RRC 300Tdi
-
- Příspěvky: 15220
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC 300Tdi
32", tedy třeba 235/85/R16 je jeden ze standardních rozměrů na Defender. Pevnostní poloosy a budou spíš o vzorku. Jinak máš relativně pravdu - u D2 mám 32" kola a zbytek je standardní a je to na silnici zdechlé, v terénu je to OK.
Na Def130 mám nachystané 33" kola, převody do diferáků 1:3,8 místo standardních 1:3,54, přídavná převodovka má převod 1,4 a na to celé naroubuju ještě overdrive a ve výsledku v terénu to bude trošku pomalejší než teď, na silnici taky, ale díky overdrive mi tam jakoby přibude 6 rychlost - na jízdu po silnici mimo město. Naklikej si to u Aschroftu do kalkulátoru - začni od standardní konfigurace auta a postupně upravuj. Ono těch rozumných možností zase tak moc není, a originál převody jsou docela dobře postavené.
Na Def130 mám nachystané 33" kola, převody do diferáků 1:3,8 místo standardních 1:3,54, přídavná převodovka má převod 1,4 a na to celé naroubuju ještě overdrive a ve výsledku v terénu to bude trošku pomalejší než teď, na silnici taky, ale díky overdrive mi tam jakoby přibude 6 rychlost - na jízdu po silnici mimo město. Naklikej si to u Aschroftu do kalkulátoru - začni od standardní konfigurace auta a postupně upravuj. Ono těch rozumných možností zase tak moc není, a originál převody jsou docela dobře postavené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RRC 300Tdi
Máš pravdu. V teréne to vládze až moc - niekedy by bolo treba aj viac rýchlosti na čistenie pneu od blata
Skúsim sa spojiť z niekym a skúsiť tie väčšie pneu a potom uvidím...

Skúsim sa spojiť z niekym a skúsiť tie väčšie pneu a potom uvidím...
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
-
- Příspěvky: 15220
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC 300Tdi
To jako že redukovaná 5 ti v terénu nestačí? To se mi stalo jenom jednou - na slovenské sahaře, kdy na neredukovanou 1 se to nechtělo pořádně v tom písku rozjet, ale když už to jelo, tak to jelo pořádně a redukovaná 5 byla zase pomalá. Úplně ideální by byla synchronizovaná redukce, aby šlo v pohodě přeřadit i při vyšší rychlosti. Když jedu pomalu, tak to problém není, nad 20km/h jsem to ale nezkoušel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RRC 300Tdi
Presne ako píšeš - niekedy je aj 5ka v teréne pomalá... - kamarát má fronteru a ja sa môžem na redukovanej 5ke aj posrať a on dá redukovanú 3ku a je preč... JA musím radiť veľké rýchlosti,aby som ho dobehol... Preto si myslím,že by môjmu RRCčku teraz nemuseli vadiť ani 34" gumy
Skúsim sa spojiť z Marekom Martincom a Teslom a uvidím,ako sa k tomu vyjadria oni

Skúsim sa spojiť z Marekom Martincom a Teslom a uvidím,ako sa k tomu vyjadria oni

Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: RRC 300Tdi
OT: sice neporadím a je mi jasné, že každý má ponímanie terénu trochu iné, ale dá sa "to" ešte nazývať terén keď je reduk. 5 pomalá?
Moj manuál je len 4kvalt tak neviem osobne nemám vyskúšanú malú 5ťku ale nepasuje mi to jazdiť v teréne na malú 5 a sťažovať sa, že je pomalá
.


Re: RRC 300Tdi
No Macej,to je tak. Nie vzdy sa trapis v extremnom terene,sem tam sa aj presuvas po nejakych zvazniciach,alebo lesnych cestach,ktore nie su este vhodne na "velku rychlost" a stale zastavovat a radit redukciu a poyom znova velku rychlost... My to tu mame troska iny teren,ako na dolniakoch :-DMacej píše:OT: sice neporadím a je mi jasné, že každý má ponímanie terénu trochu iné, ale dá sa "to" ešte nazývať terén keď je reduk. 5 pomalá?Moj manuál je len 4kvalt tak neviem osobne nemám vyskúšanú malú 5ťku ale nepasuje mi to jazdiť v teréne na malú 5 a sťažovať sa, že je pomalá
.
Inak su to ken take moje "dohady" ako s tym vybabrat B-)
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: RRC 300Tdi
Jenže s jiným převodovým poměrem si nepomůžeš. Na redukci ho mají všechny stejný.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- gibson
- Příspěvky: 3312
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: RRC 300Tdi
no ak da vacsie gumy tak to rychlejsie budefidzi píše:Jenže s jiným převodovým poměrem si nepomůžeš. Na redukci ho mají všechny stejný.
celkom by ma zaujimalo ako to pojde na takych 35kach s tou rozvodovkou bez zmeny prevodov v difoch
ci uz nahodou nebude redukovana 1tka rychla cize slaba

DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
Re: RRC 300Tdi
ja by som asi isiel do vymeny rozvodovky za 1,4-ovu (ak nie rovno do 1,2...) (to je podla mna asi najmensia investicia spomedzi ostatnych moznosti)...pokial by si nechal terajsiu 1,6 a isiel do vacsich kolies uz budes musiet viac rezat a podla mna ani 35" by neboli dost velke, aby si mal na dialnici "normalne" otacky...
prevody v difoch su fajn vec, ale ked tak, dal by som LT230 1,2 a mal by si vyriesene aj Hi aj Lo...
btw...podla mna, pokial sa Ti zda, ze na redukcii to ide pomaly, asi mas "slabe srdce a citlivy sluch" (to myslim v dobrom
)...inymi slovami, aj 300tdi (o V8 ani nehovorim)sa da brutalne vytocit a leti to vtedy celkom svizne.
Akurat to fakt asi nieje pre slabsie povahy a na spotrebu sa nehrame 
Inak specialne milujem Cavoj pre tie paradne zvaznice...a asi tusim co vravis, ze redkcia je pomala...ale musim sa priznat, ze rychlejsie by som tam ist nedokazal, ani na rychlych kvaltoch. Samozrejme hovorim o situacii ked je siroko daleko prazdna cesta a nema mi tam kto vbehnut.
A este jeden poznatok z testovania podvozku...ze kolko da redukcia. Mame v Modre jeden kopcek. Nieje velmi strmy, ale rozhodne nieje rovny a ma take dva nakopavaky. Isiel som ho len tak cvicne vybehnut, ze ako to bude drzat. Uz cestou hore som citil velky rozdiel v tom ako Range drzi, tak som zhora trosku pustil...doslova som ho zletel. V tom adrenaline som vnimal iba to, ze ako to krasne kopiruje teren a ze dva krat cvakli dorazy...az dole na upati ked som uz prudko brzdil som mrkol na tachometer a rucicka klesala odniekial z oblati nad 80km/h...zjavne bol kopec ovela prudsi ako bol motor schopny ubrzdit...kolko otacok mala vtedy V8 absolutne netusim, ale tipujem ze daleko nad "red line"...
prevody v difoch su fajn vec, ale ked tak, dal by som LT230 1,2 a mal by si vyriesene aj Hi aj Lo...
btw...podla mna, pokial sa Ti zda, ze na redukcii to ide pomaly, asi mas "slabe srdce a citlivy sluch" (to myslim v dobrom



Inak specialne milujem Cavoj pre tie paradne zvaznice...a asi tusim co vravis, ze redkcia je pomala...ale musim sa priznat, ze rychlejsie by som tam ist nedokazal, ani na rychlych kvaltoch. Samozrejme hovorim o situacii ked je siroko daleko prazdna cesta a nema mi tam kto vbehnut.
A este jeden poznatok z testovania podvozku...ze kolko da redukcia. Mame v Modre jeden kopcek. Nieje velmi strmy, ale rozhodne nieje rovny a ma take dva nakopavaky. Isiel som ho len tak cvicne vybehnut, ze ako to bude drzat. Uz cestou hore som citil velky rozdiel v tom ako Range drzi, tak som zhora trosku pustil...doslova som ho zletel. V tom adrenaline som vnimal iba to, ze ako to krasne kopiruje teren a ze dva krat cvakli dorazy...az dole na upati ked som uz prudko brzdil som mrkol na tachometer a rucicka klesala odniekial z oblati nad 80km/h...zjavne bol kopec ovela prudsi ako bol motor schopny ubrzdit...kolko otacok mala vtedy V8 absolutne netusim, ale tipujem ze daleko nad "red line"...

Naposledy upravil(a) teslo dne 17 bře 2014 13:42, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: RRC 300Tdi
Bezne sa jazdi na 35" so seriovymi prevodmi a je to OK...gibson píše: celkom by ma zaujimalo ako to pojde na takych 35kach s tou rozvodovkou bez zmeny prevodov v difoch
ci uz nahodou nebude redukovana 1tka rychla cize slaba
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Mirko
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC 300Tdi
Já si taky myslím že ty současný kola vypadají tak akorát...
Re: RRC 300Tdi
Som rád,že sa tu rozbehla debata okolo môjho problému. Dnes kamarát pozeral ten obal s tej redukčky a bol tam kód D22 - takže je to 1,4 - inak som to skúšal zadať do tej tabulky,čo sem vložil od ashroftu Mad Tom a ani tak mi to nejako nevychádza...
Teslo má pravdu - tu u nás sú parádne cestičky,len to chce odvahu
Ja nerád trápim motory na hoci akom aute a aj na Diskoške som jazdil od cca 1800 - max do 3400ot/min.
Aj tak som rozhodnutý dať tam aspoň 33" gumy
A na ceste budem asi rozjímať ako pán doktor vo filme vesničko má středisková
- a budem sa kochať ...
Rezať by som už do toho teda nechcel - mne sa to takto páči a aj mi to stačí.
Ešte idem "dumať" a uvidím,čo vymyslím.Nie je mi celkom jasné to prepočítavanie... Inak je to celkom svižné po meste a dobre to ide do našich kopcov
Teslo má pravdu - tu u nás sú parádne cestičky,len to chce odvahu

Ja nerád trápim motory na hoci akom aute a aj na Diskoške som jazdil od cca 1800 - max do 3400ot/min.
Aj tak som rozhodnutý dať tam aspoň 33" gumy

A na ceste budem asi rozjímať ako pán doktor vo filme vesničko má středisková

Rezať by som už do toho teda nechcel - mne sa to takto páči a aj mi to stačí.
Ešte idem "dumať" a uvidím,čo vymyslím.Nie je mi celkom jasné to prepočítavanie... Inak je to celkom svižné po meste a dobre to ide do našich kopcov

Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: RRC 300Tdi
podla prevodnikov rozdiel medzi 32" kolami a 33" kolami je +4,48 percenta ,cize ak si isiel na 32jkach 70km/h tak na 33jkach pojdes 73,14 km/h
veľky rozdiel to nieje ,ale pri 35" je rozdiel uz +10,82percenta a tam by to vychadzalo uz 77,57km/h,ale tie 35" by ti tam uz asi bez dalsieho zdvihnutia ,alebo rezania blatnikov nevosli

Re: RRC 300Tdi
Pozeral som to už aj ja,ale ešte ma napadlo vybehnúť za gustom do Partizánskeho a odviezť sa s ním na jeho defendri - myslím,že on tam má tiež nejaké 32" gumy,tak uvidím. Balú,keď neprší,aspoň nech kvapne - aj 34" by bolo riešenie,ale ako som už písal,nerád by som ďalej rezal do auta,ak to nebude nevyhnutné. Skôr by som potom zháňal inú rozvodovku a prevody,ale to sa ešte uvidí... Budem skúšať najjednoduchšie riešenia a potom si vyberiem.Balú píše:podla prevodnikov rozdiel medzi 32" kolami a 33" kolami je +4,48 percenta ,cize ak si isiel na 32jkach 70km/h tak na 33jkach pojdes 73,14 km/hveľky rozdiel to nieje ,ale pri 35" je rozdiel uz +10,82percenta a tam by to vychadzalo uz 77,57km/h,ale tie 35" by ti tam uz asi bez dalsieho zdvihnutia ,alebo rezania blatnikov nevosli

Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
-
- Příspěvky: 15220
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC 300Tdi
Velikost kol je jedna věc - to je na každém soudruhovi co chce. Ale já bych před definitivním rozhodnutím chtěl vědět, jaké mám kde v autě převody, zvlášť pokud jsou nějaké nestandardní nebo nakombinované.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RRC 300Tdi
Tome,to je celkom dobry postreh. Teraz ked uz viem,ze tam je redukcka je D22,tak skusim zratať zuby na difoch a uvidim. 

Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
-
- Příspěvky: 15220
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC 300Tdi
A ještě jeden důvod, proč bych tohleto zjišťoval předem - až někde vyčešeš zuby, aspoň budeš vědět, co máš shánět za náhradní díly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RRC 300Tdi
MadTom píše:A ještě jeden důvod, proč bych tohleto zjišťoval předem - až někde vyčešeš zuby, aspoň budeš vědět, co máš shánět za náhradní díly.


Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
-
- Příspěvky: 15220
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC 300Tdi
Neprovokuju, ty si vymýšlíš velká kola. Já to beru tak, že kola s normálním vzorkem - tedy hrubé AT, by to mělo snést v sériové velikosti, což je u Defa 32". RRC a Def má podvozek skoro stejný. Proto jsem na D2 dal 32" kola místo standardních 29" a stále doufám, že to v blízké době neumře. Na zimních nebo AT nemám strach, ale velmi hrubé protektorované MT už používám radši opatrně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RRC 300Tdi
To máš pravdu,ale ja moc nepočítam s použitím protektorov a pneu s vzorom "T3" - sám mám iba KM2 a ak by som menil,tak iba za ATčka,alebo nejaké rozumné MTčka. A ak budem riešiť rozmer,tak maximum bude 33". A už to meniť nebudem. Zatiaľ budem využívať to čo mám. Ale ak by mal niekto záujem o prídavnú z defa,tak by som u predal a kúpim diskoškovú. 

Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD