
Úpravy pro D2
Moderátor: Acon
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy pro D2
No mě při cestě do Afriky ještě ve Španělsku uletěly přední štefty na výfukovejch svodech a tak jsem jezdil celou afriku to bylo skoro 20tis km
MilošII

Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Úpravy pro D2
Snížení teploty v motorovém prostoru - to samozřejmě beru, akorát nerozumím tomu, jak to souvisí s teplotou nasávaného vzduchu?
To jako že se neohřeje během cesty skrz motorový prostor? Protože nasávaný je zvenku, projde filtrem a váhou vzduchu, pak jde do turba, kde se stalčí a tím i ohřeje a proto jde do chladiče vzduchu kde se ochladí vzduchem který jde zvenku. A následně už jde jenom do motoru. Kde se teda bude méně ohřívat, když v motorovém prostoru bude chladněji? 


Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy pro D2
Trochu teorie.. Jestliže bude teplota plynů uvnitř výfukového potrubí udržena na maximální možné
hranici, výsledkem bude větší rychlost plynů, tím pádem větší úbytek tlaku v systému
a celkově tedy vyšší účinnost. Úkolem tepelně izolační vrstvy je izolovat výfukové potrubí
a udržovat teplotu výfukových plynů.
Další nepřehlédnutelnou výhodou je fakt, že teplo, které se udrží uvnitř potrubí, se
neuvolní do okolní prostředí, tedy pod kapotu. Snížením teploty pod kapotou dojde
k menšímu ohřívání nasávané směsi. Čím nižší teplota nasávaného vzduchu, tím vyšší
volumetrická účinnost motoru a nakonec tedy, možná, vyšší výkon---zdroj.http://www.fs.vsb.cz/akce/2007/STOC2007 ... hrouza.pdf
Miloš II
hranici, výsledkem bude větší rychlost plynů, tím pádem větší úbytek tlaku v systému
a celkově tedy vyšší účinnost. Úkolem tepelně izolační vrstvy je izolovat výfukové potrubí
a udržovat teplotu výfukových plynů.
Další nepřehlédnutelnou výhodou je fakt, že teplo, které se udrží uvnitř potrubí, se
neuvolní do okolní prostředí, tedy pod kapotu. Snížením teploty pod kapotou dojde
k menšímu ohřívání nasávané směsi. Čím nižší teplota nasávaného vzduchu, tím vyšší
volumetrická účinnost motoru a nakonec tedy, možná, vyšší výkon---zdroj.http://www.fs.vsb.cz/akce/2007/STOC2007 ... hrouza.pdf
Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Úpravy pro D2
Vzduch nasáváš v motorovém prostoru a tam je pěkné horko. Jak známo, čím chladnější vzduch nasáváš, tím má motor větší výkon, případně u turbodieselu tím méně práce má intercooler.
Moje svody praskly po ujetí cca 17-ti tisíc km a následně jsem se dočetl, že Janspeed (výrobce mých svodů) uvádí, že v případě omotání páskou zaniká záruka. Nicméně ty moje byly stejně po záruce, protože jsem je koupil hned když jsem měl RRC nového a než se začalo s rekonstrukcí atd., prostě uběhlo moře času.
Zajímavé je, že Janspeed dělá systém schválně tak, že svody jsou ocelové a zbytek výfuku v nerezu, údajně proto, že nerez je křehčí, takže obyčejné železo by mělo lépe odolávat vibracím. No, dopadlo to přesně naopak...
.
Nové svody jsem koupil od jiného výrobce a nerezové, včetně Y kusu za nimi a zbytek výfuku jsem nechal původní Janspeed. Zajímavé je, že Rimmer, kde jsem nové svody koupil, na svých stránkách doporučuje k těm nerezovým přidat pásku. No nevím, raději jsem ji tam nedal.
Miloš má svody litinové a ty většinou vydrží všechno, tak to snad klapne.
Moje svody praskly po ujetí cca 17-ti tisíc km a následně jsem se dočetl, že Janspeed (výrobce mých svodů) uvádí, že v případě omotání páskou zaniká záruka. Nicméně ty moje byly stejně po záruce, protože jsem je koupil hned když jsem měl RRC nového a než se začalo s rekonstrukcí atd., prostě uběhlo moře času.
Zajímavé je, že Janspeed dělá systém schválně tak, že svody jsou ocelové a zbytek výfuku v nerezu, údajně proto, že nerez je křehčí, takže obyčejné železo by mělo lépe odolávat vibracím. No, dopadlo to přesně naopak...

Nové svody jsem koupil od jiného výrobce a nerezové, včetně Y kusu za nimi a zbytek výfuku jsem nechal původní Janspeed. Zajímavé je, že Rimmer, kde jsem nové svody koupil, na svých stránkách doporučuje k těm nerezovým přidat pásku. No nevím, raději jsem ji tam nedal.
Miloš má svody litinové a ty většinou vydrží všechno, tak to snad klapne.
- Přílohy
-
- Svody 4.JPG
- (147.46 KiB) Staženo 725 x
-
- Svody 3.JPG
- (141.3 KiB) Staženo 724 x
-
- Svody 2.JPG
- (138.8 KiB) Staženo 726 x
-
- Svody 1.JPG
- (139.01 KiB) Staženo 728 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Úpravy pro D2
aha, tak aspon jsi nam to vysvetlil:-) a ted jeste otazka, DI ma v serii svody jake? jestli tam tu pasku muzu dat?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy pro D2
Ještě trochu teorie.....Výfukový trakt je také důležitý, ačkoli jeho provedení není tak citlivé na nepřesnosti. Proudící plyny mají vůči atmosféře přetlak a tak je jejich pohyb méně brzděný. Každopádně za výfukovým ventilem musí být kus trubky o nějaké minimální délce, jinak se nepříznivě změní podmínky pro výměnu obsahu válce a motor nedostanete přes 30% výkonu. Trubka totiž vytvoří určitý přetlak, který omezuje rychlost výtoku plynů z válce. Pokud se odvádí plyny nadměrnou rychlostí, která bývá i v nadzvukové oblasti, dochází k rozkmitání objemu plynů ve válci a následnému ovlivnění pohybu pístu a začáteční fáze sání. Pokud tomu nevěříte, zkuste si odmontovat výfukové potrubí hned za litinovým svodem a garantuji vám, že škodovka za obrovského randálu víc než 60 km/h nepojede. Pro kmity v potrubí platí vše podobně jako pro sání, jenom délky potrubí jsou pro vysokou rychlost horkých plynů výrazně delší. Kmity v potrubí mají probíhat tak, aby se při plném otevření ventilu dosáhlo maximálního podtlaku, který pomáhá vyprazdňování válce, protože se při tom vzhledem ke značnému překřížení ventilů v HÚ nasaje čerstvá směs až do výfukového potrubí, má přetlaková vlna dorazit k výfukovému ventilu v okamžiku jeho zavření, protože se opět čerstvá směs vrátí do válce. Opracování kanálů se provádí podobně jako u sání.
Možná ty kmity byly tím problemem, proč prasklo Neklanovi to potrubí. MilošII
Možná ty kmity byly tím problemem, proč prasklo Neklanovi to potrubí. MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Úpravy pro D2
To Miloš - stále jsem se nedočetl, kde se nasávaná směs ohřeje v motorovém prostoru, tak, aby to na to mělo vlit to omotání svodů? Ono totiž ten vzduch v tomto případě nenasávám v motorovém prostoru, ale buďto pod blatníkem nebo skrs šnorchl.
S tím ostatním souhlasím, jenom s poznámkou, že nepřeplňované motory jsou na parametry výfukového potrubí podstatně citlivější než přeplňované. Krásným příkladem jsou laděné výfuky u dvoutaktů.
S tím ostatním souhlasím, jenom s poznámkou, že nepřeplňované motory jsou na parametry výfukového potrubí podstatně citlivější než přeplňované. Krásným příkladem jsou laděné výfuky u dvoutaktů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy pro D2
No jedno nesmyslný nasávání je ERG...a před ním je mezichladič a na začátku je samotný rožhavený turbo, přes který jde vzduch ze sání.....MilošIIMadTom píše:To Miloš - stále jsem se nedočetl, kde se nasávaná směs ohřeje v motorovém prostoru, tak, aby to na to mělo vlit to omotání svodů? Ono totiž ten vzduch v tomto případě nenasávám v motorovém prostoru, ale buďto pod blatníkem nebo skrs šnorchl.
S tím ostatním souhlasím, jenom s poznámkou, že nepřeplňované motory jsou na parametry výfukového potrubí podstatně citlivější než přeplňované. Krásným příkladem jsou laděné výfuky u dvoutaktů.
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Úpravy pro D2
jeste teda ten muj dotaz, jake jsou origo svody na DI 300tdi, jestli tam tu pasku taky muzu dat
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Úpravy pro D2
RRC nasává přímo v motorovém prostoru
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy pro D2
Miky_CZ píše:jeste teda ten muj dotaz, jake jsou origo svody na DI 300tdi, jestli tam tu pasku taky muzu dat
No myslím, že tou páskou určitě nic nepokazíš a určitě si nespálíš ruky od svodů když je tam budeš strkat


Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Úpravy pro D2
Miloš II píše:No jedno nesmyslný nasávání je ERG...a před ním je mezichladič a na začátku je samotný rožhavený turbo, přes který jde vzduch ze sání.....MilošIIMadTom píše:To Miloš - stále jsem se nedočetl, kde se nasávaná směs ohřeje v motorovém prostoru, tak, aby to na to mělo vlit to omotání svodů? Ono totiž ten vzduch v tomto případě nenasávám v motorovém prostoru, ale buďto pod blatníkem nebo skrs šnorchl.
S tím ostatním souhlasím, jenom s poznámkou, že nepřeplňované motory jsou na parametry výfukového potrubí podstatně citlivější než přeplňované. Krásným příkladem jsou laděné výfuky u dvoutaktů.
Ten nesmyslný ERG už stejně nikdo nemá - teda na starších LR ( v D III je ještě mám a dokonce dva


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Úpravy pro D2
no ale jestli mi nejsou taky nahodou ocelove a neprasknou i kdyz to vypada spis na nakou litinuMiloš II píše:Miky_CZ píše:jeste teda ten muj dotaz, jake jsou origo svody na DI 300tdi, jestli tam tu pasku taky muzu dat
No myslím, že tou páskou určitě nic nepokazíš a určitě si nespálíš ruky od svodů když je tam budeš strkat![]()
MilošII
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Úpravy pro D2
trubkové svody se dělají pouze u sportovních výfuků. Pokud tam máš standard, měla by to být určitě litina.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Úpravy pro D2
neklan: ok diky, na jare se chystam oddelat katalyzator, posledni tlumic, vyvest vyfuk do boku tak dam rovnou tu pasku at to mam kompletni
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 732
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: Úpravy pro D2
Zdarec. Taky sem nad tou omotavkou svodů přemýšlel už nějakou dobu. V letě to omotám
. Co omotat aj turbo?
např: http://speedpro.cz/termo-turbo-tepelna- ... -3760.html
http://speedpro.cz/termo-turbo-tepelna- ... -3760.html

např: http://speedpro.cz/termo-turbo-tepelna- ... -3760.html
http://speedpro.cz/termo-turbo-tepelna- ... -3760.html
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy pro D2
Tak ventilátor i s kompresorem už visí ještě zapojit a odzkoušet MIlošII
- Přílohy
-
- Montáž.jpg (53.42 KiB) Zobrazeno 7200 x
-
- Montáž2.jpg (55.16 KiB) Zobrazeno 7199 x
-
- Montáž1.jpg (64.57 KiB) Zobrazeno 7198 x
-
- Písty.jpg (39.21 KiB) Zobrazeno 7198 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Úpravy pro D2
jeste jedna takova otazka, pri minulem brodeni bahnem sem uplne zlikvidoval vrtuli, tak ted uvazuju jestli koupit za par supu na jare novou anebo dat rovnou elektrickou, ale co ta elektricka bude rikat na to brodeni?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Úpravy pro D2
jeste jedna takova otazka, pri minulem brodeni bahnem sem uplne zlikvidoval vrtuli, tak ted uvazuju jestli koupit za par supu na jare novou anebo dat rovnou elektrickou, ale co ta elektricka bude rikat na to brodeni?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy pro D2
No asi si bude rozumět s alternátoremMiky_CZ píše:jeste jedna takova otazka, pri minulem brodeni bahnem sem uplne zlikvidoval vrtuli, tak ted uvazuju jestli koupit za par supu na jare novou anebo dat rovnou elektrickou, ale co ta elektricka bude rikat na to brodeni?

Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park