Stránka 3 z 8

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 04 led 2012 19:32
od brudr
Takze DII rezne uplne stejne jako DI :?: :roll: :D

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 04 led 2012 19:35
od Benjamin
brudr píše:Takze DII rezne uplne stejne jako DI :?: :roll: :D
Nene, to bych rozhodně neřekl, spíš já jsem moc velký puňťa, vždycky jsme na tohle byl. Od mala když jsem viděl orezlý šroubek na něčem, tak jsem ho vymontoval a šel koupit do kovomatu nový nerezový a poctivě ho namontoval, asi je to postižení :Ja blb: :D Ta rez je všechno povrchovka...tedy doufám a předpokládám...

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 05 led 2012 09:29
od Kubas38
:shock:
Normálně nezávidím :mrgreen: ale tobě jooo - mít tolik času pro věci který ani nejsou potřeba :shock:

Každopádně přeju hodně zdaru! Ať se dílo daří

Kubas

Až začneš dej nějaký fotky .

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 05 led 2012 09:43
od Benjamin
Kubas38 píše::shock:
Normálně nezávidím :mrgreen: ale tobě jooo - mít tolik času pro věci který ani nejsou potřeba :shock:

Každopádně přeju hodně zdaru! Ať se dílo daří

Kubas

Až začneš dej nějaký fotky .
Třeba zvolíme nějaký kompromis, nebudu mít zase čas úplně každý den. Krom toho je to výjimečný stav, vrátil jsem se dříve z Anglie a naskytly se mi dva týdny, které mohu částečně využít. Od února Praha, dodělat školu a diplomku a zapojit se někde do pracovního procesu. A pak už ten čas 100% mít nebudu nějaký rok, takže proto už teď...

Jinak berte toto vlákno s nadhledem, jako spíše vhodné do budoucna, kdy třeba větší údržbu rámu a spodku DII začnou vyžadovat stejně jako některé DI či Defy. U mě se totiž klidně může stát, že si to pro náročnost jak mechanickou, tak hlavně časovou a finanční z hodiny na hodinu rozmyslím uděláme spodek pouze nějakým klasickým rychlým způsobem. Pokud by to náhodou šlo od ruky a celé by se to uskutečnilo, budu aspoň fotit pro ostatní...

Aspoň se zde můžou shromažďovat rady a tipy do budoucna...

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 05 led 2012 09:52
od Rosi
Někde je tady i vlákno přímo o ideálních nátěrech na spodky a dutiny.
Jelikož jsem taky tak trošku uchyl a koroze čehokoliv mi prostě vadí, a naopak mazání a impregnace mě baví :), prošel jse si tím s defíkem (a se Fšema autama co jsem Gdy mel).
Myslím, že sundávat kastli je zbytečná pakárna... za sebe, i když jsem si myslel, že na defíkovi bude se rzí problém, takpo opakované aplikaci nátěrů, nástřiků a "louhování" si myslím, že jsem zabil, zastavil a zamezil korozi všeho kromě zadních bočních dveří. Takm je to asi bez šance :(
Vynikající zkušenost mám s nástřikama na spodek Wurth. Zkoušel jsem leccos a toto fakt perfektne drží, vzlíná a zůstává pružný. Navíc když je potřebba něco povolit, tak s tím není téměř problém. Co považuju za levný a docela dobře funkční je cca 2x do roka, když je dobrý počasí = sucho a teplo a jsem zrovna u Land Jirky na dílně, tak jako finále oprav obejít celý auto a vystříkat dutiny a rám. Používáme na to nějakou směsici oleje a vosku...

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 05 led 2012 10:28
od habakuk
Já mám dělaný spodek loni byl natvrdo stříklej bez velkého očištění na ježdění po silnici ok, ale jak se člověk celkem často šoupe po břiše tak nátěr jde celkem rychle pryč prostě pro terén je to potřeba udělat pořádně.

Také je důležité dodržet technologii nátěrů a schnutí a různé kombinace druhů barev. Mohu o tom obšírně povídat z mé praxe od vodních turbín. Kdy odfláknuté provedení se projeví hodně rychle.
Většinou výrobce udává 1 vrstva základ a 3x vrch. Třeba Hempl u extrémě namáhaných částí 3x200 mikronů.

Šrouby mažeme obyčejným tukem koupeným v řeznictví levné a plně funkční řešení. U tohoto řešení máš jistotu, že šrouby povolíš i po 50 letech v marastu.

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 05 led 2012 16:29
od Honzan
Myslim ze to mas sanci stihnout pokud zacnes v pondeli a bez prestavky pojedes 12 hod denne. Pocitej s 2-3x takovou investici, protoze budes chtit tohle a tamhle vymenit, pac to bude nacaty a prece to nebudes rozebirat za pul roku znovu.... dopadne to tak, ze budes delat komplet auto, coz je asi prima mit hotovy, ale min prima je se s tim drbat a platit to...

Moje rada je - nedelej to. Udelej dutiny, odrbej rez co najdes, poradne to nastrikej a je to...
Za usetrene penize a cas jed na vylet...

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 07 led 2012 11:49
od WOYTA
Tak jsem dnes dal auto na zvedák, mám měněnou spojku a přetěsněné převodovky( kontrola). No a rez už prolézá skrz barvu, kterou jsem aplikoval v červnu..... takže doporučuju rozhodně nepodcenit to očištění rámu od rzi a kvalitní základ aplikovat dvakrát. Mě to zabralo celej den a jak je vidět, nebylo to dostačujicí.. :hmm: Woyta

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 07 led 2012 11:52
od Benjamin
WOYTA píše:Tak jsem dnes dal auto na zvedák, mám měněnou spojku a přetěsněné převodovky( kontrola). No a rez už prolézá skrz barvu, kterou jsem aplikoval v červnu..... takže doporučuju rozhodně nepodcenit to očištění rámu od rzi a kvalitní základ aplikovat dvakrát. Mě to zabralo celej den a jak je vidět, nebylo to dostačujicí.. :hmm: Woyta
Ahoj Vojto, to je právě ono. Tomu bych se potřeboval vyhnout, no uvidíme jestli se to povede. A to ještě jezdíš po Praze, kde se tak nesolí. Rozhodně díky za info....

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 07 led 2012 16:08
od House
Sláma Karel píše:No hlavně jsem ještě neviděl nějak rezavý rám ani kastli na DII. Vždy jenom povrchový lišej.

K :dance
Já jich teda mnoho nerozebral, ale ta modrá co jsem měl vlastně jako první, měla takovou díru v předku rámu pod chladiči, že jsem tam strčil ruku i v rukavici...a vzadu pod blatníky to bylo taky velký. Ono vlastně vůbec ten rám byl tak na kaši, že by kdejaká Serie před renovací záviděla.

Asi holt dobré anglické podnebí udělá své.

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 07 led 2012 16:20
od Sláma Karel
Asi jezdila v moři :mrgreen:

Jo a já nikdy Td5ku z Anglie neměl. Všechno jenom Evropy. :wink:

K :dance

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 07 led 2012 16:24
od House
A k tématu: tohle si vždycky zákonitě zvrhne v "renovaci"! Vyndáš šroub - a hle, ten je rezavej, vyměnit, další utrhneš, tuhle praskne západnka na svorkovnici, teď tu je orezlý stabilizátor a i pod lůžkem, sakra co teď ?! Takže sundáš z rámu i nedemontovatelné a pak zjistíš, že už je tedy snažší pískovat a zinkovat a tak a tak a v srpnu se už snad i svezeš :ty jeden...:

Ne ne, očistit a něčím našmudlat a vystříkat a žádný sr... s mladou paní.

A to sundavání kastle je punk bez zvedáku, jednou jsem ji takhle shazoval z DI a nikdy víc! Vždycky destou za střechu :D Ale já je pak vozím do šrotu...

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 07 led 2012 16:26
od House
Sláma Karel píše:Asi jezdila v moři :mrgreen:

Jo a já nikdy Td5ku z Anglie neměl. Všechno jenom Evropy. :wink:

K :dance
Vypadala tak, o tom žádná :mrgreen:

To jsi šťastný člověk, užil jsem si s jejich demontáží mnohé, šlo to "pěkně"...řekněme :punch

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 09 led 2012 12:01
od muklis
Já sem to udělal následovně hodil na kozy, pořádně oprav vapkou, nastříkal základem, na to body, následně barva protože to bylo přelakovatelné body aby nepraskalo, potom další body to nepřelakovatelné jenom do podběhů a rám zevnitř + dutiny komplet voskem :)
muklis :mrgreen:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 09 led 2012 12:12
od Benjamin
Paráda muklisy, pěkná práce :yes No ja ještě nevím, jak to dopadne. Rozhodně pokud se to rozhejbe budu přidávat fotky ;)

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 09 led 2012 12:20
od muklis
a ještě sem dělal vnitřní :lol:
muklis :mrgreen:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 10 led 2012 20:37
od Benjamin
Koukám, tak jsi se činil ;)

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 10 led 2012 21:08
od Benjamin
Včera jsme začali rozebírat a odpojovat. Dnes jsme vyheverovali kastli cca. 20 - 30 cm od rámu a vypodložili. Bez zvedáku je to docela potička :whew Takhle už zůstane, je dost těžká a není zařízení ani prostor ji dát úplně na stranu, i když ji s rámem už krom nějakých hadic klimy a pár drobností asi nic nedrží. Zítra snad příjde dolů z rámu ještě nádrž a brzdové i naftové hadičky apod. Kastli jsme nejdřív měli vypodloženou jenom na rámu, ale to se neukázalo jako úplně nejbezpečnější řešení (kastle nám sjela ze špalíků o 40 cm na bok), tak jsme ji odpoledne radši vypodložili za prahy od země. Bude sice k rámu o něco horší přístup, ale alespoň nám to nespadne na hlavu a dá se hýbat s rámem pod autem na pozdější dopasování až to půjde dolu.

Nyní je v plánu:
1) oholit rám jak to půjde (nádrž, hadičky atd.)
2) odrbat rám co nejlépe
3) odrezit a natřít horní a boční strany rámu
4) natahat dopředu nové odvzdušnění náprav a převodovek
5) vrátit kastli zpět na rám
5) vypodložit rám (celé auto) od země
6) vyvěsit nebo úplně sundat nápravy (podle toho, zda budu měnit polybushe atd.)
7) ošetřit nápravy a spodní stranu rámu
8) napasovat nájezďák, kryt nádrže, kryty difů
....... a další věci, které se budou ukazovat časem nebo se stihnou udělat (vyčištění nádrže apod.)

Nevím jak budeme stíhat, je to hodně práce, takže zprvu se budeme soustředit hlavně na ošetření rámu a poté, když se případně najde čas, tak na údržbu dalších věcí kolem.

Přidávám pár foto a brzy příjde asi i dosti otázek - první je na ošetření rámu. Někdo mi tu navrhoval dvakrát hrbolcem, to mi ale vůbec nepřijde jako dobrý nápad a dělat to nebudu. Co tedy? Nějaký základ a pak nějakou dvousložku? Vím, že nějaké rady už jsem ohledně toho dostal v předchozích příspěvcích, půjdu to nastudovat...

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 10 led 2012 21:17
od masar
Pěknej bouda lift :D , držím palce ať jde vše bez problému a stihneš co potřebuješ :yes

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 10 led 2012 21:37
od brudr
:shock: no ja bych mel strach ze to spadne,ale drzim palec :yes :wink: