Stránka 3 z 4
Re: Jaké pneu?
Napsal: 11 pro 2012 19:29
od Safraporte
Da7we píše: ...chtěl bych zimáky, nějaký A/Tčka, aby byli dobrý do sněhu a terénu ale ne nějaký mega špalky, abych se z toho na silnici nezvrnc

...důležitým faktorem je pro mě cena, kerá nesmí být moc vysoká...takže jestli někdo máte nějakou zkušenost, radu, tak sem s ní prosím
díky
Sorry, že se vám sem se.u do RR jako majitel Free, ale když jsem sháněl před třemi roky gumy, poradil mi kamarád - majitel RR - Matador Izzarda, jako takový univerzál.
No a po těch třech letech mohu s klidem konstatovat, že ano ... první dvě zimy odjezděny na pohodu (v rámci AT) ... ALE tuhle třetí zimu už ne!
Teď, co napadl sníh, tak to bylo o strach. Přitom mám ještě přes půlku vzorku. Zatočíš volantem - auto jede rovně, zabrzdíš - auto jede rovně ...
Tak jsem koupil zimní Matador MP 92 Sibir a zatím spokojenost.
Snad to trochu pomůže při rozhodování.
Re: Jaké pneu?
Napsal: 11 pro 2012 22:08
od Dockar
To je taková debata kolem dokola. Na silnici na sníh patřej zimáky. Na silnici v létě letňáky. Do bláta a na skálu emtéčka. A mezitim je něco, nějakej kompromis, co je univerzál. Někdo dokonce uvádí jaký univerzál, tedy procento provozu na silnici/v terénu. Tvrdit o nějaký gumě, že je na hovno je nesmysl, neboť každá guma je na něco. A vždy v nějakém případě a u každé gumy půjde o kompromis. Předloni v zimě, padlo čerstvej půl metr sněhu, na silnici ujeto, jsme byli pojezdit, různý auta na různejch gumách. Každej z nás se s větším, nebo menším trápením, někdo dřív, někdo pozdějš dostal zhruba do stejnýho místa. dokonce i kamarád, kterej jel se 400koňovou Ramkou na zimákách. Ten dobejval kopce jako poslední k pobavení ostatních. Nedá se říct, kdo z kluků měl největší problémy, bo každý různý auto obutý na různejch gumách dojelo na rúznejch místech vo malinko dál, nebo míň. Na služebáku, dělal sem u staveb silnic, sem jezdil na letňákách po stavebních cestách vylítanejch vod Tater. Jednou, kurva pršelo a projeli jsme po trase: Tatra 815, pěší chodec si rozbil držku, pak já a pak už nikdo. Tím chci říct. Auto, řidič a gumy jedno tělo jest. Pokud je všechno v relativním souladu, daj se dělat divy. Když je chyba mezi volantem a pedály, v supr bourák se supr gumama na suchý silnici to nezachráněj

Re: Jaké pneu?
Napsal: 11 pro 2012 22:27
od Da7we
vzhledem k tomu že ještě studuju, je pro mě tahle debata důležitá taky po finanční stránce. Teď mam na autě poměrně sjetý zimáky, který předpokládám nejsou dobrý k ničemu

, takže řešim jestli ted koupit AT a jezdit na nich celoročně, nebo ted koupit nový zimáky dobrý na zimu a na jaře dodělat ty sjetý zimáky co mam, nebo koupit zimáky, na jaře tam hodit tyhle zimáky a až budou peníze na AT tak koupit AT.
prosím o váš stručný názor, kterou variantu by jste vy sami zvolili

Re: Jaké pneu?
Napsal: 11 pro 2012 22:56
od Johny R
Když jde o zlaťáky tak do těch AT jdi, budeš hold dávat majzla

! A s tím dojížděním zimáků opatrně! Podle zákona je zimní guma zimní gumou i v letním období, čili stále platí min. 4mm (to mám od příslušníků).
Re: Jaké pneu?
Napsal: 11 pro 2012 22:59
od Navi
Já bych teď dal nový zimáky, který ti pár zim vydrží a přes léto dojeď ty starý co tam máš teď. Taky to není žádná sláva, ale dělá to tak spousta lidí a je to rozhodně menší zlo než A/T v zimě.
Jinak Dockar to naprosto vystihl.
Johny R
Nechtěl bych tu rozjíždět další sáhodolouhou debatu o hloubce dezénu zimní pneu v létě, ale myslím, že to tak být nemusí. Minimálně to asi většina policajtů neřeší, páč by si sami museli připadat jak trotli
A teď mě ještě napadlo, že tu je bazar a v létě, až sjedeš ty starý zimáky, nebo ti nebudou opravdu vyhovovat, tak se tu občas dají sehnat slušné pneu za dobrý peníz. Takže není kam spěchat.
Re: Jaké pneu?
Napsal: 12 pro 2012 10:07
od MadTom
Já bych se zeptal, kolik bude stát na opravě jedno uklouznutí na ATčkách, s tím že na zimákách by se to stát nemuselo. To si potom člověk zanadává. Na zimu zimáky, klidně i starší ale se vzorkem a buďto je dojedeš přes léto, nebe si koupíš druhý gumy. Stejně pokud chceš jezdit, tak tě víc druhů gum nemine.
Já bych se spíš podíval, co je vůbec sehnatelné = skladem.
Re: Jaké pneu?
Napsal: 12 pro 2012 10:53
od Tim
Ono
jde taky hodně o to, kde jezdíš. Já mám jako Safraporte Izzardy AT a
musím potvrdit jeho slova. Guma ztvrdla a je to v řiti. Jenže já jezdím
po vesnici a do práce, kde je celou zimu na silnici vrstva snehu a žádný
provoz a pak potřebuju na stejném autě gumu, která zvládne sníh v lese.
Takže si klasický zimáky neumím představit a zůstanu u AT. Jezdit ale
po městě, někam daleko a do terénu málo, beru zimní...
Re: Jaké pneu?
Napsal: 12 pro 2012 10:58
od Tim
A
hlavně musíš na AT ještě opatrněji než opatrně! A holt se musíš smířit s
tím, že občas budeš za blba, protože tam, kde osobáky na zimních
pojedou 70km/h Ty budeš mít problém udržet auto na cestě při
padesátce...
Re: Jaké pneu?
Napsal: 12 pro 2012 11:41
od petmic
Moja skusenost s MT - absolutne nepouzitelne na snehovej ceste (asi ziadne prekvapenie, ze). Da sa s tym jazdit tak max 40 s rozostupom aspom 50m. Pri brzdeni sa to sprava ako sane, abs sa o nieco pokusa ale nema najmensiu sancu. Takze po ceste s tym nejazdim, max nejake lokalne cesty tretej triedy kde viem ze stretnem tak max dve auta za den.
Kedze rozpocet mi nedovoluje kupit aj zimne aj letne, kupujem AT (Pirelli Scorption ATR M+S) s tym ze pokial je sneh auto na ceste nebudem pouzivat.
Predpokladam ze v lahkom snehovom terene (polna cesta viac menej po rovine) sa MT aj AT budu spravat rovnako.
Re: Jaké pneu?
Napsal: 12 pro 2012 18:54
od Da7we
Tim píše:Ono
jde taky hodně o to, kde jezdíš. Já mám jako Safraporte Izzardy AT a
musím potvrdit jeho slova. Guma ztvrdla a je to v řiti. Jenže já jezdím
po vesnici a do práce, kde je celou zimu na silnici vrstva snehu a žádný
provoz a pak potřebuju na stejném autě gumu, která zvládne sníh v lese.
Takže si klasický zimáky neumím představit a zůstanu u AT. Jezdit ale
po městě, někam daleko a do terénu málo, beru zimní...
tohle je přesně ono, že každej řiká něco jinýho

ty řikáš že potřebuješ AT do lesa a zimáky si tam nedovedes představit a někde ze začátku tohodle vlákna někdo řiká že i v hlubokym sněhu zimák lepší než AT, tak co si z toho pak mam vzít

Re: Jaké pneu?
Napsal: 12 pro 2012 19:02
od Laci DII
MadTom píše:Včera jsem byl pracovně na Pradědu (autem Horské služby - Toyota na zimních gumách), na Suchém vrchu (Horská služba - sněžmý skůtr, protože autem se nedala objet závora). Když jsem dojel domů, tak jsem z auta sundal zubatá kola (MT protektory s 16mm vzorku) a obouval zimní s 9mm vzorku. A dnes jsem dojel až na vrchol Lysé hory v Beskydech.
Rozdíly jsou dva - auto nedrncá (nevýhoda hrubého vzorku na MTčkách) a hlavně neklouže a brzdí. Na Lysé byl přede mnou VW Transporter se 4ma řetězama a VW Passat

. Toho ale podezřívám, že se tam nechal tím Transporterem vytáhnout. Horská tam byla Transporterem v neděli a bez řetězů to šlo tak tak, dnes by to nedali, připadlo trošku sněhu.
Takže za mě na zimu zimáky, na léto MTčka a na cestu v létě na dovolenou do Černé hory a Albánie ATčka. Na dovolené jsem si stejně netroufnul jet do nějakého horšího terénu, ale polní a lesní cesty a hlavně šotoliny a kamení byla na ATčkách úplně v pohodě. Stejně tak hlubokej písek. Jediné co jim nejde je hluboké bláto. S tím se musí počítat předem. A ATčka v zimě kloužou, protože aspoň tz od BFG jsou dost tvrdé už v létě (výhoda - dlouho vydrží), ale v zimě ještě ztvrdnou. A to jsem se potom divil, že to z kopce jelo jenom bokem dolů, ale rozhodně ne nahoru, jak jsem chtěl.
mňa si týmto príspevkom presvedčil,díky!!

Re: Jaké pneu?
Napsal: 12 pro 2012 20:14
od forester
No ja ti za seba môžem povedať,že celé leto som odjazdil na zimných cooperkach M+S a ver že v teréne nebol žiadny problem.Rozdiel proti AT nebadateľný,akurát to treba na blate poriadne rozfofrovať nech sa aspoň trochu chytia.Tie coopery sú ozaj dobré pneu,dal som na nich aj chorvátsko v 36 stupňoch 2000 km bez viditeľného úbytku.Takže najprv si kúp zimaky a keď došetriš tak AT alebo MT.

Re: Jaké pneu?
Napsal: 12 pro 2012 20:38
od MadTom
Zimáky nebo ATčka v létě v našich krajinách budou podobné - teda zimáky typu Cooper, které mají velké základní bloky. Jedinej rozdíl bude v životnosti - BFG AT mají hodně tvrdou směs, takže dlouho vydrží. A budou díky tomu více odolné na kamenech. A většina terenních gum bude mít odolnější bočnice proti průrazu (velmi podstatné na šutrech a mezi klackama v lese). ATčka a MTčka v zimě kloužou. Na první RRC meetu v Lysicích mě na ATčkách museli tlači od stromu, abych si nepomuchlal blatník a neurval zrcátko, protože auto jelo hlavně bokem z kopce, místo "po vrstevnici" aspoň rovně.
Re: Jaké pneu?
Napsal: 13 pro 2012 08:01
od Dockar
V případě jakýchkoliv gum je třeba zvážit za a. Co říká zákon, za b. Na jakém povrchu budu jezdit. O něčem jiném je to v norsku, na horách, na vysočině a kolem prahy. Kolik dní kdo jezdí na souvislé sněhové pokrývce, nebo uježděným sněhu. Já, na berounsku poslední roky tak do deseti. Plus náhodný jízdy hory, nějaký vytažení. V praze to budou tak tři

Takže. Pokud nic neumim, mám strach těch deset dní odjet na marastsračkách, koupim si zimáky. Pokud jezdim každej den na sněhu, koupim si zimáky automaticky. Pokud vím, že těch pár dní na marastsračkách odjezdim a dám V KLIDU celou zimu, aniž bych byl časovaná pumu pro ostatní na silnici, tak je přezouvat asik zbytečný. A namlouvat si, že mě zimák zachrání dycky, neprobrzdim, nebo nedostanu šmejra, je stejná hovadina, jako tvrdit, že tě marastračka sundá ze silnice na prvnim sněhu.
Re: Jaké pneu?
Napsal: 13 pro 2012 08:42
od Safraporte
Dockar píše:Ono v případě jakýchkoliv gumek je třeba zvážit za a. Co říká zákon, za b. Na jakém povrchu budu jezdit. O něčem jiném je to v norsku, na horách, na vysočině a kolem prahy. A ruku na srdce kolik dní kdo jezdíte na souvislé sněhové pokrývce. Já, na berounsku poslední roky tak do deseti. Plus náhodný jízdy hory. V praze to budou tak tři

Ono ani tak nejde o souvislou sněhovou pokrývku jako spíš o jízdu po sněhové břečce ... a tam už těch dní třeba na Plzeňsku je mnohem víc.
Nicméně i tu souvislou vrstvu tu letos máme už skoro 14 dní.
No, u mne rozhodlo to, že jsem jel z Přeštic domů po okresce rychlostí < 60 km/hod. Na silnici malá vrstva rozbředlého sněhu a v MÍRNÉ pravotočivé zatáčce jsem si to šinul skoro rovně naproti tomu pánovi, co jel v protisměru.
Když jsme se tak-tak minuli, opotily se mi záda, poděkoval jsem tomu nahoře, dal si pohlavek a honem objednal zimáky. Vyčítat si pak po zbytek života kvůli pár tisícům, že jsem někoho zrakvil (nedej bože kdyby vezl děti)

To je fakt lepší odjezdit to opačně - celoročně zimáky.
Re: Jaké pneu?
Napsal: 13 pro 2012 08:56
od Dockar
Tak si jel moc rychle. Co se ti dá na to jinýho říct, neboť s jízdou po silnici nemá pánbů nic společnýho

V tvým případě by to tedy bylo na zimáky s hrotama
A vo tom mluvim. Dyž semtele a vim to, nepřemejšlim nad gumama a jezdim v zimě autobusem. Prostě, v každym případě dyž volim gumy přemejšlim na co je budu používat, kde budu jezdit a jakou mám s ježděnim v danejch podmínkách zkušenost.

A hned k safraportovi. Se starou dobrou Ladou 2105 sem vodjezdil hafo zim na letňákách a bez kolize. A to byla kurva koza
Předchozí příspěvek sem v mezičase upravil bez vazby na safraporta

Re: Jaké pneu?
Napsal: 13 pro 2012 09:36
od fidzi
Jinak ještě k těm AT. Sice u nás je na silnici sníh 10 dní v roce, ale 5 měsíců v roce hrozí náledí a jiné zmrzlé kluzkosti. A na tom zas fungujou jen zimáky.

Re: Jaké pneu?
Napsal: 13 pro 2012 09:46
od Dockar

JEN ???????? řadíš se do skupiny nemyslící pěší ????

Hoši vyjadřujte v diskusi svou zkušenost a ne přesvědčení

končim. Nemám v úmyslu to hrotit

A nebo jinak, hoši. Máme podobný auta, podobný systémem. Dáme nějakou jízdu zručnosti. Pěkně slalomek, trasu na letišti, nechť se ukáže

Re: Jaké pneu?
Napsal: 13 pro 2012 10:59
od Da7we
Dockar píše:V případě jakýchkoliv gum je třeba zvážit za a. Co říká zákon, za b. Na jakém povrchu budu jezdit. O něčem jiném je to v norsku, na horách, na vysočině a kolem prahy. Kolik dní kdo jezdí na souvislé sněhové pokrývce, nebo uježděným sněhu. Já, na berounsku poslední roky tak do deseti. Plus náhodný jízdy hory, nějaký vytažení. V praze to budou tak tři

Takže. Pokud nic neumim, mám strach těch deset dní odjet na marastsračkách, koupim si zimáky. Pokud jezdim každej den na sněhu, koupim si zimáky automaticky. Pokud vím, že těch pár dní na marastsračkách odjezdim a dám V KLIDU celou zimu, aniž bych byl časovaná pumu pro ostatní na silnici, tak je přezouvat asik zbytečný. A namlouvat si, že mě zimák zachrání dycky, neprobrzdim, nebo nedostanu šmejra, je stejná hovadina, jako tvrdit, že tě marastračka sundá ze silnice na prvnim sněhu.
já jak víš jsem taky z berounska, např. do práce autem nejezdim a mam ho spíš pro zábavu než na nějaký dopravování, i když ted v zimě určitě pojedu párkrát na chatu na hory, ale více méně je mou prioritou aby to auto co nejvíc vyjelo a projelo, třeba zrovna na tý chatě, nebo po kopcích a loukách v okolí berouna. Včera jsem jel po středně prudkym svahu, kde leželo na trávě asi 8 cm sněhu a jakmile jsem ztratil rychlost byl jsem se zimákama v háji, takže moje otázka na tebe je jasná, bylo by to lepší na AT?
Re: Jaké pneu?
Napsal: 13 pro 2012 11:08
od fidzi
Dockar píše:
JEN ???????? řadíš se do skupiny nemyslící pěší ????

Hoši vyjadřujte v diskusi svou zkušenost a ne přesvědčení

končim. Nemám v úmyslu to hrotit

A nebo jinak, hoši. Máme podobný auta, podobný systémem. Dáme nějakou jízdu zručnosti. Pěkně slalomek, trasu na letišti, nechť se ukáže

Ano jen. AT taky jedou, ale o tom, že by brzdily nebo držely?

To není přesvědčení, to je zkušenost. Z AT a MT v zimě jsem vyléčenej.