Stránka 3 z 3

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 08:02
od visby
to s nekontrolovatelnym horenim je hlupost v tomto pripade, deje sa to vtedy ked ti napriklad pusti tesnenie na turbe a zacnes spalovat olej. pri tomto probleme je to absolutne irelevantne...

viem o pripadoch, ked oficialne servisy riesili problem s naftou v oleji skratenim intervalu na 10tkm a sledovanim mierky, auta tak najazdili cez 100tkm (samozrejme s patricnymi nasledkami). ale v tomto pripade to nie je puknuta hlava ale najskor ovalizovane lozko vstreku a unik nafty nie je tragicky.

sleduj mierku, ak bude rapidne pribudat olej tak to zacni riesit. ak ti nepribuda/ubuda normalnym tempom tak bud v klude;-)

ceny opravy su tu popisane, hlavu by som uz kupil novu.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 08:48
od Acon
A dokonca som postrehol, že moderné diesle, čo viem, tak minimálne motry od PSA Ford, zámerne pridávajú naftu do oleja kvôli niečomu, už neviem čomu. Akurát viem, že nejaké vstreky oneskorene vstrekujú naftu aby sa dostala do filtra FAP.čím zvýši teplotu a vypáli sadze. Akurát tým oneskoreným vstrekom tá nafta údajne okolo krúžkou stečie aj do oleja. A nikto z toho nerobí vedu. Ja by som taký pokojný nebol.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 09:14
od visby
acon: to si nemyslim, ze je to zamerne lebo nafta brutalne degraduje olej. skor si myslim, ze je to konstrukcna vada a nikto to neriesi (vsak sa prejavi az pri 100-150tis a vtedy uz treba menit "spotrebak"). povstreky su bezne na kazdom CR novsej generacie s FAP/PFlt...

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 09:35
od Stavros
do oleje nesmi jit nafta, jak pise Visby. Je to docela bezny jev u hodne automobilek, VW, mazda atd. Meni se podlozky pod vstrikama, stojej asi stovku. Je to nejjednodussi oprava i u LR. Jednou za 100 tis. km je vymenit.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 10:11
od edgarius
visby: co sa da povazovat za rapidne pribudanie?

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 10:33
od visby
edgarius píše:visby: co sa da povazovat za rapidne pribudanie?
u mna to bolo ca 3l za 500-1000km;-)

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 12:10
od Acon
visby píše:acon: to si nemyslim, ze je to zamerne lebo nafta brutalne degraduje olej. skor si myslim, ze je to konstrukcna vada a nikto to neriesi (vsak sa prejavi az pri 100-150tis a vtedy uz treba menit "spotrebak"). povstreky su bezne na kazdom CR novsej generacie s FAP/PFlt...
Ano, ale už tak jazdí X áut, tí čo sa tomu ako tak rozumejú, vedia, že je to problém, no servisy to nedokážu odstrániť, lebo je to skrátka nejaké tech. riešenie, ktoré v praxi zrejme funguje inak, resp s inými následkami ako sa očakávalo. Osobne si myslím, že výrobcovia to už riešia, len to nejaký čas potrvá.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 12:15
od visby
osobne si myslim, ze vyrobcovia to vobec neriesia, pripadne to riesia az v dalsej serii danych motorov (rovnako ako LR, ktory reagoval len na pukanie 10P hlav a na 15P hlavy kaslal;-)). akurat je to trochu sok, ked ti po 3 rokoch v servise oznamia, ze turbo je vlastne spotrebak alebo ze je bezne menit vsetky vstreky po 100tis km;-)

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 13:31
od Acon
celý ten proces riešenia podovmných kixov je dosť zdĺhavý. Pretože výrobca niečo naprojektuje, vyrobý a v obmedzenej sérii testuje. Vychytá nejaké muchy a pustí do sériovej výroby. Kým sa prevalí nejaká opakovaná závada, ktorá by mohla indikovať výrobnú vadu, prejde niekoľko mesiacov aj rok, kým to niekto dokáže vyriešiť, prejde ďalší čas a za to obdobie sa dostane na cesty 10 tisíce áut s potenciálnou poruchou. Keď to nereklamuje zákazník počas záruky, je to v suchu, neskôr na to niekto zarobí.
Pokial ide o naftu v oleji, výrobcovia si s tým asi naozaj ťažkú hlavu nerobia. Olej samotný je len médium, ktoré má chladiť a pohlcovať nečistoty. Zároveň je nosičom aditív, ktoré majú zabezpečiť klznú plochu z nízkym odporom a ktoré majú čistiaci účinok. Ak sa do toho primieša nafta do istého pomeru, nemalo by to mať deštruktívny vplyv. Ak je toho veľa, tak samozrejme to nejaký vplyv mať bude.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 30 lis 2011 23:32
od vladob8
Acon píše:A dokonca som postrehol, že moderné diesle, čo viem, tak minimálne motry od PSA Ford, zámerne pridávajú naftu do oleja kvôli niečomu, už neviem čomu. Akurát viem, že nejaké vstreky oneskorene vstrekujú naftu aby sa dostala do filtra FAP.čím zvýši teplotu a vypáli sadze. Akurát tým oneskoreným vstrekom tá nafta údajne okolo krúžkou stečie aj do oleja. A nikto z toho nerobí vedu. Ja by som taký pokojný nebol.
Ked RJ zisti ze FAP je plny zacne do povstreku striekat palivo ktore nasledne zhori sucasne so sadzami vo FAP a za autom sa zacmudi biely dym, ale nafta v oleji u LR u motorov 15P to nema nic spolocne... to je cisty fatal error vyrobcu!!!

Re: Nafta v oleji

Napsal: 02 pro 2011 14:57
od edgarius
zatial odjazdenych 450km a na mierke nevidim narast objemu olejo-nafty :whew

Re: Nafta v oleji

Napsal: 02 pro 2011 16:29
od Acon
vladob8 píše: ... ale nafta v oleji u LR u motorov 15P to nema nic spolocne... to je cisty fatal error vyrobcu!!!
:wink: veď ani nebolo tvrdené nič iné. To bolo spomínané len v súvislosti s tým, že v moderných diesloch sa nafta tiež dostáva do oleja a je to dokonca už bežný jav. Že z iného dôvodu je od začiatku jasné.