Stránka 3 z 5

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 05 zář 2012 21:08
od fugín
Problém vyřešen. nakonec sem zjistil že chyba není v autě ale ve mě :Ja blb: . Nejdřív sem zvedl auto a prošel všechny silentbloky a kardan,ale na nic sem nepřišel,nakonec sem začal přehazovat silniční kola za MT že zkusím jestli to není v kolech. Když sem měl tři přehozený a sundal čtvrtý (zadní) :head zjistil sem že je vnitřek ráfku plnej bahna z víkendový soukromý soutěže a navíc mezi jedním paprskem a bubnem je v hroudě jílu krásně utemovanej šutr!!!!! Mám plecháče a při mytí sem na to nepřišel ...nebylo to vidět :Ja blb: :Sorry: :Ja blb: Jména kterýma sem se nazval se nehodí citovat,ale nakonec sem rád že Friťákovi nic není :skleb . Ale k něčemu to dobrý bylo... když už sem byl v montérkách tak sem Lendíkovi dal slíbený nový kabely a svíce a přetěsnil dekl nad nima (zasvěcení ví proč :mrk )

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 05 zář 2012 21:56
od PavelU
fugín píše: když už sem byl v montérkách tak sem Lendíkovi dal slíbený nový kabely a svíce a přetěsnil dekl nad nima (zasvěcení ví proč :mrk )
Takže už nebudeš potřebovat kompresor na vyfoukávání vody... :?: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 05 zář 2012 22:05
od fugín
PavelU píše:
fugín píše: když už sem byl v montérkách tak sem Lendíkovi dal slíbený nový kabely a svíce a přetěsnil dekl nad nima (zasvěcení ví proč :mrk )
Takže už nebudeš potřebovat kompresor na vyfoukávání vody... :?: :mrgreen: :mrgreen:
Přesně tak :) Hned ráno jedu hledat pořádnou velkou hlubokou kaluž...vyzkoušet se to musí :skleb

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 28 lis 2012 17:43
od Tim
Ahoj. Chlapi mám prosbu. Neví někdo, jaký šrouby jsou v ložiskách kardanu? Já blb je ztratil, tak bych potřeboval vědět, jaký mám koupit... Díky moc...

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 29 lis 2012 11:41
od Tim
Nebo
aspoň délku toho šroubu? A závit? Já si to fakt nepamatuju, tak koupim
různé síly a zkusím to. Na sobotu jsem domluvenej na zvedák :-(

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 29 lis 2012 20:37
od ludarover
[/color][/color][/color][/color]
Krasty píše:I kdyz jsem sice zacatecnik co se tyka Freelanderu, tak si tu musim posypat popel na hlavu. Nejen na tomto vlakne jsem resil huceni spod auta. Nejen ja, ale i dva automechanici tvrdili, ze to musi byt loziska v kolech. Ten zvuk ani nahodou nepripominal nic, co by melo mit spolecneho s pneumatikama, takze jsem dal jsem na jejich rady a nechal jsem loziska vymenit a jelikoz to nebylo jak u normalnich aut, zaplatil jsem za to skoro 10 tis kc (vcetne 4 ks neoriginalnich lozisek ... ca 700 kc/1 ks). S predni napravou si neporadil ani 20tunovy lis, takze ta palba penez byla za tu extra praci....nicmene kdyz jsem si pro auto jel, tak mi automechanik rekl, jeste musis vymenit loziska na kardanu, huci to jako krava. To uz jsem znejistel, protoze kardan je novy. Nebudu se tady rozepisovat jak to vse pak probihalo, proste jsem uz nic nevymenoval a zacal jsem sam patrat a kdekoho se ptat, co za tim muze byt a nakonec mi jeden kamarad jednoduse ukazal, kde je problem.
Koupil jsem nove 4 pneumatiky...auto jede jak vino, nic nehuci, nebrzdi, setrvacnost jako krava a spotreba pujde predpokladam taky razantne dolu! To auto je najednou uplne jiny!
Takze rada od novacka pro novacky - jako prvni si dejte na auto 4 stejne pneumatiky(!!!) nejlepe nove ci stejne sjete a pak reste to dalsi. [/color]

Diky svoji hlouposti a neznalosti mozna zakladnich technickych veci jsem vyhodil z okna 10 tis. Horsi je, ze oba automechanici se opravovanim aut zivi. To, ze ja to nepoznam, to je mozna trochu normalni, ale od nich to je celkem hrozny!!!
Tak to jsi vystihl perfektně, trochu přileju do ohýnku. Když hučí něco z pod auta a zatížím ložiska na těhlicích točením při jízdě na rovném povrchu do leva či do prava a změní se zvuk hučení tak bych předpokládal že jsou to ložisky v kolech. Pokud zatáčím při rychlosti cca40-90km/h. Pokud se zvuk nemění při zatížení, tak zvuk může vycházet od ložisek kardanu, to lze zjistit odmontováním kardanu, pokud hučení nepřestalo tak může být problém na dvou ložiscích na kardanové hřídeli, dále jsou tam křížové ložiska, ale těm bych nevěnoval zatím pozornost, pokud hukot stále ruší tak jsou to už jen gumy a to 215/65/16 continental z velkým hrubým vzorkem montovanými jako origo gumy. Měl jsem rezervu jako novou, koupil jsem ještě 3 další skoro nové gumy z vrakáče(před tím autíčko tiché jako beránek), po nasazení těchto drapáků auto je jako pravej velkej JEEP než vjedu do vesnice, už mě tam sliší. Jde jen o posouzení jedince a pokud v servisech opravují takoví břídilové kteří se na autech teprve učí tak za ně jejich majitelé vynaloží docela velký obnos peněz. Proto si auta opravuji sám. :mt

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 29 lis 2012 20:55
od ludarover
Máte někdo zkušenosti s ložisky od firmy GKN konkrétně:
http://www.johncraddockltd.co.uk/produc ... l_only.php

Obrázek[/quote]
Jo jo ty znám jsou to náhrady, koupil jsem je taky i když mi to tady rozmlouvali a psali ať si vezmu ty forďácký. Po prozkoumání těch forďáckých jsem zjistil že jsou zalisované v té gumě jako origo a nejdou vymačknout při pozdější výměně. Ty náhrady jsem hned otevřel a kouknul co tam je za náplň a zjistil jsem že tam je vazelína čirá která se snad nehodí ani na jízdní kolo. Okamžitě jsem je vyčistil a natlačil jsem tam ložiskovou kvalitu z USA(ale není podmínkou USA jen mi zbyla) poté jsem je zavřel a namontoval na auto a dobrý. Až odejdou tak místo nich nalisuju INA ložiska asi za 100kč. :mt

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 14 bře 2013 22:22
od Hunter
Safraporte píše:
zalab píše:Ja som objednal tieto uloženia od febi,a tam je tá guma odliata nejak asymetricky,....
Od MEYLE je asymetrické také ...
Tak mi opet zacalo hucet jedno lozisko, objednal jsem tedy ten SWAG, ano, je to asymetricke, tak bych se rad zeptal, zda s tim mate neco najezdeno a jak to s tim vypada, a hlavne montaz, zda opravdu staci mirne propylovat ty otvory na srouby, aby mi pak nevolali ze servisu, ze jsem se zblaznil a dal jim jine dily, nez tam maji byt :lol:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 dub 2013 17:53
od Ambry
Tak jsem se pustil taky do výměny ložisek, dal jsem na doporučení Tagra a dal ložiska s uložením na Tranzita. Po rozebrání bylo jedno ložisko úplně v háji, to druhé bylo dobré. Vyměnil jsem oba dva kusy. Auto se ztišilo a zatáčí mnohem lehčeji, až se mi tomu nechce věřit.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 15 srp 2013 09:34
od Krasty
Tak jsem se odhodlal k odmontovani kardanu, protoze neco zpod auta hucelo, po odmontovani jsem protocil loziskama na kardanu, jedno OK a druhy vrcelo jak blazen. Dnes jsem si objednal 2 ks lozisek na transita jak o nich pise Tagr za 40 ecek i s dopravou z Anglie, tak jsem na to zvedavej.
Ted jezdim bez kardanu...tak je to klasika...ten motor se dokaze treba na ctyrku pri 1300 otackach pekne rozjet bez jakehokoliv duseni. I ty vibrace pri tech 1900 otackach zmizely, i kdyz to nechapu, protoze kardan se toci ruznynma otackama kdyz je 1900 otacek pri trojce nebo ctyrce, ale proste ty vibrace bez kardanu nejsou citit.
Bude sranda ty loziska menit, ale na youtubu je dobry video tak se tim budu ridit. Nejaky to lozisko uz jsem menil, tak bych to mel zvladnout. Nevim, ale z jakekoliv opravy na LR jsem na nervy, ale o to vic to tesi, kdyz se mi to podari :wink: :D

Pak dam vedet...

Re: Ložiska kardanu

Napsal: 29 srp 2013 07:25
od Krasty
tagr píše:stojí kolem 700,- jedno,ale měli by aspon 50 000 km vydržet,pokud dáte všechny ,,ochrany" jak máte.
Tak jsem zakoupil loziska na transita, dal jsem se do vymeny a vypada to, ze ten plechovy krouzek jak je oznaceny sipkama tam docela vadi, protoze lozisko po utahnuti casti kardanu k visko se netoci prave z duvodu toho krouzku.
Mel si ho tam taky? Mam to jen zbrousit nebo je na to nejaky figl. Nechtel jsem to nijak likvidovat, abych nepodelal cely lozisko.

Koupil jsem tyhle:
http://www.ebay.co.uk/itm/2-FORD-REAR-P ... OC:AT:3160" onclick="window.open(this.href);return false;
Diky

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 29 srp 2013 09:12
od eliott
Trochu nechápu význam nákupu levných ložisek na Tranzita, protože téměř za stejné peníze prodáváme uložení přímo na Free. Nedělám si iluze, že v této cenové relaci je kvalita jiná :idea:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 29 srp 2013 15:17
od Tim
Ten kroužek z toho jde sundat nebo ne??? Já právě kupoval ty ložiska u Eliotta a k tomu jsou krycí kroužky zvlášť. Tam musíš jen trochu vymezit vzdálenost, aby Ti nedřely o tu gumu. Jestli jsou tam na pevno, tak to nevím co s tím... asi opatrně vybrousit.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 29 srp 2013 20:34
od macejky1
Ja teda pouzivam ulozeni od Hardy Spicer a kupuju taky u Eliotta. Ale myslim ze ty loziska na Trandaka co o nich psal Tagr by mely vypadat uplne jinak nez ty co mas na fotce. Jestli me pamet neklame tak byly v takovym docela robustnim odlitku. To se mi na nich prave libilo ze nebyl drzak jen z plechu a taky ten silentblok tam byl takovej tuzsi a robustnejsi. No proste to na prvni pohled vypadalo uplne jinak nez to co je origo na Free zatim co to co jsi vyfotil vypada uplne stejne akorat ze to bude asi nejaka levna varianta tzn. potencialni shit

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 29 srp 2013 21:12
od Safraporte
Nestrašte ho :mrgreen:
Buď ty kroužky zbruš a nebo to udělej jako já - nedávej je tam :yes Já mám rok a něco Meyle a zatím spokojenost.
Meyle vyrábí náhradní díly podvozku, filtry, ložiska, uložení tlumičů, vodní pumpy, brzdové komponenty, autoelektro součástky, na automobily německé produkce, dále pak pro SEAT, SAAB, VOLVO a nákladní automobily MAN, MB, IVECO, SCANIA, RVI, VOLVO.

Náhradní díly Meyle jsou dnes už velmi oblíbené pro svoji osvědčenou kvalitu. Meyle díly se ukázaly být stejně kvalitní jako TRW, LEMFORDER, FEBI...

Meyle navíc produkuje náhradní díly v řadě "HEAVY DUTY", tyto díly jsou proti běžným, nebo originálním výrobkům zesílené a mají delší životnost. Mohutnější silentbloky, mohutnější hlavy u kulových čepů, ale i naprosto odlišná konstrukce dílu... např. spodní čepy u BMW E36, ramena u E46, ramena VW, AUDI.....Meyle se přitom soustředí na zesílení konstrukce dílů pověstných svoji malou životností a to samozřejmě především u frekventovanějších modelů automobilů.

Wulf Gaertner Autoparts. Založeno roku 1958 v Jižní Americe, odtud firma expandovala do Severní Ameriky a později do Evropy, kde koupila právě společnost MEYLE, na trhu známou již 30 let. Firma MEYLE má nyní sídlo v Hamburgu

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 30 srp 2013 08:23
od Krasty
No jo no, holt jsem nechtel slevu zadarmo :doh
Ja to auto nemam jako mazlika, ale melo to byt auto pouze do lesa na pozemek a nemel to byt vubec LR. Kdyz uz ho ted mam, tak do nej nechci vrazet proste penize. Najedu s nim nulkomapepi za rok, tak jsem si rikal, ze loziska á 2 tis jsou zbytecne. No a pak jde clovek dal a kouka, ze by za nahradu pro LR dal 1200 + postovne, tak logicky vezme za 1000 s postovnym. Bral sjem to tak, ze to je odzkousene. Toliko k tomu, proc jsem sel do techto a ne do LR i kdyz nahrady.

Vyndat ty krouzky nejdou (jsou z obou stran, ale vadi pouze z te, co je to vyfocene). Zkusim je zbrousit a uvidim. Spise se bojim ty ochrany proti bordelu. No proste je tam dam a uvidim, pokud vydrzi alespon 10 tis, tak to mam na dva roky.

Diky za rady

PS: priste to uz ale neudelam...

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2013 08:25
od Krasty
No nejspis to dopadne tak, ze navstivim Eliotta a koupim si ty nahrady na LR.... :mrk

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2013 09:18
od Safraporte
to Krasty - moc to řešíš :mrgreen: To aby si se pak z nějaké větší opravy úplně zbláznil.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2013 10:34
od Krasty
Covece, po tom, co mi letos zakazali rybarit v reviru, u ktereho jsem si kvuli rybareni koupil pozemek a mimo jine i Freelandera, abych se tam dostal, tak jsem nejakej podrazdenej. Vcera jsem to mordoval a nekolikrat letelo neco pres celou dvougaraz vzduchem. Nejak se hned naseru...drive jsem takovej nebyl...no a nebo je to vekem.
Obrousil jsem ty plisky, ale stejne je to asi na prd. Musim jedno jeste vytukat dolu a vice to obrousit, protoze je to tam nejaky divny...

Jiank na krizi na predni casti kardanu mam zrejme sroubek na imbus nebo hvezd.nastrcak tipuju tak vel. 4. Je primo na krizi. Ja mel za to, ze by tam mel byt jen takovy ten "ventilek" na maznici. Na tech dvou krizich na zadni casti kardanu to neni a ty krize jsou takove mene robusni nez ten upredu. Ja jsem jinek kardan u Freecka nevidel, jen ten muj, tak proto tyhle dotazy...

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2013 20:47
od deyva
Zdravím chlapi. Mám taky problém... Při jízdě se mi freečko strašně rozvibruje, při rozjezdu mi tam párkrát něco klepne. Ty vibrace jsou až takový, že to ani nechce jet. Kolem cca 2 tis otáček. Při zatáčení tam včera sem tam něco i vrzlo. Před 13 a půl tisíci je komplet repas diferák i visco s uložením a křížkama, uložení diferáku (silentbloky). Nebyly to teda origo díly, ale vždycky ten "zlatej střed" z litepu. Všechno vypadá ok, nikde žádný vůle nevidím, jen u předního silentbloku na diferáku je natrhlej lehce. Když jsem to koupil, tak byl úplně na sra*ky a kardan hobloval spodek... Teďka to dělá podobněj zvuk, akorát jen při rozjezdu... Objendal jsem novej silentblok, vyměním zítra až dojde.

Chtěl jsem se zeptat, jak se projevuje to uložení na kardanu? Pravda, že jsem dlouho nepřehazoval pneu a zadní mám sjetý víc jak přední, ale nafoukl jsem je o kapku (0.05 bar víc) aby se to tak nějak vyrovnalo. I když je to prasácký, tak to funguje, páč když mi ujdou pneu, tak to lehce vibrovalo při vyšších rychlostech (100+), po dofouknutí pneu jak jsem psal vejš, tak to přestalo... Hned jak jsem včera dojel, tak jsem zkoušel jestli se třeba něco nezahřívá když to tak drhne a kardan, visco, křížky i uložení studený...

Nějaké postřehy nebo návrhy co ještě zkontrolovat,

Dííky.