Stránka 2 z 4
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 27 led 2010 22:26
od pajam
karelsvetlik píše:Já tam mám napsané,když dám řadící páku doleva a dopředu DIFF a doleva a dolu Lock.Tak nevím co je na co?

To je dohromady diff lock - zámek diferenciálu, platí prostě pro obě polohy redukce - Hi i Lo, je jedno při které poloze špéru uzamkneš. Prostě doleva je vždy uzávěrka a rozsvítí se ti na palubce kontrolka
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 27 led 2010 22:35
od PavelU
Tak něco podobného...

To je jenom graficky rozdělené Diff Lock, fakticky když máš tu páku vlevo a v jakékoliv poloze, vepředu nebo vzadu, vždycky máš uzavřený mezinápravový diferenciál...

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 27 led 2010 22:40
od karelsvetlik
Tak už vím na čem jsem.Dík.Mam ještě samuraje a tam je to jiné.Má význam dodělávat nápravovou uzávěrku pokud člověk jezdí tak 50 na 50 terén a silnice?Nebo spíše investovat do navijáku?
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 27 led 2010 23:04
od deff90
a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 27 led 2010 23:15
od PavelU
Třeba když máš jedno kolo ve vzduchu...

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 08:25
od Kangaroo
deff90 píše:a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
Když jezdíš v těžkým terénu. Třeba ve výjezdu velkého zvláště kamenitého kopce kde to odskakuje ti moc pomůže. Naopak při sjezdu zvláště prutkých uklouzaných kopců je lepší mít mezinápravu vypnutou. A jak psal kolega hlavně když ti nestačí křížení. Můžeš ji tam dát na šotolině, na trávě, samozřejmě v bagně...... hlavně ne na asfaltu (leda, že bys nezatáčel

)
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 09:38
od erik
Kangaroo píše:deff90 píše:a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
Když jezdíš v těžkým terénu. Třeba ve výjezdu velkého zvláště kamenitého kopce kde to odskakuje ti moc pomůže. Naopak při sjezdu zvláště prutkých uklouzaných kopců je lepší mít mezinápravu vypnutou. A jak psal kolega hlavně když ti nestačí křížení. Můžeš ji tam dát na šotolině, na trávě, samozřejmě v bagně...... hlavně ne na asfaltu (leda, že bys nezatáčel

)
bingo
uz jsem si pri teto diskusi pripadal jak na jinych,snad meziplanetarnich offroadforech..
Tu na foru je toho mnoho popsano o stylu jizdy se zarazenim mezinapravy a s problemy, ktere vzniknou, kdyz tyto zasady nedodrzis...
No, nejlepe pozna vyhodu mezinapravove uzaverky opravdu kazdy, kdyz zkusi prudky vyjezd bez ....a s....
Ten sjezd z kopce neni az tak jednoznacny, ale ja ho vyrazuju a hlavne pri sjezdu po uzke, kluzke kamenite ceste s pricnym sklonem... nekteri silenci maji zaplou i zadni speru
Je tez pravda, ze kazda mistni situace si vyzaduje i originalni pristup... treba DanoDef ma moznost zapojeni predni spery bez zadni....a to v situaci prudkeho kratkeho vyjezdu s velkym pricnym sklonem funguje super..../standartni reseni je, ze predek funguje jen, kdyz funguje zadek a tato kombinace vyhazovala zadek z cesty.../
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 09:50
od mikulec
určite si teraz poviete, že som blb, ale nedá mi neopýtať sa.
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať) Nakoniec sa dozviem, že keď dám Difflock, tak nepoznám rozdiel. (ako niektorí povedali)
Tak teda čo ma zaujíma je:
1)Keď pôjdem bez zapínania Diffloku, ktoré kolesá sú poháňané?
2)Keď zapnem Difflock, aký je tam rozdiel
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:05
od pajam
Mikulec:
1) všechny čtyři
2) všechny čtyři, akorát je pevně rozdělený poměr mezi zadek a předek (jako když máš poháněnou nápravu každou zvlášť). Proklouzne-li Ti jedno kolo druhá náprava auto posune dál.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:10
od mikulec
pajam píše:Mikulec:
1) všechny čtyři
2) všechny čtyři, akorát je pevně rozdělený poměr mezi zadek a předek (jako když máš poháněnou nápravu každou zvlášť). Proklouzne-li Ti jedno kolo druhá náprava auto posune dál.
1)všetky 4, ale ak príde na klzký povrch niektoré koleso, tak sa začne pretáčať. A druhé tede prestane zaberať. A ak sa to stane tak, že zrovna sú povedzme prave kolesá na klzkom povrchu, tak sa točia, ale lavé nie. Teda zostaneš vysať...
2)no a keď nezapneš Difflock a prekĺzne Ti jedno kolo, tak druhá náprava to nepotlačí, keď všetky 4 zaberajú...

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:17
od erik
mikulec píše:určite si teraz poviete, že som blb, ale nedá mi neopýtať sa.
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať) Nakoniec sa dozviem, že keď dám Difflock, tak nepoznám rozdiel. (ako niektorí povedali)
Tak teda čo ma zaujíma je:
1)Keď pôjdem bez zapínania Diffloku, ktoré kolesá sú poháňané?
2)Keď zapnem Difflock, aký je tam rozdiel
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať)[/i]
....snad pochopis priklad... Mas osobak, pohanena predni naprava- predni 2 kola. Kdyz nazvednes jedno kolo, pak pres diferak se ti toci jen to nazvedle-volne a auto stoji... kdyby si mel na difu speru-uzaverku, tak ta ti dif uzavre a otaci se ti kola stejne...
Priklad mezinapravy na Defu je podobny,,, nadskakuji ti predni kola a cely presun sily jde na volny predek- ten treba prokluzuje a na zadku ztracis silu- uzavres mezinapravu a predek a zadek se toci stejne.... jeste lepsi vysvetleni je pri poruse- prdne ti poloosa ci unasec a auto ti zastavi, bo vsechna energie zmizi v nefunkcnim kole... Pak zaradis mezinapravu a ejhle..auto se rozjede/ podle tohotu prikladu analyzujes tuto poruchu...
Pokud mas predni a zadni speru a nechce se ti z auta, tak zaradis zadek bez mezinapravy a pokud auto pojede, mas prdlou zadni poloos,ci unasec.
Pokud auto stoji, je to na predku...
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:38
od mikulec
erik:
to s tím diferenciálom chápem. ket je poháňaná iba jedna náprava. Tu je aj pekné vysvetlenie:
http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc
Ale nechápem to, že keď má stály pohon 4 kolies, potrebuje ešte medzinápravami uzávierku. Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon? To by znamenalo, že keď sa síce predné preklzuje, zadná by zaberala.
Ale takto stačí aby preklzovalo jedno koleso, a ostatné tri sa flákajú? Až keď zapneš Difflock, tak začne zaberať koleso na náprave, ktorá je obi dvomi kolesami na pevnom podklade. To si asi napísau aj tu (
Priklad mezinapravy na Defu je podobny,,, nadskakuji ti predni kola a cely presun sily jde na volny predek- ten treba prokluzuje a na zadku ztracis silu- uzavres mezinapravu a predek a zadek se toci stejne.)
Chápem to správne zatiaľ?
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:44
od PavelU
Ano chápeš to dobře, když nemáš zařazenou mezinápravu, stačí aby jedno kolo prokluzovalo, nebo bylo ve vzduchu a stojíš.

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:52
od mikulec
PavelU: no a to som práve nechcel počuť
Takže riešenie je nahodiť ešte aj uzávierky na nápravy.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:53
od erik
Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba...

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:56
od mikulec
erik píše:Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba...

jasné

ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 10:58
od erik
mikulec píše:erik píše:Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba...

jasné

ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie

Tusim, ze existuje pre motorky pohon-predek aj zadek... a keby si na takej motorke jazdil len na zadnom, tak by si potreboval medzinapravu.. vsak?
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 11:03
od PavelU
Není co vymýšlet, funguje to super...

Stejně 95% vyjedeš s použitím mezinápravy a zbylých 5% buď objedeš, nebo pojedeš více hlavou...

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 11:23
od mikulec
erik: jo jo
takých je ak by Ťa to zaujímalo, môžem Ti o tom popísať
Alebo aj pán Ohlins Ti o tom môže povedať veľa

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 11:26
od Colonel
Takhle je to hlucny auto venku i vevnitr, jeste aby tomu rachtala spojka
mikulec píše:
jasné

ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie
