automat a nebo manuál??

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: automat a nebo manuál??

#201 Příspěvek od Benjamin » 13 dub 2011 23:22

KubaVondal píše:Můžu se jen zeptat?? Dnes jsme řešili takovou blbost. Jestli jde za jízdy u automatu zařadit neutrál.. Prostě blbost, akorát nás to jen zajímalo.. Tak jak to je teda?? :nerd :nerd
jde :mrk
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
KubaVondal
Příspěvky: 506
Registrován: 08 pro 2008 21:42
tel.: 739458752
auto: Disco Td5
Bydliště: Meziříčko-Letovice

Re: automat a nebo manuál??

#202 Příspěvek od KubaVondal » 14 dub 2011 08:28

Super, děkuju. Měl sem teda pravdu.. :yes :yes
EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: automat a nebo manuál??

#203 Příspěvek od majkro » 14 dub 2011 08:59

KubaVondal píše:Super, děkuju. Měl sem teda pravdu.. :yes :yes
Ale nedelej to :D

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#204 Příspěvek od Acon » 14 dub 2011 09:02

Benjamin píše:
KubaVondal píše:Můžu se jen zeptat?? Dnes jsme řešili takovou blbost. Jestli jde za jízdy u automatu zařadit neutrál.. Prostě blbost, akorát nás to jen zajímalo.. Tak jak to je teda?? :nerd :nerd
jde :mrk
V žiadnom prípade to nepraktikovať. Pozri http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... +automatom" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: automat a nebo manuál??

#205 Příspěvek od Benjamin » 14 dub 2011 11:44

Jj a nedělej to ;)
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1811
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#206 Příspěvek od DjALF » 14 dub 2011 16:04

Benjamin píše:Jj a nedělej to ;)
Kluci ti radí dobře :yes :idea: "ale samozřejmě ti v tom nikdo nebrání" :angry
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Uživatelský avatar
KubaVondal
Příspěvky: 506
Registrován: 08 pro 2008 21:42
tel.: 739458752
auto: Disco Td5
Bydliště: Meziříčko-Letovice

Re: automat a nebo manuál??

#207 Příspěvek od KubaVondal » 14 dub 2011 18:44

Ne ne, nebojte se.. nebudu to zkoušet.. Ale šlo jen o debatu a já řikal že to jde... neříkal sem že to udělám :rofl :rofl
EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#208 Příspěvek od Acon » 14 dub 2011 21:06

Ona Tá ZFka má takú ako keby volnobežku. takže z kopca ak je odomknutý menič, tak padnú otáčky a auto ide z kopca ako keby na voľnobeh. Aj keď pri vyšších rýchlostiach to úplný voľnobeh nie je. No v meste pri dojazdoch na križovatky a pod. je to skoro ako N.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
KubaVondal
Příspěvky: 506
Registrován: 08 pro 2008 21:42
tel.: 739458752
auto: Disco Td5
Bydliště: Meziříčko-Letovice

Re: automat a nebo manuál??

#209 Příspěvek od KubaVondal » 14 dub 2011 21:19

Jo, přesně tak. Otáčky jdou na volnoběh při puštění plynu. To se mě moc líbí. A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?
EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#210 Příspěvek od Acon » 14 dub 2011 21:22

KubaVondal píše:.... A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?
Čo myslíš? :wink:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#211 Příspěvek od visby » 14 dub 2011 21:24

KubaVondal píše:Jo, přesně tak. Otáčky jdou na volnoběh při puštění plynu. To se mě moc líbí. A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?
nie, spotreba stupa lebo auto nebrzdi motorom. tym padom musi motor pohanat palivo a nie zotrvacnost auta samotneho. v reale to spravi mozno az 0.5% na spotrebe:-)

Uživatelský avatar
KubaVondal
Příspěvky: 506
Registrován: 08 pro 2008 21:42
tel.: 739458752
auto: Disco Td5
Bydliště: Meziříčko-Letovice

Re: automat a nebo manuál??

#212 Příspěvek od KubaVondal » 14 dub 2011 21:35

taky sem si myslel že právě spotřeba dolů nejde.. To je jediný co mě na tom automatu mrzí a zároveň se mi to líbí, páč to jede pořád a nemusim přidávat.. Ale jestli si to vezme 10l nebo 10.5l na 100.. To už nevadí..
EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#213 Příspěvek od Acon » 14 dub 2011 21:55

Na voľnobehu má motor spotrebu tak 0,6-0,9l podľa toho, či je zapnutá klíma lebo nie. Navyše u PD motorov ak je motor čo len trochu poháňaný zotrvačnosťou tak je spotreba 0 na rozdiel od CR. Takže určite je spotreba nižšia ako keď udržujem rýchlosť plynom. Pri vyšších rýchlostiach, kedy sú otáčky aj na ten "voľnobeh" vyššie ako skutočný voľnobeh, tak je spotreba 0. Ten automat len málokedy ide na úplne voľnobežné otáčky.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#214 Příspěvek od visby » 14 dub 2011 22:16

Acon píše:Na voľnobehu má motor spotrebu tak 0,6-0,9l podľa toho, či je zapnutá klíma lebo nie. Navyše u PD motorov ak je motor čo len trochu poháňaný zotrvačnosťou tak je spotreba 0 na rozdiel od CR.
vsetky auta s elektrickym vstrekovanim maju pri brzdeni motorom spotrebu 0, ci je to CR, PD, EFI, FSI...

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#215 Příspěvek od Acon » 14 dub 2011 22:35

CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#216 Příspěvek od visby » 15 dub 2011 08:14

Acon píše:CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"
urcite nie, nema na to dovod. prejde do ineho rezimu prevadzky a prestane vstrekovat. tak vravelo nase skolenie:-)

su specialne situacie, ked ti tam vstrekuje aj pri volnobehu, ale vtedy sa vacsinou jedna o regeneraciu filtrov.

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: automat a nebo manuál??

#217 Příspěvek od raven.99 » 15 dub 2011 10:26

visby píše:
Acon píše:CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"
urcite nie, nema na to dovod. prejde do ineho rezimu prevadzky a prestane vstrekovat. tak vravelo nase skolenie:-)

su specialne situacie, ked ti tam vstrekuje aj pri volnobehu, ale vtedy sa vacsinou jedna o regeneraciu filtrov.

CR ide na zotrvačnosti za nulu, pokial neklesnú otáčky pod 1500-1800 rpm, potom začne vstrekovať velmi malé množstvo kvoli vyrovnaniu chodu motora

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#218 Příspěvek od visby » 15 dub 2011 11:35

raven.99 píše:CR ide na zotrvačnosti za nulu, pokial neklesnú otáčky pod 1500-1800 rpm, potom začne vstrekovať velmi malé množstvo kvoli vyrovnaniu chodu motora
tie otacky mi pridu trochu vysoke ale moze byt.
na skoleni nam vraveli, ze vstrekovanie posudzuje ECU podla momentu ktory si vypocitava (zaporny ked brzdis motorom). pri tak vysokych otackach by mal mat motor vyrovnany chod, cize kludnit ho vstrekmi by nemalo velky vyznam...

skor by som videl vyznam v tom, ze robi nejake predvstreky aby bola spalovacia komora pripravena na pridanie plynu, pripadne aby zabranili kolisaniu teplot. ale taketo detaily sa k nam nedostanu;-)

ale urcite to bude tak male mnozstvo, ze to nestoji za rec...

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#219 Příspěvek od Acon » 15 dub 2011 11:41

No, pri maloobjemových motoroch do cca 3L, je to cca 0,2l/h
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#220 Příspěvek od visby » 15 dub 2011 12:14

Acon píše:No, pri maloobjemových motoroch do cca 3L, je to cca 0,2l/h
to mi pride strasne vela, skusim si najst k tomu detaily...

edit:
cez vikend som sa na to kukol, CR 3.0 od audi ma pri brzdeni motorom spotrebu 0.0l/100km cez vsetky otacky, to iste CR 2.0 of fordu.
v dokumentoch som nenasiel ziadnu zmienku o vstrekovani v tomto rezime a popravde ma ani nenapada preco by nieco malo byt vstrekovane (kompenzacie rozdielnych momentov na valcoch nemusis robit, kedze su v motore zaporne momenty)

Odpovědět