pneu (255/65R16) mám u předních kol trochu pochybnosti, jestli to nebude škrtat... Nevozíte někdo tenhle rozměr ?
S metrem v ruce jsem si ověřil okometricky pozorovaný rozdíl na předku mezi L a P stranou . Na levo je 8,5 a 8 cm mezi nárazníkem, kolem a zástěrkou, kdežto napravo je 6,5 a 4,5 cm....nárazník nevypadá nakřivo, tak nevím.... :Sorry:
Vozíme, a zkušenost máme takovouto :evil:

P.S. Zástěrky urvi, o ty to bude škrtat. Ale naštěstí to vůbec nijak nevadí, neboť ty zástěrky jsou tam přesně k témuž, k čemu vpředu ten spoiler na dolní hraně nárazníku... totiž na dvě věci, z nichž ta druhá je "na nic" 8)

Re: Obutí na P38

Napsal: 18 pro 2012 09:39
od KDB
Tohle vlákno jsem už nastudoval....doufal jsem, že se ozve někdo, kdo řekne, že to je v pohodě a spousta místa :mrgreen:
Koukal jsem i na Rangerover.net....tvrdí to samé, co Ty.
Nějak jsem vyšel z toho, že to je povolený rozměr (245/70R16 není - nechápu proč - ani já, ani p.Stehlík) a hlavně jsem se překouk v přepočtu obvodu - 18mm nárůst je na poloměru, nikoliv na průměru :Ja blb: - už jsem je totiž objednal.
A zástěrek bych se zbavoval nerad - naopak bych je rozšířil, aby sajrajt nešel na rám.