Re: jdou na free xenony?
Napsal: 29 bře 2010 08:42
Znám pár lidí co už je vymontovávali z auta pryč... Řekl bych ,že se na to orgáni poslední dobou hodně zaměřují. Jde to jednoduše poznat za jízdy. Říká se jim "svařeči"
Pro příznivce této anglické značky
https://www.landroverforum.cz/forum/
Pokud myslime stejny Philips (jiný asi neníOldman píše:Já mám obyčejné H4 s xenonovým efektem od Phillipsu, 300 Kč jedna, modré jasné světlo. Na potkávačky to svítí lépe, na dálku se světlo malinko víc rozplizneXenon to asi není, nicméně na pohled to vypadá stejně a na technické proti tomu neměli ani Ň.
Subaru také montuje do nových modelů xenony a nemají čočky. Já xenony mám a jěště jsem s tím něměl žádný problém. A na STK to vždy přehodím na H7 je to otázka 10 min.vladob8 píše:Xenonova vybojka nepatri do paraboly, neda sa dosiahnut pri tlmenych svetlach osrte rozhranie svetla a tmy, preto sa montuje len v reflektoroch s cocku. Policajti za to beru technicaky a na STK to neprejde ani cez vratnicu.
Plně souhlasímjeanes píše:Ono jde taky o to, ze jde porad jenom o klasickou zarovku, ktera ma modre sklo... Ve vysledku to vytvori ocekavanou (zluta + modra) nazelenalou... Klasickou halogenovou zarovkou se modre nedosahne (taky na co modrou ne?)... Xenonovy vybojky maji teplotu barvy jakou si zvolite - tzn. zhruba bila (4300K), lehce namodrala (6000K), modro-fialova (8000K), spis fialova (12000K) atd... Kdyz pojedete v noci a je jasno tak nebude prilis rozdil jestli mate 4300K, 6000K nebo 8000K, ale pokud bude prset/chumelit/apod. tak nejlip bude svitit 4300K a pak cim vyssi cislo tim horsi viditelnost... Idealni volba je 4300K nebo max. 6000K... Na efekt samozrejme lepsi 6000K... Na minulym aute jsem to resil, takze jsem o tom uz neco nacetl... Na Free o tom uvazuju
Z praktickyho hlediska by mi uplne stacili do potkavacek (pochopitelne z designovyho hlediska by byly super tzv. tri-xenony => potkavacky, dalkovy a mlhovky, ale kupovat kvuli tomu 3 sady - na to se muzu...)
Jinak pokud mate jeste nekdo nejaky foto jak vypada Vase Free s xenony, tak se urcite - verim, ze nejen ja - radi podivame
![]()
Jinak co se tyka tyhle diskuze okolo ne/vhodnosti xenonovych prestavbovych H.I.D. sad, tak original fabie nebo oktavky to maji opravdu uplne na hovno a dost casto me oslnovali (ted s Free - jelikoz sedim vys - tak je to lepsi)! Kazdopadne oslnuji i pres to ze jsou to originaly, takze nevim proc bych stejne tak jako oslni oktavka me origonalama za 30000 tis nemohl oslnit ja oktavku xenonama za 15 stovek!!![]()
Co se tyka STK, tak si proste dam pred kontrolou tu 10ti minutovou praci a zapojim tam normalni halogeny a pak to napojim zpet! Ne ze bych byl socka, ale vyhazovat nesmyslny prachy za orig xenony nebudu a kupovat si kvuli tomu auto s orig xenonama taky nehodlam - kdo tady nadhodil tuhle myslenku by se mozna mel trochu zamyslet...![]()
Co se tyka vykonu xenonovy vybojky oproti halogenovy zarovce, tak myslim, ze neni potreba resit, ktera sviti lip - samozrejme xenonova - na krasky konkretni priklady se muze kazdy podivat treba na youtube.
Zaznelo tady taky to, ze xenony sviti dal protoze jsou namireny vys - to neni pravda... Laser taky sviti daleko a nemusim s nim mirit buhvi kam... Zkratka tok svetla z paraboly s xenonovou vybojkou je vyssi a tim padem pri stejnem sklonu dosviti dal - zadna veda![]()
Abych to zakoncil, tak el. naklapeni na aute mam a ostrikovace ne... Na cidlo kaslu jelikoz i auta s cidlem oslni - je to jen kokotina, ktera se hold musi splnit aby to dostalo homologaci - to ze je to v realu na ho*no uz nikdo neresi... Ostrikovace dodelavat nebudu jelikoz s myslim ze spina na skle svetlometu rozptyli svetlo z neho vystupujici a to at uz je jeho zdrojem halogenova zarovka nebo xenonova... Pokud na me 2 auta bliknou protoze je budu oslnovat tak to preklapnu o stupen niz a mam pokoj...
Toto muj nazor - ktery samozrejme nikomu nenutim