Stránka 13 z 20
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 lis 2013 11:27
od Neklan
Mně právě došel benzín krátce po demontáži LPG a montáži velké benzinové nádrže. Žil jsem v tom, že tam musí ještě deset litrů být, ale nebylo. Z kanystru jsem tedy do prázdné nádrže nalil 20 l a odjel rovnou k pumpě za rohem, kde jsem dočerpal 50 l a víc to nešlo. Nicméně zas tak velký problém to není, s Rangiem se do Afriky nebo Asie nechystám a po Evropě je dojezd 450km plně kompatibilní s hustotou sítě čerpacích stanic.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 lis 2013 11:58
od Mirko
na range-rover-classic.com jsem našel toto:
A completely new fuel system was fitted to all Range Rovers in 1991. The enlarged fuel tank, made of high impact resistant polyurethane, gives an increase in capacity.
The corrosion resistant tank holds 18 gallons (81.8 litres) compared to the capacity of 16.8 gallons (76.4 litres) of the previous tank.
For usable capacity for petrol models increased by 14 per cent (2.2 gallons/10 litres) and on diesel models by 10 per cent (1.6 gallons/7.3 litres).
The fuel filler flap is released by a button on the steering coloumn.
Což by odpovídalo mému povědomí (akorát jsem se sekl o tři litry u té staré verze)
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 24 lis 2013 15:41
od Mirko
Tak první měření spotřeby: chlastá - 20,5l na 100 při mírné jízdě po okreskách a kousku dálnice.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 09 pro 2013 17:18
od Mirko
S panem Kolbábkem jsme si nad spotřebou ještě sedli, zkoušeli jsme vyrobit různé vložky do směšovače, nakonec se průměr ještě zvětšil na 41mm a vyrazil jsem do Německa. Následné změření spotřeby bylo totálně katastrofální, ale zřejmě se tam jedná ještě o jinou poruchu, protože se mi na plyn volnoběh zvedl a na benzín klesl na úplné převalování až chcípání. Nicméně cestu do Hannoveru a zpátky jsme zvládli se spotřebou vražedných 27l na sto. Nádrž nabere poctivých 70 litrů ale i tak jsem končil obvykle po 250km, jen jednou to kleslo pod 25l. Styl jízdy na to neměl valný vliv, v Německu jsem nasadil cestovní rychlost 170 a nádrž odešla stejně rychle jako po českých dálnicích se stotřicítkou. Páteční protivítr to taky nebyl, včera zpátky to bylo úplně stejné. Navíc mi chvíli trvá než natlakuje olej, takže v úterý pojedeme opět k Pešlovi na výměnu olejového čerpadla, které bylo převzaté z mé 3,9ky - britpart holt.
Well, ještě ta akce není u konce.
Jinak jsem teda úřadoval 4 týdny v Lysicích a s Ottifantem jsme tady vytvořili takový wellness pobyt pro několik naších Classiců:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 09 pro 2013 17:23
od Mirko
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 19 led 2014 19:56
od Mirko
Tak já stále laboruju. Výměna čerpadla nevyřešila pozdní nástup tlaku oleje. Kontrolka zhasne ráno až po osmi vteřinách a motor si mezitím hezky zaklepe. Taky jsme stále nevymysleli ty starty. Dostal jsem nabídku od Norberta, že mi na dobu neurčitou zapůjčí jednu řídicí jednotku s Tornado Chipem, která mu přebývá a dala by se naprogramovat na motor 4,6. To by snad mělo vyřešit starty. Bude potřeba k naprogramování znát přesnou specifikaci vačky, a tu právě neznám, jen vím, že to je Crowercam a že už předchozí majitel říkal, že zabere pořádně nad 3500 otáček. Akorát jsem si teď po dlouhé jízdě v 3,9ce a následnému přesednutí do své 4,6 uvědomil,jak moc je ta stávající orientovaná do vyšších otáček, kde ten motor teprve pořádně zabere. Jelikož mi k mým účelům více vyhovuje tah odspodu a taky si myslím, že současná charakteristika má na svědomí to, že jsem se nedostal se spotřebou pod 20 (šílená spotřeba 27 byla způsobená sklouzlou hadici podtlaku a netěsnosti u snímače klapky), tak zřejmě nakonec dojde na zmiňovanou vačku Crower 50229 a tím pádem se může řídicí jednotka i přesně naprogramovat. Jelikož se pro řešení tlaku oleje stejně musí sundat prsa, tak to budou prakticky tři mouchy jednou ránou a doufám, že pak už to bude otázka drobností, abych motor mohl konečně sloužit bez zásahů

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 22 led 2014 00:57
od Mirko
Včera jsem s kamarádem rozchodil diagnostiku na vstřikování Hotwire, ještě musím trochu vylepšit propojovací kabel, nicméně už mi to stihlo nahlásit vadu na stepper motoru a tzv. tune resistoru, který se používá na přehození režimu lambdasond v ECU. Musím prověřit, jestli se do auta nedostala starší řídicí jednotka bez této možnosti a co chybí stepper motoru, protože seřizuje - může tam být i další zdroj falešnýho vzduchu. Ostatní čidla zdánlivě fungují jak mají.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 22 led 2014 21:43
od moon13
Mirko píše: prej wellness centrum
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 13 dub 2014 13:32
od Mirko
Zahajují druhé kolo:
V pátek jsme motor opět rozebrali, tentokrát v autě. K problémům s tlakem oleje se přidal i únik vody.

Při rozborce, měření komprese a natlakování vodní soustavy jsme zjistili:
- Vodní čerpadlo teče
- Vačka vydřela rýhu na prvním ložisku
- Ozubený náhon rozdělovače na vačkové hřídeli byl okousaný
- Tyč vahadel je celkem vychozená, uvolněný jeden šroub tyčky vahadel
závady vačkové hřídele souvisí zrejmě s tím, že si nenašla správnou polohu po nasazení. Poloha vačky je v podstatě vymezená tím náhonovým kolečkem a asi si ti dva (staré kolečko a nový rozdělovač)nesedli.
Pozdní nástup tlaku oleje bude zřejmě tou tyčkou vahadel.
Takže nezbývá než sehnat vodní čerpadlo a vyměnit tyčky vahadel a vahadla za nové - nemají se nikdy měnit samostatně. Pak se může začít skládat. Čip už by taky měl být na cestě. Mark Adams je snad příbuzný s panem Pešlem
Mirko
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 25 dub 2014 00:55
od Mirko
Dnes dorazil z Anglie čip:

a taky nové ocelové vahadla s tyčemi - jenže:
Aftermarket kvalita (Allmakes) je u těchto tak mizerná, že ta vůle na první pohled vypadá horší než na vychozených originálech. Budeme to ještě přeměřovat. Prodejce Paul z V8tuner mě sice upozornil, že kvalita originálu je zde jiná, ale tohle jsem nečekal. Originál je bohužel v tomto případě desetkrát dražší. Levněji dokonce vychází nádherné australské CNC frézované závodní vahadla! Ale to by pak zas chtělo průhledné víka ventilu
Paul nicméně tvrdí, že tyhle ocelové náhrady používá i v závodních motorech, kde vydrží víc než hliníkové origo, ale je potřeba zbrzdit průtok oleje do hlav vložením asi 25mm kusu užší trubky do přívodu oleje pro vahadlovou tyč, aby se prostor nad gufery ventilu netopil v oleji. Nově jsem ale četl, že Bearmach dle svých slov s platnosti od letošního dubna výrazně pozvedl kvalitu svých vahadel.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 25 dub 2014 09:58
od teslo
vidim spravne na tom cipe, ze RevLimit: 6500?

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 27 dub 2014 10:03
od Mirko
No...
Přišel zároveň i čip na toho šedého Španěla. Ten má revlimit 6200 ale zajímavější je, že já mám nastavený volnoběh na 800 ot/min, než to 3,9 bude mít jen 700 ot/min. Španěl má původní motor, jen bude mít vačku Crower 50229 a bude provozovaný jen na benzin.
Ono na konci jsou tyhle čipy taky jen varianta "Best guess", větší efekt má dle Marka Adamse, když ho opravdu vyladí na válcích, což běžně dělá u sporťáku typu TVR a okruhových závoďáků. Já si ale myslím, že na brněnský malý městský okruh bude stačit i "best guess".
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 02 kvě 2014 14:32
od Mirko
Opět se trochu pokročilo. Byla namontovaná nová vačka a rozvody.
Na vačce je vidět úplně jiný průběh než na té, co byla doposud v autě. Zatímco nová má ostrou špičku a o více než milimetr vyšší zdvih, tak stará je taková baculka.
Podle vyražených znaků jsou opravdu obě od Croweru (CWC)
Pak jsme vyvrtali větší otvory v hlavách pro vedení vahadlových tyček - koupil jsem heavy duty a ty jsou tlustší:
Dále se pak omezil přívod oleje k vahadlům podle doporučení Paula z V8tuner. Místo na přívodu jsme je omezili až na vývodu pod jednotlivými vahadly...Uvidíme jaký to bude efekt. Jinak prý hrozí, že se hlavy zalijí olejem a ventilové těsnění se v něm topí.
Pak jsme vymezili vůli na ventilech - u ostřejší vačky nezbytná věc. Dělá se to tak, že se podkládají sloupky trubky vahadel. Vůle u hydroštelů by se pak měla pohybovat v daném rozmezí, což se nakonec i podařilo, ale bylo potřeba podložit docela dost.

Takže po mechanické stránce je vše nachystané na proplach (kvůli případným šponám z vrtání)a poskládání.
Čip už je taky na svém místě. Držáky čipu letovala firma specializovaná na výrobu základových desek řídicích jednotek.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 04 kvě 2014 21:57
od Lukasino
Pěkně jedeš!

To musí být v RRC moc zajímavý

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 04 kvě 2014 22:15
od Mirko
No uvidíme, když to půjde dobře, tak se bude v úterý startovat. Jsem sám zvědavý na výsledek. Zvlášť, jestli se podaří vyřešit ty studené starty a spotřebu. Výkon je celkem druhořadý, na Classica ho bylo i předtím dost.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 04 kvě 2014 22:54
od Lukasino
Tak držím pěsti
Chápu, že to není jen pro výkon, ale i tak už to musí být hodně zajímavý

Kam by ses chtěl dostat se spotřebou?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 04 kvě 2014 23:17
od Mirko
Chtěl bych se dostat tam, kde jsem byl před přestavbou s mou 3,9kou, která jezdila mimo města do dvaceti litru LPG. Mám potvrzeno z několika zdrojů, že to jde i se 4,6. Bylo by to víc než snesitelné za ten výkon.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 04 kvě 2014 23:19
od Lukasino
Tak to určitě, držím pěsti

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 05 kvě 2014 11:02
od pooh
Mirko píše:Chtěl bych se dostat tam, kde jsem byl před přestavbou s mou 3,9kou, která jezdila mimo města do dvaceti litru LPG. Mám potvrzeno z několika zdrojů, že to jde i se 4,6. Bylo by to víc než snesitelné za ten výkon.
moja 4.6-ka jazdi okolo 20-21, ale je uplne seriova. zaujimave by bolo porovnavat nastavenie s ostatnymi, hlavne kto ma aj nizsiu spotrebu ( aj ked to zavisi aj od komponentov asi). na benzin mimo mesta dostanem sa aj na 12-13 litrov kludne ( ak idem ako miss Daisy

), ale s lpg nedostanem to pod 20. moja predstava bola okolo 15-16l za tych istych podmienok
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 05 kvě 2014 14:27
od Mirko
Motor se sice taky 4,6, ale přece jen je P38 už zas docela jiné auto. Jiný způsob zapalování, jiná váha, jiná aerodynamika, jiné elektrické příslušenství.