Stránka 12 z 12
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 24 dub 2011 21:46
od vladob8
Acon píše:ma teraz počas jazdy napadlo, že som viedol debatu o otáčkach manuálu a automate, že tu niekto povedal, že automat točí menej. Tak len pre porovnanie, automat
Som konecne nafotil... manual, gumy 255/65R16.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 11 črc 2011 11:53
od Josef-Z (Jugin)
Dočetl jsem se tu o uzamykání měniče na 3 a 4 stupeň u DII. DI automat to asi nemá? Já mám DI automat, 4 kvalt mi zamyká a na trojce by se to taky hodilo. Spoustu kopců musím točit do 3000 aby to jelo trochu svižně

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 11 črc 2011 12:15
od Acon
na DII mi 3 uzamyká pri 70-80km/h podľa podmienok. Niekedy aj pod 70km. No je možné, že vzhľadom na výkon 300vky bude 3 len preklzovať.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 16 črc 2011 21:41
od Josef-Z (Jugin)
Když D1 zvládne uzamykání na 4 při 88km\h tak by to šlo i na 3

. Jenže kdyby to bylo tak super, tak už by v D1 automat z D2 někdo měl

. Asi se moc nudím a vymýšlím prácu na víc

.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 19 črc 2011 08:22
od Acon
no, niekto musí byť 1.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 14 zář 2012 14:51
od MarekS
Dobrý den přeji všem 4x4 tady postiženým jsem tu "Nováček" ikdyž o DI jsem přemejšlel už před pěti lety na tahání podvalníku boužel tenkrát to vyhrál VW Sharan 2t. na kouli taky stačily je to takovej malej náklaďák a na kočárek super.Teď budem potřebovat druhý auto tak došlo konečně na LR,ale už to bude nejspíš DII.
Tolik na úvod a teď k prvnímu dotazu po přečtení tohodle vlákna jsem se rozhod pro automat a chtěl jsem se zeptat,jestli má automat taky 3,5t na kouli kluk v sousední vesnici si koupil Teranno v automatu kvůli pohodlí a na převoz lžic od bagru atd...když ho šel přihlásit tak místo očekávanejch 2,8t mu chtěli napsat jen 1,8t

sebral papíry a odešel z dopravky a opravdu nissan dává 1,8t na automat za flašku pak nakonec dostal co chtěl
Nerad bych dopad podobně zdají se mě ty automaty i zachovalejší a možná i levnější dneska jsem změnil názor.
Dík Za odpověď
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 14 zář 2012 15:17
od spata
Maji na tahadlo stejnou tonaz.A na tahani je automat lepsi.Spata
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 14 zář 2012 16:26
od Benjamin
spata píše:Maji na tahadlo stejnou tonaz.A na tahani je automat lepsi.Spata
Jojo potvrzuji, mám DII automat a mám 3,5t.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 15 zář 2012 20:32
od MarekS
Dík za odpovědi. Nějak,ale pořád nemůžu pochopit v čem je ten automat na tahání lepší krom toho pohodlí?
Spotřeba to asi nebude funkci hledat používám a kokrétní výhody jsem nenašel ikdyž asi půjdu do automatu to že řadit s přívěsem jen 3 už vím kdyby někdo měl odkaz byl bych vděčnej.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 15 zář 2012 22:36
od komin
Napr. v tom ze u automatu takmer nedochadza ku preruseniu prenosu Nm ako pri manuali kde musis vypinat spojku

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 15 zář 2012 23:02
od spata
Pri tezkych privesech v manualu spojka nezvlada a odchazi.Automat si to prebere a jede.Rozjezdy v kopci ma manual problem.Spotreba je o litr vetsi,ale naklady na provoz mensi. A je pravidlem,ze ojeta auta v automatu maji bezproblemovy motor.Spata
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 16 zář 2012 08:54
od MarekS
S obouma souhlasím mě naklonilo k automatu to,že spotřeba na dálku je stejná s manuálem jak tu všichni píšou
Já nepřemíšlím o nějakejch úpravách potřebuju se v zimě dostat bez problému domů s vlekem a né sledovat počasí jak nějakej polárník když chci výzt auto na vleku do lakovny a když je hodně sněhu otravovat kluky od čezu aby mě vlek dotáhli do města a tam já pepřáh za sharana
Doufám,že ti co tu píšou tu spotřebu taky nerybařej

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 16 zář 2012 12:22
od visby
automat setri motor, lepsie poberie vacsie kolesa a na tahanie je urcite lepsi...
ja by som vsak saltpaku nevymenil!;-)
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 16 zář 2012 13:02
od Acon
kým som mal automat s malým meničom, často som uvažoval, či by nebol lepší manuál. Ale potom som kúpil so stredným meničom a je to OK. Manuál už nechcem.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 16 zář 2012 17:51
od MarekS
Acon píše:kým som mal automat s malým meničom, často som uvažoval, či by nebol lepší manuál. Ale potom som kúpil so stredným meničom a je to OK. Manuál už nechcem.
Jak se pozná malej nebo střední měnič je to možný vydět když vlezu pod auto? A rozdíl je v čem automat je pro mě španělská vesnice nerad bych něco koupil a pak

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 16 zář 2012 20:02
od Acon
Sériovo sa dávali len malé meniče a kým sa neuzamkne, motor ide do dosť vysokých otáčok. Nie že by to vadilo, motor nie je v priamom zábere, takže mu to vôbec neškodí, práve naopak. No tie otáčky skrátka niekomu prekážajú. Ale nie je to "choroba" iba LR. Rovnako som to odsledoval na MB G 270, Isuzu Troper 3.0 aj Pajero 3,0 DiD. Na D2 je možné menič vymeniť viď tému
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... +konvektor" onclick="window.open(this.href);return false;
A nie, nie je to vidieť.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 16 zář 2012 20:07
od komin
Cim je menic vacsi tym rychlejsie sa zrovnaju otacky medzi motorom a prevodovkou tym su mensie straty na teplo a zaroven vacsi menic znamena aj viac oleja v prevodovke co jej tiez prospieva

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 23 zář 2012 20:53
od MarekS
Měl bych další dotaz vým,že jízdy na krátkou vzdálenost neprospívaj žádnýmu autu.Jak je to stím když pojedu s automatem do města pro rohlíky 2Km a 2Km zpět jde oto jak moc trpí automat když je studenej olej?
Jak jezdit s automatem jsem čet v odkazu co tu někde byl,ale tohle jsem tam nevyčet. Případně kdyby tady byl někdo z okolí Jičína kdo by mě svez v automatu a něco mě k tomu řek byl bych mu moc vděčnej

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 23 zář 2012 21:11
od Acon
Nemyslím, že automatu to môže škodiť. Veď práve pre jazdu v meste bol skonštruovaný. Ani z princípu práce nevyplýva, že by mu to malo škodiť.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 05 dub 2014 10:57
od mr-tomas
Dotaz: Je normální když u automatu 300Tdi po rozjezdu na D plynule řadí 1-2-3 a pak na 4 spadnou otáčky dolu na nějakejch 1500 ot. což je celkem pruda.