#330
Příspěvek
od MadTom » 29 lis 2010 17:57
Ad Turby - jenom bych doplnil:
Pojistku to chce jak před tak za měnič a patřičně dimenzovanou.
A ke spotřebě respektive příkonu - ona se udává nějaká pokud možno trvalá hodnota - třeba u žárovky je to docela jasné. Ale to už nic neříká o tom, co ta žárovka udělá při rozsvěcení - že ten proud na začátku je podstatně (tj. několikrát) větší, ale jenom chvilku. Pokud taková žárovka bude napájená z autobaterie přes správnou pojistku, tak se nic neděje, pokud se dá příliš rychlá pojistka, tak pojistka shoří (krásně je to vidět na jističích na 230V - B -normál, C - malé motory, D - velké motory). Pokud ale bude napájená z měniče, kterej má rychlou nadproudovou ochranu, tak se ani žárovka nemusí rozsvítit, protože při připojení žárovky na výstup měniče ten okamžitě omezí výstupní proud a tím pádem sníží napětí - prostě se bude chovat, jako by mu tam někdo připojil zkrat. A máš pravdu - slušný výrobce velikost tohoto proudového nárazu udává. No a protože Webasto je trošku chytřejší než žárovka, tak na pokles napětí bude reagovat tím, že vyhodí chybovou hlášku a vypne se.
Koukal jsem co k tomu nabízí za měniče na Ebay a je to ten Statron 10A - docela věřím, že to s ním bude fungovat, brali jsme od tohoto výrobce zdroje a byly OK.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo