Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Moderátor: Miky_CZ
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Ahoj. Jsem čerstvý majitel tohoto vozidla a prosím o radu.
Jak nastavit hlasitost vyzvánění telefonu. Děsně to řve. Dále čeština do navigace a celkově asi nejde?
Dík...
Jak nastavit hlasitost vyzvánění telefonu. Děsně to řve. Dále čeština do navigace a celkově asi nejde?
Dík...
Land Rover Discovery 4 3.0 SDV6 HSE
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1088
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Este raz diky velmi nam to pomohlo.Uz to mame vymeneneMadTom píše: 16 zář 2019 07:37 Jestli se nepletu, tak je to přilepené oboustrannou páskou, takže nejspíše odříznout strunou. Dělat ideálně za tepla - stačí odpoledne rozpálené od slunce, nebo tomu pomoci fénem, prostě aby plasty nebyly zkřehlé zimou.
A jestli se nepletu, tak v RAVE je postup montáže - tuším že je to mezi doplňky.



EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
- Přílohy
-
- Výstřižek.PNG (255.08 KiB) Zobrazeno 8541 x
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Kaligula si to udělal tak už vím kde čerpal inspiraciLukasino píše:Tohle mi přijde pěkný a šikovný...
https://www.paddockspares.com/landrover ... 19271dc042
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Tak zde obrázek od doktora

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- jareku
- Příspěvky: 1902
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Live long and prosper.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Hneď ako som videl nízkoprofilové pneu a červené brzdiče, bolo jasné, že jediné funkčné vylepšenie bude ten šnorchel
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28 pro 2019 19:50
- tel.: 777810555
- auto: zatím bez LR
- Bydliště: Miličín, Czech Siberia
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Dobrý den všem Landroverákům. Jsem tady úplný nováček a rozkoukávám se. Protože se mi moc líbí Discovery III nebo IV, koukám hlavně po nich. V inzerátech mě ale zarazilo, že jsem již několikrát narazil na inzerát, kde se prodávala Diskárna s novým motorem, najeto např. 215000km. Je to normální? Nebo je to nějaká shoda okolností. Většinou diesely 3L. Díky,
jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou brzo problémy
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Dzejar píše: 28 pro 2019 23:15 Dobrý den všem Landroverákům. Jsem tady úplný nováček a rozkoukávám se. Protože se mi moc líbí Discovery III nebo IV, koukám hlavně po nich. V inzerátech mě ale zarazilo, že jsem již několikrát narazil na inzerát, kde se prodávala Diskárna s novým motorem, najeto např. 215000km. Je to normální? Nebo je to nějaká shoda okolností. Většinou diesely 3L. Díky,
Číst a hledat, všechno už tady je.

http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 14&t=31653
Už radši na nic...
- ladapes
- Příspěvky: 420
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
DISCOVERY 3 - stropní LCD - modifikace/upgrade o TV Tuner DVB-T2
nechci zakládat nové vlákno, tak to píchnu sem. Mám LR Disco 3 s navi a stropním LCD, původně bez tuneru, tedy jen s DVD přehrávačem. Udělal jsem upgrade v podobě přidání ext. DVBT-2 tuneru přímo do/pod stropní LCD.
Připojeno je přes externí cinch vstup do LCD, takže nyní můžu přehrávat DVD, TV anebo přes USB mp3, avi, mkv atd. Pod schozením LCD panelu, který je na 4 šroubech, jsem zjistil že je tam poměrně dost místa. Objednal
jsem z Aliexpressu ext tv tuner za 13 dolarů (https://www.aliexpress.com/item/4000259 ... 4c4dC1TxxQ) a z EMOSu anténní zesilovač (asi 150,-), vše jsem napchal pod mezi stropní panel
a strop, protože je to poměrně placaté a vešlo se tak dobře. Napájení 5V mám vyřešené přes dělič 7805 přímo z přívodu co napájí panel. Kabel k anténě jsem protáhl až k levému přednímu sloupku a zakončil F konektorem a na ten připojil odnímatelnou malou teleskopickou anténu. K mému podivu to funguje docela slušně a to nebydlím zrovna u vysílače a navíc mezi kopci. IR k ovladači jsem vyvedl hned vedle panelu, takže je možno vše ovládat pohodlně ze zadního křesla
Přikládám pár nočních fotek, kdyby někdo chtěl, poradím. Vše vyšlo na cca 500,- Kč.
nechci zakládat nové vlákno, tak to píchnu sem. Mám LR Disco 3 s navi a stropním LCD, původně bez tuneru, tedy jen s DVD přehrávačem. Udělal jsem upgrade v podobě přidání ext. DVBT-2 tuneru přímo do/pod stropní LCD.
Připojeno je přes externí cinch vstup do LCD, takže nyní můžu přehrávat DVD, TV anebo přes USB mp3, avi, mkv atd. Pod schozením LCD panelu, který je na 4 šroubech, jsem zjistil že je tam poměrně dost místa. Objednal
jsem z Aliexpressu ext tv tuner za 13 dolarů (https://www.aliexpress.com/item/4000259 ... 4c4dC1TxxQ) a z EMOSu anténní zesilovač (asi 150,-), vše jsem napchal pod mezi stropní panel
a strop, protože je to poměrně placaté a vešlo se tak dobře. Napájení 5V mám vyřešené přes dělič 7805 přímo z přívodu co napájí panel. Kabel k anténě jsem protáhl až k levému přednímu sloupku a zakončil F konektorem a na ten připojil odnímatelnou malou teleskopickou anténu. K mému podivu to funguje docela slušně a to nebydlím zrovna u vysílače a navíc mezi kopci. IR k ovladači jsem vyvedl hned vedle panelu, takže je možno vše ovládat pohodlně ze zadního křesla

Přikládám pár nočních fotek, kdyby někdo chtěl, poradím. Vše vyšlo na cca 500,- Kč.
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Poznámka - 7805 není dělič ale stabilizátor, a pro auto není zrovna ideální - nemusí přežít špičky, na to existují speciální verze v automotive provedení. Protože je to lineární stabilizátor, tak bude docela topit a potřebuje chladič. A hlavně, pokud by v autě bylo CB, tak je potřeba blokovat vstup a výstup pomocí kondenzátorů co fungují i na vysokých kmitočtech a ještě tam přidat nějaké cívečky. Jinak by se ti mohlo stát, že při prvním vysílání na CB bude na výstupu toho stabilizátoru místo žádaných 5V třeba 12V, což tomu tuneru rozhodně neudělá dobře.
Když tvůj popis doplníš o pár fotek, zapojení drátů a odkazy na to co jsi koupil, budeš tu mít pro případné opravy dokumentaci, a třeba to pomůže i někomu dalšímu. Gratuluju, že jsi se do toho pustil a dotáhl to do funkčního stavu.
Když tvůj popis doplníš o pár fotek, zapojení drátů a odkazy na to co jsi koupil, budeš tu mít pro případné opravy dokumentaci, a třeba to pomůže i někomu dalšímu. Gratuluju, že jsi se do toho pustil a dotáhl to do funkčního stavu.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- ladapes
- Příspěvky: 420
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Je to stabík, pravda. S těma špičkama to jsem nevěděl, hliníkový chladič jsem přidělal to jsem nepodcenil, ale s tím CBčkem, což zrovna mám, to by mne nenapadlo.
Já tam mám v podstatě jen ten stabilizátor 78S05 5V 2A, na vstup 12V, kostra společná a 5V výstup bez kondíků, beze všeho. Pravda že jsem koukal na schemata a kondík byl víceméně všude, takže díky za radu.
Co bych tam měl dát za hodnoty? a cívku?

Já tam mám v podstatě jen ten stabilizátor 78S05 5V 2A, na vstup 12V, kostra společná a 5V výstup bez kondíků, beze všeho. Pravda že jsem koukal na schemata a kondík byl víceméně všude, takže díky za radu.
Co bych tam měl dát za hodnoty? a cívku?
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Kondíky - mezi vstup a zem dát kombinaci 100pF, 1nF, 10nF, 100nF a nějaký elektrolyt okolo 100uF, mezi výstup a zem 100pF, 1nF, 10nF, 100nF v nějaký elektrolyt nebo lépe tantalový kondenzátor cca 10uF. Hodnoty nejsou kritické, jde o to, aby ty blokovací kondenzátory fungovaly jako kondenzátory jak na nízkých, tak na vysokých kmitočtech. S oblibou dávám kondenzátory v SMD provedení a letuji je přímo na vývody stabilizátoru, pokud je to nějaký "bastl", tam fungují nejlépe.
Cívku - odrušovací, dimenzovanou alespoň na 4A, pár závitů namotaných na feritové tyčce.
K tomu bych na vstup dal pojistku, sériovou diodu a výkonový transil na cca 20V do země, ať to požírá přepěťové špičky. Na výstup opět pojistku a za ní transil do země - něco jako 5,6V - tedy aby při 5V ještě nebyl otevřený. Transily alespoň 1,5kW, lépe větší.
Standardní 7805 snese na vstupu tuším 35V, a potom se umí prorazit. V automotive provedení vydrží 80V. Takovéto špičky v palubní síti vznikají buďto od zapalování nebo častěji od spínání relátek. Na automotive elektroniku jsou docela přísné normy, jak se má testovat a kolik má snést přepětí.
Nevím jak moc ti to celé žere a podle toho topí, a jak dobře ti to chladič chladí, ale zvážil bych indikační LED na výstup a vratný rozpínací termostat přidělaný na chladič, před který by šlo napájení. LED ti řekne, jestli je to celé živé, stačí by byla vidět někde v mezeře tapecu, prostě aby jsi to nemusel celé rozebírat, a termostat to odpojí, pokud by se tuner kousnul a začal brát moc proudu, nebo pokud by se to ohřálo v létě od sluníčka, protože je to pod střechou. Stabilizátor má sice tepelnou ochranu, ale moc bych na to nespoléhal. Pojistku napájení doporučuji dát někam, aby byla přístupná, až něco přestane fungovat, tak se jednoduše vytáhne a buďto se tím celá věc zresetuje, nebo se to vypne a v klidu se dojede domů. Není nic lepšího, než kouslá věc, co furt píská nebo pípá, a mnoho hodin cesty před sebou.
Tohle všechno se člověk naučí, když namontuje něco malého na 50m vysoký stožár, a ono to po prvním zavysílání samo odejde, potom se musí nahoru znovu vylézt a zjistit, co tam kolega který krabičku kompletovat nedal, a proč to fungovalo jenom na stole. Tady v autě je to podobné - když to umře, tak si užiješ s rozborkou a opravou.
Cívku - odrušovací, dimenzovanou alespoň na 4A, pár závitů namotaných na feritové tyčce.
K tomu bych na vstup dal pojistku, sériovou diodu a výkonový transil na cca 20V do země, ať to požírá přepěťové špičky. Na výstup opět pojistku a za ní transil do země - něco jako 5,6V - tedy aby při 5V ještě nebyl otevřený. Transily alespoň 1,5kW, lépe větší.
Standardní 7805 snese na vstupu tuším 35V, a potom se umí prorazit. V automotive provedení vydrží 80V. Takovéto špičky v palubní síti vznikají buďto od zapalování nebo častěji od spínání relátek. Na automotive elektroniku jsou docela přísné normy, jak se má testovat a kolik má snést přepětí.
Nevím jak moc ti to celé žere a podle toho topí, a jak dobře ti to chladič chladí, ale zvážil bych indikační LED na výstup a vratný rozpínací termostat přidělaný na chladič, před který by šlo napájení. LED ti řekne, jestli je to celé živé, stačí by byla vidět někde v mezeře tapecu, prostě aby jsi to nemusel celé rozebírat, a termostat to odpojí, pokud by se tuner kousnul a začal brát moc proudu, nebo pokud by se to ohřálo v létě od sluníčka, protože je to pod střechou. Stabilizátor má sice tepelnou ochranu, ale moc bych na to nespoléhal. Pojistku napájení doporučuji dát někam, aby byla přístupná, až něco přestane fungovat, tak se jednoduše vytáhne a buďto se tím celá věc zresetuje, nebo se to vypne a v klidu se dojede domů. Není nic lepšího, než kouslá věc, co furt píská nebo pípá, a mnoho hodin cesty před sebou.
Tohle všechno se člověk naučí, když namontuje něco malého na 50m vysoký stožár, a ono to po prvním zavysílání samo odejde, potom se musí nahoru znovu vylézt a zjistit, co tam kolega který krabičku kompletovat nedal, a proč to fungovalo jenom na stole. Tady v autě je to podobné - když to umře, tak si užiješ s rozborkou a opravou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- ladapes
- Příspěvky: 420
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Díky moc za vyčerpávající a odbornou odpověď. Poseženu součástky a jdu na to.
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Pani, ako je to s non-genuine nahradnymi dielmi? OK alebo tym clovek riskuje?
Napriklad ramena, predne dolne...
Land Rover v Rakusku si pyta 420 EUR za kus.
Na Advanced Factors maju original za 280 libier a neoriginal za 120 libier (https://www.advancedfactors.co.uk/lr073 ... 2973-p.asp)
To uz je znacny rozdiel v cene.
Musim dat opravit: Rear axle brake lines, Rear axle rubber bushings on all A-arms and rods, Stearing gearbox rubber guards loose
Napriklad ramena, predne dolne...
Land Rover v Rakusku si pyta 420 EUR za kus.
Na Advanced Factors maju original za 280 libier a neoriginal za 120 libier (https://www.advancedfactors.co.uk/lr073 ... 2973-p.asp)
To uz je znacny rozdiel v cene.
Musim dat opravit: Rear axle brake lines, Rear axle rubber bushings on all A-arms and rods, Stearing gearbox rubber guards loose
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Zdar všichni chtěl bych se zeptat jestli jste někdo někdy řešil uzamykatelné víčko nádrže na D 4 . Pokud ano dá někdo tip kde a jaké tam pasuje díky za info.
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
proč řešit víčko, když se uzamyká kryt?šíšalek píše: 20 črc 2020 07:48 Zdar všichni chtěl bych se zeptat jestli jste někdo někdy řešil uzamykatelné víčko nádrže na D 4 . Pokud ano dá někdo tip kde a jaké tam pasuje díky za info.
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
Právě že mám to uzamykání rozbité nefunguje
Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy
pokud je zlomená ta patka, lze ji jako ND koupit zvlášť za pár korun, potom může být ještě vyskočené lanko, přístupné je pod plastem levého zadního okna