Stránka 2 z 2

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 18 dub 2014 19:28
od Pery
Pánové zkoušel jste někdo zapojení oken bez té jednotky? Několikrát jsem jí pájel a fungovala. Ale rád bych se jí úplně zbavil, když je tam jen kvůli jednorázovému stažení okna.

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 30 dub 2014 19:02
od Pery
Jestli chce někdo návod na vyřazení té jednotky a nebude vám vadit, že budete muset držet čudlík, aby okno sjelo až dolů tak dejte vědět udělám návod.

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 30 dub 2014 22:09
od kubas
Beru

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 30 dub 2014 22:35
od Filip
Pery píše:Jestli chce někdo návod na vyřazení té jednotky a nebude vám vadit, že budete muset držet čudlík, aby okno sjelo až dolů tak dejte vědět udělám návod.
:yes

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 01 kvě 2014 11:24
od jen
To se určitě hodí.

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 01 kvě 2014 13:38
od Forsttimber
jasne to sa ani nemusis pytat

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 01 kvě 2014 14:48
od Pery
nejdřív mi napište zda vám funguje větrák topení když odpojíte jednotku...

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 01 kvě 2014 17:11
od Pery
Zapojení okem u mě LR D300, rv.97, 4 okna.
1) odpojte jednotku (budu psát ECU), do mi vedou dva konektory ozn. C288 (velký) a C287 (malý). C287 vede od spínačů oken. C288 vede k motorům oken.
V každém konektoru jsou kabely, které jsou označené dvoubarevně (třeba BS - černošedý), více viz obrázek č.2
2) ve schématu obrázek 1 vidíte jak máte propojit kabely, musíte je propojit křížem (na obrázku vidíte červeně tř. BS na SK).
3) konektor C288 - zdířka označená jako 5 a 8 jsou pod stálým proudem 12V, ozn. 6 je černý takže kostra. Nepropojujte jiskří :D

Propojte zdířky konektorů BS na SK, BR na SU atd. Nechám na vás jak to uděláte jestli připravenými kabely nebo vyndáte konektory a nějak je spojíte. když to uděláte správně tak stále okna nebudou stahovat. Další věc co musíte udělat je natáhnou kabel ve kterém bude napětí. Jestli stálé nebo v něm bude napětí až když otočíte klíčkem je celkem jedno. Já to udělal ze stálého. Takže můžu stahovat okna i když nemám otočený klíč.

Takže natáhnete kabel s napětím ke spínačům oken. Když vyndáte panel tak poznáte přední od zadních že do předních vedou jen 4 kabely. Když se podíváte ze shora tak v konektoru spínače jsou dvě volná místa a do těch musíte zapojit kabel s napětím (obrázek 3). Já jsou použil dvoužilová kabel. Jedna žíla pro pravé a druhá pro levé. Na každé žíle je potřeba udělat takové přemostění aby v něm poté mohly být dva konektory.

Když si vyzkoušíte že okna fungují tak jak mají začnete propojovat kabely tak jak je chcete. Já jsem použil takové spojky samec sanice. Jednoduchá věc. Z velkého konektoru vám zbudou nožové spojky ty můžete použít na přemostění u spínač oken, ale je potřeba upravit zdířky v barevných konvertorech (vrtačkou :D ).

Poté propojte kabely WK a WG (to jsou zadní okna). Aspoň myslím. Zbudou nějaké kabely. Jeden by měla být příprava na elektrické střešní okno, jeden černý (kostra), jeden nevím :D a jeden k topení. Proto než se do toho pustíte zkuste vypojit ECU a vyzkoušet ventilátor zda fouká. Pokud ne je třeba vyzkoušet jaká kabel to je a ten potom připojit na kabel s proudem. Já ho napojil na zapalovač.

Tak to by asi mělo být všechno. Okna fungují, větrák fouká, vše ostatní funguje a auto zajím nehoří :Pohoda: . Možná až si to přečte nějaký elektrikář tak se zhrozí ale myslím si že je to v pohodě. Případné dotazy zodpovím.

Co budete potřebovat:
- nějaké kabely
- spojky drátů
- pájku, cín
- šroubovák
- multimetr (pro jistotu)
- izolační pásku
- kleště
-modelářský nůž na odbužírování kabelů
- trocha angličtiny

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 18 čer 2015 12:49
od budsky
Trošku oživím vlákno..zrovna jsem proletovál včera svou jednotku se stejným problémem,a opravdu to začlo fungovat..
tak kdyby ji nekdo potřeboval proletovat tak at písne SZ

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 19 lis 2016 18:26
od Forsttimber
Poté propojte kabely WK a WG (to jsou zadní okna). Aspoň myslím. Zbudou nějaké kabely. Jeden by měla být příprava na elektrické střešní okno, jeden černý (kostra), jeden nevím :D a jeden k topení. Proto než se do toho pustíte zkuste vypojit ECU a vyzkoušet ventilátor zda fouká. Pokud ne je třeba vyzkoušet jaká kabel to je a ten potom připojit na kabel s proudem. Já ho napojil na zapalovač.

ake kabely ostanu, z ktoreho konektoru? nejak mi nesedi pocet kablov co mi ostali

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 20 lis 2016 16:23
od Forsttimber
takze urobene podla navodu a nefunguje to.

predne okna stahuju ale prave ide opacne.

a zadne ani tuk

ventilator fuka.

konektory z riadiacej som odstrihol takze uz to spat nenapojim a zadne okno mam stiahnute takze som nepojazdny este ze to mam v garazi

Re: Oprava stahování zadních oken u D1

Napsal: 23 lis 2016 20:20
od Forsttimber
Pery píše:Zapojení okem u mě LR D300, rv.97, 4 okna.
1) odpojte jednotku (budu psát ECU), do mi vedou dva konektory ozn. C288 (velký) a C287 (malý). C287 vede od spínačů oken. C288 vede k motorům oken.
V každém konektoru jsou kabely, které jsou označené dvoubarevně (třeba BS - černošedý), více viz obrázek č.2
2) ve schématu obrázek 1 vidíte jak máte propojit kabely, musíte je propojit křížem (na obrázku vidíte červeně tř. BS na SK).
3) konektor C288 - zdířka označená jako 5 a 8 jsou pod stálým proudem 12V, ozn. 6 je černý takže kostra. Nepropojujte jiskří :D

Propojte zdířky konektorů BS na SK, BR na SU atd. Nechám na vás jak to uděláte jestli připravenými kabely nebo vyndáte konektory a nějak je spojíte. když to uděláte správně tak stále okna nebudou stahovat. Další věc co musíte udělat je natáhnou kabel ve kterém bude napětí. Jestli stálé nebo v něm bude napětí až když otočíte klíčkem je celkem jedno. Já to udělal ze stálého. Takže můžu stahovat okna i když nemám otočený klíč.

Takže natáhnete kabel s napětím ke spínačům oken. Když vyndáte panel tak poznáte přední od zadních že do předních vedou jen 4 kabely. Když se podíváte ze shora tak v konektoru spínače jsou dvě volná místa a do těch musíte zapojit kabel s napětím (obrázek 3). Já jsou použil dvoužilová kabel. Jedna žíla pro pravé a druhá pro levé. Na každé žíle je potřeba udělat takové přemostění aby v něm poté mohly být dva konektory.

Když si vyzkoušíte že okna fungují tak jak mají začnete propojovat kabely tak jak je chcete. Já jsem použil takové spojky samec sanice. Jednoduchá věc. Z velkého konektoru vám zbudou nožové spojky ty můžete použít na přemostění u spínač oken, ale je potřeba upravit zdířky v barevných konvertorech (vrtačkou :D ).

Poté propojte kabely WK a WG (to jsou zadní okna). Aspoň myslím. Zbudou nějaké kabely. Jeden by měla být příprava na elektrické střešní okno, jeden černý (kostra), jeden nevím :D a jeden k topení. Proto než se do toho pustíte zkuste vypojit ECU a vyzkoušet ventilátor zda fouká. Pokud ne je třeba vyzkoušet jaká kabel to je a ten potom připojit na kabel s proudem. Já ho napojil na zapalovač.

Tak to by asi mělo být všechno. Okna fungují, větrák fouká, vše ostatní funguje a auto zajím nehoří :Pohoda: . Možná až si to přečte nějaký elektrikář tak se zhrozí ale myslím si že je to v pohodě. Případné dotazy zodpovím.

Co budete potřebovat:
- nějaké kabely
- spojky drátů
- pájku, cín
- šroubovák
- multimetr (pro jistotu)
- izolační pásku
- kleště
-modelářský nůž na odbužírování kabelů
- trocha angličtiny
Tak v mojo discu tento navod nefunguje.

Ja musim prepojit vsetky kable z konektorov okrem tych pod napatim a kostry aby to nejak fungovalo. Ale nepodarilobsa mi to tak nakombinovat aby fungovali vsetky okna. Najviac som spojazdnil 3 okna sucasne.