technologický pokrok jde zcela rčitě dopředu. věřím, že dneska by výrobci byli schopní udělat pneu, která by vydržela klidně 5, 6 let při stejných vlastnostech. a dokonce i univerzální jednu gumu, bez potřeby letní/zimní. pak tu ale máme taky marketingový pokrok a obchodní oddělení, že? :/ a z jejich pohledu je vždycky lepší udělat špičkovou gumu, která je ale použitelná jen polovinu roku, takže na druhou polovinu si musíš koupit jinou, speciální. a samo aby vydržela jen tak dva, tři roky a pak šup zase nové. samo vylepšené a zdokonalené... takže na tech. oddělení dostávají reálně zadání krom vyrobit skutečně schopnější a lepší pneu, než byl předchůdce, také to, aby ta guma byla sice mnohem lepší, ale aby taky tyto prokazatelně lepší vlastnosti fungovaly poloviční dobu, než bylo běžné. čili ano, ta nová je sice super guma, lepší, ale záměrně udělaná tak, aby špičkově fungovala max. tři roky. pak to úplně zdechne a je to shit. ale i to je možné brát určitým způsobem jako technologický pokrok – umět to takto vymyslet a vyrobit. aby to fungovalo špičkově jen přesně danou dobu. dřív byl kumšt vyrobit to špičkově. a pak to často fungovalo desítky let (myslím třeba stroje, díly atp.). dneska je kumšt udělat to špičkově na přesně určenou dobu a pak aby se to samo rozpadlo... taková je realita. ale to je na jinou diskuzi, to sem nepatří...masar píše: 05 pro 2023 21:21Čekal bych, že pokrok jde spíš dopředu a budou ty pneu trvanlivější. Bohužel mi ale přijde, že je to přesně jak píšeš... namísto všude zmiňovaných 4-5 let, vydrží pneu asi spíš tak ty 3 roky než ztvrdnou. Dojížděl jsem na Octavii 3 zimní Barum Polaris 5 po předchozím majiteli a jako 3 letý už taky docela klouzali. To samý teď po 3 letech Duratracy od GoodYearu co jezdím na Disco 2. Situace v zimě kde byly loni a předloni v pohodě, tak teď kloužou taky znatelně víc.DanoDEF píše: 05 pro 2023 10:45 Prvy max druhy rok este sa da ale potom stvrdnu. Sam som zjazdil niekolko sad takze tlmocim len moj nazor.
delaji se STT PRO 255-85/R16 ???
Moderátor: stan
- Adam P.
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: delaji se STT PRO 255-85/R16 ???
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4202
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: delaji se STT PRO 255-85/R16 ???
Bfg mt km3 maji na sobe M+S
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
Re: delaji se STT PRO 255-85/R16 ???
jj zimaky jak vysite. pak napis kam na vrakal te odtahnou ale asi ke 

- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4202
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: delaji se STT PRO 255-85/R16 ???
Na zimu mam auta na zimakach

http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
Re: delaji se STT PRO 255-85/R16 ???
Kolik budes mit rocni najezd na tychto gumach ? dej pak vedet jak jsou na tom za rok. ja jeste na mtckach tak ron pujdou nove. mam km2 uz sezonu zatim cajk. cca 30tis
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4202
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: delaji se STT PRO 255-85/R16 ???
Na tech km2 co jsem sundal mam najeto 80k. A jeste maji vzorek, ze pujdou na dalsi auto (jen to drnca) a do terenu to uz nenimatooo píše: 08 pro 2023 21:01 Kolik budes mit rocni najezd na tychto gumach ? dej pak vedet jak jsou na tom za rok. ja jeste na mtckach tak ron pujdou nove. mam km2 uz sezonu zatim cajk. cca 30tis
Budu mit urcite do 6k/rok
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
Re: delaji se STT PRO 255-85/R16 ???
Já teda musím říct že KM2 teda byli/jsou rozhodně lepší na silnici (v mokru i suchu)než ATčka General grabber nebo yokohama. Vterénu samozřejmně o hodně lepší díky vzorku.
Nepředpokládám že by KM3 měli směs horší.
Každopádně u KM2 nebo 3 je pátrání po M+S zbytečné a irelevantní. V čechách na tyto gumy je pohlíženo jako na gumy speciální (stejně jako všechny ostatní MTčka ) , které mohou být provozovány i v zimě kde jsou vyžadovány zimní gumy. A v zahraničí zase označení M+S nestačí a řídí se vločkou z horami neboli 3PMFS.
Takže pokud někdo chce s takovýma gumama (mtčkama) jezdit u nás jako se zimákama může , ale není to dobré nápad, kromě čerstvě napadnutého sněhu, kde se využije jejich hrubý vzorek, jsou na sněhu a náledí nebezpečné.
Naše legislativa je trochu pozadu a vychází z pravěku kdy 3PMFS označení ještě neexistovalo.
Nepředpokládám že by KM3 měli směs horší.
Každopádně u KM2 nebo 3 je pátrání po M+S zbytečné a irelevantní. V čechách na tyto gumy je pohlíženo jako na gumy speciální (stejně jako všechny ostatní MTčka ) , které mohou být provozovány i v zimě kde jsou vyžadovány zimní gumy. A v zahraničí zase označení M+S nestačí a řídí se vločkou z horami neboli 3PMFS.
Takže pokud někdo chce s takovýma gumama (mtčkama) jezdit u nás jako se zimákama může , ale není to dobré nápad, kromě čerstvě napadnutého sněhu, kde se využije jejich hrubý vzorek, jsou na sněhu a náledí nebezpečné.
Naše legislativa je trochu pozadu a vychází z pravěku kdy 3PMFS označení ještě neexistovalo.