Stránka 2 z 3
Re: visko
Napsal: 30 dub 2009 19:36
od xedos
Mám to stejné, od spodu a prudce. Kardan sem dnes vyhodil, pred tím pri plným rejdu se to ani rozjet nechtelo, ted bez kardanu lehounce.
Re: visko
Napsal: 01 kvě 2009 23:04
od bajo433
nazdar.
Chcem sa len opytat, zhodil som kardan a pocitujem rezonanciu pri 1800- 2000 otackach pri zaradenej štôrke, ale jemne aj pri trojke. ako keby bolo chytene lozisko pri nabojke na ktoru sa montuje kardan. celkovo aj preradzovanie je ine ako s kardanom. neviem ci je to normalne lebo kardan by mal vyvazovat ird a vyrovnavat otacky. skuste popisat svoje pocity pri jazde bez kardanu. dik inac ked som upol viskospojku do zveraka, tak hasakom sa nou dalo pohnut. zavesil som na hasak asi 5 kg zavazie a visko sa pomaly pretacala. ja som najazdil s autom asi 50 000 km a neviem kedy bola visko manena. mam r.v. 99. tak neviem ci je to postacujuce alebo nie.
Inac stretol som sa z nazorom , ze ird a zadne dif. odchadzali koli nekvalitnemu oleju, plnenemu uz v prvovyrobe. free prakticky taha stale 4x4 a viskospojka prakticky iba ako keby prepusti nadbytocny tocivy moment.
Re: visko
Napsal: 02 kvě 2009 01:07
od vladob8
Bajo.
Tvoj prispevok mi pripada trocho zmateny, ako keby si nemal jasno naco je tam visko spojka. Ak mas podozrenie na loziska na hruske, co sa napaja na kardan, vypusti olej z IDR a vykrut tych 6 matic co drzia tu prirubu s hruskou, daj to dole, tesnenia sa neboj, je tam gumeny "O" kruzok, das to v pohode naspat, vyskusaj loziska v ruke, aj so spatnou montazou cca 30min. Kazdy diel je vyvazeny samostatne a "kardan vyvazuje IRD" mi nejak nesedi? U mna bez kardanu bola jazda uplne v pohode bez vibracii. Ak ti to vibruje alebo hrci mas niekde problem, neviem kde...
"Visko sa pomaly pretacala"...ale ako pomaly? aj sklo tecie pomaly za 5tis.rokov...oni to meraju pri 75ot/nim. a to je rychlo! Problem je ten ze aj pri priamej jazde sa predne kola tocia o nieco malo viac ako zadne a vyrovnavat to ma visko, ked je v pohode, ak nieje tak zacne klast odpor a zacne si to nieco brat na seba...loziska, ozubenia a cim rychlejsie ides tym viac. Obycajne odide nejake lozisko v IRD alebo v zadnom dife.
Na ti tvoje vibracie by som to typoval na niektory homokinetak alebo lozislo kola? zdvihni auto a skusaj...
Re: visko
Napsal: 02 kvě 2009 08:55
od xedos
Kardan mám dole dva dny , a taky se mi to trochu chvěje, hlavne při přidávání plynu. Ale mám spíš podezření na kloub levého kola. Dál sem zjistil že mám volný levý čep řízení a i spodní čep ramene. Pravou stranu přede mnou majitel vyměnil. Zítra jedu na zvedák do servisu tak uvidím co je tam vše špatně tak napíšu. No a při pohledu na diferák mi propouští všechny tři gufera olej, takže je taky vyměním..
Mám dotaz zná někdo čísla gufer diferáku co jdou na zadní poloosy???
Dá se sundat zvenku příruba na kardan z diferáku, nebo musím dif. rozdělat?
Děkuji
Re: visko
Napsal: 02 kvě 2009 11:53
od autoland
Ahoj chlapáci.
Četl jsem vaše příspěvky s těma vibracema bez kardanů. Mohu vás ujistit, že na tyto problémy nemají vliv i špatná ložiska,nebo nějaký křížový kloub. Neděstese,není to nic špatného může to dělat i u úplně nové IRD. Jedná se o vůli na ozubení dvou hlavních hřídelů. Protože se jedna z nich v úvozovkach točí na prázdno. "unáší se" a pak dochází k rozechvění při akceleraci většinou na 4 a 5 rychlosní stupeň. Když jste oddělali kardany, tak se změnil záběr zubů. Řešení je jednoduché,nechte na autě namontovaný kardan z IRD s visní spojkou. Demontujte akorát poslední kardan k nápravě. Ve většině případech se vibrace ztratí. A když né tak velmi omezí. Protože výstup na IRD můsí v tomto případě unášet nějakou váhu,která vymezí vůli mezi zuby. Napište jestli to pomohlo Zatim čauvec.
Re: visko
Napsal: 02 kvě 2009 12:54
od vladob8
autoland,
To by mohlo byt ono, vidno ze mas s tymi vozmi hodne skusenosti. Chcelo by to potom kto chce jazdit len s predkom aby vymontoval tu prirubu s hruskou a zablendoval to, na eBay dostat na to blendu.
Re: visko
Napsal: 02 kvě 2009 13:40
od vladob8
xedos píše:
Dá se sundat zvenku příruba na kardan z diferáku, nebo musím dif. rozdělat?
Děkuji
Tu mas postup z Rave. Oni to menia komplet aj s deformacnou podlozkou, na to by som sa vykaslal, vymen len gufero a zatiahni to naspat, Dobre je mat momentak, ja som si ho uz kupil.

Re: visko
Napsal: 03 kvě 2009 08:43
od autoland
Ahoj,
Vlado to jsem si taky tenkrát myslel, že to stačí zaslepit. Že když vytáhnu tu hrušku s ozubením, že se ztratí ta rezonance. Ale nicméně se mě to nepotvrdilo, protože to nevytváří to pravoúhlé ozubení na výstupu. Ale pochází to z hlavní a předlohové hřídele. Právě, že když vytáhneš tu hrušku,tak se ti ještě zmenší ta unašecí síla a tak tomu ozubení nedělá, skoro nic odpor a je to možná ještě horší. Tím můžeš pokazit povrchovou tvrdost na ozubení. Zatim ahoj,ale neni to pravidlem
Re: visko
Napsal: 03 kvě 2009 13:29
od vladob8
autoland píše:Ahoj,
Vlado to jsem si taky tenkrát myslel, že to stačí zaslepit. Že když vytáhnu tu hrušku s ozubením, že se ztratí ta rezonance. Ale nicméně se mě to nepotvrdilo, protože to nevytváří to pravoúhlé ozubení na výstupu. Ale pochází to z hlavní a předlohové hřídele. Právě, že když vytáhneš tu hrušku,tak se ti ještě zmenší ta unašecí síla a tak tomu ozubení nedělá, skoro nic odpor a je to možná ještě horší. Tím můžeš pokazit povrchovou tvrdost na ozubení. Zatim ahoj,ale neni to pravidlem
Cau autoland.
Konecne odborna debata!
Ked vyhodis hrusku tak tam nic nebezi naprazdno! ked sa pozries na obrazok tak moment motora sa prenasa cez hriadel 1 do hriadele 5. Hriadel 5 pohana predny dif 3 a dalej cez ozubenie 8 hrusku 7 a ta kardan. Takze ked vyhodis kardan jedine spolocne ozubenie co bezi naprazdno je medzi 8-7 a ked hrusku vyhodis tak vsetky zuby su neustale v zabere lebo tahaju predne kola. Zelene kruzky oznacuju vsetky miesta kde prichadzaju zuby do kontaktu (okrem difu ale to nieje podstatne)
Toto zatial su fakty, otazka stoji kde moze vznikat to vibrovanie.
Nieco som nasiel tu:
http://www.myfreelander.co.uk/Transmiss ... probs4.htm len neviem ci je to tento pripad.
Mozno ze je to kostrukcna chyba ze ird vibruje, preto tam aj montuju tlmic vibracii (ozaj chalani skontrolujte ci je ok, je to taky kilovy gumeny bazmeg - obr.4 na tom odkaze)
Re: visko
Napsal: 03 kvě 2009 22:56
od bajo433
autoland dik za vysvetlenie- predpokladal som, ze to je nejako tak s tymi vybraciami pri zabere.
pred casom som dal na forum prispevok repas viskospojky. aky mas na to nazor?
rozhodujem sa este, ale viac sa priklanam k novej.
DIK
Re: visko
Napsal: 06 kvě 2009 07:06
od will.26
čaute chlapi,čeká mě nepřijemná věc,budu muset vyměnit viskospojku(je to humus to štorcovaní)koukal jsem na obrázky a nevypadá to tak složitě,takže se chci zeptat zda tu výměnu zvládne amater jako já a zda je k tomu potřeba nějakého spešl nářadí,popřipadě nějaký technický postup a nebo to svěřit nějaké zodpovědné osobě ,díky za každou radu

Re: visko
Napsal: 06 kvě 2009 23:33
od vladob8
Nazdar will.26
Da sa to zmaknut ale lepsie je mat jamu, pod autom je to pakaren, chalani tu o tom pisali. Speci naradie nepotrebujes, golu, kluce. Akurat som si musel dokupit do malej goly nasady E10 a E12 nema to sesthrannu dieru ale torx - hviezdicka. Ked budes menit visko aj z loziskami tak stare loziska stahovat nemusis, nove tam natlces trubkou a kladivom.
Re: visko
Napsal: 07 kvě 2009 13:41
od autoland
Ahoj páni.
Omlouvám se za zpoždění
Re: visko
Napsal: 07 kvě 2009 14:32
od autoland
autoland píše:Ahoj páni.
Vlado s tou IRD máš trochu pravdu,že tam jsou už potom všechna ozubení v záběru,ale není to úplně jak to vypadá. Hlavní tento problém vznikl,už při návrhu u konstruktéra na prkně. Ale asi nepočítal,že by někdo odpojoval zadek. Uložit předlohový hřídel na jedné straně do dvou radiáně axiálních ložisek a na druhé straně do jehlového je trochu husarský kousek. Když tady mluvím o předlohové hřídeli,tak tím myslim sešroubenej celek i s hřídelí s úhlovým ozubením na vývod k zadní nápravě. Jehlové ložisko na pravé straně není zrovna moc přesné pro uložení takového hřídele. Na levé straně jsou použita dvě radiálně axiální ložiska proti sobě sesazena. A jak je nám už dávno známo, už ze starých škodovek. Že každé takové ložisko nemůže být staženo bez vůle. Tady je ten samý případ,ložiska musejí mít proti sobě nějakou vůli, aby nedošlo při změnách teploty k utavení ložisek. Tady je zakopanej pes,to hruškové ozubení co vyvádí na kardan s odporem alespoň se unášející spojky, vytváří sílu v úhlovém ozubení ( hruška+ hřídel s úhlov. ozubením sešroubené s předlohovou hřídelí) , která tlačí v radiálním směru na před. hřídel u dvojčete ložisek a vymezí tu potřebnou vůli. Pokud tu hrušku vyjmeš,tak ztratíš tu potřebnou vymezovací sílu. Tím se zvětší nepatrně vůle mezi zuby v obou směrech mezi hlav. a před. hřídelí díky volnosti v ložiscích. Poté, když se přenáší síla přes ozubení z hlavní hřídele na předlohovou dojde v některých otáčkách k rozechvění té před. hřídele díky volnému uložení. Tím může dojít k narušení tvrdosti povrchu ozubení. V předchozím příspěvku jsem to nerozebíral,až tak do podrobna, je to složité,ale lepší by to bylo ukázat na obrázku. Ale asi jsem debil, protože se mi ho sem nepodařilo vložit. Pokud to nějak nechápete tak pište zatim čaj
Re: visko
Napsal: 07 kvě 2009 14:38
od autoland
bajo433 píše:autoland dik za vysvetlenie- predpokladal som, ze to je nejako tak s tymi vybraciami pri zabere.
pred casom som dal na forum prispevok repas viskospojky. aky mas na to nazor?
rozhodujem sa este, ale viac sa priklanam k novej.
DIK
Bajo, na tvoji otázku nemohu odpovídat. S repasovanou vis. spojkou nemám žádné zkušenosti. Ale vždy co jsem používal repasované,tak nikdy to nebylo ok. ,asi bych se poohlížel po nové
Re: visko
Napsal: 10 kvě 2009 13:58
od autoland
Ahojda,
chtěl jsem se poptat nemáte někdo špatnou visní spojku. Scháním jeden kus, hlavně se mě jedná o konce na nich jsou přišroubeny kardany dikes
Re: visko
Napsal: 11 kvě 2009 08:45
od vladob8
autoland píše:Ahojda,
chtěl jsem se poptat nemáte někdo špatnou visní spojku. Scháním jeden kus, hlavně se mě jedná o konce na nich jsou přišroubeny kardany dikes
Cau autoland.
To ulozenie tej predlohovej hriadele je dost divne, je fakt ze tie vibracie mozu vznikat jedine na tych velkych zuboch...
Obrazky vlozis lahko - dole pod oknom textu, "Vybrat soubor" potom oznacit obrazok vo svojom PC a nakoniec "Prilozit soubor" a je to, na zaver aj s textom "Odeslat"

ja davam max. 800x600, velike to neberie.
V garazi mi lezi stara viskospojka a neviem co s nou, ak niekto od teba pojde cez Bratislavu tak ti ju venujem
napis...V
Re: visko
Napsal: 16 čer 2009 17:00
od Ferdafree
Ahoj kamarádi,repas visko bych moc nevěřil,minulý týden jsem dával s Autoland na jeho doporučení novou,rozdíl je znát.A mimochodem je fakt dobrej,jen kdyby nebyl tak daleko.
Re: visko
Napsal: 16 čer 2009 17:06
od Oldman
Ferdafree píše:Ahoj kamarádi,repas visko bych moc nevěřil,minulý týden jsem dával s Autoland na jeho doporučení novou,rozdíl je znát.A mimochodem je fakt dobrej,jen kdyby nebyl tak daleko.
Mi povídej, právě mi rozebírá IRD, a z Mostu to byl k němu pěknej tříhodinovej vejlet

Re: visko
Napsal: 16 čer 2009 18:44
od xedos
Děkuji Autoland za výměnu ložisek v IRD. Těď už slyším jen diferák a kola
