Stránka 2 z 4

Napsal: 09 úno 2007 09:30
od Martin_H
Land Jirka píše:Rover napsal: zajímavý je, že u starých LR není mezinápravová uzávěrka a přesto člověk kolikrát projel místa kde končili uzávěrková auta.....

Protože u starých LR s přiřaditelným předkem je to tak, že když zapneš předek tak je natvrdo ze zadkem. Vždycky se ti točí min. jedno přední a jedno zadní kolo.
To znamená, že je to stejné jako kdybys u trvalé čtyřkolky zavřel mezinápravovej dif. :wink:

Tato koncepce je stejná u 99% offroadů s trvale hnanou zadní nápravou a přiřaditelným předkem (většina ofů do 80 let a pickupy ještě do nedávna).
Nemůžu si pomoct, pak teda "pokrok" směrem k mezinápravovému difu mi přijde jako krok zpátky, nemyslíte ?

Napsal: 09 úno 2007 09:37
od Rover
Výhoda je, že Ti auto jede pořád jako čytřkolka, starý Land jel normálně jen na zadek a předek si dáváš podle potřeby...

Napsal: 09 úno 2007 11:19
od Kangaroo
Přeesně, výhoda je to hlavně v zimě, kdy nemusíš myslet na to, jestli jedeš na uklouzaným nebo na asfraltu, jestli máž zastavit a přidat nebo odpojit předek. (na asfaltu bys oddělal převodovku nebo dif a na sněhu by ti ti jen se zadkem šlo do smyku). Takle prostě jezdíš a nic neřešíš, jen v těžkém terénu, zavřeš mezinápravovej.

Napsal: 09 úno 2007 11:23
od Martin_H
To je, ale chybí to jedno hnaný kolo navíc :D Jestli si někdy nevině zapad bokem do příkopu jako já, taky bys dal v tu chvíli nevim co za jedno hnaný kolo na asfaltu. Mě tahal traktor. Taková potupa :oops: :oops: :oops:

Napsal: 09 úno 2007 12:41
od Rover
Tebe tahal traktor z příkopu...!!!??? S Defendrem, to je obrovská potupa, doufám, že to aspoň nikdo neviděl...

Napsal: 09 úno 2007 13:16
od erik
Rover píše:Výhoda je, že Ti auto jede pořád jako čytřkolka, starý Land jel normálně jen na zadek a předek si dáváš podle potřeby...
Nekdy je zapla mezinaprava nebezpecna. A to pri kamenitych sjezdech. Tam je lepsi nechat auto volne po kameni sject a nebrzdit ho mezinapravou a to tehdy, kdy mas uzkou , pricne sikmou cestu a nedejboze, kdyz ji kousek chybi.
To je stres a tehdy zapnes vse, co mas a opak je resenim...

Napsal: 09 úno 2007 13:38
od Marek
erik píše:
Rover píše:Disco jede pořád na všechny 4, H je normální ježdění, silnice, lehčí terén, L je redukce, tedy všechno do pomala. Pohon na všechny 4 je stálý. Ještě bys tam měl mít asi uzávěrku mezinápravy ne?
A mezinaprava je do terenu a jizdu do kopce. Pouzivam ji na nezbytnou dobu, V navodu jsem nekde cetl, ze na pevnem terenu se pouzivat nema , ze muze dojit ke sevreni prevodovky. U nas v klubu to vyvolalo ruzne diskuse , tak sam nevim, cemu mam verit,
Díky moc za vysvětlení, vidím, že se z toho vyvinula pěkná diskuze :-) ale já jsem jen rád, protože díky všem zúčastněným jsem zase chtřejší, což je príma! Ještě jednou díky. Tak a teď zpět k redukcím samozřejmě mám na kulise ještě dvě polohy paralelně z L a H, tak předpokládám že to je uzávěrka diff (ostatně je na tom nápis DIFF) jen by mě zajímalo jak se ližší přesně poloha vlevo nahoře od vlevo dole:-) - osobně si myslím, že vlevo dole je právě uzavřeno vše, včetně mezinápravy. Všechny zdravím a pěkný den

Napsal: 09 úno 2007 13:53
od Martin_H
Rover píše:Tebe tahal traktor z příkopu...!!!??? S Defendrem, to je obrovská potupa, doufám, že to aspoň nikdo neviděl...
Tahal jsme na ledě tušim loni v zimě oktávku ze škarpy, pořád nic nic, najednou oktávka povolila, krásně jsem jí vytáh, ale utrh se pod mnou protější kraj a sjel sem bočníma kolama do příkopu. A´t sem dělal, co sem dělal, pořád zabíraly jenom kola na tom ledu na silnici, ty ve sněhu stály, po pár pokusech si to sedlo na břicho a byl konec. Ten pán s oktávkou se sice pokušel na revanš mě vytáhnout, ale byl bez šancí. Co bych dal v tu chvíli za zadní špéru. Viděli to asi všichni vod nás z práce, a kdo náhodou ne, tak ten se to dozvěděl v barvách vod traktoristy v hospodě :cry: :cry: :cry: :cry:

Pro dobrotu na žebrotu :D

Napsal: 09 úno 2007 14:03
od Rover
Klasika, dobrota-žebrota... :wink:

Já jsem dopadl s Range líp, taky jsem ve sněhu tahal ochcávku z příkopu, ale jen jsem dal redukci, zpátečku a na volnoběh to udělalo mlask a byla venku, myslel jsem, že to bude větší drama, škodovkář taky docela čuměl a jeho těhotná manželka po mně asi pojmenuje dítě, až se narodí... :P

Napsal: 09 úno 2007 14:09
od Martin_H
Takže se asi bude jmenovat Rover Novák :P :P :P

Napsal: 09 úno 2007 14:11
od erik
Martin_H píše:
Rover píše:Tebe tahal traktor z příkopu...!!!??? S Defendrem, to je obrovská potupa, doufám, že to aspoň nikdo neviděl...
Tahal jsme na ledě tušim loni v zimě oktávku ze škarpy, pořád nic nic, najednou oktávka povolila, krásně jsem jí vytáh, ale utrh se pod mnou protější kraj a sjel sem bočníma kolama do příkopu. A´t sem dělal, co sem dělal, pořád zabíraly jenom kola na tom ledu na silnici, ty ve sněhu stály, po pár pokusech si to sedlo na břicho a byl konec. Ten pán s oktávkou se sice pokušel na revanš mě vytáhnout, ale byl bez šancí. Co bych dal v tu chvíli za zadní špéru. Viděli to asi všichni vod nás z práce, a kdo náhodou ne, tak ten se to dozvěděl v barvách vod traktoristy v hospodě :cry: :cry: :cry: :cry:

Pro dobrotu na žebrotu :D
Tak ja mam ve sve story Wartburga.
Jel jsem vinohrady po snehu na volne pole. Sledoval jsem srnky a moje rychlost tak 5 km/hod. Najednou jsem hupnul prednimi koly do hluboke brazdy tak, ze jsem byl na brichu. Nikde strom na muj warn. Pusto, prazdno, nejblizsi vesnice tak 10 km.
Najednou pres vinohrad jede Wartburg se snehovymi retezi. Mladi usaci blbli a ja je odchytil. Vykopali jsme pro vartaka diru, do ktere zajel prihrnuli zeminou, 5 kluku z Wartaku ho prisedli aby nevyjel a Defender se pres warn vytahl. Pak jsem jim jel do hospody zaplatit cigara a pivo.
A oni se dodnes chlubi, ze Wartburgem vytahli Defendera...

Napsal: 09 úno 2007 14:17
od Rover
erik: moc hezký příběh..., takové exotické... :D

Napsal: 09 úno 2007 14:49
od erik
Rover píše:erik: moc hezký příběh..., takové exotické... :D
Tehdy mi doslo, jak je dobre met zemni kotvu. Tato pojizdna byla malo skladna...

Napsal: 09 úno 2007 14:53
od Martin_H
Ale zase značková ....

Napsal: 09 úno 2007 15:46
od Kangaroo
Marek píše:
erik píše: A mezinaprava je do terenu a jizdu do kopce. Pouzivam ji na nezbytnou dobu, V navodu jsem nekde cetl, ze na pevnem terenu se pouzivat nema , ze muze dojit ke sevreni prevodovky. U nas v klubu to vyvolalo ruzne diskuse , tak sam nevim, cemu mam verit,
Díky moc za vysvětlení, vidím, že se z toho vyvinula pěkná diskuze :-) ale já jsem jen rád, protože díky všem zúčastněným jsem zase chtřejší, což je príma! Ještě jednou díky. Tak a teď zpět k redukcím samozřejmě mám na kulise ještě dvě polohy paralelně z L a H, tak předpokládám že to je uzávěrka diff (ostatně je na tom nápis DIFF) jen by mě zajímalo jak se ližší přesně poloha vlevo nahoře od vlevo dole:-) - osobně si myslím, že vlevo dole je právě uzavřeno vše, včetně mezinápravy. Všechny zdravím a pěkný den
vpravo vpředu je otevřenej mazinápravovej a zařzená redukce
vpravo vzadu je otevřenej mezinápravovej a bez redukce
vlevo vpředu je zařazenej mezinápravovej a zařazená redukce
vlevo vzadu je uzavřenej mezinápravovej a bez redukce

Napsal: 09 úno 2007 16:25
od Marek
Kangaroo píše:
Marek píše: Díky moc za vysvětlení, vidím, že se z toho vyvinula pěkná diskuze :-) ale já jsem jen rád, protože díky všem zúčastněným jsem zase chtřejší, což je príma! Ještě jednou díky. Tak a teď zpět k redukcím samozřejmě mám na kulise ještě dvě polohy paralelně z L a H, tak předpokládám že to je uzávěrka diff (ostatně je na tom nápis DIFF) jen by mě zajímalo jak se ližší přesně poloha vlevo nahoře od vlevo dole:-) - osobně si myslím, že vlevo dole je právě uzavřeno vše, včetně mezinápravy. Všechny zdravím a pěkný den

vpravo vpředu je otevřenej mazinápravovej a zařzená redukce
vpravo vzadu je otevřenej mezinápravovej a bez redukce
vlevo vpředu je zařazenej mezinápravovej a zařazená redukce
vlevo vzadu je uzavřenej mezinápravovej a bez redukce

Díky moc, už je mi to jasné o víkendu budu provádět první seznamovací kroky :-) Jo a pokoušel jsem napsat Milošovi II že bych se s ním rád potkal v Olomouci kdyby měl na mě čas.

zklamání

Napsal: 31 pro 2008 16:24
od pavel.tt
tak jsem se rozhodoval o koupě nějakého off-rouda, potěch problémech se spojkami a rozvodovkami a td. kašlu na Landy a jdu do japonce...tam to tak neleze do peněz... :(

Re: zklamání

Napsal: 31 pro 2008 16:49
od RudaK
pavel.tt píše:tak jsem se rozhodoval o koupě nějakého off-rouda, potěch problémech se spojkami a rozvodovkami a td. kašlu na Landy a jdu do japonce...tam to tak neleze do peněz... :(


Jenom aby.Můj poznatek je,že když kravíš s jakýmkoli autem tak spravuješ. A je jedno jestli se západu nebo z východu.Pravda některý vydrží víc,ale furt se to odvíjí od zacházení .Bezmozek zruší jakýkoli. :D

Napsal: 31 pro 2008 16:54
od pavel.tt
pravda některý vydrží víc....

Re: zklamání

Napsal: 31 pro 2008 17:29
od DanoDEF
pavel.tt píše:tak jsem se rozhodoval o koupě nějakého off-rouda, potěch problémech se spojkami a rozvodovkami a td. kašlu na Landy a jdu do japonce...tam to tak neleze do peněz... :(
a proc to tu pises vole ? nemluv a delej.