Zravím chlapi, předesílám, že jsem nikdy nebyl u rupnutí lana, kterým se taha Offroad, ale dle konstrukce ocelového lana by jste stihli dostatečně brzo vypnout naviják, jelikož by povolovalo (praskalo) postupně díky splétání drátů, dle typu lana se pohybuje počet vetšinou od cca 42 - 200 ,u těhle lan kuli ohybu na navijaku nebude pravděpodobně ocel jádro.Při rychlosti navíjení by jste si praskání jiste všichni všimnuli a stihli to vypnout. Nejnáchylnější k prasknutí je v ohybu v kladce. Rád se nechám poučit z praxe jak to vypada když to rupne když se tahá auto. Jenom připominám to co jsem psal je pro statické tahání navijákem ne pro škubání atp.
Jakej průmer mají vlastně tyhle lana 10 mm ?
A ještě jedna věc, jaké nejsilnější navijáky se používají,bežně?.
10mm lano by mělo mít v tahu nosnost min 5,5t. -7t.
dle konstrukce.
Každopádně hadr pžes lano nemuže uškodit nikdy
Díky za objasnění
Dobrák