Stránka 2 z 3
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 20 zář 2012 22:03
od Hubert
Je to hlavně kvůli altíku nový auta mají na alternátou volnoběžku která také tlumí rázy.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 22 zář 2012 13:37
od MadTom
A já jsem si myslel, že volnoběžka u alternátoru je kvůli spotřebě. Aby jsi ho zbytečně nebrzdil při podřazení a potom znovu neroztáčel.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 22 zář 2012 20:49
od Hubert
MadTom píše:A já jsem si myslel, že volnoběžka u alternátoru je kvůli spotřebě. Aby jsi ho zbytečně nebrzdil při podřazení a potom znovu neroztáčel.
Mě tvrdily že motor s větším stupně přeplňování má během jedné otáčky proměnlivou úhlovou rychlost proto je tem ta volnoběžka nebo dvouhmotnostní řemenice.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 22 zář 2012 21:24
od MadTom
Huberte s tou dvouhmotovou řemenicí respektive setrvačníkem máš pravdu, to je jedna z věcí jak tlumit vibrace motoru. Akorát přes řemen žádné vibrace neutlumíš. Volnoběžka na alternátoru je proto, aby při přeřazaní směrem nahoru, když je vytočenej motor nebylo nutné brzdit i alternátor a následně ho znovu roztáčet. Dvoudílná řemenice na klice, přes kterou se pohání drážkovanej řemen je tam ale na tlumení kmitů motorů a vyhlazení jeho chodu. Všechno je to okolo vibrací.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 22 zář 2012 21:38
od Hubert
MadTom píše:Huberte s tou dvouhmotovou řemenicí respektive setrvačníkem máš pravdu, to je jedna z věcí jak tlumit vibrace motoru. Akorát přes řemen žádné vibrace neutlumíš. Volnoběžka na alternátoru je proto, aby při přeřazaní směrem nahoru, když je vytočenej motor nebylo nutné brzdit i alternátor a následně ho znovu roztáčet. Dvoudílná řemenice na klice, přes kterou se pohání drážkovanej řemen je tam ale na tlumení kmitů motorů a vyhlazení jeho chodu. Všechno je to okolo vibrací.
Tak máš pravdu oba v moudré knize i na internetu je popisováno obojí jak kmity tak dobíhání .
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 26 říj 2012 12:36
od Maxsel
Dá se nějak jednoznačně identifikovat, jestli je na vině řemen nebo řemenice? Po nastartování mi to občas kvílí jako řemen, po chvíli to přestane a pak už je klid. Zvuk jde vyloženě dole od řemenice.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 26 říj 2012 23:06
od MadTom
Řemenice se dá rozebrat a vyměnit v ní ložisko, pokud už není moc vymačkaná guma. Ložisko je běžnej typ.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 26 říj 2012 23:23
od vladob8
"Vymenit v remenici lozisko" to nechapem, to je kde? Mne piskal BP remen, po vymene ticho.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 27 říj 2012 07:47
od MadTom
Taky jsem to nevěděl - ale ta řemenice co se montuje na kliku jde dvojitá, mezi oběma díly je ložisko a guma. Guma funguje jako pružnej element. Pokud odejde ložisko a vymění se včas, než to moc vymačká gumu, není třeba za veliké peníze kupovat novou kladku. Našel jsem to na jedno fóru a docela jsem koukal. Předtím mi furt vrtalo hlavou, jak je ta řemenice vlastně udělaná.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 27 říj 2012 11:49
od vladob8
No tak preto je ta remenica taka draha.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 27 říj 2012 12:54
od Maxsel
MadTom píše:Taky jsem to nevěděl - ale ta řemenice co se montuje na kliku jde dvojitá, mezi oběma díly je ložisko a guma. Guma funguje jako pružnej element. Pokud odejde ložisko a vymění se včas, než to moc vymačká gumu, není třeba za veliké peníze kupovat novou kladku. Našel jsem to na jedno fóru a docela jsem koukal. Předtím mi furt vrtalo hlavou, jak je ta řemenice vlastně udělaná.
Nemáš odkaz? Vrtá mi hlavou, k čemu je uvnitř řemenice ložisko a jak to má fungovat.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 27 říj 2012 13:24
od MadTom
http://www.aulro.com/afvb/technical-cha ... k-out.html ale asi bude potřeba být přihlášenej, aby bylo vidět obrázky.
Ta řemenice je dvojdílná, protože její součástí je i setrvačník. A funguje to tak, že na klice je fixní část, na ní je ložisko, na něm vlastní drážkovaná řemenice a setrvačník. A mezi fixní částí a řemenicí je kromě ložiska ještě guma, přes kterou se přenáší síla a zároveň funguje jako tlumič torzních vibrací, vyvolaných motorem. Je to podobné jako dvouhomotový setrvačník u spojky.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 28 říj 2012 15:23
od vladob8
Zase sme o nieco mudrejsi

Ide tam lozisko NSK 6206V co je bezny rozmer a da sa lahko zohnat kvalitna nahrada, trebars SKF 6206. Pre tych co sa nechcu registrovat som zkopiroval obrazky

Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 22 lis 2012 10:46
od keso
No prave sa chalni u mna v dielni snazia rozobrat remenicu podla prilozenych obrazkov ... nie je mi jasne ale ako "odlepit" gumu remenice od toho vonkajsieho prstenca s drazkami, kedze je tam na pevno prichytena

uvidim na co pridu
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 23 lis 2012 22:15
od vladob8
No to aj mna zaujima ako sa to rozoberie. Urcite daj vediet a ak mozes tak nafot, dik.

Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 05 dub 2013 11:46
od petmic
len tak zo zaujimavosti, ako utahujete ten srob co drzi remenicu na kluke? momentovym klucom alebe "od oka"? treba menit aj ten srob?
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 05 dub 2013 12:33
od Miloš II
Určitě bych koupil orginal a už vůbec bych to nesvařoval..... Kudrnáčovi ta řemenice vyskočila ven s auta a cestou sebou vzala kus chladiče a svařená řemenice navíc dělá paseku v elektrice bo ta guma vyrovnává špičky na elternátoru... ECU a BCU + atd. by s toho asi neměly radost MIloš II
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 05 dub 2013 18:50
od MadTom
Svařovat určitě ne, ale o elektriku bych strach neměl, spíš o mechaniku jako takovou - prostě je to tlumič kmitů a má tam důvod.
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 05 dub 2013 21:16
od petmic
a ako s tym momentovym klucom?
Re: remenica lr d2 TD5
Napsal: 01 srp 2013 22:31
od maca750
to lozisko uz nekdo na foru vymenil?(uspesne

)
zdar m