můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Držím palec. V jinem postu na foru uz jsem videl i odkaz na termostat, ktery by mel byt do sedacky pouzitelny. Byl tam odkaz na tenhle:
https://www.hadex.cz/u970-termostat-50c ... ci-vratny/
Nemam ale odvahu sundavat potah.
Odesláno z mého SM-G960F pomocí Tapatalk
https://www.hadex.cz/u970-termostat-50c ... ci-vratny/
Nemam ale odvahu sundavat potah.
Odesláno z mého SM-G960F pomocí Tapatalk
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Řešil už někdo alternátor na motoru M62? Jeden den mi přestalo v autě fungovat napůl rádio a několik dalších věcí. Dva dny předtím auto ujelo přes 300 km a předpokládal jsem, že baterie je plně dobyta. Nicméně po připojení na nabíječku vše začalo fungovat jak má.
Baterka bude asi KO, ale při měření alternátoru(na volnoběh) jsem dostal tyto hodnoty: při zátěži: 13,6V až 13,8V(světla, rádio, topení zapnuto), bez: 13,85V až 14,00V
Je to ještě v toleranci??
Baterka bude asi KO, ale při měření alternátoru(na volnoběh) jsem dostal tyto hodnoty: při zátěži: 13,6V až 13,8V(světla, rádio, topení zapnuto), bez: 13,85V až 14,00V
Je to ještě v toleranci??
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
A to bylo měřeno s nabitou nebo vybitou baterkou? Jestli s vybitou, tak bych řekl že to ještě jde, jinak že by tam mohlo být o kousek více. A předpokládám, že měřeno to bylo přímo na svorkách baterie, ne někde po cestě na nějakém konektoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Ty hodnoty jsou podle mě ok. Pokud by to bylo pod limitem, svítila by ti na palubovce kontrolka baterky. Chce to pořádnou baterku, já na třetí pokud skončil u Banner a zatím drží výborně.
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Ja menil loni, take za Bannerku a maka, ale ten kastlik na ni musel vymyslet nejaky silenec. Tam ji narvat byl teda skoro nadlidsky ukon
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Bylo měřeno po dobytí baterie. Jinak jak píšeš, měřil jsem to přímo na baterce.
V současnosti je v autě Varta silver dynamic 110A.
V současnosti je v autě Varta silver dynamic 110A.
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
to jacobik
termostat se zdá, že by se vešel, jenom těch 250V je nějakých divných. Dokáže nějaký znalec elektrikář říct, že to bude fungovat?
Díky
termostat se zdá, že by se vešel, jenom těch 250V je nějakých divných. Dokáže nějaký znalec elektrikář říct, že to bude fungovat?
Díky
jacobik píše: ↑06 lis 2019 18:48 Držím palec. V jinem postu na foru uz jsem videl i odkaz na termostat, ktery by mel byt do sedacky pouzitelny. Byl tam odkaz na tenhle:
https://www.hadex.cz/u970-termostat-50c ... ci-vratny/
Nemam ale odvahu sundavat potah.
Odesláno z mého SM-G960F pomocí Tapatalk
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
250V/6A je maximalni napeti a proud, co to zvladne. A vic tam urcite nebude. Takze nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat. Ale vlastne nejsu elektrikar
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Taky nejsem elektrofachman, ale mám stejný názor jako kolega. Podle mě to je maximum co vydrží, než se upeče.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Upřesním - 250V je maximální napětí, které ten termostat může spínat, pokud by se spínalo napětí větší, tak hrozí přeskok oblouku mezi kontakty a buďto shoření termostatu, nebo jeho spečení, takže by netermostatoval. V autě je 12V, takže to není problém.
6A je maximální proud, který termostat může spínat, tohle je podobné jako u relátka nebo pojistky. Nevím kolik bere dečka ale 6A pro napětí 12V je 72W příkonu - teda o něco víc, než co topí halogenová žárovka v hlavním světle, a ta topí docela hodně.
Termostat je tam proto, aby vám topení nepřipeklo zadní část těla. Primárně je havarijní, regulace by měla být jinde.
6A je maximální proud, který termostat může spínat, tohle je podobné jako u relátka nebo pojistky. Nevím kolik bere dečka ale 6A pro napětí 12V je 72W příkonu - teda o něco víc, než co topí halogenová žárovka v hlavním světle, a ta topí docela hodně.
Termostat je tam proto, aby vám topení nepřipeklo zadní část těla. Primárně je havarijní, regulace by měla být jinde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
díky za info:
tak jsem se do toho pustil.trochu googlení a našel jsem správné video:
https://www.youtube.com/watch?v=jKc08UaVSjk&t=310s
je tam celý postup od vymontování sedadla až po proměření okruhů
nejlepší z celého je malůvka, jak je to zapojené:
když jsem proměřil okruhy, nešel - jak ukázala diag- termostat
je to ten zelenej a černej drát z hlavního konektoru pod sedadlem
- na to stačí přístup zezadu bez vymontovaní celé sedačky, strčil jsem prst po drátech, udělal trochu místo a tahal. Moc to nešlo, ale jak se říká, když to nejde silou, musí to ještě větší silou, dráty jsem vyškub i když starý senzor zůstal přilepenéj uvnitř. Je cca 5-6cm hluboko. Přes vago svorky jsem napojil nový co je v odkazu výše od "jacobik" .
Najednou jsem oba okruhy prozvonil z hlavního konektoru, tedy termostat i celý okruh 3 vyhřívaných deček a zdálo se vše ok.,
vrátil jsem sedačku a nic - opět netopí
tentokrát už vím jak a co - a tak sedačku nechávám v autě přišroubovanou a zapojenou
-rozpojím hlavní konektor a nic, resp prozvonil jsem termostat - slabý pin/zelený drát - silný pin /černý drát a ten je ok, ale dva silné piny na tři dečky nic.
-otevřel jsem sedačku vzadu, rozpojil dva konektory dole "samice" na sedákové dvě dečky a vše ok
-tak jsem ještě sundal záda a prozvonil "samce" na zádovou dečku a nic, takže možná manipulací odešel nějaký drát
-prozvonil jsem ještě dráty co vedou ke konektoru a vše ok, jenom okruh zádové dečky nejde. No nic, vzal jsem drát a v konektoru jsem to spojil na krátko.
-tím jsem prozvonil z hlavního konektoru oba okruhy, tak se raduju, zapnu a nic
tak nevím jestli se někde kontroluje odpor celého okruhu a teď je nižší - není zádová dečka
a nebo je včudu knoflík na zapínání výhřevu
řj by měla být ok, neboť spolujezdec topí a vše je jeden oruh, jenom se zvlášť zapínají sedáky
nějaký nápad?
tak jsem se do toho pustil.trochu googlení a našel jsem správné video:
https://www.youtube.com/watch?v=jKc08UaVSjk&t=310s
je tam celý postup od vymontování sedadla až po proměření okruhů
nejlepší z celého je malůvka, jak je to zapojené:
když jsem proměřil okruhy, nešel - jak ukázala diag- termostat
je to ten zelenej a černej drát z hlavního konektoru pod sedadlem
- na to stačí přístup zezadu bez vymontovaní celé sedačky, strčil jsem prst po drátech, udělal trochu místo a tahal. Moc to nešlo, ale jak se říká, když to nejde silou, musí to ještě větší silou, dráty jsem vyškub i když starý senzor zůstal přilepenéj uvnitř. Je cca 5-6cm hluboko. Přes vago svorky jsem napojil nový co je v odkazu výše od "jacobik" .
Najednou jsem oba okruhy prozvonil z hlavního konektoru, tedy termostat i celý okruh 3 vyhřívaných deček a zdálo se vše ok.,
vrátil jsem sedačku a nic - opět netopí
tentokrát už vím jak a co - a tak sedačku nechávám v autě přišroubovanou a zapojenou
-rozpojím hlavní konektor a nic, resp prozvonil jsem termostat - slabý pin/zelený drát - silný pin /černý drát a ten je ok, ale dva silné piny na tři dečky nic.
-otevřel jsem sedačku vzadu, rozpojil dva konektory dole "samice" na sedákové dvě dečky a vše ok
-tak jsem ještě sundal záda a prozvonil "samce" na zádovou dečku a nic, takže možná manipulací odešel nějaký drát
-prozvonil jsem ještě dráty co vedou ke konektoru a vše ok, jenom okruh zádové dečky nejde. No nic, vzal jsem drát a v konektoru jsem to spojil na krátko.
-tím jsem prozvonil z hlavního konektoru oba okruhy, tak se raduju, zapnu a nic
tak nevím jestli se někde kontroluje odpor celého okruhu a teď je nižší - není zádová dečka
a nebo je včudu knoflík na zapínání výhřevu
řj by měla být ok, neboť spolujezdec topí a vše je jeden oruh, jenom se zvlášť zapínají sedáky
nějaký nápad?
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Mozna spatna myslenka, ale nebude treba po vymene termosratu smazat chyby pres diag a pak az vyzkouset?
Odesláno z mého SM-G960F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G960F pomocí Tapatalk
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
To:Merlin
Samozdřejmě,že jednotka měří odpor výhřevu. Pokud odpor nevyhovující tak se výhřev prostě odpojí.
Samozdřejmě,že jednotka měří odpor výhřevu. Pokud odpor nevyhovující tak se výhřev prostě odpojí.
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
tak nevím,
změřil jsem impedanci na obvodech
dle videa má být cca:
na celém obvodu 1,4 ohm, dečky spodek 0,2 ohm a 0,2 ohm, dečka záda 0,6 ohm a termostat 12,8 kohm
naměřil jsem s klemou na zádové dečce
1,4 ohm 0,4 ohm 0,4 ohm. 0,3 ohm. 0
s tím když termostat prozvoním z hlavního konektoru, je to ok, ale nenaměřím žádnou impedanci ani na celém obvodu termostatu a ani na samostatném termostatu
co je špatně?
změřil jsem impedanci na obvodech
dle videa má být cca:
na celém obvodu 1,4 ohm, dečky spodek 0,2 ohm a 0,2 ohm, dečka záda 0,6 ohm a termostat 12,8 kohm
naměřil jsem s klemou na zádové dečce
1,4 ohm 0,4 ohm 0,4 ohm. 0,3 ohm. 0
s tím když termostat prozvoním z hlavního konektoru, je to ok, ale nenaměřím žádnou impedanci ani na celém obvodu termostatu a ani na samostatném termostatu
co je špatně?
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Buďto tomu nerozumím, nebo mi to jenom nesedí, ale pokud je termostat takovej ten obyčejnej bimetalovej, tak 12,8kohm je trošku moc.
Jestli máš přístup k vývodům jednotlivých topných elementů, tak kromě měření multimetrem, který je tyhle malé odpory většinou spíš orientační, bych to zkusil ze 12V přes žárovku - pro začátek přes 5 W, měla by se rozsvítit. Následně můžeš ty elementy pospojovat tak jak mají být zapojené a postupně to zkoušet opět přes žárovku, měla by furt svítit. Až se dostaneš do stavu, že to máš zapojené celé, a žárovka svítí. Následně to může připojit přímo na 12V, bude to brát docela dost proudu, ale mělo by to začít topit. A následně změřit, jestli do toho topení auto vůbec pouští elektriku.
Jestli máš přístup k vývodům jednotlivých topných elementů, tak kromě měření multimetrem, který je tyhle malé odpory většinou spíš orientační, bych to zkusil ze 12V přes žárovku - pro začátek přes 5 W, měla by se rozsvítit. Následně můžeš ty elementy pospojovat tak jak mají být zapojené a postupně to zkoušet opět přes žárovku, měla by furt svítit. Až se dostaneš do stavu, že to máš zapojené celé, a žárovka svítí. Následně to může připojit přímo na 12V, bude to brát docela dost proudu, ale mělo by to začít topit. A následně změřit, jestli do toho topení auto vůbec pouští elektriku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
když si to přeložím,
jestliže všechno zvoní a
impedance všech obvodů mino termostatu je v normě - předpokládám, že 5W bude na vše svítit
měl bych se soustředit na vstup - a nejspíš se dostanu k té mé teorii - "a nebo je včudu knoflík na zapínání výhřevu"
- a nebo - první reakce kokeska - "vyměň celou židli"
- ta má ale nevýhodu - nestojí 25,- Kč jako termostat a nepošlou ti ji za 120,- na dobírku
jestliže všechno zvoní a
impedance všech obvodů mino termostatu je v normě - předpokládám, že 5W bude na vše svítit
měl bych se soustředit na vstup - a nejspíš se dostanu k té mé teorii - "a nebo je včudu knoflík na zapínání výhřevu"
- a nebo - první reakce kokeska - "vyměň celou židli"
- ta má ale nevýhodu - nestojí 25,- Kč jako termostat a nepošlou ti ji za 120,- na dobírku
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Ta žárovka to narozdíl od multimetru zkouší při podstatně vyšším proudu, takže to lépe odpovídá provozu a hlavně jsou lépe poznat případné špatné kontakty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- majo2982
- Příspěvky: 245
- Registrován: 16 črc 2017 09:03
- tel.: +421908734538
- auto: RangeRover Sport S/C
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Ja som pozeral ten termostat,a ten pdf súbor na stránke píše o teplotách toho termostatu. Sú tam aj nejaké nulovacie teploty. A neviem, či som to na rýchlo dobre prečítal,ale pracuje v teplote od 50- 150°C. Od 50°C nižšie sa resetuje. Ak som dobre čítal.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Jestli se stále bavíme o bimetalovém termostatu v topení sedačky, tak 50°C už je celkem dost na to, aby to člověku spálilo pozadí. Co jsem viděl, tak tam byl vždy, u jednoduchých aut kvůli regulaci jako takové, u lepších aut, které mají regulovatelné topení, tam byl jako havarijní, aby to člověka nespálilo, když se něco pokazí.
Funguje tak, že při dosažení určité teploty se kontakty uvnitř rozepnou (třeba při 50°C), tím se rozpojí obvod topení a přestane to topit. Po poklesu teploty zhruba o 5-10°C se kontakty opět sepnou, topení začne znovu topit. A tak to funguje pořád dokola, až do vypnutí topení jeho uživatelem.
Funguje tak, že při dosažení určité teploty se kontakty uvnitř rozepnou (třeba při 50°C), tím se rozpojí obvod topení a přestane to topit. Po poklesu teploty zhruba o 5-10°C se kontakty opět sepnou, topení začne znovu topit. A tak to funguje pořád dokola, až do vypnutí topení jeho uživatelem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8
Jenom pro přiblížení - do 50°C na předmětu udržím vlastní ruku, do 60°C cizí ruku. Co je teplejší, už je spíš na spáleniny, takže 150°C je naprosto mimo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo