Stránka 3 z 10

Napsal: 07 led 2008 16:38
od Jarys
Přišla zima a baterii řešíme koukám skoro všichni. Problém je v tom, že jak už jsme tu zmiňovali. Novější DII má 110Ah a malý kaslik. Proto (a vůbec se jich nezastávám) v AMT nelhali a doporučili originál. Takhle malou 110ku opravdu nikdo nedělá. Prostě všichni ostatní výrobci nabídnou menší baterii s menším výkonem, aby se vešla. Včetně Optimi. Největší podvod je Varta. V klidu si objednejte po netu na jejich PRODUCT FINDERU podle vozu baterii Silver line na vašeho Land rovera a dojde vám baterie pouze o třiapůl cm delší než je krabice pro uložení. Změř si kastík, má zhruba 320mm. To nemluvím o odpojovači navijáku co tam mám navíc. a o tom, že póly musí být uprostřed.

Takže. Buď originál 110Ah za 5100,- s DPH a nebo Optimu YT S4,2 55Ah za zhruba 7000,-. Tak nevím co je lepší... :?: :?: :?: Věřím, že značka je značka, ale přece jenom ten výkon je poloviční??? :?: :?: A nebo to pořádně rozkuchat a rozřezat a dát tam něco z Tatrovky :lol:

Napsal: 07 led 2008 16:44
od OC
Admin píše:S baterkami od Banneru mám jen dobré zkušenosti.
No, já bohužel ne. Rangieho jsem koupil přibližně před rokem, a byla v něm funglnová bannerka, dostal jsem k ní i paragon a záruční list. Prvou zimu už malinko zlobila, a na podzim mne jednou vypekla -- díval jsem se dovnitř, jeden článek byl pod mřížky. Dolil jsem, dobil jsem, chovala se mravně, ale stejně jsem raději koupil Optimu; kdyby se to stalo někde uprostřed Alp, bylo by to daleko méně příjemné, než když se to stalo před barákem...

Rozhodně netvrdím, že Bannery jsou špatné (sám jsem je v jiných autech spokojeně používal řadu let), ale přece jen už v ně tu důvěru nemám...

Napsal: 07 led 2008 16:47
od OC
Jarys píše:Věřím, že značka je značka, ale přece jenom ten výkon je poloviční???
Erm... mezi výkonem a kapacitou je terminologicky dost zásadní rozdíl :)
:?: :?: A nebo to pořádně rozkuchat a rozřezat a dát tam něco z tatrovky :lol:
Osobní Tatra nic moc, ta má vepředu dvě baterie a jsou obě dost malé. Nákladní nevím.

Ale když už, tak je rozhodně lepší zdroj baterií nežli Tatra vysokozdvižný vozík :lol:

Mimochodem, teď nemám čas to googlit, ale někde nějaký potrhlý anglán si předělal komplet rangerovera na elektriku, věděli jste o tom? Vozí tím děti do školy ;)

Napsal: 07 led 2008 16:57
od Jarys
OC píše:
Jarys píše:Věřím, že značka je značka, ale přece jenom ten výkon je poloviční???
Erm... mezi výkonem a kapacitou je terminologicky dost zásadní rozdíl :)
A to je právě můj dotaz... Co radši objednat. Tu 110 Ah Land Rover nebo 55 Ah Optima?

Napsal: 07 led 2008 17:14
od OC
Jarys píše:A to je právě můj dotaz... Co radši objednat. Tu 110 Ah Land Rover nebo 55 Ah Optima?
Na to takhle nelze jednoduše odpovědět; je to subjektivní.

Optima bude asi spolehlivější (tu Lanďáckou vůbec neznám, ale počítám, že to bude něco plusmínus jako Banner). Nicméně patrně nebude o tolik kvalitnější, o kolik je dražší. A dvojnásobný rozdíl v kapacitě už je docela dost -- pokud je to auto stavěné s tím, že tam je 110, tak bych se s 55 necítil dobře.

Pokud pro Tebe rozdíl v ceně není kritický, a pokud s tím autem hodláš dělat psí kusy (hodně vibrací, extrémní náklony, ...), uvažoval bych na Tvém místě o Optimě (protože té je to všechno šumafuk, ta by fungovala, i kdybys ji tahal na špagátu za autem), ale s tím, že bych co nejdříve přidal ještě jednu, abych dohnal tu kapacitu (a to není úplně levná sranda, musí se pro ni najít místo, musí se upravit dráty, musí se sehnat rozumný oddělovač, a běžné diody či solenoidy se na to z různých důvodů nehodí -- já se na podobnou věc chystám, ale hnedtak to asi nebude...).

Jinak bych sáhl po té originálce.

Napsal: 07 led 2008 17:34
od Jarys
Moc dík za odpověď. Přešně tohle jsem potřeboval slyšet. Vůbec těmhle věcem nerozumím a pátrám a tápám... Ty dvě žluté Optimi vedle sebe tu někdo nafotil a vypadá to fakt super, ale až takové psíkusi s autem snad ani dělat nebudu, abych to hned potřeboval.... Jak píšeš snad někdy...

Napsal: 07 led 2008 17:52
od Piskot
Pavel C píše:
jezbera píše:Optima je dobra, problem je cena (ale len u nas). Zasadny problem je vsak to, ze 75Ah sa na DI nesprace do orig. priestoru pre bateriu :-(
Teď jsem řešil taky novou baterku. Nakonec mě v obchodě přemluvili na Varta Silver Dynamic - 85Ah, s.p. 800A !!! za 4.030,- Kč vč. DPH a včetně výměny. Rozměry 175x315x175 mm a krásně tam vklouzla.
Se starou baterkou mi to nechtělo ani otočit motorem, teď to krásně točí.
... fakt se Ti tam vejde takhle velká baterka? Já to zrovna řeším, ale mám trochu problém s délkou - mezi bokem blatníku a těmi trubkami k olejovému chladiči se mi vleze baterka max.29,5cm dlouhá :?

Napsal: 07 led 2008 17:56
od Návštěvník
Admin píše:
default píše:Ach jo!!! Je to v haji... kontrolne jsem si zavolal do AMT na prodej nahradnich dilu (zrovna vcil). Bohuzel do DII 1999 se neda dat zadna jina baterie nez original. Ta stoji 5100CZK (ani nevim jestli s dani nebo bez). Takze veskere uvahy na tema jakou baterii jsou zjevne zbytecne :lol:
Ale nepovídej. AMT má rabaty na dílech o kterých se nám nikomu ani nezdá. Proto ti nacpou pouze originál. Cena je s DPH a mají jednu skladem. Druhovýrobu vůbec neřeší.
Sami jsou druhovýroba. Original je Delphi 19001324 12V 110Ah R.C. 195 min CCA (-18C) BCI 800 o rozmeru 320*170mm (výšku jsem nemeril) kontakty: pri celnim pohledu 35mm od leve hrany a 80mm od zadni
Jenom si tak rikam, jak koukam na ty ceny okolo, že vyjímečně je AMT nejlevnější - asi si dam studenou sprchu

Napsal: 07 led 2008 18:01
od default
to jsem byl ja

Napsal: 07 led 2008 18:20
od default
Nevite o nekom kdo ty Delphi dovazi do CR? Na netu jsem nikoho nenasel (seznam - Firmy.cz)

Napsal: 07 led 2008 18:41
od Rover
Delphi dělá Štangl...

Napsal: 07 led 2008 18:58
od default
Rover píše:Delphi dělá Štangl...
uz ne uz jenom VARTA

Napsal: 07 led 2008 18:58
od Jarys
default píše:Nevite o nekom kdo ty Delphi dovazi do CR? Na netu jsem nikoho nenasel (seznam - Firmy.cz)
No a taky AMT :arrow:

Napsal: 08 led 2008 07:08
od Pavel C
Piskot píše:
Pavel C píše: Teď jsem řešil taky novou baterku. Nakonec mě v obchodě přemluvili na Varta Silver Dynamic - 85Ah, s.p. 800A !!! za 4.030,- Kč vč. DPH a včetně výměny. Rozměry 175x315x175 mm a krásně tam vklouzla.
... fakt se Ti tam vejde takhle velká baterka? Já to zrovna řeším, ale mám trochu problém s délkou - mezi bokem blatníku a těmi trubkami k olejovému chladiči se mi vleze baterka max.29,5cm dlouhá :?
Mně tam krásně vlezla a to ještě má + a - na jiné straně než původní (to taky nebyla originál). + kabel dosáhl pěkně k blatníku a - k chladiči. Pokud u vás někde narazíš na dobrej obchůdek, jako já v Brně, tak si ji nech vyměnit a potom teprve kupuj...

Napsal: 08 led 2008 07:36
od karel
Přesně jak píše Pavel, solidní obchodník ti baterii klidně půjčí aby sis ji mohl před obchodem zkusit přehodit, pokud se vejde tak ji pak zaplatíš.Mě přitom ještě změřil kolik mi dává altík a jestli mi při vypnutém klíčku něco nebere proud, opravdu solidní přístup.

Napsal: 08 led 2008 07:42
od Pavel C
karel píše:Přesně jak píše Pavel, solidní obchodník ti baterii klidně půjčí aby sis ji mohl před obchodem zkusit přehodit, pokud se vejde tak ji pak zaplatíš.Mě přitom ještě změřil kolik mi dává altík a jestli mi při vypnutém klíčku něco nebere proud, opravdu solidní přístup.
samozřejmě proměřil i zátěžově a ohodnotil i starou baterku ( ještě se na ni dá v létě bez problémů jezdit), altik a pak totéž s novou, kterou sám zdarma vyměnil...

Napsal: 08 led 2008 09:09
od OC
karel píše:... ještě změřil kolik mi dává altík ....
Jak se to, u všech všudy, měří?

Nebo myslíš jen "kolik dává zrovna náhodou teď" (takže klešťovým ampérmetrem), což je ale -- pokud nepřehlížím něco zcela zásadního -- údaj poměrně na houby?

Napsal: 08 led 2008 09:28
od Hunter
default píše:
Rover píše:Delphi dělá Štangl...
uz ne uz jenom VARTA
Presne tak, uz ne, a je to skoda. Ja mel nekolikrat delphi radu primo pro naftaky a super, lepsi jsem nemel.

Napsal: 08 led 2008 13:10
od karel
To OC: nejsem elektrikář, ale pokud jsem si všiml napojil nějaký digitální měřák nejprve na altík a pak na baterii, víc ti neřeknu, páč fakt nevím

Napsal: 08 led 2008 23:26
od DjALF
Taky jsem menil baterku a hned na druhy den jsem ji vezl at mi ji vymeni za prepolovanou.Samozrejme mi daly tu s polama naopak nez jsem potreboval a + kabel nevychazel delkou.A kdyz jsem koukal co by dalo prace ty kabely prodlouzit nebo pretahnout . Ale nastesti to byl znamej tak vymena bez problemu a kupodivu i pasovala.