Úpravy pro D2

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy pro D2

#21 Příspěvek od Miloš II » 27 led 2010 10:29

No mě při cestě do Afriky ještě ve Španělsku uletěly přední štefty na výfukovejch svodech a tak jsem jezdil celou afriku to bylo skoro 20tis km :ty jeden...: MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Úpravy pro D2

#22 Příspěvek od MadTom » 27 led 2010 10:30

Snížení teploty v motorovém prostoru - to samozřejmě beru, akorát nerozumím tomu, jak to souvisí s teplotou nasávaného vzduchu? :?: To jako že se neohřeje během cesty skrz motorový prostor? Protože nasávaný je zvenku, projde filtrem a váhou vzduchu, pak jde do turba, kde se stalčí a tím i ohřeje a proto jde do chladiče vzduchu kde se ochladí vzduchem který jde zvenku. A následně už jde jenom do motoru. Kde se teda bude méně ohřívat, když v motorovém prostoru bude chladněji? :?:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy pro D2

#23 Příspěvek od Miloš II » 27 led 2010 11:21

Trochu teorie.. Jestliže bude teplota plynů uvnitř výfukového potrubí udržena na maximální možné
hranici, výsledkem bude větší rychlost plynů, tím pádem větší úbytek tlaku v systému
a celkově tedy vyšší účinnost. Úkolem tepelně izolační vrstvy je izolovat výfukové potrubí
a udržovat teplotu výfukových plynů.
Další nepřehlédnutelnou výhodou je fakt, že teplo, které se udrží uvnitř potrubí, se
neuvolní do okolní prostředí, tedy pod kapotu. Snížením teploty pod kapotou dojde
k menšímu ohřívání nasávané směsi. Čím nižší teplota nasávaného vzduchu, tím vyšší
volumetrická účinnost motoru a nakonec tedy, možná, vyšší výkon---zdroj.http://www.fs.vsb.cz/akce/2007/STOC2007 ... hrouza.pdf
Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Úpravy pro D2

#24 Příspěvek od Neklan » 27 led 2010 11:22

Vzduch nasáváš v motorovém prostoru a tam je pěkné horko. Jak známo, čím chladnější vzduch nasáváš, tím má motor větší výkon, případně u turbodieselu tím méně práce má intercooler.
Moje svody praskly po ujetí cca 17-ti tisíc km a následně jsem se dočetl, že Janspeed (výrobce mých svodů) uvádí, že v případě omotání páskou zaniká záruka. Nicméně ty moje byly stejně po záruce, protože jsem je koupil hned když jsem měl RRC nového a než se začalo s rekonstrukcí atd., prostě uběhlo moře času.
Zajímavé je, že Janspeed dělá systém schválně tak, že svody jsou ocelové a zbytek výfuku v nerezu, údajně proto, že nerez je křehčí, takže obyčejné železo by mělo lépe odolávat vibracím. No, dopadlo to přesně naopak... :( .
Nové svody jsem koupil od jiného výrobce a nerezové, včetně Y kusu za nimi a zbytek výfuku jsem nechal původní Janspeed. Zajímavé je, že Rimmer, kde jsem nové svody koupil, na svých stránkách doporučuje k těm nerezovým přidat pásku. No nevím, raději jsem ji tam nedal.

Miloš má svody litinové a ty většinou vydrží všechno, tak to snad klapne.
Přílohy
Svody 4.JPG
(147.46 KiB) Staženo 725 x
Svody 3.JPG
(141.3 KiB) Staženo 724 x
Svody 2.JPG
(138.8 KiB) Staženo 726 x
Svody 1.JPG
(139.01 KiB) Staženo 728 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Úpravy pro D2

#25 Příspěvek od Miky_CZ » 27 led 2010 11:29

aha, tak aspon jsi nam to vysvetlil:-) a ted jeste otazka, DI ma v serii svody jake? jestli tam tu pasku muzu dat?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy pro D2

#26 Příspěvek od Miloš II » 27 led 2010 11:36

Ještě trochu teorie.....Výfukový trakt je také důležitý, ačkoli jeho provedení není tak citlivé na nepřesnosti. Proudící plyny mají vůči atmosféře přetlak a tak je jejich pohyb méně brzděný. Každopádně za výfukovým ventilem musí být kus trubky o nějaké minimální délce, jinak se nepříznivě změní podmínky pro výměnu obsahu válce a motor nedostanete přes 30% výkonu. Trubka totiž vytvoří určitý přetlak, který omezuje rychlost výtoku plynů z válce. Pokud se odvádí plyny nadměrnou rychlostí, která bývá i v nadzvukové oblasti, dochází k rozkmitání objemu plynů ve válci a následnému ovlivnění pohybu pístu a začáteční fáze sání. Pokud tomu nevěříte, zkuste si odmontovat výfukové potrubí hned za litinovým svodem a garantuji vám, že škodovka za obrovského randálu víc než 60 km/h nepojede. Pro kmity v potrubí platí vše podobně jako pro sání, jenom délky potrubí jsou pro vysokou rychlost horkých plynů výrazně delší. Kmity v potrubí mají probíhat tak, aby se při plném otevření ventilu dosáhlo maximálního podtlaku, který pomáhá vyprazdňování válce, protože se při tom vzhledem ke značnému překřížení ventilů v HÚ nasaje čerstvá směs až do výfukového potrubí, má přetlaková vlna dorazit k výfukovému ventilu v okamžiku jeho zavření, protože se opět čerstvá směs vrátí do válce. Opracování kanálů se provádí podobně jako u sání.

Možná ty kmity byly tím problemem, proč prasklo Neklanovi to potrubí. MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Úpravy pro D2

#27 Příspěvek od MadTom » 27 led 2010 12:00

To Miloš - stále jsem se nedočetl, kde se nasávaná směs ohřeje v motorovém prostoru, tak, aby to na to mělo vlit to omotání svodů? Ono totiž ten vzduch v tomto případě nenasávám v motorovém prostoru, ale buďto pod blatníkem nebo skrs šnorchl.

S tím ostatním souhlasím, jenom s poznámkou, že nepřeplňované motory jsou na parametry výfukového potrubí podstatně citlivější než přeplňované. Krásným příkladem jsou laděné výfuky u dvoutaktů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy pro D2

#28 Příspěvek od Miloš II » 27 led 2010 12:05

MadTom píše:To Miloš - stále jsem se nedočetl, kde se nasávaná směs ohřeje v motorovém prostoru, tak, aby to na to mělo vlit to omotání svodů? Ono totiž ten vzduch v tomto případě nenasávám v motorovém prostoru, ale buďto pod blatníkem nebo skrs šnorchl.

S tím ostatním souhlasím, jenom s poznámkou, že nepřeplňované motory jsou na parametry výfukového potrubí podstatně citlivější než přeplňované. Krásným příkladem jsou laděné výfuky u dvoutaktů.
No jedno nesmyslný nasávání je ERG...a před ním je mezichladič a na začátku je samotný rožhavený turbo, přes který jde vzduch ze sání.....MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Úpravy pro D2

#29 Příspěvek od Miky_CZ » 27 led 2010 12:18

jeste teda ten muj dotaz, jake jsou origo svody na DI 300tdi, jestli tam tu pasku taky muzu dat
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Úpravy pro D2

#30 Příspěvek od Neklan » 27 led 2010 12:19

RRC nasává přímo v motorovém prostoru
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy pro D2

#31 Příspěvek od Miloš II » 27 led 2010 12:29

Miky_CZ píše:jeste teda ten muj dotaz, jake jsou origo svody na DI 300tdi, jestli tam tu pasku taky muzu dat

No myslím, že tou páskou určitě nic nepokazíš a určitě si nespálíš ruky od svodů když je tam budeš strkat :idea: :mrgreen: MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Úpravy pro D2

#32 Příspěvek od RudaK » 27 led 2010 12:32

Miloš II píše:
MadTom píše:To Miloš - stále jsem se nedočetl, kde se nasávaná směs ohřeje v motorovém prostoru, tak, aby to na to mělo vlit to omotání svodů? Ono totiž ten vzduch v tomto případě nenasávám v motorovém prostoru, ale buďto pod blatníkem nebo skrs šnorchl.

S tím ostatním souhlasím, jenom s poznámkou, že nepřeplňované motory jsou na parametry výfukového potrubí podstatně citlivější než přeplňované. Krásným příkladem jsou laděné výfuky u dvoutaktů.
No jedno nesmyslný nasávání je ERG...a před ním je mezichladič a na začátku je samotný rožhavený turbo, přes který jde vzduch ze sání.....MilošII


Ten nesmyslný ERG už stejně nikdo nemá - teda na starších LR ( v D III je ještě mám a dokonce dva :shock: ) Zato saje auto vzduch Snorkelem :mrgreen:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Úpravy pro D2

#33 Příspěvek od Miky_CZ » 27 led 2010 12:35

Miloš II píše:
Miky_CZ píše:jeste teda ten muj dotaz, jake jsou origo svody na DI 300tdi, jestli tam tu pasku taky muzu dat

No myslím, že tou páskou určitě nic nepokazíš a určitě si nespálíš ruky od svodů když je tam budeš strkat :idea: :mrgreen: MilošII
no ale jestli mi nejsou taky nahodou ocelove a neprasknou i kdyz to vypada spis na nakou litinu
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Úpravy pro D2

#34 Příspěvek od Neklan » 27 led 2010 14:22

trubkové svody se dělají pouze u sportovních výfuků. Pokud tam máš standard, měla by to být určitě litina.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Úpravy pro D2

#35 Příspěvek od Miky_CZ » 27 led 2010 14:24

neklan: ok diky, na jare se chystam oddelat katalyzator, posledni tlumic, vyvest vyfuk do boku tak dam rovnou tu pasku at to mam kompletni
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 732
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: Úpravy pro D2

#36 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 27 led 2010 14:48

Zdarec. Taky sem nad tou omotavkou svodů přemýšlel už nějakou dobu. V letě to omotám :) . Co omotat aj turbo?
např: http://speedpro.cz/termo-turbo-tepelna- ... -3760.html
http://speedpro.cz/termo-turbo-tepelna- ... -3760.html
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy pro D2

#37 Příspěvek od Miloš II » 28 led 2010 11:21

Tak ventilátor i s kompresorem už visí ještě zapojit a odzkoušet MIlošII
Přílohy
Montáž.jpg
Montáž.jpg (53.42 KiB) Zobrazeno 7200 x
Montáž2.jpg
Montáž2.jpg (55.16 KiB) Zobrazeno 7199 x
Montáž1.jpg
Montáž1.jpg (64.57 KiB) Zobrazeno 7198 x
Písty.jpg
Písty.jpg (39.21 KiB) Zobrazeno 7198 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Úpravy pro D2

#38 Příspěvek od Miky_CZ » 28 led 2010 12:00

jeste jedna takova otazka, pri minulem brodeni bahnem sem uplne zlikvidoval vrtuli, tak ted uvazuju jestli koupit za par supu na jare novou anebo dat rovnou elektrickou, ale co ta elektricka bude rikat na to brodeni?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Úpravy pro D2

#39 Příspěvek od Miky_CZ » 28 led 2010 12:03

jeste jedna takova otazka, pri minulem brodeni bahnem sem uplne zlikvidoval vrtuli, tak ted uvazuju jestli koupit za par supu na jare novou anebo dat rovnou elektrickou, ale co ta elektricka bude rikat na to brodeni?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy pro D2

#40 Příspěvek od Miloš II » 28 led 2010 12:04

Miky_CZ píše:jeste jedna takova otazka, pri minulem brodeni bahnem sem uplne zlikvidoval vrtuli, tak ted uvazuju jestli koupit za par supu na jare novou anebo dat rovnou elektrickou, ale co ta elektricka bude rikat na to brodeni?
No asi si bude rozumět s alternátorem :mrgreen: MIlošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Odpovědět