Stránka 2 z 3

Napsal: 10 led 2009 18:35
od keso
U mna je situácia rovnaká, pri voľnobehu motor vychladne a myslím ze je to normálny jav pri TD5.

Napsal: 10 led 2009 18:44
od RudaK
Rover píše:U 300Tdi mám vrtuli sundanou úplně, celoročně, přes zimu mám ještě zakrytou deklem z paddocku masku, a stejně se ten motor sotva zahřeje...




Nevím kde jezdíš,ale mě se 300TDI ohřála na sněhu na doraz za 5 min a stačilo jen,že to nechtělo ve sněho na MT širokéjch gumách jet,tak sem tomu dal trochu čočku a karééé,jak říká Stavros.A stejně to nečubalo,akorát se vohromě čistily vzorky - bylo to jak sněhová vánice,pomohly až řeťazy. :wink: A motoru zaplé topení,které tu teplotu srazilo.Pak sem už dával pozor,ale se to nehřálo,bo s řetězama to zas jelo.A teplota elevá termostatu taky držela a topilo to taky.

Napsal: 10 led 2009 20:15
od eliott
Kangaroo píše:Myslím, že tvůj problém je termostat. TD5 má sice velkou účinost a málo se zahřívá, ale ne tak málo aby to nechalo vychladnout motor se zavřeným termostatem. Problém s vrtulí to taky nebude, protože, když zavře termostat a ten by při teplotě kterou ukazuje tvůj teploměr zavřenej být měl, je úplně jedno jestli a jak se točí vrtule. Mě s toho jednoznačně plyne, že ti špatně zavírá termostat. :!:

Chladí se to přes topení :idea:

Napsal: 10 led 2009 20:47
od Pama
Zdravím:
Mám Defa TD5 krátce, ale buď mám stejný problém, nebo je diskutovaný problém u tohoto motoru normální. Jezdím jako přizdis..., tzn. že motor točím za 5 tak do rychlosti 100km/h víc ne, i to mi připadá až dost, ale
motor se opravdu nezahřeje, alespoň podle teploměru.
... a ta viskozní spojka na větráku... vrtule se protáčí stále, ale více se roztočí až se zvýší teplota motoru, takže tu jsem chybu zatím nehledal,
jestli je info z termostatu správné, neumím říct.
...rád bych věděl, jestli mám na mém Defu stejnou chybu, nebo je vše O.K.....

Napsal: 10 led 2009 22:41
od Luboš M.
Pama píše:Zdravím:
Mám Defa TD5 krátce, ale buď mám stejný problém, nebo je diskutovaný problém u tohoto motoru normální. Jezdím jako přizdis..., tzn. že motor točím za 5 tak do rychlosti 100km/h víc ne, i to mi připadá až dost, ale
motor se opravdu nezahřeje, alespoň podle teploměru.
... a ta viskozní spojka na větráku... vrtule se protáčí stále, ale více se roztočí až se zvýší teplota motoru, takže tu jsem chybu zatím nehledal,
jestli je info z termostatu správné, neumím říct.
...rád bych věděl, jestli mám na mém Defu stejnou chybu, nebo je vše O.K.....
Pánové řešíte neřešitelnou vlastnost Defendera!!!!! :lol:

Napsal: 10 led 2009 22:56
od Jenda
Bych to shrnul :D
Protoze to bezva spaluje,nemuze se to moc ohrat.A protoze to ma vrtuli hnanou motorem a ac rizenou teplotou vody v motoru,toci se stale a tim padem se to ohrat poradne neda.
Navic je mraz ze by psa nevyhnal a to je pro Td5 rana pod pas.
Sumasumarum,ohreje se to mozna az v lete :D
Zdar , Honza

Napsal: 10 led 2009 23:25
od Pama
....Takže rada jediná
hodit deku na Defina
přesněji na mřížku chladiče
jinak de teplo do p..ryč:-)

to jsem rád, že mám Definka f pořádkůůůůů

Napsal: 11 led 2009 09:57
od maky
Pama píše:....Takže rada jediná
hodit deku na Defina
přesněji na mřížku chladiče
jinak de teplo do p..ryč:-)

to jsem rád, že mám Definka f pořádkůůůůů
presne ako vravis my sme tam pichly karton a je to parada

Napsal: 12 led 2009 14:25
od MOPADŽI
Pama píše:....Takže rada jediná
hodit deku na Defina
přesněji na mřížku chladiče
jinak de teplo do p..ryč:-)

to jsem rád, že mám Definka f pořádkůůůůů
Tak, tak, dej tam dečku a je po problému. Mám stejné auto jako ty, na zimu dávám dečku, jezdím denně a tento problém, jsem nezaznamenal. Jediné, co jsem pozoroval je, že se pomaleji motor hřeje, ale ne nějak rapidně, abych to musel řešit.
A teplovodní webasto to je věc !

Napsal: 12 led 2009 16:51
od Luboš M.
MOPADŽI píše:
Pama píše:....Takže rada jediná
hodit deku na Defina
přesněji na mřížku chladiče
jinak de teplo do p..ryč:-)

to jsem rád, že mám Definka f pořádkůůůůů
Tak, tak, dej tam dečku a je po problému. Mám stejné auto jako ty, na zimu dávám dečku, jezdím denně a tento problém, jsem nezaznamenal. Jediné, co jsem pozoroval je, že se pomaleji motor hřeje, ale ne nějak rapidně, abych to musel řešit.
A teplovodní webasto to je věc !
Sory za offtop ale pouštíš topení současně při nastartovaném motoru? Při montáži mi pán říkal že by se nemělo pouštět při nastartovaném motoru. Jak to používáš ty?

Napsal: 12 led 2009 19:04
od DanoDEF
...tak som dnes vyskusal... -5st Def TD5 stal som cca pol hodiny a ziadny pokles teploty motora vplyvom chladutia cez kurenie este som pustil ventilator na "plno"

Napsal: 12 led 2009 19:25
od Stavros
ja nechci nejak nudit, ale kdyz jsem jezdil v Maroku s Milosovou DII, tak se teplota taky malokdy prehoupla na klasickou pulku. Moje Discoska nabiha i v mrazech normalne a nikdy pri stani teplota nepadala. To znamena, ze to musi delat termostat a urcite to dela kazdymu, komu to normalne nevybehne na pulku.

Napsal: 12 led 2009 20:54
od Kangaroo
DanoDEF píše:...tak som dnes vyskusal... -5st Def TD5 stal som cca pol hodiny a ziadny pokles teploty motora vplyvom chladutia cez kurenie este som pustil ventilator na "plno"
Mně to taky nechladne. Rikam spatnej termostat :!:

Napsal: 12 led 2009 23:33
od Luboš M.
Kangaroo píše:
DanoDEF píše:...tak som dnes vyskusal... -5st Def TD5 stal som cca pol hodiny a ziadny pokles teploty motora vplyvom chladutia cez kurenie este som pustil ventilator na "plno"
Mně to taky nechladne. Rikam spatnej termostat :!:
Zítra objednávám termostat. Ještě, ten kdo nemá egr ventil ať se nediví, že se auto špatně ohřejvá :idea:

Napsal: 13 led 2009 06:38
od Jenda
Luboš M. píše:
Kangaroo píše: Mně to taky nechladne. Rikam spatnej termostat :!:
Zítra objednávám termostat. Ještě, ten kdo nemá egr ventil ať se nediví, že se auto špatně ohřejvá :idea:
...proc by se to melo kvuliva egr spatne ohrivat?Nevim co mas za rok ale vsimni si ze z vystupu z egru to jde do maleho vodniho chladice za vrtuli a zpet do turba se vraci jen cca 3cm roura.Tedy ty splodiny kvuli kterym tam egr je se vraci po shclazeni.
Honza

Napsal: 13 led 2009 10:50
od Luboš M.
Jenda píše:
Luboš M. píše: Zítra objednávám termostat. Ještě, ten kdo nemá egr ventil ať se nediví, že se auto špatně ohřejvá :idea:
...proc by se to melo kvuliva egr spatne ohrivat?Nevim co mas za rok ale vsimni si ze z vystupu z egru to jde do maleho vodniho chladice za vrtuli a zpet do turba se vraci jen cca 3cm roura.Tedy ty splodiny kvuli kterym tam egr je se vraci po shclazeni.
Honza
No já mám 2001 a funkce EGR ventilu je jednoduchá: Propojuje výfukové potrubí se sáním takovým způsobem, že část výfukových plynů se nasává do motoru zpět společně s filtrovaným vzduchem. Tímto se domnívám, že se motor hůře ohřeje.

Napsal: 13 led 2009 12:01
od Jenda
Nejak mi to Lubosi nedava smysl ale budiz.
Honza

Napsal: 13 led 2009 17:31
od MOPADŽI
Luboš M. píše:
MOPADŽI píše: Tak, tak, dej tam dečku a je po problému. Mám stejné auto jako ty, na zimu dávám dečku, jezdím denně a tento problém, jsem nezaznamenal. Jediné, co jsem pozoroval je, že se pomaleji motor hřeje, ale ne nějak rapidně, abych to musel řešit.
A teplovodní webasto to je věc !
Sory za offtop ale pouštíš topení současně při nastartovaném motoru? Při montáži mi pán říkal že by se nemělo pouštět při nastartovaném motoru. Jak to používáš ty?
Luboši, jelikož chodim do práce, každý den jinak (nemá smysl tedy programovat ovládání), probíhá to následovně :roll: Vstanu, zmáčknu dálkáč od teplovodního webasta (tedy auto stojí a je studené :roll: ) potom koupel, snídaně atd., pak odjezd v teplém autě a vše ok....když ale zapomenu (jednou, max.2x za 10let), zmáčknout dálkáč, příjdu k autu, kosa jako sviňa, pak následuje studený start a zapnutí horkovzdušného webasta, motor se chvíli "hádá" (takový ten Td5 nekultivovaný studený "běžný" rozběh), chvilku ho nechám a vyrážím. Po "chvilce" se motor sklidní, a začne mně webasto funět horký vzduch...
Tzn. Teplovodní za jízdy nezapínám, pouze dobíhá, když vyrazím dříve, než uplyne nastavený čas. Je pravda, že ho někdy po zastavení hned zapnu, když je teplý motor, ale jen když vím, že cca za hoďku, dvě budu pokračovat v jízdě (dělám to proto, abych jel s "teplým" autem/motorem).
Horkovzduch používám teď v zimě za jízdy pořád. :wink:
Ještě k tomu zapínání za jízdy. Když mně montovali v Pace teplovodní, nikdo tam nic podobného nezmiňoval, ani jsem to od nikoho neslyšel, ani nikde nečetl...

Napsal: 13 led 2009 21:35
od medvěd
No já mám hoši problém podobnej (r.v.2003). Né že by ta teplota motoru šla do modrého pole, ale je kousek nad spodní hranici - 10 % odhadem. A úplně stačí, když jenom jedu dost pomalu, ani nemusím mít volnoběh.
Navíc - motor se velice špatně zahřívá - 10 km je minimum, a to musím jet svižněji. Ani ak nedostanu rafiku na pulku, kde by měla být, ale tak do dvou třetin.
A nejhorší je, ža jednou za 4 dny je den D, a já tu rafiku dostanu téměř k půlce, po řekněme 6-7 km pomalejší jídy (60 na čtverku).
Chovalo se to stejně v prosinci, kdy bylo kolem nuly, i teď, když je mínus 10. Tak já nevím. Mám to dva měsíce. Začnu výměnou termostatu a řeknu, jak to dopadlo.

Napsal: 13 led 2009 22:00
od DanoDEF
... Tak panove asi Vam tu budem za vyskumnika. Dal som si namahu a po vcerajsom uvodnom pokuse som dnes urobil dalsi.

... vonku cca -5 az -6 auto normalne zohriate. Stal som na mieste motor na volnobeh. Ventilator na maximum. Po 15minutach rucicka vid foto

... Eliottov nazor samozrejme dobry ale pripominam, ventilator na maxime... bezne ho na maximum nepustam kedze vzdy bezi teplovzdusne Webasto

... pri beznom pouzivani citelny pokles teploty nebadam