Stránka 13 z 16
Re: Bůček
Napsal: 13 říj 2013 09:52
od Johny R
VencaZE píše:Přestavba řízení a přihlášení vyšly na cca 32 tis kč. Z toho asi 20 tis za díly a zhruba 12 tis papírování a ježdění kolem toho.
To jsou jen ceny za změnu řízení a přihlášení na CZ doklady. Celková cena opravy (ND a služeb) je podobná ceně nový Fábie a stovky a stovky hodin vlastní práce nechci ani počítat. Asi jsem blázen, ale bavilo mě to.
Že tě to bavilo je vidět na výsledku

! A cena nové Fóbie je pořád OK proti ceně nového DEFa, kterého tímto vlastně máš!
Re: Bůček
Napsal: 14 říj 2013 21:40
od VencaZE
eliott píše:Doufám, že ho brzy uvidím

Mozna ze nakonec ano, uvazuju ze bych si nechal u vas seridit tu Salisbury. A jeste něco, to hodim o vikendu do SZ.
Re: Bůček
Napsal: 14 říj 2013 21:46
od eliott
VencaZE píše:eliott píše:Doufám, že ho brzy uvidím

Mozna ze nakonec ano, uvazuju ze bych si nechal u vas seridit tu Salisbury. A jeste něco, to hodim o vikendu do SZ.
Tys v ní měnil ložiska?
Re: Bůček
Napsal: 17 říj 2013 20:20
od VencaZE
Ne, jen gufero na unaseci kardanu. Matici jsem dotahl podle prirucky, tak snad. Ale kontrolu vulí by to mozna sneslo.
Re: Bůček
Napsal: 17 říj 2013 20:25
od eliott
VencaZE píše:Ne, jen gufero na unaseci kardanu. Matici jsem dotahl podle prirucky, tak snad. Ale kontrolu vulí by to mozna sneslo.
Ok, ale pokud vůle bude špatná, tak se s tím stejně nedá pořádně nic dělat, protože už je to tak zajeté.
Re: Bůček
Napsal: 17 říj 2013 20:38
od VencaZE
Hmm, takze jezdit dokud to bude dobry a resit az teprve jestli se něco projevi..
Re: Bůček
Napsal: 17 říj 2013 20:41
od eliott
Pokud má soukolí alespoň malou vůli a olej není metalíza, tak neřešit
Re: Bůček
Napsal: 17 říj 2013 20:58
od Franta D1
Kurňa ten se poved.

Hlavně aby Ti ho ženuška nešupla někam do bahna.

Když spočítáš co to stálo a k tomu kopice práce tak to je mazec. Na druhou stranu když se na tom vyjede, tak to stojí za všechny útrapy. Dneska jsem měl v garáži jednoho rejpala co mi říká že jsem vůl když tahám takovýhle auto z hrobu

na druhou stranu mu tvrdne ůsměv když jsem nastartoval a polechtal plyn.

Vem to tak že se alespoň nenudíme a výsledek má přes dvě tuny.
Re: Bůček
Napsal: 17 říj 2013 21:18
od VencaZE
Ženušku jsem upozornil ze pak pujde do bahna taky

. Ba ne, kdyby to nespolufinancovala a nenosila mi jidlo az do dilny, tak by to takhle nevypadalo. Máme z toho radost oba, snad nam vydrzi, a dozije se veteranskych let

.
Jo, rejpalove u mne v práci taky pořád dokola tvrdili ze to nepujde prihlasit a at si radsi koupim hotovyho dzipa a takovy reci. Ale my vime proc to delame. Pro ten pocit

. Tak se sejdeme na pristich Přešticích ?
Re: Bůček
Napsal: 18 říj 2013 11:26
od Tim
Hele, ty fotky z STK - není to STK v Planý? Jinak jsi to udělal moc pěkně

Snad bude dlouho sloužit...
Re: Bůček
Napsal: 23 říj 2013 19:22
od VencaZE
Ne, je to v Boru u Tachova, v Plany neni STK. Jen emise se tam daji udelat na lesich.
Re: Bůček
Napsal: 24 říj 2013 06:36
od Tim
VencaZE píše:Ne, je to v Boru u Tachova, v Plany neni STK. Jen emise se tam daji udelat na lesich.

Máš pravdu, já se spletl. Také mám emise z Planý a protože chlap z tý firmy, kterej ke mne na sklad jezdí pro dřevo má v Boru na STK švagra, tak jsem se s ním domluvil a jel jsem rovnou do Boru

Proto mi to přišlo povědomý, jen jsem si ta města nějak přehodil, to mám z toho chlastu

Re: Bůček
Napsal: 24 říj 2013 08:20
od MOPADŽI
VencaZE píše:Tak závada byla hlavně v membráně na vstřikovacím čerpadle (rozleptala ho nejspíš ta debilní biosložka v naftě) . Koupil jsem novou v plzni u Černíka a vyměnil jsem ji na čerpadle sám, je to snadný. Ale turbo už to nerozchodilo. Chtěl jsem ho nechat pravit, ale oprava by vyšla na 2/3 ceny nového. Tak jsem koupil rovně nový.
xf4659.jpg
.
No a tím je Defík víceméně hotový.
Přestavba řízení a přihlášení vyšly na cca 32 tis kč. Z toho asi 20 tis za díly a zhruba 12 tis papírování a ježdění kolem toho.
To jsou jen ceny za změnu řízení a přihlášení na CZ doklady. Celková cena opravy (ND a služeb) je podobná ceně nový Fábie a stovky a stovky hodin vlastní práce nechci ani počítat. Asi jsem blázen, ale bavilo mě to.
DSC01699.JPG

To je krásné a správné

Re: Bůček
Napsal: 02 pro 2013 21:26
od VencaZE
MOPADŽI píše:

To je krásné a správné

Ale nějak to nebere konce. Ted aktuálně jsem demontoval hlavu, kvůli spotřebě oleje a kouření. Očekával jsem že v opravně hlav potvrdí moji myšlenku, že olej se do spalovaciho prostoru dostává hlavně přes vodítka sacích ventilů. Nicméně mi technik řekl (aniž by hlavu viděl a stav mohl posoudit), že není možné, aby se přes ventily dostalo do motoru nějak zásadni množství oleje. (Turbem nejde, je nové a suché.) Je prý evidentní ,že jsou zapečené, nebo opotřebované pístní kroužky.
Dotaz na odborníky motoráře: Na válcích je vidět původní honování. Můžou být i přesto kroužky opotřebované ? Pokud ano, je vhodné vyměnit pouze je, bez výbrusu válců a kliky ? Klikovka, resp ložiska na ní jsou na tom asi tak, že při protáčení motoru starterem zhasne kontrolka mazání a motor při tom neběží. Tlak mazání za studena cca 3,8 MPa, za provozni teploty 1,5- 1,8 MPa max. Z toho usuzuju, že s ložisky na klice to ještě není tak zlé a nové kroužky (a obnovu původní komprese) by mohla ustát.
Poslední dotaz- když je hlava dole, mohl bych pisty vytahat horem bez demontáže motoru z auta ? Nebude tam nějaký háček kvuli kterému to nepůjde ?
Re: Bůček
Napsal: 02 pro 2013 21:30
od VencaZE
Pro doplnění- motor kouří modře, ze všech jízdních režimů, hlavně při jízdě z kopce, tedy při brždění motorem.
Re: Bůček
Napsal: 02 pro 2013 21:38
od eliott
To jsou teda patálie... Písty vyndáš v autě, motor ven nemusí, ložiska na kliku dej pak nové, stojí pár korun. Podle toho co píšeš, jsou kroužky ''zapečené'', jediné co mne napadá, že ''zarostly'' v pístu jak to dlouho neběželo, ale není to obvyklé. Ten motor 19J má vedení oleje do hlavy ještě externí, nebo už vnitřním kanálem? Pokud kanálem, mohl olej jít do nejbližšího válce vadným těsněním, ale to by byl ten válec výrazně zakarbonovaný.
Re: Bůček
Napsal: 03 pro 2013 08:38
od VencaZE
Olej je vedený trubičkou vzadu u čtvrtého valce. Mozná to bude tim dlouhým stáním, protože dva válce jsou nahoře trochu přirezlý.
Udělal jsem blbost, měl jsem tu hlavu shodit dokud byl motor venku.
Ale stejně mi pořád nejde na rozum, jak se může dostat olej na ty dříky sacích ventilů v sacím kanálu, když by nejdřív musel jít přes turbo, ale to je uplně čistý a suchý. Pořád mi vychází že může protéct jedině vodítkem ventilu, ale to zas Pejšek tvrdí že v takovým množství to neni možný. Tak jedině kombinace obojího. Hlava je na cestě k němu, tak koncem týdne budu vědět vic.
Re: Bůček
Napsal: 12 pro 2013 23:16
od VencaZE
Tak jsem ho kuchnul.
Zapečenej na kroužcích nebyl, ani na jednom válci. Kroužky mají ale cca 1mm vůli v zámcích, když je vložím do válce.
Horší ale je, že všechny čtyři válce jsou uvnitř rezavý. Je to povrchová rez, ale prstem je cítit.
Ojniční ložiska jsou taky na výměnu
.
Klika je trochu vydřená, asi všude stejně, jako je trochu vidět na obr 3.
Tak a teď co mám dělat. Dát jen kroužky do rezavých válců ? Nebo celý pístní sady ? Jenže to bude stát haldu peněz a za to bych si radši zgenerálkoval 200tdi motor. Nehledě k tomu, že když budu mlátit ty vložky ven, všude bude bordel a napadá to na kliku. Tedy by bylo potřeba ten motor vyndat ven, ale na to nemam sebemenší chuť. Asi bych to viděl na nový kroužky, ložiska do ojnic a budu si myslet ze je to dobrý. Halt to bude trochu kouřit no

.
Jaký údaje potřebujete k objednání kroužků a těch lágrů ? Průměry s jakou přesností ? (musel bych si pojčit mikrometr)
Re: Bůček
Napsal: 12 pro 2013 23:26
od VencaZE
Re: Bůček
Napsal: 13 pro 2013 07:56
od eliott
Ta rez je z toho, jak to dlouho stálo. Podle pístu je rozměr původní, když vyndáš šály a podíváš se na vnější plochu, mělo by tam být značení a z toho by mělo jít poznat, jestli je rozměr původní, nebo broušený. Kup si v Unimaxu honovací hlavici, přehonuj válce, dej nové kroužky a šály a jezdi...