Zima a jekot palivoveho cerpadla
- Land Lover
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02 kvě 2008 19:05
- auto: LR Discovery II Td5
No co když už jsem to prokaučoval, a už nenastartuju?? co stim.
Přes víkend to stálo na mraze a je konec, nechytne to.
To čerpadlo ječí když je větší mráz, ale jinak je v pohodě (např. při odpoledním startování). Ječí to jen když to stálo dlouho na mraze.
A myslim, že nic zacpanýho nemám, protože to startovalo v pohodě, prostě to zamrzlo a je konec.
Mám teda Disco Td5 a ne defa, ale nechci začínat nové téma.
Přes víkend to stálo na mraze a je konec, nechytne to.
To čerpadlo ječí když je větší mráz, ale jinak je v pohodě (např. při odpoledním startování). Ječí to jen když to stálo dlouho na mraze.
A myslim, že nic zacpanýho nemám, protože to startovalo v pohodě, prostě to zamrzlo a je konec.
Mám teda Disco Td5 a ne defa, ale nechci začínat nové téma.
- Pama
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 led 2009 20:26
- tel.: 724365722
- auto: většina LR
- Bydliště: Vyškov
Tak už mám bohužel stejnou zkušenost,ráno jsem vlez do Defa a jako z kopíráku:ječelo čerpadlo, motor šel na prase, (to sem ale myslel, že jsou to ty čtyry žhaviče na pěti válcích -TD5....).Rozdí byl jen v tom,že mi Defin po půl kilometru na silnici chcíp...
Nalil jsem litr benzínu do nafty a po chvíli startování vše ok.
Takže jsem si jist, že čerpadla u všech jsou v poho. jen jsme zapoměli
aditivovat proti parafinování v mraze....
Myslím si ale,že je dobrej nápad přidat olej, ale ne kvůli zamrzání (jak někteří kluci myslí), ale pro namaštění směsi, aby nešlo srát čerpadlo a rozhodně dám dvojtakťák motorový. Klucí dík za inspiraci!
Nejsem motorář, ale rozhodně bych nedával hydrauliku,převodovej a už vůbec né rostlinej (řek bych, že se bude blbě rozpouštět a při spalování bude karbonovat). ale chtělo by to radu odborníka.
Nalil jsem litr benzínu do nafty a po chvíli startování vše ok.
Takže jsem si jist, že čerpadla u všech jsou v poho. jen jsme zapoměli
aditivovat proti parafinování v mraze....

Myslím si ale,že je dobrej nápad přidat olej, ale ne kvůli zamrzání (jak někteří kluci myslí), ale pro namaštění směsi, aby nešlo srát čerpadlo a rozhodně dám dvojtakťák motorový. Klucí dík za inspiraci!
Nejsem motorář, ale rozhodně bych nedával hydrauliku,převodovej a už vůbec né rostlinej (řek bych, že se bude blbě rozpouštět a při spalování bude karbonovat). ale chtělo by to radu odborníka.
- Land Lover
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02 kvě 2008 19:05
- auto: LR Discovery II Td5
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Co takhle v tehle mrazech natankovat poradnou naftu.
Ac je nemam rad,tak treba Verva od Benziny vypada ze se jen netvari jako neco co neni.Mam na mysli Shell
Honza
Ac je nemam rad,tak treba Verva od Benziny vypada ze se jen netvari jako neco co neni.Mam na mysli Shell

Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- Land Lover
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02 kvě 2008 19:05
- auto: LR Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Včera natankováno na doporučení u beníny a čerpadlo jenom ševelí. Start ráno super, vůbec nekoktal.Land Lover píše:Nafta co zmrzne při -20°C to je nic moc.
Asi zkusim tu Benzinu, až se mi to podaří zprovoznit.
Jinak mám na dvoře 4 defíky dovezené ze španěl a každému řve čerpadlo. Tedy si myslím že je to opravdu naftou nebo zavzdušněním čerpadla.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- Pama
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 led 2009 20:26
- tel.: 724365722
- auto: většina LR
- Bydliště: Vyškov
Pískající čerpadlo:
Můj názor:
- Pískot je pro zvýšený odpor v průtoku rozvody pro zaparafinování,
nebo zamrznutí vody z nádrže.
- A pořádnou naftu....kde ji brát?já bral výhradně u Shell
(páč sem si myslel,že ta je nej, ale:-(.....).Takže určitě budu po této zkušenosti přidávat směs benzínu s olejem (tak jako do dvojtaktů,
snad troch větší poměr,tak 1:30-doporučení pro dvojtakty je 1:50).
- A poměr nafty a benzínu-kámoš motorář mi říkal, že v manualu pro Ibizy byl předepsanej poměr pro mrazivé dny 1:10, takže se tím asi budu řídit.
Pokud má někdo jiný pohled na věc, díky předem za radu-jsem laik
a Defina bych si nechtěl polámati.
Jo a kámoši od OMV mi tvrdili, že ta jejich nafta s vločkou na pistoli čerpadla je prý bez chyby.Prý se mohu spolehnout, ale sichrovat to
tím koktejlem budu.
- Pískot je pro zvýšený odpor v průtoku rozvody pro zaparafinování,
nebo zamrznutí vody z nádrže.
- A pořádnou naftu....kde ji brát?já bral výhradně u Shell
(páč sem si myslel,že ta je nej, ale:-(.....).Takže určitě budu po této zkušenosti přidávat směs benzínu s olejem (tak jako do dvojtaktů,
snad troch větší poměr,tak 1:30-doporučení pro dvojtakty je 1:50).
- A poměr nafty a benzínu-kámoš motorář mi říkal, že v manualu pro Ibizy byl předepsanej poměr pro mrazivé dny 1:10, takže se tím asi budu řídit.
Pokud má někdo jiný pohled na věc, díky předem za radu-jsem laik
a Defina bych si nechtěl polámati.
Jo a kámoši od OMV mi tvrdili, že ta jejich nafta s vločkou na pistoli čerpadla je prý bez chyby.Prý se mohu spolehnout, ale sichrovat to
tím koktejlem budu.
- Land Lover
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02 kvě 2008 19:05
- auto: LR Discovery II Td5
- JiriN
- Příspěvky: 29
- Registrován: 11 lis 2008 17:35
- tel.: 603 111 392
- auto: D 110 td5
- Bydliště: Jizerské Hory
- Kontaktovat uživatele:
No díky. U OMV jsem jednou v Hradci Králové natankoval do plný, jelo to normálně, a po ujetí asi 100 km (do Jablonce) jsem opět do plný dotankoval 35 litrů...... A od té doby tankuju výhradně Shell, Paramo nebo Slovnaft a čerpadlo mi nikdy nezapískalo.....
Teda zatím a nerad bych to zakřiknul.....
Jinak na Shelu jsem u nás v Jbc natočil špatnou naftu a zníčil se mi vstřik na H1 CRDi a tak mi řekli ať donesu fakturu, že mi opravu proplatí !!!!!! Já to pak teda uhrál na záruku, ale od té doby jedině Shell.
A aditivum můj motor nikdy neviděl a to když ráno jedu makat a máme v Jizerkách -25, tak kupodivu jede normálně.
Možná až bude -30 a nenatočim, dojedu si favoritem pro ty aditiva
Teda zatím a nerad bych to zakřiknul.....
Jinak na Shelu jsem u nás v Jbc natočil špatnou naftu a zníčil se mi vstřik na H1 CRDi a tak mi řekli ať donesu fakturu, že mi opravu proplatí !!!!!! Já to pak teda uhrál na záruku, ale od té doby jedině Shell.
A aditivum můj motor nikdy neviděl a to když ráno jedu makat a máme v Jizerkách -25, tak kupodivu jede normálně.
Možná až bude -30 a nenatočim, dojedu si favoritem pro ty aditiva

Defender 110 td5 2003
Disco I 300tdi 1994
Disco I 300tdi 1994
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
...doporucuju,novou baterii a nacerpat kvalitni naftu.Nerad jim delam reklamu,nemam je rad ale nafta VERVA od benziny fakt funguje.Land Lover píše:Tak dneska čerpadlo neječelo, bylo jenom -3 stupně, ale startovat jsem musel přes kabely,
jedu si koupit aditivum...
uvidíme zítra ráno.
Je to jen o tom v mrazech dodrzovat urcita pravidla a to obvzlaste u nafty

Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- Zanzibar
- Příspěvky: 1973
- Registrován: 12 lis 2008 17:34
- tel.: +420602286657
- Bydliště: Běleč
- Kontaktovat uživatele:
Řešil jsem stejný problém , ráno při -15 st. jekot a koktání u Td5 až mi bylo toho auta líto . Šplouchnul jsem tam aditivum do nafty ( STP diesel treatment 250 ml na cca 50 ltr. nafty za 150 Kč ) a je klid . minimálně na 3000 km . A to už snad bude tepleji 

tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)
- Pama
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 led 2009 20:26
- tel.: 724365722
- auto: většina LR
- Bydliště: Vyškov
kvalitní nafta
...Kvalitní naftu, ale jak ji poznat (čerpal jsem jen u OMV nebo SHELL)....já na kvalitní naftu rozhodně spoléhat nebudu,protože ji nepoznám a těch pár korun navíc za aditivum,nebo
za mix pro dvojtakty, stojí za tu jistotu.
(zkušenost s pištějicím čerpadlem a chcíplým Defem uprostřed silnice
mi stačila jedenkrát).
za mix pro dvojtakty, stojí za tu jistotu.
(zkušenost s pištějicím čerpadlem a chcíplým Defem uprostřed silnice
mi stačila jedenkrát).
- Land Lover
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02 kvě 2008 19:05
- auto: LR Discovery II Td5
Zaslechl jsem odborný názor, že do nafty je vhodné přidat petrolej pokud neni žádné aditivum. Benzín do nafty se nedoporučuje. A taky, že zimní nafta už je pryč, ta co se teď dá sehnat je obyčejná a pokud nemáte vyměněný palivový filtr tak můžete mít problémy už při -17°.
Jinak kopil jsem nějaký zimní aditiv, promíchal jsem to jízdou po voranici, tak uvidíme.
Jinak kopil jsem nějaký zimní aditiv, promíchal jsem to jízdou po voranici, tak uvidíme.
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Zimni nafta jiz nemuze byt pryc, a to z prosteho duvodu, predpisy to nedovoluji:Land Lover píše:..A taky, že zimní nafta už je pryč, ta co se teď dá sehnat je obyčejná ..
Dělení motorové nafty podle použitelnosti v závislosti na klimatických podmínkách a její distribuce Třída B - filtrovatelnost: 0° C, distribuce: 15.04. - 30.09. Třída D - filtrovatelnost: -10° C, distribuce: 01.10. - 15.11. Třída F - filtrovatelnost: - 22° C, distribuce: 16.11. - 28.02. Třída D - filtrovatelnost: - 10° C, distribuce: 01.03. - 14.04.
Free Td4 2004 HSE automat
- Land Lover
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02 kvě 2008 19:05
- auto: LR Discovery II Td5
Palivovej filtr, který se před zimou nevymění tak hůř filtruje při nižších teplotách, protože nafta zparafinazuje a zacpe se to snáz než u novýho filtru.
Jinak tou zimní naftou jsem myslel arctic verze nafty, která vydrží třeba -30°
Filtrovatelnost -22° to je normální nafta pro zimní období, asi jsem se prve špatně vyjádřil.
Nevím kdo jste z naftařské branže, ale arktická nafta protě neni, možná byl jeden zásobník v Litvínově, nebo kde to maji, a ten už je fuč.
Ta Verva od Benziny je opravdu lepší, určitě splnuje zimní podmínky, možná i trochu víc.
Jinak tou zimní naftou jsem myslel arctic verze nafty, která vydrží třeba -30°
Filtrovatelnost -22° to je normální nafta pro zimní období, asi jsem se prve špatně vyjádřil.
Nevím kdo jste z naftařské branže, ale arktická nafta protě neni, možná byl jeden zásobník v Litvínově, nebo kde to maji, a ten už je fuč.
Ta Verva od Benziny je opravdu lepší, určitě splnuje zimní podmínky, možná i trochu víc.