Stránka 2 z 15

Napsal: 14 úno 2009 18:49
od Stavros
je uz rezatej? Ja jsem to nechtel pod komaxit zinkovat, protoze treba na tech prahach se to zaclo od soli loupat a je to horsi nez kdyz je to na nejakejch mistech zrzavy. Pokud je to nejak hodne zrzavy, tak to sundej a nech to opiskovat a znova nakomaxitovat nebo radeji striknout nejakou odolnejsi barvou. Melo by to vyjit do 700,- On ten komaxit bude asi na houby, uz ho na nic davat nebudu. Ty narazniky jsem nechal asi trikrat predelavat, nez jsem byl s barvou spokojenej a stejne to rezne, to je holt tezky. Zinek pod to ale urcite nedavej, mrkni se, jak se loupou ty prahy.

Jeste cyrile, ja jsem jeste 2,5mm plech nevidel. Dle meho se pulky nedelaji. Jinak pokud chces, tak tam mrskni normalni silnostenej jackel, jak pise Hovez. Ono je nutny taky premyslet o vaze, disćovera neni zadnej divoch a kazdej kun k dobru se hodi.

Napsal: 14 úno 2009 19:26
od Koudy
Ja už jsem si taky nařezal plech a dělám ho z 3 mm. Na úchyty a výztuhu použuju 8 mm plocháč.
Dělám ho hodně jednoduchý a svařený bude z 5ti naohýbaných dílů - strany, šikminy a střed.
S váhou to vidím celkem dobře, ale pořád se rozmýšlím jestli nechat zinkovat pod prášek, nebo ne....

Napsal: 14 úno 2009 20:12
od Stavros
koudy, urcite to nezinkuj, ta barva na to nechytne. Ja bych to asi nechal normalne striknout plnicem a potom barvou. Aspon to nemusis cely lestit lamelakem. Podle me to nekso za dva,tri tisice nastrika. Jak vidis, tak ten komaxit je k nicemu.

Napsal: 14 úno 2009 21:13
od Koudy
Což je fakt, že boční prahy co mám z jeklu a na nich komaxit, tak už někde - kde dostaly asi šutrem - reznou.
Ještě mě napadlo, teď jsem si nechal na přívěs pod loď něco zinkovat a pán co mi to zařizoval mi tam nechal nanést hliník, že je to prej lepší - tak co nechat pod ten prášek dát ten hliník - je hrubší než zinek a barva by na tom měla držet o hodně líp...?

Napsal: 14 úno 2009 21:20
od Stavros
zkus to, priznam se, ze u nas v Decine jsem nenasel v zadny galvanice tak velkou vanu na to sopovani. S tim by snad mohl mit zkusenost treba Land Jirka, on se urcite ozve. Jinak prej delaj i nejakej tmavej zinek, ale ta vrstva je prej mnohem mensi, pokud by to ale vypadalo hezky, tak bych to tam nechal jenom tak.

Napsal: 14 úno 2009 21:34
od honit
Hele na to šopování hliníkem neni potřeba žádná vana to se v podstatě na díly tryská, dělám tak všechny věci na veterána a stojí to relativně pár korun...
Já pískuju a nechávám si šopovat věci ve firmě Metalko, je to pod Jižní spojkou u krčské nemocnice, na druhý straně než je ta Shellka... :D :D

Napsal: 14 úno 2009 21:36
od honit
Dával sem to na takový části jako vejfuky, svody, nápravnice apod...
A doted to drží v pohodě... :wink:

Napsal: 14 úno 2009 21:38
od Stavros
no vidis koudy a je to vyreceny, ja myslel, ze sopovani se dela normalne v lazni v galvanice. Ja to chtel udelat a rekli mi, ze maj tu vanu jen metrovou a fakt jsme to sli merit a bylo to maly.

Napsal: 14 úno 2009 22:29
od Koudy
No popravdě já jsem z toho byl celkem naštvanej, chtěl jsem ty věci nazinkovat a on přines toto, ale asi to tedy nebude špatný.
Tak já to zkusím a uvidíme...

Napsal: 14 úno 2009 22:29
od Koudy
No popravdě já jsem z toho byl celkem naštvanej, chtěl jsem ty věci nazinkovat a on přines toto, ale asi to tedy nebude špatný.
Tak já to zkusím a uvidíme...

Napsal: 15 úno 2009 08:56
od Land Jirka
Šopování je v pohodě, ale chce to pod něj otryskat, ale to bych doporučil pod každou povrchovku.
Komaxid u aut do terénu není to správný ořechový. Je křehkej a při otěrech o terén praská a pod ním to koroduje.
Je to dobře vidět na starších doplňcích z Anglie (rámy a nášlapy)
Zinkovat se dá i žárově (používá se na větší díly) nejen galvanicky :idea:

Napsal: 15 úno 2009 09:21
od Stavros
Jirko ja nechaval ty prahy zarove a ten komaxit se proste loupal.

Napsal: 15 úno 2009 09:34
od jantanen
Zdarec chalpy zkusim zjistit od Michala (ORD) jakou barvu používá nárazníky jdou do zinkovny a pak to Michal stříká nějakou černou barvou která chytá na zinek uplně perfektně , a narozdíl od komaxitu se to neloupe ani když do toho praští šutr a pod. tu barvu mu míchaj Fraubergovi maj prodejnu u Kbel.

Napsal: 15 úno 2009 09:41
od Stavros
super, byl bys hodnej

Napsal: 15 úno 2009 09:50
od cyril
jantanen píše:Zdarec chalpy zkusim zjistit od Michala (ORD) jakou barvu používá nárazníky jdou do zinkovny a pak to Michal stříká nějakou černou barvou která chytá na zinek uplně perfektně , a narozdíl od komaxitu se to neloupe ani když do toho praští šutr a pod. tu barvu mu míchaj Fraubergovi maj prodejnu u Kbel.
Super!! teď už jenom udělat ten nárazník. :lol:
Nechce se mi přehazovat a znovu upravovat ten co mám na D1 (Britpart). Bylo by s tím tolik práce, že se vyplatí pokud bude za rozumný prachy jinej, tamten prodat, nebo si jej nechat...Jestli si nechám D1 i D2, je to stejně jediná alternativa...Jinak jestli ten plech bude silnej 2 nebo 2,5 mmm nehraje z mýho pohledu tak velkou roli. Chtěl jsem jenom říct, aniž bych se chtěl dotknout práce kohokoliv z vás, že než komplikovanýho sádrovýho trpaslíka se spoustou pičičand, který bude trvat 100 let a tím pádem se dostane s cenou neúměrně vysoko...radši koupím strohou a funkční traverzu, na kterou se dá přivařit ochranný rám a přesto to bude fungovat....
Určitě mi nnešlo o to, snižovat něčí práci. Každej máme jinej vkus a hlavně každej používáme LR k jinému účelu. 8)

Napsal: 15 úno 2009 19:12
od Luboš M.
Základ je udělat jisté pevné prvky nárazníku. Tam kde se bude upevňovat naviják a za co se bude auto tahat, musí být pořádnej matroš. Na krajích je třeba použít mat.aby se nedeformoval třeba při opření o strom, nebo při zaorání. V jiném případě by třeba pri bouražce (a né, nijak velké!)mohlo dojít k deformaci rámu. Dále mohu potvrdit že při 2mm plechu který je správně svařen a přidány příčky dokáže nevídané věci. I 5mm plech se dá zničit a velice jednoduše :idea:

Napsal: 15 úno 2009 22:25
od MOPADŽI
Land Jirka píše:Šopování je v pohodě, ale chce to pod něj otryskat, ale to bych doporučil pod každou povrchovku.
Komaxid u aut do terénu není to správný ořechový. Je křehkej a při otěrech o terén praská a pod ním to koroduje.
Je to dobře vidět na starších doplňcích z Anglie (rámy a nášlapy)
Zinkovat se dá i žárově (používá se na větší díly) nejen galvanicky :idea:
Dolpním-galvanický zn (bílý,modrý)cca 70hod., (žlutý) do 200hod. odolnosti v solné lázni, do žluté koroze, tedy nic moc. Navíc u dutých dílů z trubek jeklů atd. se dostane při moření kyselina dovnitř a pak ti díl "shnije" zevnitř 3x tak rychle. A to můzěš mít potom zvenku sebelíp ošetřené. Navíc, duté prostory zevnitř, nejdou nijak technologicky galvanicky nazinkovat.
Žárový zinek má odolnost do žluté koroze od 300-500hod. To už je jiné kafe. Před ŽZ se vždy tryská. Díl je tedy pod zinkem "čistý". Navíc v ŽZ lze i velké díly, technologie je na to uzpůsoběná. Dobrá zinkovna je Signum v Hustopečích. Tam mají i "odstředivku", mohou tedy upravovat i malé dílečky. Odstředivky jsou v CZ pouze dvě. Ostatní ŽZ Weigel atd. jsou zařízeny čistě na konstrukce.
K práškovému lakování-když si budete nechat něco ocelového stříkat pro venkovní použití musí to být POLYESTEROVOU barvou. Ta zůstává stále "pružná" (je to trošku jako pogumované). Úprava pod tuto barvu "holé opískované železo" pak se to neloupe. Když dáš zinek, bude se loupat i tento POLYESTER. Na díly z Al, se musí použít spec. podkladová prášková barva. Pak to na tom drží jako bejk...
A jejikož se u nás "vojebává" nafoukají ti to v lakovně EPOXIDEM, který je tvrdý jako sviňa a je určen jen do interiéru. Ten se loupe, téměř hned, stačí když do takto upraveného dílce něčím tvrdým lehce ťukneš.
Pak se ještě používá MIX, tedy epoxy-polyester, který je vhodný i pro méně namáhané venkovní díly.
Proč to v lakovnách takto vojebávaj ?
Protože polyesterová barva je cca 3x tak drahá jak epoxidová, a laik to přeci při převzetí zakázky nepozná...hlavně že zaplatí, za "pořádnou povrchovku :lol: :lol: :lol:

Napsal: 15 úno 2009 22:31
od honit
Hezky shrnuto, takže za mě opískovat, našopovat hliníkem a pak do práškový lakovny...
Dělal jsem tak podvozkový části a díly a zatim to drží...

Začínáme s demontáží

Napsal: 24 úno 2009 20:10
od Kubas38
Tak jsem se do toho dneska pustil sundal jsem nárazník a zkoušel jsem kam mám dát naviják.
Poraďte mi je potřeba mít přístup na páku spojky u navijáku když mám i dálkový ovladač?
Tak zatím
dám sem pár fotek z každýho dne a čas ať májí i ostatní představu jak dlouho to potrvá.

Tak dneska cca 2h sundat nárazník

uložení navijáku

Napsal: 24 úno 2009 21:04
od Kubas38
tak asi takhle bych to tam udělal