Alternátor - blbne
Moderátor: Miky_CZ
- Mattyfu
- Příspěvky: 337
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Discovery III TDV6
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor - blbne
Díky kluci, je fakt že během jízdy mi to podle voltmetru klesne, takže to nechám.
Naposledy upravil(a) Mattyfu dne 27 led 2022 14:00, celkem upraveno 1 x.
Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
-
- Příspěvky: 15261
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Alternátor - blbne
Ono obecně - čím nižší teplota, tím pomaleji probíhají chemické dějem v akumulátoru a tím také stoupá nabíjecí napětí potřebné pro stejný nabíjecí efekt. Dále se potom dá očekávat, že u studeného auta to vezme z akumulátoru víc energie na nastartování. Z obojího potom plyne, dobíjecí napětí zvednout - jednak kvůli zimě a jednak aby se akumulátor rychleji dobil. Jakmile se alternátor ohřeje, napětí klesne.
Mě to vloni překvapilo opačně - napětí bylo o hodně níž, než obvyklých 14V, ale bylo to v létě v Albánii, kde bylo okolo 38°C ve stínu. Už jsem měl dojem, že budu muset řešit nějakou opravu, ale nakonec to bylo jenom tím, že si to odregulovalo napětí dolů, protože vedro.
Mě to vloni překvapilo opačně - napětí bylo o hodně níž, než obvyklých 14V, ale bylo to v létě v Albánii, kde bylo okolo 38°C ve stínu. Už jsem měl dojem, že budu muset řešit nějakou opravu, ale nakonec to bylo jenom tím, že si to odregulovalo napětí dolů, protože vedro.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo