KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#41 Příspěvek od Gobey » 23 led 2012 12:04

tomu rozumím, že mluvíš o kabátě přes lana :)

Jak bys ho tedy dal? Jenom na jedno? Nebo na každé? Nebo na kladku? - tam by se ale asi zamotal.

Hadr přes lano má zabránit, aby moc neletělo v případě prasknutí. Aspoň tak to chápu jeho význam. Na tu krátkou vzdálenost by to ale asi fakt bylo jedno, jak píšeš.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#42 Příspěvek od Jenda » 24 led 2012 08:30

Hele ja tu nechci delat chytryho,na to tu mame jiny. Jen jste stali prilis u sebe a tim padem jsi mel na bubnu moc lana. Takze je tam vetsi prevod. pomer. Ja bych stal dal, hodil bych tam jen jeden kabat a nedaval kladku.Ale nebyl jsem tam,tak nemuzu radit :wink: Vzdy je to o improvizaci :D
Jestli to klouzalo,udelali jste to dobre.Jen nestat tak u sebe,koukni na nejaky videa o bezpecnosti,pokazdy maj vymotano na vetsi vzdalenost kvuli bezpecnosti.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#43 Příspěvek od teslo » 24 led 2012 12:23

A uplne najsamlepsie by bolo keby bolo lano co najviac vymotane a este aj prekladkovane...ale v kazdom pripade sa uspesne vytiahnli, takze to ako to robili fungovalo perfektne :)
Priznam sa, ja som este kladku na vytiahnutie seba sameho nepouzil (ale to je iba otazka casu :twisted: ). Uz ked je velmi zle, tak to prepnem na 24V.

BTW: nevideli ste niekto nejake video, kolko pomoze taka plachta, alebo budna, alebo cokolvek prehodena cez lano ked to praskne? Nezda sa mi totiz, ze by lahka budna dokazala stiahnut to lano k zemi...o utrhnutej kladke ani nevravim...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#44 Příspěvek od injaaa » 24 led 2012 12:35

Nevím jestli jsem tě dobře pochopil, ale Honza netahal sám sebe, ale tím defíkem tahal tu Diskošku na které byla ta kladka a ta tam byla kvůli násobení tažné síly..

Jinak s tím efektem při přetržení lana by mi to taky zajímalo jak to funguje a jestli je bunda řešení..

P.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#45 Příspěvek od Jenda » 24 led 2012 12:59

...cokoliv prehozene pres to lano(bunda,deka) je spis jako padak,lano neleti volne ale ,,neco" na nem je a to ,,neco" v pripade nerozmlati auto. Kazdopadne to snizuje sanci ze se ti lano nevrati jako z praku :wink:
Jak uz napsal teslo,autak jste vytahli,takze to bylo ok.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#46 Příspěvek od Gobey » 24 led 2012 14:30

díky za rady, člověk se furt učí.

Dva poznatky:

- proč nedat kladku, když jí mám. Násobí se tahací síla a myslím, že by to nemělo navíjedlu uškodit. Nebo je nějaký důvod ji dávat jenom v případech, kdy to nejde?

- díval jsem se na různá videa z tahání a v podstatě vždy přehazovali jen deku nebo podobnou plachu o velikosti +- 1m2, takže si myslím, že by to mělo pomoci.

H.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#47 Příspěvek od Jenda » 24 led 2012 15:39

...kladkou se samozrejme nic neskazi,naopak ulevis navijaku :wink:
Ja mam oproti jinejm Honzo taky prd natahano,clovek se fakt porad uci :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#48 Příspěvek od masar » 24 led 2012 20:31

injaaa píše:Nevím jestli jsem tě dobře pochopil, ale Honza netahal sám sebe, ale tím defíkem tahal tu Diskošku na které byla ta kladka a ta tam byla kvůli násobení tažné síly..

Jinak s tím efektem při přetržení lana by mi to taky zajímalo jak to funguje a jestli je bunda řešení..

P.
Tu by rozložil (násobil) kdyby druhý konec lana byl na jiným autě případně na stromě nebo se pletu? Pokud tahá 2,5t auto jiný 2,5t auto, tak je jedno jestli ho tahá přes kladku, protože na to auto který vytahuje působí pořád stejná síla, jen na tom autě který navijákuje se rozkládá síla mezi "auto" a "naviják", takže platí jen to že uleví navijáku. Případně mě opravte :nech

Jinak jak někdo psal o tom, že bunda zůstane na laně když praskne a letí, tak co ten druhý konec lana - to jen tak teoreticky, zajímalo by mě to :?:
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#49 Příspěvek od injaaa » 24 led 2012 20:34

Máš pravdu, formuloval jsem špatně, v tomto případě to jen ulevuje navijáku :cool

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#50 Příspěvek od Gobey » 24 led 2012 20:55

masar píše: ......
Tu by rozložil (násobil) kdyby druhý konec lana byl na jiným autě případně na stromě nebo se pletu? Pokud tahá 2,5t auto jiný 2,5t auto, tak je jedno jestli ho tahá přes kladku, protože na to auto který vytahuje působí pořád stejná síla, jen na tom autě který navijákuje se rozkládá síla mezi "auto" a "naviják", takže platí jen to že uleví navijáku. Případně mě opravte :nech
......
vůbec se nechci hádat, protože jsem toho moc nenatahal (vlastně jenom 3 x Klábuse a spol. a jednou sebe (ale Klábus tam byl taky :) ), takže to není ani moc offtopic :) ), ale to co říkáš se mi jeví jak blbost. Kladka tu sílu rozloží vždycky, je jedno, jestli je to na jiném autě nebo na stejném. Netahá auto, ale naviják. Auto je jenom bod uchycení a to je vlastně jedno, kde to je, stejně tak je jedno, jestli je bod uchycení druhého konce na stejném nebo jiném autě.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#51 Příspěvek od injaaa » 24 led 2012 21:03

Honzo zkusím se trochu vrátit do fyziky - kladka půlí sílu potřebnou bez použití kladky, ale podle mě to platí jen pro případ, že kladku vložíš mezi naviják a tahaný vozidlo (pak to auto opravdu taháš 2xvětší silou) ale když tu kladku dáš na tahaný a konec zpět na tahající tak ta síla na tahaný je stejná a jen asi opravdu ulevíš navijáku..

jestli jsem se do toho teď trochu nezamotal :rofl

Uživatelský avatar
Dobrák
Příspěvky: 424
Registrován: 23 pro 2009 22:21
auto: L322
Bydliště: Olomouc

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#52 Příspěvek od Dobrák » 24 led 2012 21:05

Zravím chlapi, předesílám, že jsem nikdy nebyl u rupnutí lana, kterým se taha Offroad, ale dle konstrukce ocelového lana by jste stihli dostatečně brzo vypnout naviják, jelikož by povolovalo (praskalo) postupně díky splétání drátů, dle typu lana se pohybuje počet vetšinou od cca 42 - 200 ,u těhle lan kuli ohybu na navijaku nebude pravděpodobně ocel jádro.Při rychlosti navíjení by jste si praskání jiste všichni všimnuli a stihli to vypnout. Nejnáchylnější k prasknutí je v ohybu v kladce. Rád se nechám poučit z praxe jak to vypada když to rupne když se tahá auto. Jenom připominám to co jsem psal je pro statické tahání navijákem ne pro škubání atp. :wink:

Jakej průmer mají vlastně tyhle lana 10 mm ?
A ještě jedna věc, jaké nejsilnější navijáky se používají,bežně?.
10mm lano by mělo mít v tahu nosnost min 5,5t. -7t.
dle konstrukce.

Každopádně hadr pžes lano nemuže uškodit nikdy :)

Díky za objasnění 8)
Dobrák

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#53 Příspěvek od Gobey » 24 led 2012 21:13

Kurva chlapi, z fyziky si ještě něco pamatuji :)

a zde je celá příručka: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... KBhOMC-n0A" onclick="window.open(this.href);return false;


H.
Přílohy
Winch.jpg
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#54 Příspěvek od stan » 24 led 2012 21:20

Gobey má pravdu, pokud kladku zavěsí dle obrázku, pak tahá s poloviční silou...
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#55 Příspěvek od stan » 24 led 2012 21:22

injaaa píše:Honzo zkusím se trochu vrátit do fyziky - kladka půlí sílu potřebnou bez použití kladky, ale podle mě to platí jen pro případ, že kladku vložíš mezi naviják a tahaný vozidlo (pak to auto opravdu taháš 2xvětší silou) ale když tu kladku dáš na tahaný a konec zpět na tahající tak ta síla na tahaný je stejná a jen asi opravdu ulevíš navijáku..

jestli jsem se do toho teď trochu nezamotal :rofl
zamotal - ona kladka zavěšená na tahaném vozidle je totiž pořád mezi tahaným vozidlem a navijákem... Zkus si to třeba představit na jeřábu....
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#56 Příspěvek od injaaa » 24 led 2012 21:30

Honza nám to tam objasnil příčurkou skvěle :Sorry: naopak to podle obrázku 3 vypadá, že když je kladka na stromě tak se ta síla nenásobí vůbec... končím s fyzikou :) prostuduju příčurku :cool

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#57 Příspěvek od Gobey » 24 led 2012 21:34

injaaa píše:Honza nám to tam objasnil příčurkou skvěle :Sorry: naopak to podle obrázku 3 vypadá, že když je kladka na stromě tak se ta síla nenásobí vůbec... končím s fyzikou :) prostuduju příčurku :cool
ser na příručku, budeme jezdit s Klábusem a příležitosti k praxi bude dost :devil
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#58 Příspěvek od masar » 24 led 2012 21:34

Nehádáme se, diskutujeme :ty jeden...: . Když to vezmu tak jak to bylo ve vašem případě ty navijákuješ a hmotnost Klabuse se rozkládá na tvoje auto do dvou míst - naviják a nějaký tažný oko. Takže naviják tahá poloviční silou než je hmotnost Klabuse, ale na tu kladku na jeho autě působí pořád stejná síla jako kdybys ho tahal na přímo. Ale kdybys dal druhý konec lana na jiný auto tak na tvoje "celý auto" působí jen půlka hmotnosti Klabuse. Takhle je to opravdu jedno, ale kdyby ta hmotnost byla třeba 2x větší než tvýho auta tak bys ho prostě neutáhl ani s tou kladkou a musel bys ten druhý konec lana dát na jiný auto (strom), aby se ta hmotnost rozložila a na tebe působila zase jen ta půlka.
Přesně takhle jsme skončilo když jsme tahali Stavrose ze sněhu, nejdřív na přímo což bylo k ničemu (je těžší a navíc až po nápravy v mokrým sněhu) a přes kladku zpět na auto by ta naše hmotnost zůstala stejná jen by se ulevilo navijáku, takže jsme museli udělat to co popisuju, lano šlo z navijáku přes kladku a na strom.

http://masarr.rajce.idnes.cz/Posledni_s ... G_1733.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) masar dne 27 led 2012 20:14, celkem upraveno 1 x.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#59 Příspěvek od Lassard » 24 led 2012 21:43

Gobey píše:tomu rozumím, že mluvíš o kabátě přes lana :)

Jak bys ho tedy dal? Jenom na jedno? Nebo na každé? Nebo na kladku? - tam by se ale asi zamotal.

Hadr přes lano má zabránit, aby moc neletělo v případě prasknutí. Aspoň tak to chápu jeho význam. Na tu krátkou vzdálenost by to ale asi fakt bylo jedno, jak píšeš.
opět dnes vstupuji do vaší diskus, jak říkal Werich a Voskovec ve smyslu: vznikne-li napnelismus, může následovat cukatůra, a ten kus hadru- dostatečně velkého zmírní tu reakční sílu cukatůry při přetržení lana
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

#60 Příspěvek od Gobey » 24 led 2012 21:45

samozřejmě, jsme gentlemani :)

jenže pozor, tos tahal japonce a to je rozdíl :angel

Při tahání přes kladku a násobení síly působí ještě vektorové sčítání těch sil. Ideální je, když působí proti sobě, čím je větší úhel, tak je to horší. Hmotnost auta je zanedbatelná (ve vztahu působení síly), ale podstatná ve vztahu tření, čili toho, jak je schopno auto s navijákem stát na místě. Jestliže máš ideální podmínky, čili naviják je ukotven fixně k zemi (v našem případě auto přivázáno k druhému autu), tak si myslím, že je to jedno.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět