Stránka 2 z 3

Re: Vypnutie TC

Napsal: 05 bře 2010 13:07
od visby
MadTom píše:Přes pojistkovou skříňku vypneš i ABS - nevím zda je to žádoucí.
to je pravda. cize odpojit zadne cidlo bude asi najlepsie riesenie...

mne TC uz zopar krat mega prekazalo, posledne pri jednom vyjazde na piesku. nemohol som sa poriadne rozbehnut.

Re: Vypnutie TC

Napsal: 05 bře 2010 14:07
od DanoDEF
visby píše: to je pravda. cize odpojit zadne cidlo bude asi najlepsie riesenie...
... ci vyberies poistku alebo odpojis cidlo aj tak odstavis ABS+TC

Re: Vypnutie TC

Napsal: 22 bře 2010 18:36
od tomas.nr
Ja nemam medzinapravovu uzavierku a vypnunie TC sa mi nezda dobry napad!
V zime som zapadol v zaveji - predna naprava zostala vo vzduchu.
A k tomu mi zacalo svieti ABS, TC, a HDC - sväta trojica (alebo ako sa tomu nadava) - ani po vypnuti a zapnuti kluca to neprestalo.
Takze predne kolesa boli vo vzduchu a po pridani sa normalne otacali (dopredu, dozadu) a zadne sa ani nepohli !!!! :devil
Esteze som mal krasnu velku hlinikovu lopatu... :sweat :muscle

Re: Vypnutie TC

Napsal: 22 bře 2010 19:24
od MadTom
S tím se nedá než souhlasit, bohužel TC není ani všemocné ani neomylné a jsou prostě situace, kdy je to lepší bez něj. Taky jsem tomu nechtěl věřit, ale i mě se to už stalo. Naštěstí si stačilo trošku couvnout a hlavně tomu dát víc plynu. Vypínání by nebylo špatné, ale bez vlivu na ABS a to pokud vím nejde.

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 10:05
od visby
presne to ma odradza, vypnutie spolu s ABS je dost definitivne;-)

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 12:51
od Jan Procházka
svatá pravda, škoda že jsou oba systémy na sobě závislé. I když je pravda že i ABS dokáže někdy spíš zaškodit než pomoct :D párkrát se mi ale stalo že svítila svatá trojice, TC nefungovalo, ale ABS přesto že svítilo v chybě stejně pořád fungovalo :?: :?: :?:

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 13:01
od MadTom
Ono je to tak, že se systém snaží být co nejdelší dobu funkční, i když má "nějakou poruchu" - první je na řadě HDC což je správně, protože představa že pojedu z kopce a ono si to zafunguje špatně mě vůbec neláká - taky mi trvalo dost dlouho, než jsem si na to troufnul spolehnout, že to ten kopec samo sjede, nejdřív jsem si to musel otestovat na kopci kde to nebylo potřeba, a dalo se zastavit. Následovat bude TC - tam hrozí že nepojedeš a úplně nakonec vypadne ABS - prostě to bude normálně jenom brzdit.
Ona je takhle dělaná většina elektroniky v autech.

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 13:16
od visby
hdc musim este otestovat, zatial som sa k tomu neodvazil;-)

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 13:19
od Jan Procházka
MadTom píše:Ono je to tak, že se systém snaží být co nejdelší dobu funkční, i když má "nějakou poruchu" - první je na řadě HDC což je správně, protože představa že pojedu z kopce a ono si to zafunguje špatně mě vůbec neláká - taky mi trvalo dost dlouho, než jsem si na to troufnul spolehnout, že to ten kopec samo sjede, nejdřív jsem si to musel otestovat na kopci kde to nebylo potřeba, a dalo se zastavit. Následovat bude TC - tam hrozí že nepojedeš a úplně nakonec vypadne ABS - prostě to bude normálně jenom brzdit.
Ona je takhle dělaná většina elektroniky v autech.
No jo má to logiku :wink: jen bych si ty systémy radši spouštěl sám než spoléhat na automatiku, ještě k tomu u LR :D

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 13:25
od Jan Procházka
Tome myslíš že by nevadilo čidlům ABS kdybych prodloužil jejich kabely, třeba normální dvoulinkou? nebo to musí být nějaký speciální kabel? Zároveň jestli by nevadilo jednomu z čidel kdyby mělo na přívodu třeba nějaký vypínač?

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 15:03
od MadTom
Jestli chceš prodlužovat dráty, tak by to neměl být problém jsou už dnes dlouhé docela dost, akorát je potřeba tu dvoulinku mít kroucenou - podobné jako se používá na ethrenet počítačové sítě. Klasická neksoucená bude víc naáchylná na indukci rušení.
Vypínač - no proč ne, akorát si myslím dle svojí zkušenosti že HDC se bez smazání chyb nevzbudí a nebude fungovat, u TC nevím. Jestli chceš dávat vypínač, tak to rozpoj u řídící jednotky - je nad nohama spolujezdce. Akorát ta potvora řídící jednotka to pozná. Pokud by jsi nechtěl prodlužovat dráty, tak malé dvojité relé to řeší a ovládání si pak vytáhneš kam budeš chtít.

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 17:11
od DanoDEF
... osobne TC + ABS vypinam v terene a tam kde nepotrebujem TC. ABS v terene absolutne nepotrebujes. Mam viac negativnych skusenosti v terene s ABS nez s TC. Samozrejme ja pisem postrehy z Defika.

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 18:02
od patrik
ano ano tc zapnute ˇ= vytočena 3 redukovana a polosy len tak lietaju :mrgreen: :mrgreen:

Re: Vypnutie TC

Napsal: 23 bře 2010 18:42
od Jan Procházka
myslím že postřehy z Defíka jsou úplně stejné jako z Diskošky, jen mě nelítají poloosy ale diferenciály :lol:

Re: Vypnutie TC

Napsal: 24 bře 2010 00:18
od Jarys
Mám taky pocit, že mě už někdo strašil, že se dá ABS vcelku snadno při stálém zapínání a vypínání zničit. Tedy při jízdě v terénu je nadměrně zatěžované jak funkcí ABS, tak hlavně TC.

Při tom co vydrží díly Land Reveru je nasnadě, že o tu kostku na motoru (ABS) snadno přijdeš :Ale fuuj:

Re: Vypnutie TC

Napsal: 24 bře 2010 06:55
od DanoDEF
Jarys píše:Mám taky pocit, že mě už někdo strašil, že se dá ABS vcelku snadno při stálém zapínání a vypínání zničit.
... no to bude urcite jedna z tych zarucenych sprav.

... ABS + TC vypinam uz niekolko rokov a OK.

Re: Vypnutie TC

Napsal: 24 bře 2010 07:12
od MadTom
Nevidím jediný důvod, proč by "kostka" ABS měla odejít tím, že jezdím v terénu - pokud budou provedeny úpravy o který LR ví (silnější víčka). Dál zbývají špatné kontakty a to je lehce opravitelné. Ono v té kostce je elektromotor fungující jako pumpa a několik ventilů. ABS a TC v autě je na jízdu v terénu dělané - vždyť je to terénní auto. Něco jiného je opotřebení, které určitě bude větší, něž při opatrném ježdění po rovných cestách. Ale to bude působit na všechny díly auta.

Re: Vypnutie TC

Napsal: 24 bře 2010 07:49
od Jan Procházka
MadTom píše:Nevidím jediný důvod, proč by "kostka" ABS měla odejít tím, že jezdím v terénu - pokud budou provedeny úpravy o který LR ví (silnější víčka). Dál zbývají špatné kontakty a to je lehce opravitelné. Ono v té kostce je elektromotor fungující jako pumpa a několik ventilů. ABS a TC v autě je na jízdu v terénu dělané - vždyť je to terénní auto. Něco jiného je opotřebení, které určitě bude větší, něž při opatrném ježdění po rovných cestách. Ale to bude působit na všechny díly auta.
Tome co myslíš těmi silnějšími víčky?

Re: Vypnutie TC

Napsal: 24 bře 2010 08:16
od MadTom
Byla na to tuším i svolávací akce - jsou to kryty ventilů - vypadá to jako víčko a je to vidět zvenku. V průběhu doby se ukázalo, že občas prasknou a tak LR vymyslelo silnější.
http://www.landroverclubvi.com/abs-mod.html tady je popsaná oprava toho modulátoru - chyba která souvisí se špatnýma kontaktama, a na obrázku 2 jsou vidět ty víčka - dvě šedé kulaté věci každá se dvěma šroubkama a tady je přípomo popis svoálvací akce: RD148 http://www.landroverclubvi.com/recall-action.html

Re: Vypnutie TC

Napsal: 24 bře 2010 09:38
od Jan Procházka
No tak to asi nijak nezjistím jestli to má moje auto za sebou, je dovežený z Francie, ale je to asi jedno, zatím všechno maká jak má a to ho nijak nešetřím :wink: