Stránka 19 z 22
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 19:36
od MarekS
Má smysl schánět ještě jednu jednotku a tu čipnout ? A originál nechat pro případ,že by byl problém s autem a bylo potřeba udělat test auta a zjistit jak se motor chová ?
Protože s upraveným autem budou ty hodnoty jiný aspoň si myslím. Případně jakou jednotku schánět aby byla schodná stou mojí ?
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 20:39
od Kangaroo
MarekS píše:Má smysl schánět ještě jednu jednotku a tu čipnout ? A originál nechat pro případ,že by byl problém s autem a bylo potřeba udělat test auta a zjistit jak se motor chová ?
Protože s upraveným autem budou ty hodnoty jiný aspoň si myslím. Případně jakou jednotku schánět aby byla schodná stou mojí ?
Přesně tak to mám , mám dvě stejné jednotky jednu chipnutou a druhou ne. Tu nechipnutou jsem tam nikdy nepřipojil

Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 20:52
od MadTom
To je jenom o ceně. Jako náhradní díl to má smysl jenom někam daleko a nejlépe s diagnostikou ssebou. Protože jsem měl originál tu starší, tak jsem si pořídil novou, popoladil, a starou vozím sebou, když jedu daleko (Černá hora, Albánie). Jinak není problém mít dvě, pokud jsou nastavené, tak se dají pouze přehodit bez nutnosti dalšího nastavování.
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 21:18
od Hanys_a_Kaca
A vite o nekom, komu fakt umrela ridici jednotka, aniz by ji treba utopil? On to kazdej druhej delnas z garaze rika: "no jo, ono to nejede jak ma, to bude spatnou ridici jednotkou" nebo: "auto hezky, ale zdechne ti ridici jednotka a ses v haji". Ale co jsem kde cetl, tak td5 dokaze pekne pozlobit, ale jeste jsem necetl o tom, ze by nekomu fakt ta jednotka umrela.

Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 21:36
od Hubert
Co vím já tak to už musí bejt aby odešla ŘJ. Buť je jak píše Hanys je utopená nebo v ní vyschnou kondenzátory nebo ji někdo vyzkratuje výstupy (to už mí bet či vstupy ty většinou zkrat vydrží) o jiným zničení sem neslyšel. Obě de příčiny jsou většinou tím že se do nich někdo podívá a tím se zničí jejich těsnost. Takže porucha většinou je to úplně něčím jiným než ŘJ. Ale co čert chce tak když se opravdu odporoučí tak je to většinou konec chodu motoru nedá obejít jako třeba čidlo.
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 22:01
od Kangaroo
Hanys_a_Kaca píše:A vite o nekom, komu fakt umrela ridici jednotka, aniz by ji treba utopil? On to kazdej druhej delnas z garaze rika: "no jo, ono to nejede jak ma, to bude spatnou ridici jednotkou" nebo: "auto hezky, ale zdechne ti ridici jednotka a ses v haji". Ale co jsem kde cetl, tak td5 dokaze pekne pozlobit, ale jeste jsem necetl o tom, ze by nekomu fakt ta jednotka umrela.

Jasně Miloš II v Jordánsku jede jede, najednou stojí, chvilku se v tom hrabe, pak zkusí vyměnit jednotku a jede dál, bez ní by měl celkem problém.

Žádnej brod jen suchá cesta!!
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 22:24
od Jenda
Treba me . Jelo to a pak to zacne vynechavat pri urcite rychlosti a zatizeni. Ale dojelo to z UA
H.
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 22:28
od Hanys_a_Kaca
No, jesteze nejezdim nikam daleko

, nahradni jednotku fakt nevozim

Re: TD5 a "chip"
Napsal: 08 led 2013 23:27
od MadTom
Něco mi jich už rukama prošlo na opravy - vede jednoznačně utopení v Discovery, v Defu to je řešené lépe - většina byla opravitelná. Následně to byly vadné součástky, o kterých bych to neřekl - výrobní zmetky, kdy chyba se projevila až za dlouho - tady pracuje statistika. Milošova jednotka je trošku záhadná - opravila se sama. A netuším, co tam bylo špatně, protože mě v rukou fungovala. Co nešlo opravit bylo poškození ohněm - částečně zuhelnatělé. Co šlo opravit bylo mechanické poškození, kdy to dostalo celé ránu.
Vyschlé kondenzátory tady moc nehrozí, se zkratama je to trošku složitejší, ale je to doopravdy dobře udělané a chráněné. Ony normy pro automobily jsou docela přísné a testy které to musí přežít docela tvrdé - jak příklad kromě zkratů na zem nebo 12V, jsou to 40V tvrdé impulsy a velijej teplotní rozsah.
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 09 led 2013 07:24
od MarekS
Já to myslel trochu jinak né,že by umřela jednotka jedno vlákno jsem tu někde čet kdy byla špatná myslím Td5 nejede nebo tak nějak se to jmenovalo.Mě šlo o hledání nějaké závady na čipnutým autě protože ty live data jak psal MadTom budou určitě jiný o proti originálu pro tenhle účel jsem myslel tu druhou,ale asi to bude zbytečný

Re: TD5 a "chip"
Napsal: 09 led 2013 07:44
od MadTom
Live data jsou hodnoty z čidel co jsou na motoru, a pokud se nesahá do plnícího tlaku turba (tj. takzvaná stage 2 úprava), tak se na nich nic nemění. Prostě zůstávají hodnoty stejné.
Pokud se z motoru ždímá víc, tak je potřeba dostat do něj víc vzduchu - přidat na plnícím tlaku turba a případně dát váhu vzduchu s větším rozsahem. To druhé je pouze výměna čidla, to první znamená nastavit wastegate na turbu, aby pustil víc a osadit tzv. boost box, který řídící jednotku oblbne, aby dovolila větší tlak, bez pád do nouzovýho režimu. To je sice trošku čuňárna, ale funguje to. A k tomu to chce větší intercooler. Funguje to, ale co jsem měl možnost zkusit, tak mi to nevyhovovalo, ten ještě větší výkon se projevoval ostřejším nástupem motoru. To už spíš turbo které má místo wastegate (ventil, kterej pustí výfukové plynu částečně přímo do výfuku, aby se turbo nepřetáčelo a plnící tlak motoru nebyl moc vysokej) použít turbo s variabilní geometrií lopatek - co jsem si zjišťoval, tak by mástup motoru měl být ještě dřív - o pár set otáček níž, a to je pro terénní auto to podstatné, podle mě.
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 09 led 2013 12:55
od Kangaroo
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 09 led 2013 19:12
od Miloš II
No už jsem měl tři příhody s ECU jedna jak psal Kangerou v Jordánsku prostě zdechla šáhnul jsem do přihrádky s náhradními díly vytáhl ECU a pokračoval dál....druhá měla příznaky jako psal Jenda...stávalo se to hlavně na D1....chvíli šel motor čistě táhnul atd. pak najednou spadly otáčky atd....příčina...vadný kontakt na patici ECU přívod na vstřik .... příčné spoje na dálnici mezi jednotlivými deskami asfaltu nebo betonu a následné rázy nepravidelně pohli paticí na ECU stačilo přihnout kontakty na patici a bylo po problému (nejhorší bylo se k této diagnoze dopracovat)..... no a pak klasika ECU mě poslala ke krajnici protože jsem dal motoru po uších.....a přehřál ho....proto mám přepínatelnou ECU a snažím se jezdit na netuněnej soft ...Miloš II
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 09 led 2013 19:27
od MadTom
Akorát to poslední nebylo kvůli ECU, ale kvůli principu, jak to auto funguje. Asi by se to stalo i se standardním nastavením, možná o kousek později. Každopádně to zabránilo uvaření motoru a větší škodě. Blbý je, že se to stane bez varování, že se něco blíží.
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 09 led 2013 21:08
od Stavros
Budte radi, ze ten Land Rover mate, co byste s tim volnym casem delali?

To staly napeti, dojedu, nedojedu, ridici jednotka jedna, dva, tri...

Re: TD5 a "chip"
Napsal: 11 led 2013 18:51
od Miloš II
Stavros píše:Budte radi, ze ten Land Rover mate, co byste s tim volnym casem delali?

To staly napeti, dojedu, nedojedu, ridici jednotka jedna, dva, tri...

Je vidět kdo má tu TOYku bo se zase nudí (bo nemá co dělat) a píše ptákoviny....

MIloš II
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 18 čer 2013 11:19
od cicusik
helo
potreboval by som vase skusenosti pani, mate niekto hlinikovy vacsi intercooler na td5?
viete mi poradit neakeho vyrobcu/predajcu, lebo britpart sa mi kupúovat nechce
potreboval by som ho nasledne trosku upravit a presunut ho pred chladic klimi ktory idem vratiot spat do auta, robil tu uz niekto takyto ukon?
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 18 čer 2013 12:32
od mr-tomas
Neměla by bejt klima jako první?
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 18 čer 2013 13:45
od Hanys_a_Kaca
V podstate je to otazka priorit, ucinnost klimatizace se tim snizi a ucinnost intercooleru zvysi. Otazka zda t ma cenu - honit vykon motoru a pak ho spotrebovavat na pohon neucinne klimatizace...? Ale kdyz klimosku necha vypnutou a bude honit kobylky, tak urcite plati, cooler dopredu!
Re: TD5 a "chip"
Napsal: 18 čer 2013 13:51
od MadTom
klimu nechat vepředu - jinak hrozí že ji prostě upeče a nebude mu fungovat ani na silnici. Navíc to trošku ten intercooler chrání - aspoň u D2, kde mají oba podobnou plochu.