Stránka 14 z 14
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 06 čer 2018 22:49
od Dex
wittmann19 píše: 06 čer 2018 18:51
ahoj, motor mi sice neumrel ale mám nebo teda skoro D3 z dovozu která měla udajne umrený motor v 280 tis a má tam být nový motor respektive polomotor montovaný cca před pul rokem, poznám nějak že ten motor byl opravdu vyměněn ? Že ma nový spodek , musí při výměně kastle od rámu? To by muselo být znát na šroubech a hadicích nebo někde ne ? Díky
Uplne stejny dotaz tady byl par dni zpet v tematu o d3, kde jsi se i ty zapojoval. Vcetne odpovedi, fotek....
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 10 čer 2018 07:35
od Discovery2015
Panové proc když koupim polomotor, tak se vraci stary a komu? a ted jsem sehnal original a nechteji zadny zpet? jen by me to zajímalo...už řeším opravu...Dá se nějak udat ten zadřený polomotor? Da se nějak vytunit olejové čerpadlo a zvýšit tlak, abych opet nezadřel?

(na oleji jsem měl 12tis a v kombinaci s vuli na vodítkách výfukového ventilu... rychlá smrt)
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 13 čer 2018 23:08
od linka
tuhosti pruziny v cerpadle zvednes tlak. standartni tlak je pri volnobehu lehce pod 1bar tusim ze pod 0,7bar se rozsveci kontrolka a pri otackach 2500-3000 by mel byt tlak 2,5-3,0 bar
cokoli nad 5bar by mela pruzina odpustit.
de o to kdyz zamenis tuhost pruziny zvednes tlak a zaroven zvetsis naroky na cerpadlo. vzdy je neco za neco, byt je je to mechanicka vec budes testovat jeji limit.
fyzika mluvi jasne: kapalina je nestlacitelna.
ale umime letat na mars, takze kdo to nekusi nic nezjisti
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 14 čer 2018 12:16
od Dex
Discovery2015 píše:Panové proc když koupim polomotor, tak se vraci stary a komu? a ted jsem sehnal original a nechteji zadny zpet? jen by me to zajímalo...už řeším opravu...Dá se nějak udat ten zadřený polomotor? Da se nějak vytunit olejové čerpadlo a zvýšit tlak, abych opet nezadřel?

(na oleji jsem měl 12tis a v kombinaci s vuli na vodítkách výfukového ventilu... rychlá smrt)
A na co ti ten motor umřel? On není hlavni problém v olejovem čerpadle. Problém je v kroucení bloku způsobeném nestejnomernym chlazením obou rad válců. Proto ty motory umírají po delší jízdě na dálnici. Zkroutí se blok, vymezí se vůle na ulozeni kliky a zadre se, nebo zlomí.
Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 14 čer 2018 13:02
od Lukasino
Řešilo se tady, jak moc je TDV6 v D3 shodná s 607kou atd. Ale zeptám se, jak moc rozdílné jsou TDV6 s EURO 3 a 4? Jsou tam jen jiné EGRy, nebo je toho podstatně více, resp. jsou zaměnitelné? Dík

Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 16 čer 2018 07:05
od Discovery2015
Na motoru jsem mel 12 tis na oleji, ale zjistil jsem ze ve zdvihátkách jsem mel u vyfukovych ventilu velkou vuli, tak sel vyfuk i do oleje. proto kombinace se sviznou jizdou vedla k zadreni.
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 17 čer 2018 08:24
od maniac
Lukasino píše: 14 čer 2018 13:02
Řešilo se tady, jak moc je TDV6 v D3 shodná s 607kou atd. Ale zeptám se, jak moc rozdílné jsou TDV6 s EURO 3 a 4? Jsou tam jen jiné EGRy, nebo je toho podstatně více, resp. jsou zaměnitelné? Dík
Já ted měnil vysokotlak na euro 3 a je krapet jiné než má euro 4 uchycení je jinak, separator je taky jiný, asi tam bude víc věcí jinak.
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 18 čer 2018 13:38
od Lukasino
Díky za info, už jsem to taky vygooglil, že to nebude jen tak, mimo jiné:
"Some 2007 cars built after about August are Euro 4, main differences are a different high pressure fuel pump, injectors that are about three times the price of Euro 3 injectors, different fuel filter arrangement, and engine management software that does not allow you to blank the EGR valves without a software modification."
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 23 čer 2018 21:55
od Sowitek
Codehunter píše:Discovery2015 píše:Panové proc když koupim polomotor, tak se vraci stary a komu? a ted jsem sehnal original a nechteji zadny zpet? jen by me to zajímalo...už řeším opravu...Dá se nějak udat ten zadřený polomotor? Da se nějak vytunit olejové čerpadlo a zvýšit tlak, abych opet nezadřel?

(na oleji jsem měl 12tis a v kombinaci s vuli na vodítkách výfukového ventilu... rychlá smrt)
A na co ti ten motor umřel? On není hlavni problém v olejovem čerpadle. Problém je v kroucení bloku způsobeném nestejnomernym chlazením obou rad válců. Proto ty motory umírají po delší jízdě na dálnici. Zkroutí se blok, vymezí se vůle na ulozeni kliky a zadre se, nebo zlomí.
Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk
Jen dotaz. Vsude se pise o krouceni motoru, spatnem chlazeni jedne rady valcu a dlouhe ceste po dalnici.
Do kolika km/h je jizda po dalnici jeste OK? 120, 140?
Jak dlouha cesta? Jakoze pojedu 4 hodiny v kuse a pak mam zastavit a nechat vychladit a pak zase jet?? Neni lepsi jet rovnomerne treba 120kmh a drzet motor v provozni teplote nez ho nechat kolisat mezi horkym a studenym?
Lze nejak pomoci lepsimu chlazeni?
Diky moc za odpovedi, mam D4 a chystam se s ni jezdit po evrope jako s jinyma autama drive (na otocku francie anglie atd a predstava prestavek kazdych 300km je vrazedna)
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 25 čer 2018 15:24
od zata
Ahoj, jelikož nemám D4 dlouho a koncem tohoto týdne mi budou v servisu měnit rozvody + olejové čerpadlo + olej v převodovce a difech, ptám se, je dobré ještě něco nechat vyměnit, abych pokud možno předešel zkáze tohoto motoru? Po dálnici jezdím málo, většinou do 20km a max 130km/h. Olej byl do prvních 100tkm (prvním majitelem) měněn jak výrobce předepisoval, nyní budu měnit po 12tkm. Co bych mohl ještě pro auto, resp. motor udělat? Nemyslím teď radu "vyměň ho za benzín"

D4 má nyní 4 roky od výroby. Díky za rady.
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 08 úno 2023 14:20
od vava
Odpověď na tohle by mně taky zajímala ...
Sowitek píše: 23 čer 2018 21:55
Codehunter píše:A na co ti ten motor umřel? On není hlavni problém v olejovem čerpadle. Problém je v kroucení bloku způsobeném nestejnomernym chlazením obou rad válců. Proto ty motory umírají po delší jízdě na dálnici. Zkroutí se blok, vymezí se vůle na ulozeni kliky a zadre se, nebo zlomí.
Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk
Jen dotaz. Vsude se pise o krouceni motoru, spatnem chlazeni jedne rady valcu a dlouhe ceste po dalnici.
Do kolika km/h je jizda po dalnici jeste OK? 120, 140?
Jak dlouha cesta? Jakoze pojedu 4 hodiny v kuse a pak mam zastavit a nechat vychladit a pak zase jet?? Neni lepsi jet rovnomerne treba 120kmh a drzet motor v provozni teplote nez ho nechat kolisat mezi horkym a studenym?
Lze nejak pomoci lepsimu chlazeni?
Diky moc za odpovedi, mam D4 a chystam se s ni jezdit po evrope jako s jinyma autama drive (na otocku francie anglie atd a predstava prestavek kazdych 300km je vrazedna)
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: UMŘEL MI MOTOR TDV6
Napsal: 08 úno 2023 14:30
od petr štrof
To ti nikdo neřekne co přesně kdy a jak .Určitě 5h v kuse 160-180 tomu nepřidá .
Jsou tu D3-D4 který jsou v pohodě přes 300 tis a víc a jezdí .
Já třeba jezdím 130-140 víc nepotřebuju , ale pokud máš auto z druhý ruky tak jistotu jak s tím kdo jezdil stejně nemáš .
Nevíš jak byl měněnej olej všude ....
Motor je na normální tempo stavěnej , prostě tohle auto není a nebude X5