Stránka 11 z 12

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 13 dub 2011 23:22
od Benjamin
KubaVondal píše:Můžu se jen zeptat?? Dnes jsme řešili takovou blbost. Jestli jde za jízdy u automatu zařadit neutrál.. Prostě blbost, akorát nás to jen zajímalo.. Tak jak to je teda?? :nerd :nerd
jde :mrk

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 08:28
od KubaVondal
Super, děkuju. Měl sem teda pravdu.. :yes :yes

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 08:59
od majkro
KubaVondal píše:Super, děkuju. Měl sem teda pravdu.. :yes :yes
Ale nedelej to :D

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 09:02
od Acon
Benjamin píše:
KubaVondal píše:Můžu se jen zeptat?? Dnes jsme řešili takovou blbost. Jestli jde za jízdy u automatu zařadit neutrál.. Prostě blbost, akorát nás to jen zajímalo.. Tak jak to je teda?? :nerd :nerd
jde :mrk
V žiadnom prípade to nepraktikovať. Pozri http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... +automatom" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 11:44
od Benjamin
Jj a nedělej to ;)

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 16:04
od DjALF
Benjamin píše:Jj a nedělej to ;)
Kluci ti radí dobře :yes :idea: "ale samozřejmě ti v tom nikdo nebrání" :angry

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 18:44
od KubaVondal
Ne ne, nebojte se.. nebudu to zkoušet.. Ale šlo jen o debatu a já řikal že to jde... neříkal sem že to udělám :rofl :rofl

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 21:06
od Acon
Ona Tá ZFka má takú ako keby volnobežku. takže z kopca ak je odomknutý menič, tak padnú otáčky a auto ide z kopca ako keby na voľnobeh. Aj keď pri vyšších rýchlostiach to úplný voľnobeh nie je. No v meste pri dojazdoch na križovatky a pod. je to skoro ako N.

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 21:19
od KubaVondal
Jo, přesně tak. Otáčky jdou na volnoběh při puštění plynu. To se mě moc líbí. A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 21:22
od Acon
KubaVondal píše:.... A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?
Čo myslíš? :wink:

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 21:24
od visby
KubaVondal píše:Jo, přesně tak. Otáčky jdou na volnoběh při puštění plynu. To se mě moc líbí. A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?
nie, spotreba stupa lebo auto nebrzdi motorom. tym padom musi motor pohanat palivo a nie zotrvacnost auta samotneho. v reale to spravi mozno az 0.5% na spotrebe:-)

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 21:35
od KubaVondal
taky sem si myslel že právě spotřeba dolů nejde.. To je jediný co mě na tom automatu mrzí a zároveň se mi to líbí, páč to jede pořád a nemusim přidávat.. Ale jestli si to vezme 10l nebo 10.5l na 100.. To už nevadí..

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 21:55
od Acon
Na voľnobehu má motor spotrebu tak 0,6-0,9l podľa toho, či je zapnutá klíma lebo nie. Navyše u PD motorov ak je motor čo len trochu poháňaný zotrvačnosťou tak je spotreba 0 na rozdiel od CR. Takže určite je spotreba nižšia ako keď udržujem rýchlosť plynom. Pri vyšších rýchlostiach, kedy sú otáčky aj na ten "voľnobeh" vyššie ako skutočný voľnobeh, tak je spotreba 0. Ten automat len málokedy ide na úplne voľnobežné otáčky.

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 22:16
od visby
Acon píše:Na voľnobehu má motor spotrebu tak 0,6-0,9l podľa toho, či je zapnutá klíma lebo nie. Navyše u PD motorov ak je motor čo len trochu poháňaný zotrvačnosťou tak je spotreba 0 na rozdiel od CR.
vsetky auta s elektrickym vstrekovanim maju pri brzdeni motorom spotrebu 0, ci je to CR, PD, EFI, FSI...

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 14 dub 2011 22:35
od Acon
CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 15 dub 2011 08:14
od visby
Acon píše:CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"
urcite nie, nema na to dovod. prejde do ineho rezimu prevadzky a prestane vstrekovat. tak vravelo nase skolenie:-)

su specialne situacie, ked ti tam vstrekuje aj pri volnobehu, ale vtedy sa vacsinou jedna o regeneraciu filtrov.

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 15 dub 2011 10:26
od raven.99
visby píše:
Acon píše:CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"
urcite nie, nema na to dovod. prejde do ineho rezimu prevadzky a prestane vstrekovat. tak vravelo nase skolenie:-)

su specialne situacie, ked ti tam vstrekuje aj pri volnobehu, ale vtedy sa vacsinou jedna o regeneraciu filtrov.

CR ide na zotrvačnosti za nulu, pokial neklesnú otáčky pod 1500-1800 rpm, potom začne vstrekovať velmi malé množstvo kvoli vyrovnaniu chodu motora

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 15 dub 2011 11:35
od visby
raven.99 píše:CR ide na zotrvačnosti za nulu, pokial neklesnú otáčky pod 1500-1800 rpm, potom začne vstrekovať velmi malé množstvo kvoli vyrovnaniu chodu motora
tie otacky mi pridu trochu vysoke ale moze byt.
na skoleni nam vraveli, ze vstrekovanie posudzuje ECU podla momentu ktory si vypocitava (zaporny ked brzdis motorom). pri tak vysokych otackach by mal mat motor vyrovnany chod, cize kludnit ho vstrekmi by nemalo velky vyznam...

skor by som videl vyznam v tom, ze robi nejake predvstreky aby bola spalovacia komora pripravena na pridanie plynu, pripadne aby zabranili kolisaniu teplot. ale taketo detaily sa k nam nedostanu;-)

ale urcite to bude tak male mnozstvo, ze to nestoji za rec...

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 15 dub 2011 11:41
od Acon
No, pri maloobjemových motoroch do cca 3L, je to cca 0,2l/h

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 15 dub 2011 12:14
od visby
Acon píše:No, pri maloobjemových motoroch do cca 3L, je to cca 0,2l/h
to mi pride strasne vela, skusim si najst k tomu detaily...

edit:
cez vikend som sa na to kukol, CR 3.0 od audi ma pri brzdeni motorom spotrebu 0.0l/100km cez vsetky otacky, to iste CR 2.0 of fordu.
v dokumentoch som nenasiel ziadnu zmienku o vstrekovani v tomto rezime a popravde ma ani nenapada preco by nieco malo byt vstrekovane (kompenzacie rozdielnych momentov na valcoch nemusis robit, kedze su v motore zaporne momenty)