Stránka 3 z 4

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 21:28
od Sláma Karel
masar píše:
Frana píše:No kamarad ma Toyotu, nevim presne jaky oznaceni, ale je za tim tusim cislo 60 a ta ma pohanenej zadek, pripinatelnej predek a k tomu zadni i predni speru. Vse nadherne mechanicky ovladany tahlama a bowdenama, zadna elektronika. Motor 4,2 6 valcu s turbem, 2 altiky, 2 baterky... A vsechno je tam origo z fabriky, zadna dodelavka. Je to starsi model, nic novyho. Kdo byl na posledni Jihlave, tak to auto mohl videt.

To jen tak na okraj, ze podobnej system delalo vic firem origo primo ve fabrice.
Toyota LC60 se dělala, ale zase ne s motorem 4.2 I6 Turbo, alespoň podle wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Lan ... #60_Series" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ale dělala. Akorát to mělo označení LC61 :wink:
K :dance

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 21:55
od visby
Sláma Karel píše:Ale dělala. Akorát to mělo označení LC61 :wink:
K :dance
a bola to 4.0;-)

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 23:14
od Maxsel
Miky_CZ píše:
Frana píše:No kamarad ma Toyotu, nevim presne jaky oznaceni, ale je za tim tusim cislo 60 a ta ma pohanenej zadek, pripinatelnej predek a k tomu zadni i predni speru. Vse nadherne mechanicky ovladany tahlama a bowdenama, zadna elektronika. Motor 4,2 6 valcu s turbem, 2 altiky, 2 baterky... A vsechno je tam origo z fabriky, zadna dodelavka. Je to starsi model, nic novyho. Kdo byl na posledni Jihlave, tak to auto mohl videt.

To jen tak na okraj, ze podobnej system delalo vic firem origo primo ve fabrice.
ale ja mluvim o tom ze s tim pajerem muzes jet bud

na zadek
4x4 s otevrenym mezinapravovym difem
4x4 s uzavrenym mezinapravovym difem

plus jeste uzaverka zadku ale to je v tomhle pripadne trochu mimo

teda pokud jsem to pochopil dobre jak mi to vysvetloval
Superselect v Micině neumí otevřenou mezinápravu při redukci jak LR. A uzávěrka zadku byla za příplatek. Všude je něco...

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 09 led 2012 07:16
od WebGardener
a superselect tusim nie je v zakladnej vybave

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 09 led 2012 07:34
od Acon
No, ako sa to pekne vykrištalizovalo. Takže nech sa na to pozeráme z akéhokoľvek uhla, LR je jednoducho No.1

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 09 led 2012 08:00
od habakuk
Acon píše:No, ako sa to pekne vykrištalizovalo. Takže nech sa na to pozeráme z akéhokoľvek uhla, LR je jednoducho No.1
Jeep a jeho SELEC-TRAC je asi to best může aji odpojit předek. Jediný co neumí je redukce na odevřenou mezinápravu.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 09 led 2012 18:21
od Sláma Karel
Ještě jsem dostal SZ s takovýmto textem, tak jsem se to pokusil vysvětlit ještě nějak podrobněji. Takže ať to není jenom v utajení.

Dotaz:
// Předem se omlouvám za můj ne uplně bystrý postřeh.

Vždy jsem si myslel ( a mám to určitě z tohoto fóra ) , že uzávěrku diferenciálu ( jakéhokoliv ) mám zapínat jenom když mají kola možnost prokluzu ( bahno, mokrá tráva , sníh, led ... ) jinak , že se nebude vyrovnávat rozdíl toč . momentu (TM) mezi koly a rozdíl vlastně zůstane v difereniálu samotném. (v převodech ) ve formě nějakého mechanického "pnutí". Tak teď nevím co je menší zlo 1. jestli zapnou uzávěrku už na asfaltu a nebo 2. až když skoro trvale svítí oranžové TC. Nepochybuji o vašich zkušenostech ( já nenmám žádné ), jen bych rád věděl jestli máte nějaké exaktní vysvětlení pro případ předběžného uzavírání differenciálu jaksi "do forotu".

Odpověď:
Však já nepíšu ji dávat na asfaltu. Má se vždycky dávat jenom když má možnost prokluzu, třeba na zasněžené silnici. Já jsem psal, že jsem jí líný vyndavat i na přejezdy po asfaltu, ale to se týká závodů.
A také píšu, že je lepší ji dát preventivně, když člověk očekává možnost, že budou kola prokluzovat a ne čekat na to až když už auto nejede.

S tím systémem TC je to ještě složitější. Systém TC vlastně v Disco Td5 měl nahradit mezinápravový diff, což se jim moc nepovedlo a ke konci výroby už i do Disco začli montovat tu uzávěru znova.
No a do Defa to dávali za příplatek, protože to měli už Disco, tak jim to bylo jedno.
Jenže to TC je určitě větší záběr na otevřenou mezinápravu, diffy i poloosy, než jet s uzavřenou.
Vemte si, že máte roztočené jedno kolo, TC to pozná a to kolo přibrzdí, okamžitě se celá hnací síla přenese na nějaké další kolo atd atd, takže je to rána za ranou na celý hnací mechanismus.
Zase to v kombinaci s uzavřeným mezinápravovým diffem docela pěkně funguje.

Já to řešit nemusím vůbec, jám mám 100% uzávěrky i na nápravách a všechno pevnostní, takže jezdím často i při rychlých pasážích po loukách a pod s uzavřeným i zadním diffem. Má to lepší záběr a to auto se v krizových situacích chová mnohem předvídatelněji.

K :dance

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 09 led 2012 20:28
od Jenda
...uffffff,vycerpavajici :hmm:
H.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 09 led 2012 22:39
od marek sk,lm
No kazdopadne je asi na kazdu situaciu treba nieco ine.
Apropo, dnes som prvy krat zapadol - lebo som si uzavrel medzidif :Pohoda: .Nevybral som zakrutu a skoncil som v garade :mrgreen:
Budem si ja dalej behat ako beham - myslim, ze chodim s rozumom a "suciastky" mi vydrzia.

Fakt to auto s uzaverou ide ku.revsky rovno :Ja blb:

To stym TC (rovnako ABS) mas Karle ale pravdu.Myslim, ze aj pri brzdeni (ked sa koleso roztoci a zabrzdi a roztoci...) to dostava HUUUSTE rany.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 09 led 2012 22:50
od Acon
TC u DII zaberá po 1/4 otáčky kolesa. Aspoň podľa tvrdenia výrobcu. Čo je lepšie ako u BMW X3 kde je to až po 1/2 otáčky. Do akej miery to dokáže dávať rany, nedokážem posúdiť.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 10 led 2012 10:47
od raven.99
habakuk píše:
Acon píše:No, ako sa to pekne vykrištalizovalo. Takže nech sa na to pozeráme z akéhokoľvek uhla, LR je jednoducho No.1
Jeep a jeho SELEC-TRAC je asi to best může aji odpojit předek. Jediný co neumí je redukce na odevřenou mezinápravu.
LR No.1 z hľadiska pohonu jednudocho nieje ani z daleka :D si asi moc iných značiek nevidel... (bez urážky)

habakuk ma pravdu - z daného obdobia a z hľadiska manuálne ovládaného 4x4 je asi selec trac najlepší, za zmienku ešte stojí dodať ze dokáže íst aj iba na zadné (toto mi dosť u LR chýba), čiastočné 4x4 (s automatickým pripájaním predku) a full time.

úplne najlepší 4x4 na svete má asi Micina Evo, ale zase nieje to off :cool

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 11 led 2012 08:09
od visby
raven.99 píše:úplne najlepší 4x4 na svete má asi Micina Evo, ale zase nieje to off :cool
v com je to najlepsie?;-)

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 11 led 2012 09:22
od erik
marek sk,lm píše:No kazdopadne je asi na kazdu situaciu treba nieco ine.
Apropo, dnes som prvy krat zapadol - lebo som si uzavrel medzidif :Pohoda: .Nevybral som zakrutu a skoncil som v garade :mrgreen:
Budem si ja dalej behat ako beham - myslim, ze chodim s rozumom a "suciastky" mi vydrzia.

Fakt to auto s uzaverou ide ku.revsky rovno :Ja blb:

To stym TC (rovnako ABS) mas Karle ale pravdu.Myslim, ze aj pri brzdeni (ked sa koleso roztoci a zabrzdi a roztoci...) to dostava HUUUSTE rany.
Ja jezdim D90- je daleko citlivejsi na rychlou jizdu po ledu nebo snehu.
Na zimnim testu gum na Ladoze http://www.matador.sk/index.cfm?module= ... age&s=MP91" onclick="window.open(this.href);return false;
Video z testovania pneu.., jsem si mohl dostatecne vyzkouset, ze jizda bez mezinapravy je na ledu a snehu nebezpecnejsi.
konkretne ..
bez mezinapravy auto nebylo mozno udrzet na ruske zasnezene ceste okolo 80 km/h a s mezinapravou okolo 100 km/h.
pri nataceni v rychlych zatackach se muselo jezdit blizko kamery a s mezinapravou auto bylo jistejsi.
jsou situace, kdy mezinaprava je horsi varianta. A to sjezd s kameny s naklonem... nekdy takova situace, kdy je lepsi promacknout spojku, aby auto jelo rovne a nevypadavalo do boku z cesty...
bez mezinapravy jezdit do kopce, znamena vyjet 1/2 nebo 2/3 oproti s mezinapravou

... a jeste k uzaverkam difu / mam zadek i predek/
v teto kombinaci se to monti tak, ze zapnes komresor a pak zadek a pak predek / predek nejde bez zapnuteho zadku /,
Je lepsi varianta aby predek byl nezavisly od zadku - treba jako to ma DanoDef.
V situaci, kdy ti pri vyjezdu a bocnim naklonu / zaply pedek i zadek/ ti diky zapnutem zadku jde zadek do boku, tak zadek vypni na dobu, nez se auto nesrovna...
V situaci traverzu po rozmacene louce, kdy auto jde predkem a pak zadkem do boku, se nesmi samo slapat na brzdu :D / to je snad jasne a tezko se to dodrzuje, kdyz mas bobky, ze auto pujde do rokle/, ale podstatnejsi je prace se zapinani a vypinani predku a zadku tak, aby jsi to udrzel ve smeru jizdy... je to treba zkouset, jak uzaverka funguje na jizdni vlastnosti auta.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 11 led 2012 09:34
od raven.99
visby píše:
raven.99 píše:úplne najlepší 4x4 na svete má asi Micina Evo, ale zase nieje to off :cool
v com je to najlepsie?;-)
dokáže udržať auto na ceste aj v úplných extrémoch a preto na dráhe je schopné dať dole aj SS ako Lambo a Audi R8, hoci ma o polovicu menší motor ;-)
Pre off ale nie moc relevantná informácia...

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 11 led 2012 09:51
od visby
raven.99 píše:dokáže udržať auto na ceste aj v úplných extrémoch a preto na dráhe je schopné dať dole aj SS ako Lambo a Audi R8, hoci ma o polovicu menší motor ;-)
Pre off ale nie moc relevantná informácia...
marketingove veci ma nezaujimaju, skor ma zaujima ake ma diferaky a asistencnu elektroniku...

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 11 led 2012 10:09
od raven.99
visby píše:
raven.99 píše:dokáže udržať auto na ceste aj v úplných extrémoch a preto na dráhe je schopné dať dole aj SS ako Lambo a Audi R8, hoci ma o polovicu menší motor ;-)
Pre off ale nie moc relevantná informácia...
marketingove veci ma nezaujimaju, skor ma zaujima ake ma diferaky a asistencnu elektroniku...
to že dá dole niekoľko násobne drahšie a výkonnejšie supersporty nieje marketing ale skutočnosť 8)
Micina to pomenovala ako SAWC, ma aktívny centralny diff (elektornicky riadená hydraulická spojka), v zadnom diffe má tuším nejaký vylepšený samosvor a celé to (pohon) riadia 2 ECU. viac info by malo byť na googli

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 11 led 2012 10:39
od visby
cize na off nepouzitelny koncept plny elektroniky;-)

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 11 led 2012 16:53
od Acon
ako vravím. LR No.1 :lol:
raven.99 píše:...

LR No.1 z hľadiska pohonu jednudocho nieje ani z daleka :D si asi moc iných značiek nevidel... (bez urážky)

....
To chce nadhlad a zmysel pre humor :wink:

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 11 led 2012 19:23
od Frana
Tak ta Toyota o ktere jsem psal, ma oznaceni HJ61.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 15 led 2012 12:34
od stragy
Tak jsem po delší době použil uzávěru mezinárpavového difu a redukci v terénu (sníh+bláto) a auto (LR D1) mi absolutně nechtělo jít do otáček, samo to do kopce ubíralo až hnedle zastavilo, jako by bylo bržděný . . . Nevíte někdo čím by to mohlo být?